خونه تکونی عید اصلا کار سختی نیست!

نظافت و شستشوخانه‌داری
این دیالوگ موقع خونه تکونی عید بارها و بارها شنیده میشه:
– عزیزم این مبل رو باید عوض کنیم. لکه‌هاش پاک نمی‌شه. خیلی کثیفه!
+ کی میگه لکه‌هاش پاک نمی‌شه! برو یه دستمال و شامپو بیار خودم تمیزش می‌کنم!!!
حتما شما هم از این دیالوگ‌ها موقع نزدیک شدن به خونه تکونی آخر سال زیاد شنیدید! خونه تکونی یکی از کارهای پر زحمت و در عین حال شیرینه که سال‌هاست بین مردم ایران رواج داره. خونه تکونی بوی عید رو به خونه‌ها میاره و حال و هوای آدم رو عوض می‌کنه؛ البته در کنار این عوض کردن حال و هوا، تمام اعضای خونواده رو هم درگیر می‌کنه و همین باعث می‌شه، به فصل خونه‌تکونی که نزدیک می‌شیم، تمام فضای مجازی پر می‌شه از جوک‌های مربوط به خونه تکونی.

با خونه تکونی عید تفریح کنید!

حتما از خوندن این جمله تعجب کردید و می‌پرسید چطور می‌شه از خونه تکونی عید و کاری که این همه پر زحمت و وقت‌گیره، لذت برد و تفریح کرد؟! جوابی که برای این سوال شما داریم اینه که؛ شما که به هر حال باید این‌کار رو انجام بدید؛ پس چه بهتر که با حال خوب به پیشواز خونه تکونی برید و یادتون باشه که آخر کار قراره نتیجه‌ی شیرینی رو ببینید.

مشاهده رایگان هزینه سرویس نظافت منزل و ساختمان!

پس یه موزیک خوب بذارید؛ چای یا قهوه برای خودتون دم کنید تا موقع خستگی بنوشید و خستگی‌تون دربره. وسط کار هم هر جا که خسته شدید، چند دقیقه‌ای یه کاری رو که دوست دارید انجام بدید و دوباره خونه تکونی رو ادامه بدید. ما در این‌جا یک لیست نظافت منزل به شما پیشنهاد می‌دیم که بتونید خونه تکونی تون رو بر اساس این لیست راحت‌تر و سریع‌تر انجام بدید.

تصویر اسپری شیشه پاک کن و دست زنانه

شستشوی پنجره‌ها

روزی که می‌خواید پنجره‌ها رو بشورید، باید مطمئن باشید که یک روز آفتابی رو انتخاب کردید و امکان اینکه هوا بارونی بشه، وجود نداره. برای شستن پنجره‌ها، نصف فنجان آمونیاک کف‌دار که نوع خاصی از آمونیاکه، 1پیمانه الکل، 1قاشق چای‌خوری از مایع ظرفشویی و 1 لیتر آب رو با هم ترکیب کرده و به کمک اون به راحتی پنجره‌ها رو بشورید.

درب‌‌های کشویی وآهنی

درب‌‌های کشویی شیشه‌ای که دور تا دور‌‌‌ اون آهنیه رو باید قبل از این‌که شیشه‌ش رو بشورید، اول قسمت آهنی‌‌‌ اون رو تمیز کنید. برای این‌کار ابتدا با کمک یک مسواک خشک آشغال‌‌‌هایی که در درزهای‌‌‌ اون قرار گرفته رو خارج ‌کنید و بعد شلنگ آب رو روی‌‌‌ اون بگیرید و بعد از این‌که خیس شد با کمک یک اسفنج‌‌‌ اون رو تمیز ‌کنید.

شستشوی سطوح

ممکنه یک سری سطوح رو به صورت روزانه و در طول سال نادیده بگیرید، اما تمیز کردن این سطوح برای یک بار در سال ضروریه، این سطوح شامل قاب دور تا دور درب‌ها و دیوارهاست که باید شسته بشن. فقط مقداری مایع ظرفشویی رو در یک سطل آب گرم بریزید و به کمک یک اسفنج نرم این سطوح رو تمیز کنید.

دستهایی در دستکش در حال پاک کردن موکت

تمیز کردن فرش و موکت و خونه تکونی عید

ممکنه بخواید هر 12 تا 18 ماه فرش‌ها رو به صورت کاملا حرفه‌ای و با دستگاه‌‌های قالیشویی بشورید. در غیر این صورت، شما می‌تونید این کار رو خودتون انجام بدید؛ یا با شامپو فرش و لکه‌برهای مفید که در مقاله‌ی «چیدمان و نگهداری فرش و قالیچه‌ی ایرانی» به طور مفصل راجع بهش توضیح دادیم و یا این‌که یک دستگاه تمیزکننده قوی رو اجاره کنید یا بخرید.

فردی در حال جاروبرقی کشیدن زیر مبل - خونه تکونی عید

تمیز کردن زیر وسایل

برای تمیز کردن مبلمان و صندلی‌ها در خونه تکونی عید باید فرش‌‌‌ اون قسمت از خونه رو جمع کنید و اون‌ها رو به جلو یا عقب هل بدید و زیر اون‌ها رو کاملا تمیز کنید. برای وسایل آشپزخانه که دور تا دور دیواره تا اون‌جایی که می‌تونید اون‌ها رو به جلو بکشید و با شلنگ آب زیر‌‌‌ وسایل رو بشورید.

دستی در حال تمیز کردن مبل با دستمال

تمیزکردن مبلمان در خونه تکونی عید

شما می‌تونید از شرکت‌هایی که مبل شویی رو انجام می‌دن کمک بگیرید؛ در غیر این‌صورت می‌تونید خودتون کار تمیز کردن مبل‌ها رو انجام بدید.

مبلمانی که روکش‌‌‌ اون‌ها چرم یا مخمله رو با کمک یک برس پارچه‌ای تمیز کنید و بعد روی‌‌‌ اون رو جارو بزنید اما برای مبلمان چوبی با استفاده از دستور زیر یک محلول پاک‌کننده‌ی طبیعی درست کنید و به کمک‌‌‌ اون سطوح مبل رو بشورید. نصف قاشق چای‌خوری روغن زیتون و نصف پیمانه سرکه یا آبلیمو رو در یک بطری اسپری پلاستیکی ریخته و به خوبی‌‌‌ اون رو تکون بدید، بعد رو روی مبل زده و به کمک یک پارچه‌‌‌ اون رو تمیز کنید.

مشاهده رایگان هزینه سرویس نظافت منزل و ساختمان!

خونه تکونب عید کنار اعضای خانواده

پرده ها

برای شستن پرده، اگر پرده‌ها کثیف بودند که باید‌‌‌ اون‌ها رو بدید به پرده شویی های بیرون تا کاملا تمیز براتون بشورند؛ در غیر این صورت می‌تونید خودتون‌‌‌ اون‌ها رو فقط دقایقی در یک نرم‌کننده قرار داده و بیرون بیارید تا گرد و غبار‌‌‌ پرده از بین بره.

لامپ‌ها و لوسترها

با استفاده از یک پارچه بدون پرز، گرد و غباری که روی لامپ‌ها نشسته رو به راحتی تمیز کنید. برای تمیز کردن لوسترها و یا لامپ‌‌های سقفی ازنردبان استفاده کنید. برای تمیز کردن لامپ‌‌های بسیار کثیف، به آرومی پارچه رو با سرکه مرطوب کنید و لامپ رو با‌‌‌ اون تمیز کنید. فقط حواس‌تون باشه که لامپ باید کاملا خنک و دست‌تون هم خشک باشه.

مرتب کردن اتاق ها

قبل از این‌که شروع به تمیز کردن اتاق‌ها کنید، اول باید درهم و برهمی و بی نظمی اتاق‌ها رو از بین ببرید. برای این کار یک جعبه اختصاص بدید برای وسایلی که می‌خواید‌‌‌ اون‌ها رو بفروشید، یه دونه هم برای چیزهایی که می‌خواید برای کمک مالی به دیگران هدیه بدید، و یک کیسه زباله برای دور ریختن یک‌سری وسایل و در آخر وسایلی رو هم که لازم دارید رو مرتب در جاهای مخصوص‌شون بچینید.

تصویر کمدی قفسه‌بندی شده و مرتب

تمیز کردن کمد ها در خونه تکونی عید

در حال حاضر که دیگه هوا رو به گرمی می‌ره، باید لباس‌‌های زمستانی‌تون رو جمع کنید و در یک کیسه قرار داده و در جای دیگری بذارید که در دسترس نباشند تا به این ترتیب در کمد‌ها فضای کافی برای لباس‌‌های بهاری داشته باشید.

رنگ کردن سطوح

بهار زمان مناسبیه برای نقاشی ساختمان که این کار به طور متوسط هر 10 سال یک‌بار در هر خونه‌ای انجام می‌شه. اما شما می‌تونید هنگام نزدیک شدن به فصل بهار، هر ساله جاهایی از درب‌ها و دیوار‌ها رو لکه گیری کنید تا همیشه تمیز بمونند.

شستشوی نمای ساختمان

برای شستن درب‌‌های ورودی و نمای ساختمان هم می‌تونید یک نیروی حرفه‌ای نظافت رو برای انجام این کار به خونه بیارید تا با دستگاه‌‌های پر فشار‌‌‌ اون‌ها رو بشورند و یا این‌که خودتون با کمک یک شلنگ با فشار زیاد درب‌ها رو بشورید.

تمیز کردن پشت بام

قبل از شروع فصل بهار به دلیل این که در زمستان بارون و برف باریده و احتمالا مقدار زیادی آب روی پشت بام‌ها ریخته شده، ممکنه ناودون‌‌‌هایی که روی پشت‌بام وجود داره، دچار گرفتگی شده باشند و برگ‌‌های خشک شده دور تا دور‌‌‌ اون‌ها رو پر کرده باشن، پس باید‌‌‌ اون‌ها رو هم تمیز کنید.

یک خانه زیبا و مرتب با پنجره‌ای بزرگ

تغییرات دکوراسیون

باید محیط خونه رو در فصل بهار پر از گل کنید و خونه رو به شکل یک باغ کوچک و زیبا تزئین کنید. برای وسایل دکوری اتاق‌ها و ظروف آشپزخونه هم از رنگ‌‌های روشن استفاده کنید.

مبلمان در فضای باز

شما می‌تونید ایوان‌ها و یا پاسیوهای خونه رو تمیز کرده و مبلمانی به رنگ سبز که به رنگ طبیعت در فصل بهاره رو با سلیقه وظرافت در این مکان‌ها بچینید.

اتاق خواب نامرتب و بهم ریخته و شلوغ

تمیز کردن اتاق خواب

از در آوردن متکاها و تشک‌‌های درون کمد و شستن اون‌ها شروع کنید تا شستشوی پتوها، تشک،‌روتختی، قالیچه و … بعد کمدها رو مرتب و تمیز کنید و هر چیزی که دور انداختنیه رو دور بندازید.

تمیز کردن سرویس‌ بهداشتی و حمام

شما می‌تونید حمام خود رو هر هفته تمیز کنید، اما برای خونه تکونی باید یک سری وسایل قدیمی اون‌ رو تغییر بدید و‌‌‌ اون‌ها رو دور بریزید. تمیز کردن قفسه‌های داخل حمام و سرویس‌‌های بهداشتی،‌ مرحله بعدیه. همین‌طور می‌تونید پرده‌ها و آسترها رو هم بشورید. باید پنجره‌ها و درب‌ها و دیوارهای سرویس‌‌های بهداشتی رو هم بشورید.

تمیز کردن آشپزخونه

در ابتدا باید داخل کابینت‌ها و دکورها و قفسه‌‌های آشپزخانه رو تمیز کنید؛ بعد برید سراغ تمیز کردن روی کابینت‌ها و یا بازسازی وعوض کردن اون‌ها. وسایل آشپزخانه رو که اصلا استفاده نمی‌کنید، کنار بگذارید. بعد برید سراغ تمیز کردن قوطی ادویه‌جات و وسایل دکوری آشپزخانه و در آخر هم تمیز کردن یخچال و فریزر.

خونه تکونی عید با خدمات ویژه نظافت منزل آچاره تجربه‌ای بینظیره که مطمئناً با یکبار امتحان مشتری ثابتش میشید.

3.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا