تمیز کردن کفش

نظافت و شستشو

اگر کفش شما کثف شده و به دنبال بهترین راه های رفع کثیفی آن ما در این مقاله قصد داریم بهترین روش های تمیز کردن کفش را به شما بگوییم. برای تمیز کردن و نگهداری کفش‌های خود می توانید از ترفندهای زیر بهره بگیرید:

می توانید برای تمیز کردن کفش چرم و یا کفش جیر از پولیش ناخن استفاده کنید.

برای براق کردن کفش ورنی می توانید از شیشه پاک کن استفاده کنید.

مخلوط آب و سرکه لکه های روی کفش چرم را از بین می برد.

برای تمیز کردن کفش های نبوک آب و آمونیاک را به میزان ۱ بر ۳ مخلوط کنید یا ۱ قاشق غذاخوری سرکه را در یک لیتر آب گرم مخلوط کنید و کفش ها را تمیز کنید.

  • برای از بین بردن لکه روی کیف چرم، پارچه یا گوش پاک کن را آغشته به سرکه کنید و روی لکه بمالید.
  • برای تمیز کردن کیف سفید رنگ حتما باید از سرکه سفید استفاده کنید تا به کیف رنگ ندهد.

 

 

3 راه برای تمیز و تمیز نگه داشتن کفش های کتانی سفید

همه دوست دارند یک جفت کفش ورزشی سفید خود را تمیز نگه دارند، به خصوص در فصل های تابستان و بهار. فقط یک خراش روی کفش ورزشی سفید برای خراب کردن یک تیپ بهاری عالی کافی است و می‌دانیم که کفش های کتانی سفید (مانند کفش معروف Converse) به راحتی کثیف می شوند. خوشبختانه راه هایی برای محافظت از آنها در برابر لک شدن وجود دارد.

روش‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا از کفش‌های سفید خود، محافظت کنید. می توانید از محصولی مانند Crep Protect استفاده کنید. به این ترتیب کفش‌های کتانی شما در صورت ایجاد لک، خراش یا لکه راحت‌تر تمیز می‌شوند. یکی دیگر از راه‌های محافظت از کفش‌های کتانی، توجه به آب و هوا است. اگر دو یا سه جفت کفش کتانی دارید، کفش های کتانی سفید خود را فقط در روزهای خشک و آفتابی بپوشید.

در نظر داشته باشید که کفش‌های کتانی چرمی نسبت به کفش‌هایی که از مواد دیگر ساخته شده‌اند بسیار راحت‌تر تمیز می‌شوند و همچنین آب را بهتر دفع می‌کنند.

مشاهده رایگان هزینه سرویس نظافت منزل و ساختمان!

هر کاری که انجام دهید، نمی توانید برای همیشه از کفش های سفید خود محافظت کنید. در نهایت آنها لک می شوند. به همین دلیل است که بسیاری از مردم به دنبال نحوه تمیز کردن کفش های سفید هستند.

به یاد داشته باشید که در قدم اول لازم است برای دسترسی آسان به تمام نواحی کفش، بندهای آن را بیرون بیاورید. پس از برداشتن بندها، قبل از اینکه کفش های کتانی را تمیز کنید، آن ها را کاملا با آب ولرم مرطوب کنید.

  1. استفاده از پاک کننده های پودری

در این روش از پودر شوینده به همراه مقداری آب گرم در یک کاسه استفاده کنید. هنگامی که مواد شوینده را با آب گرم مخلوط می کنید یک ماده خمیری شکل می گیرد. یک مسواک را به این مخلوط آغشته کنید و کفش را (بخصوص قسمت های لاستیکی آن)  با حرکات دایره ای بشویید.

قسمت هایی را که بیشتر لکه دار شده اند را با شدت بیشتری مالش دهید، سپس از مقداری آب گرم برای آبکشی کفش استفاده کنید. کفش‌های کتانی را با یک حوله یا پارچه تمیز پاک کنید و بررسی کنید که آیا لکه­ای باقی مانده یا نه. اگر بله، پس این روند را تکرار کنید، و اگر نه، اجازه دهید کفش‌هایتان خشک شوند. در صورت تمایل می توانید به جای پودر از جوش شیرین نیز استفاده کنید.

  1. استفاده از خمیردندان برای درخشان و تمیز کردن کفش های سفید

خمیر دندان برای درخشان کردن کفش های سفید بسیار خوب عمل می کند. خمیر دندان سفید را روی یک مسواک قدیمی بمالید و روی سطح کفش که لکه­هایی وجود دارد، بمالید. پس از پوشاندن همه لکه­ها با خمیر دندان، به مدت 10 دقیقه آن را به حال خود رها کنید سپس  به کمک یک پارچه یا حوله مرطوب خمیر دندان را از روی کف پاک کنید. می توانید این روند را تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

 

  1. از سرکه و جوش شیرین برای تمیز کردن کفش استفاده کنید

با اضافه کردن یک قاشق غذاخوری سرکه سفید، آب داغ و جوش شیرین، مخلوطی شبیه خمیر به وجود آورید. این مخلوط را با کمک یک مسواک قدیمی روی کف لاستیکی و قسمت های بوم کفش بمالید. در صورت نیاز می توانید مقدار بیشتری از مخلوط را برای تمیز کردن لکه های سخت استفاده کنید. پس از این کار، کفش ها را با آب ولرم بشویید تا تمام جوش شیرین و سرکه گرفته شود. کفش ها را در مکانی گرم و آفتابی قرار دهید تا کاملا خشک شوند. (روش شستن کفش در ماشین لباسشویی را در اینجا بخوانید.)

اگر باز هم برای تمیزکردن و نظافت خانه و لباس و کفش ها مشکل دارید، می توانید از سرویس‌های آچاره استفاده کنید. همین الان می توانید ثبت نام کنید و سفارش خود را ثبت نمایید.

نظافت خانه و ساختمان با تیم کاربلد آچاره

 

 

ارائه بیش از 300 سرویس در 30 شهر ایران

در آچاره به شما کمک می‌کنیم در کمترین زمان ممکن خدمات موردنظرتان را دریافت کنید. آچاره گسترده‌ترین ارائه‌دهنده خدمات و تعمیرات منزل است که علاوه بر تهران، در ۳۰ شهر دیگر خدمات ارائه می‌دهد. خدمات تعمیر پکیج یکی از این خدمات است که در کرج،‌ اصفهان، شیراز،‌ تبریز و … ارائه می‌شود. اگر ساکن شهر مشهد هستید و به نظافت منزل مشهد نیاز دارید روی لینک کلیک کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا