تمیز کردن وسایل برقی در نظافت منزل (1)

نظافت و شستشو

در نظافت خانه، بخش‌های مختلفی برای تمیز کردن وجود دارد. اما محلی که بیشتر در معرض آلودگی و چربی است، آشپزخانه است. آشپزخانه‌ای که پر از وسایل مختلف و به خصوص لوازم برقی است که در صورت رعایت نکردن موارد ایمنی لازم، ممکن است خطر برق‌گرفتگی و یا خراب شدن لوازم برقی تهدید کند.

همچنین در هنگام نظافت لوازم برقی، توجه داشته باشید که می‌توانید قسمت بیرونی و دیواره های وسایل برقی را بعد از پاک کردن با دستمال مرطوب، به وسیله پنبه آغشته به الکل صنعتی براق و تمیز کنید.

تمیز کردن مایکروفر

نظافت ماکروفر و تمیز نگه داشتن داخل آن، از این جهت که برای مواد خوراکی استفاده می‌شود، از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است. برای تمیز کردن مایکروفر فقط به یک لیوان آب لیمو احتیاج دارید. لیوان پر از آبلیمو را داخل مایکروفر گذاشته و زمان مایکروفر را برای جوش آمدن آبلیمو تنظیم کنید. اسید موجود در بخار آبلیمو باعث می شود تا شما بتوانید به راحتی با یک دستمال جداره های مایکروفر خود را نظافت و جرم زدایی کنید.

مشاهده رایگان هزینه سرویس نظافت منزل و ساختمان!

تمیز کردن دستگاه آب میوه گیری

بخش های قابل شستشوی آبمیوه گیری معمولا در اثر استفاده زیاد رنگشان عوض می شود. برای نظافت و پاک کردن این دستگاه و نیز جلوگیری از رنگ گرفتن آنها، یک دوم فنجان مایع سفید کننده، یک چهارم فنجان جوش شیرین و چهار فنجان آب گرم را با هم مخلوط کنید و با اسفنج روی قسمت های مورد نظر بمالید.

همچنین برای راحت تر پاک کردن آنها، می‌توانید پیش از پاک کردن با اسفنج به مدت ده دقیقه آنها را در این مایع بخیسانید. سپس بشویید و کاملاً خشک کنید.

تمیز کردن چایی ساز/ قهوه ساز

چای ساز و قهوه ساز از جمله وسایلی است که منافذ زیادی دارد و از این رو جای مناسبی برای رشد میکرووب هاست. از این رو، نظافت این دستگاه ها هم مانند نظافت مایکروفر از اهمیت بالایی برخوردار است. برای تمیز کردن مخزن قهوه ساز یا چایی سازتان می توانید از سرکه سفید استفاده کنید.

سرکه سفید را درون قسمت دیسپنسر قهوه ساز ریخته و آن را روشن کنید. این پروسه را ۲ یا ۳ بار انجام دهید تا از تمیز شدن قهوه ساز خود مطمئن شوید.

 

تمیز کردن ماشین لباس شویی

ماشین های لباس شویی جزو عناصری هستند که با وجود جریان دائمی آب در آن ها باز هم آلوده و کثیف می شوند. علاه بر این، به دلیل رطوبت بالای موجود در ماشین لباسشویی، همواره محیط مناسبی برای رشد قارچباکتری است. برای تمیز نگه داشتن و جلگیری از رشد قارچ، بهتر است از نظافت این وسیله غافل نباشیم.

برای این که بتوانید ماشین لباسشویی خود را تمیز و ضدعفونی کنید، می توانید از سرکه سفید استفاده کنید. البته این کار جهت نظافت مخزن داخلی لباسشویی است.

به جای پودر لباس شویی در مخزن از سرکه سفید استفاده کنید، ماشین لباس شویی را روی شستشو با اب داغ تنظیم کنید و ماشین را برای یک پروسه ی کامل شستشو آماده و روشن کنید. بدون ان که لباسی در آن بیاندازید، اجازه دهید تا ماشین لباس شویی پروسه شستشو را تکمیل کند تا در انتها ماشین لباسشویی شما تمیز و ضدعفونی شده آماده کار شود. برای مطالعه بیشتر درباره این مسئله مهم سری به مقاله تمیز کردن ماشین لباسشویی بزنید.

 

در صورتی که زمان کافی برای انجام کار نظافت منزل را ندارید، می‌توانید با یال راحت این کار را به متخصصین نظافت آچاره بسپارید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا