آیا دود سیگار و وسایل آتش زا در پیشگیری از کرونا تاثیر دارد؟

پزشکی و پرستاری

خبرنامه آچاره مسیری برای اطلاع از آخرین توصیه ها و اخبار پیشگیری از کرونا است. این مجموعه مسئولیت اجتماعی خود دانسته است تا با استناد به
منابع موثق مانند سازمان بهداشت جهانی، مطالب و توصیه های بهداشتی را منتشر کند. متن زیر یکی از توصیه های سازمان بهداشت جهانی و پاسخ آن به یک سوال مهم است.


آیا دود سیگار، گاز حاصل از مواد آتش بازی یا لوازم آتش نشانی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و مهار آن موثرند؟

پاسخ سازمان بهداشت جهانی به این سوال خیر است. تنفس دود و گاز حاصل از وسایل آتش بازی یا آتش نشانی بسیار خطرناک است و ویروس کرونا COVID- 19 را نمی کشد. دود حاصل از آتش بازی و ترقه، دی اکسید گوگرد است؛ این گاز به صورت سمی خفیف شناخته می شود و بعضی از افراد به آن حساسیت دارند.


دی اکسید گوگرد می تواند چشم، بینی، گلو و ریه های شما را تحریک کند و حتی باعث حمله های آسمی شود. نزدیکی بیش از حد به وسایل آتش بازی علاوه بر اینکه می تواند تنفس شما را با مشکل مواجه کند، باعث سوانح سوختگی نیز می شود. بهترین راه برای جلوگیری از شیوع کرونا رعایت بهداشت
است و با عمل به آن می توانیم جان خود و اطرافیانمان را حفظ کنیم.


سخن پایانی برای کاهش ابتلا به ویروس کرونا …

ما در آچاره به ساخت یک دفترچه پرداخته ایم و هر روز برای جلوگیری از ویروس کرونا، دست به دامن منابع جهانی می شویم و با پیدا کردن مطالب کوناگون و انتقال آن ها به شما، قدمی برای سلامت ایران بر می داریم. تنها توصیه این روزها رعایت بهداشت است و قبل از آن، برای نجات خود و اطرافیانتان، لطفا در خانه بمانید. به امید روزی که بتوانیم با قدم زدن در خیابان ها به یکدیگر لبخند بزنیم و روزهایمان پر از شکوفه های بهار باشد.

منبع: www.who.int


 

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا