ترفند تمیزی آشپزخانه (8 نکته کاربردی)

نظافت و شستشو

آشپزخانه پرترددترین بخش خانه است و تمیز کردن منظم آن اهمیت بالایی دارد.  نظافت خانه و تمیز کردن هر سطحی از آشپزخانه به صورت روزانه اعم از یک اجاق گاز پاشیده شده با سس یا پیشخوان آغشته به قهوه، باعث می‌شود کثیفی آشپزخانه شما عمقی نشود. 8 ترفند تمیزی آشپزخانه زیربه شما کمک می‌کند تا در زمان کمتری چربی‌زدایی، بوزدایی و ضدعفونی کنید.

8 ترفند تمیزی آشپزخانه که باعث صرفه جویی در زمان می‌شود

1. از شر بوی بد خلاص شوید

اولین ترفند تمیزی آشپزخانه از بین بردن بوی بد آشپزخانه است. دفع زباله‌های بدبو بسیار آزاردهنده است. از روش تکه­‌های یخی لیمو برای رفع بوی بد و تمیز کردن سینک آشپزخانه استفاده کنید. برای درست کردن آن­ کافی است یک سینی یخ را با تکه‌های لیمو، سنگ نمک و آب پر کنید. پس از یخ زدگی، مکعب­‌ها را در لوله سینک بریزید. سنگ نمک تیغه‌ها را تمیز می‌کند، یخ به از بین بردن جرم و کثیفی و لیمو به بوی نا مطبوع سینک شما کمک می‌کند.

2. سینک خود را با جوش‌شیرین و پراکسید هیدروژن نو کنید

برای تمیز کردن سینک ترکیب جوش شیرین و پراکسید هیدروژنبه سادگی می‌تواند سینک شما را مثل روز اول نو کند. به‌سادگی جوش شیرین را روی سینک خود بریزید و سپس چند اسپری پراکسید هیدروژن روی آن بپاشید، سپس با یک لایه دیگر از جوش‌شیرین کار را تمام کنید. چند ساعت به آن زمان دهید و سپس سینکی نو تحویل بگیرید. شما می‌توانید از این روش برای تمیز کردن سینی فر نیز استفاده کنید.

محاسبه رایگان هزینه سرویس نظافت منزل و ساختمان!

3. فر را موقع خواب تمیز کنید!

یک بطری اسپری با محلول خانگی را با ۳/۱ فنجان آب، ۳/۱ فنجان سرکه سفید و ۲/۱ فنجان جوش شیرین پر کنید. هنگامی که فر خنک شد، توری‌­های فر را بردارید و داخل محلول خانگی بیندازید و مطمئن شوید که حرارتی در محیط یا توری فر وجود ندارد. در را ببندید و به رختخواب بروید، اجازه دهید محلول تا 12 ساعت جادوی خود را اعمال کند.

هنگامی که از خواب بیدار شدید، فر را با آب و صابون تمیز کنید و با استفاده از یک پارچه مخملی خشک کنید. از این روش برای تمیزی سر شعله‌­ها و شبکه­‌های چدنی گاز نیز می‌توان استفاده کرد.

4. تمیز کردن قسمت­های چوبی آشپزخانه

راه‌حل­‌های طبیعی را به پاک کننده­‌های تجاری ترجیح می‌دهید؟ این پولیش چوبی که در ادامه به شما آموزش می‌دهیم، رایحه‌­ای دوست داشتنی دارد و درخشندگی زیادی به جا می‌گذارد. برای تهیه آن، یک بطری اسپری را با مقداری روغن لیمو و سرکه سفید پر کنید. محلول را مستقیماً روی یک پارچه میکروفایبر خشک اسپری کنید و از آن برای پاک کردن کابینت‌ها، درب انبار و قرنیزها استفاده کنید

5. از جاروبرقی برای تمیز کردن داخل کابینت­‌ها استفاده کنید

از جاروبرقی برای تمیز کردن کابینت­‌ها استفاده کنید. به جای هدر دادن زمان برای جمع کردن آشغال­‌های ریز با پارچه، جاروبرقی را امتحان کنید. این تکنیک در تمیز کردن در قفسه­‌های انبار نیز معجزه می‌کند.

محاسبه رایگان هزینه سرویس نظافت منزل و ساختمان!

6. هود را با روغن تمیز کنید!

هود مانند یک آهنربای چربی است و با چسبیدن گرد و غبار به مرور زمان، تمیز کردن سطح آن با اسپری‌های معمولی سخت‌تر می‌شود. یکی از بهترین روش های تمیز کردن هود استفاده از روغن­های گیاهی است. فقط چند قطره روغن را به یک پارچه یا حوله کاغذی اضافه کنید وسطح هود را پاک کنید. برای آموزش روش درست تمیز کردن هود این مقاله را مطالعه کنید.

7. فریز کردن گوشت

اگر شما هم برای تکه کردن گوشت و فریز کردن آن مشکل دارید، و نمی توانید گوشت ها را به راحتی تکه کنید، پس بهتر است هنگام قرار دادن گوشت در فریزر این کار را بکنید، بعد از کمی منجمد شدن به راحتی می توانید آن را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید.

8. برش نان باگت

آخرین ترفند تمیزی آشپزخانه، مربوط به برش نان است. اغلب مواقع، هنگامی که از نان باگت استفاده می‌کنیم، باگت هنگام تکه شدن با چاقو خرد می‌شود و برای اینکه نان باگت هنگام برش خرد نشود، چاقو را درون آب جوش قرار داده و سپس نان را ببرید.

سوالات متداول

چطوری از کپک زدن نان و مربای خانگی جلوگیری کنیم؟

کافیست به مربا کمی پودر دارچین اضافه کنید و در جعبه نان یک چوب دارچین قرار دهید، دارچین ضد عفونی کننده و دشمن کپک است.

برای اینکه فریزر شما بهتر کار کند؟

اگر به دنبال راهی هستید که فریزر شما بهتر کار کند، به شما پیشنهاد می کنیم که فضاهای خالی آن را با بطری های پر از آب پر کنید؛ فریزر وقتی پر باشد بهتر کار می کند.

چطوری مانع پخش شدن بوی غذای سرخ کردنی در فضای خانه شویم؟

اگر غذایی که درست می کنید، بوی زیادی دارد و در خانه پخش می‌شود، برای کمتر شدن بوی آن، کافیست کنار اجاق گاز یک شمع روشن کنید، شمع مانع پخش شدن بوی غذا در خانه می شود. و همین اثر را روی بوی سیگار هم دارد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا