رنگ مو بهترین راه برای داشتن چهره‌ی جدید!

زیبایی و سلامترنگ مومو

اگر به دنبال یک تغییر اساسی در چهره‌تون هستید، از موهاتون شروع کنید؛ شما می‌تونید با مدل‌های مختلف کوتاهی مو، ظاهر جدیدی به موهاتون بدید؛ اما شاید خیلی‌ها دوست نداشته باشند موهاشون رو کوتاه کنند یا از مدل مویی که دارند راضی هستند؛ در این شرایط بهترین کار رنگ کردن مو هست! اما آیا می‌دونید مناسب‌ترین رنگ مو برای موهاتون چی هست؟ آیا می‌دونید ترکیب رنگ مو‌‌ها به چه صورت باید انجام بشه؟

با بلاگ آچاره همراه باشید تا جواب این سوال‌هاتون رو پیدا کنید.

رنگ مو و تاثیر در زیبایی چهره

یکی از مواردی که در زیبایی چهره‌ موثره، انتخاب رنگ موی شماست. همون‌قدر که در انتخاب لباس‌هاتون دقت دارید و حواس‌تون هست همه چی باهم هماهنگ باشه، رنگ مویی هم که برای موهاتون انتخاب می‌کنید، باید به اجزای صورت‌تون بیاد.

این روزها بازار پره از رنگ‌های جورواجور با تنوع و موندگاری‌های متفاوت؛ رنگ‌های دائم، رنگ‌های نیمه‌ دائم،‌ رنگ‌های موقت، رنگ‌های به رنگ طبیعی، شامپوهای رنگ و رنگ‌های فانتزی. اما شما چه شیوه‌ای رو انتخاب می‌کنید؟

آیا دوست دارید همه موهاتون رو رنگ کنید یا انتخاب شما هایلایت یا لولایته؟! اگرمی‌خواید رنگ موی جدیدی انتخاب کنید و نمی‌دونید چه رنگی رو امتحان کنید، ادامه‌ی مطلب رو بخونید.

محاسبه قیمت خدمات رنگ مو در منزل

رنگ موی مناسب برای هر پوست

اگر کمی از علم رنگ‌شناسی و ترکیب نور و رنگ بدونید،‌ می‌تونید به راحتی رنگ مو مناسب برای رنگ پوست‌تون رو انتخاب کنید. هر رنگی که برای موهاتون انتخاب می‌‌کنید، وقتی کنار صورت‌تون قرار می‌‌گیره، بر رنگ پوست‌تون تاثیر می‌‌گذاره.
همه چیز مربوط می‌‌شه به نظریه‌ی رنگ‌ها و فرمول اون، خیلی آسونه؛ رنگ‌های موی خاکستری تمایل دارند که پوست صورتی رو خنثی کنند؛ در حالیکه سایه‌های قرمز می‌‌تونند پوست‌های صورتی رو سرخ و گلی نشون بدن.

سایه‌های بنفش می‌‌تونند ته رنگ زرد در پوست رو متعادل و پوست رو درخشان کنند اما استفاده از رنگی که بیش از حد شبیه رنگ پوست باشه، ظاهر شخص رو شبیه افراد بیمار نشون می‌‌ده. یا ته رنگ هلویی در رنگ مو می‌تونه به صورت‌های رنگ پریده، حرارت و رنگ بده.

استفاده از رنگ مو برای برجسته کردن ویژگی‌های خاص هر صورت!

ترفندهای رنگی ساده‌ای وجود دارند که می‌‌تونید در رنگ کردن موها از اون‌ها استفاده کنید. به‌عنوان مثال می‌‌تونید رنگ سبز چشم‌هاتون رو با رنگ موی قرمز یا بنفش، بیشتر مشخص کنید.

همچنین شما می‌‌تونید با به‌کار بردن هایلایت در جاهایی از خط موهاتون که استخوان‌‌ها رو برجسته نشون می‌‌ده، صورت‌تون رو کانتور کنید. این کار شبیه استفاده از هایلایتر بر روی صورت، برای برجسته کردن ساختار صورت استخوانیه.

با قرار دادن هایلایت‌‌‌های ظریف، نزدیک جاهایی مثل استخوان‌‌‌های گونه، شقیقه و بالای پیشانی، می‌تونید به صورت شکل بدید؛ در واقع با این کار شما در پیرامون صورت، عمق ایجاد می‌‌کنید، چرا که فضایی برای روشنی و تیرگی باقی می‌‌گذارید که سایه‌‌ها و هایلایت‌‌‌های روی صورت رو بیشتر مشخص می‌‌کنه. همچنین می‌تونید از رنگ‌‌‌های متضاد (مثل ته رنگ‌‌‌های بنفش و سبز) برای جلب توجه به ویژگی‌‌‌های رنگی خنثی روی صورت از جمله کک و مک یا ابروها استفاده کنید.

محاسبه قیمت خدمات رنگ مو در منزل

رنگ مو و پایه‌‌‌های رنگی

رنگ‌ها، پایه‌‌‌های ده گانه دارند. عمق رنگ در واقع همون پایه رنگه که برای رنگ کردن مو باید بهش توجه کنید. تن مو، سایه‌ای هست که روی تار موی شما منعکس می‌‌شه و تیرگی و روشنی رو مشخص می‌‌کنه.

این پایه رنگی از تیره  به روشن عبارتند از:‌ مشکی که تیره‌ترین رنگه، قهوه‌ای تیره، قهوه‌ای متوسط، قهوه‌ای روشن، قهوه‌ای بسیار روشن، بلوند تیره، بلوند نیمه‌روشن، بلوند روشن، بلوند بسیار روشن و بلوند بسیار روشن پلاتینه.

در خوندن پایه رنگ روی کاتالوگ  و جعبه‌‌ها به این موضوع توجه کنید که اسم شماره رنگ، سمت راست  ممیز و پایه رنگی، سمت چپ قرار می‌‌گیره. مثلا A۶ بلوند تیره  خاکستریه.

اکسیدان ها

نمی‌شه شما علاقمند به رنگ کردن مو باشید، اما با اکسیدان‌‌ها غریبه باشید! اکسیدان، تسهیل کننده فعالیت شیمیایی در رنگ مو بوده و انواع مختلفی داره:

  • اکسیدان شماره ۱، شش درصد داره. یعنی تار ‌ها رو به صورت جزئی باز کرده و برای پایه مو از نمره یک تا چهار مناسبه.
  • اکسیدان ۲ که ۹ درصده، قدرت روشن‌کنندگی بالا برای تار‌‌‌های سفید داره و برای پایه ۵ تا ۱۰ مناسبه.
  • اکسیدان ۳ که ۱۲ درصده، توانایی روشن‌کنندگی خوب اما با کم‌ترین میزان رنگ‌دهی داره و برای دکلره شدن استفاده می‌‌شه.

توصیه‌هایی برای موهای رنگ شده

  • در روزهای آفتابی، از كلاه، روسری و محصولات ضدآفتاب استفاده كنید تا موهاتون كمتر خشك بشن و پوست‌تون هم آسیب نبینه.
  • از نرم‌كننده‌ها و تقویت‌كننده‌های مناسب استفاده كنید تا رطوبت موهاتون حفظ بشه.
  • موقع خشك كردن موها، حوله رو به نرمی روی موهاتون بكشید.
  • موهاتون رو وقتی که خیس هستند شونه نزنید.
  • برای خشك كردن موها زیاد از سشوار استفاده نكنید و در صورت استفاده، زمان اون رو کم کنید و سشوار رو با فاصله بیشتری از سرتون نگه دارید.
  • موهای نازك آسیب‌پذیرتر و حساس‌تر از موهای ضخیم هستند.
  • در دوران بارداری خصوصا سه ماهه نخست،‌ به‌هیچ‌وجه موهاتون رو رنگ نکنید.

نکات لازم برای ترکیب رنگ مو

برای رنگ کردن مو، فقط انتخاب رنگ موی مناسب کافی نیست، بلکه چگونگی ترکیب اون‌ها هم اهمیت داره. اگر می‌خواید خودتان در خونه موهاتون رو رنگ کنید، به نکات آموزشی ترکیب رنگ مو دقت کنید:

  1. شما برای مخلوط کردن رنگ‌ها، به یک کاسه شیشه‌ای یا پلاستیکی نیاز دارید. از کاسه‌‌‌های فلزی خودداری کنید چون ممکنه بر اثر ترکیب با رنگ واکنش شیمیایی نشون بدن.
  2. بهتره که زیر کاسه رنگ‌تون یه پارچه‌ بگذارید تا بتونید از رنگی شدن اون جلوگیری کنید. اگر پارچه کهنه ندارید، می‌‌تونید از پارچه‌‌‌های تیره رنگ استفاده کنید تا در صورت رنگی شدن به چشم نیاد.
  3. اگر رنگ مویی که می‌‌خرید شامل پکیج کامل رنگ و اکسیدان هست، بدونید که نسبت اون‌ها درست تعیین شده اما اگر اکسیدان رو جدا می‌‌خرید، باید در نسبت استفاده از اون به رنگ دقت کنید.
  4. باید به این نکته توجه داشت که رنگ و اکسیدان مصرفی برای رنگ مو به جنس و پایه اصلی رنگ مو بستگی داره. دقت در انتخاب اکسیدان و رنگ موی مناسب می‌‌تونه ما رو به رنگ دلخواه نزدیک کنه.
  5. معمولا نسبت استفاده از رنگ مو و اکسیدان 1 به 1 یا 1 به 2 هست اما بهتره که قبل از مخلوط کردن این دو، دستور العمل ترکیب اون‌ها رو از روی تیوپ بخونید.
  6. اگر به دنبال رنگی هستید که در بازار موجود نیست، می‌‌تونید از رنگ‌‌‌های ترکیبی استفاده کنید.
  7. رنگ‌‌‌های مکمل، مثل رنگ قرمز و رنگ قهوه ای، به خوبی با هم ترکیب می‌‌شن. اما ترکیب رنگ‌‌‌های متضاد مثل مشکی و بلوند چیز خوبی از آب در نمیاد.
  8. دو رنگی که می‌‌خواید با هم مخلوط کنید باید از یک برند باشند. در این صورت به خوبی با هم مخلوط می‌‌شن. در واقع رنگ‌‌‌‌هایی که با هم ترکیب می‌‌کنید باید پروسه زمان یکسانی داشته باشند، بنابراین قبل از این که دو رنگ متفاوت رو با هم ترکیب کنید به میزان زمانی که هر کدام از اون‌ها نیاز دارند تا عکس‌العمل نشون بدن، توجه کنید.
  9. حواس‌تون باشه که شماره‌‌‌های بالاتر، موهای شما رو روشن‌تر خواهند کرد. به عنوان مثال رنگ موی شماره 9 روشن‌تر از شماره 8 هست.
  10. هنگام ترکیب کردن رنگ‌ها، دقت کنید که اندازه دو رنگی که می‌‌خواید مخلوط کنید یکسان باشند. در این صورت اگر بخواید که بعدها ریشه موهاتون رو رنگ کنید، خیلی راحت‌تر می‌‌تونید همون رنگ رو درست کنید.
  11. اگر می‌‌خواید که مقدار یکی از رنگ‌‌ها بیشتر از اون یکی باشه، بهتره که نسبت اون‌ها رو یک جا یادداشت کنید.
  12. اول 2 رنگ دلخواه‌تون رو با هم مخلوط کنید، بعد اکسیدان رو به اون اضافه کنید.
  13. مخلوط این مواد رواون‌نقدر هم بزنید تا کاملا صاف و یکدست بشن.
  14. هر چی مو ضخیم‌تر و تیره‌تر باشه، باید از اکسیدان درصد بالاتری استفاده کنید.
  15. اکسیدان شماره یک یا ۶ درصد برای موهایی که می‌‌خوان فقط یک درجه روشن بشه، پیشنهاد می‌‌شه و اکسیدان ۱۲ درصدی برای روشن کردن ۴ تا ۵ درجه مو کاربرد داره. باید توجه داشت که رنگ و اکسیدان به‌تنهایی هیچ تاثیری روی مو ندارند و باید از ترکیب هر دو استفاده کرد.
2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا