جوش صورت نشانه انواع مشکلات بدن

زیبایی و سلامتپوست

همه ما زیبایی برامون مهمه، چرا که در فطرت آدمی، میل به زیبایی، نهادینه شده و ما آدمها برای رسیدن به اون، کارهای زیادی می‌کنیم.

یکی از مهم‌ترین عوامل برای زیبایی، حفظ سلامتی پوست و مو هست که بخش مهمی از زیبایی هر فردی رو تشکیل می‌ده. شما برای سلامت پوست و مو، چه کارهایی می‌کنید، آیا تا به حال دچار ریزش ناخواسته مو شدید؟ و یا جوش صورت که به صورت ناگهانی روی پوست صورت شما ایجاد می‌شه و بارها تکرار می‌شه؟

در آچاره امروزه، به سراغ یکی از دو بحث بالا رفتیم؛ یعنی جوش صورت و تلاش کردیم به این سوال پاسخ بدیم: جوش صورت نشانه چیست؟ برای مثال اگر به طور مداومی جوش‌هایی در ناجیه چانه و یا پیشانی می‌زنیم، چه دلیلی می‌تونه داشته باشه؟ برای پاسخ به چنین سوالاتی، در ادامه متن همراه ما باشید.

جوش صورت در دوران بلوغ (غرور جوانی)

انواع جوش های صورت روی پوست

جوش زدن اگر در دوران بلوغ باشه، جای هیچ نگرانی نیست، چرا که یک امر طبیعی هست و نشان دهنده تغییرات هورمونی بدن هست و در گذر زمان بدون نیاز به درمان خاصی از بین خواهد رفت.

البته گاهی اوقات، اگر هورمون‌های بدن به درستی کنترل نشن، ممکنه تا سال‌ها فرد این جوش‌ها رو داشته باشه. در اینصورت بهتره به دکتر پوست مراجعه کنه تا با دریافت داروهای مناسب، مانع از لک شدن پوست بشه.

محاسبه رایگان هزینه خدمات پاکسازی و لایه‌برداری پوست!

جوش صورت به دلیل مواد غذایی (غذاهای جوش آور)

جوش صورت و انواع غذاها

در بعضی مواقع بعضی از جوش‌های صورت فقط به دلیل نوع مواد غذایی که که مصرف می‌کنید، ایجاد بشه. مثلا ممکن است در اثر خوردن شیرینی و بعضی ازخوراکی‌های گرم، چند جوش روی صورت نمایان بشه. برای مقابله با این وضعیت بهتره، طبع بدنی خودتون رو بشناسید. در اینصورت متوجه میشید که چه غذاهایی می‌تونه منجر به جوش زدن بشه.

اما بعضی زمان‌ها، جوش‌هایی روی صورت ما خودنمایی می‌کنه که دلیل خاصی برای اون پیدا نمی‌کنیم، مگر اینکه بدونیم اونها نشانه نوعی اختلال در بدن ما هستند و در واقع نوعی زنگ خطر برای ما می‌تونن تلقی بشن. در حقیقت، جوش‌های صورت با اون قد و قواره‌ی کوچیک دارن به ما می‌گن یک جای کار می‌لنگه و در خوردن موادغذایی و داروها در حال زیاده روی هستیم که در ادامه اونها رو توضیح میدیم:

جوش صورت نشانه چیست؟

جوش صورت در پیشانی

جوش صورت علائم چیست

جوش‌هایی که در پیشانی زده می‌شه،  نوعی بیماری و مشکل در دستگاه گوارش رو یادآور می‌شن که برای رفع این مشکل بهتره از خوردن غذاهای آماده و فست فودها به شدت پرهیز کنید و تا جایی که می‌تونید از غذاهای فرآوری شده کمتری استفاده کنید و حتی‌الامکان از غذاهای بدون چربی استفاده کنید و سعی کنید در طول روز مقدار زیادی آب و خیار مصرف کنید.

همچنین وضعیت دفع خودتون رو بررسی کنید، گاهی اوقات اگر دچار یبوست باشید، به این مشکل مبتلا می‌شین.

جوش صورت در اطراف چشم

جوش صورت نزدیکی دور چشم

جوش‌های اطراف چشم، نشان دهنده مشکلات کبدی هستن که بر اثر تغذیه نامناسب ایجاد می‌شه. در بسیاری از مواقع بعد از مصرف لبنیات پرچرب و نوشیدنی‌های الکی این جوش‌ها روی صورت نمایان می‌شه و برای رفع این مشکل بهتره روزی ۳۰ دقیقه ورزش سبک انجام بدید، به اندازه کافی بخوابید و آب زیادی مصرف کنید تا کبد استراحت کنه و دیگه این جوش‌ها ایجاد نشن.

جوش صورت در اطراف بینی

انواع جوش صورت روی صورت

بینی نماینده قلب، اما روی صورت هست و اگر در این ناحیه، جوش می‌زنید، باید به سراغ بررسی قلب و فشار خون برید، چرا که احتمال داره به دلیل مصرف غذاهای چربی‌دار، کلسترول خون بالا رفته باشه. در این حالت بهتره یک آزمایش برای بررسی چربی خون انجام بدید.

این نوع جوش‌ صورت می‌تونه نشان دهنده کمبود ویتامین ب در بدن هم باشه، پس بهتره تا اونجایی که می‌تونید مصرف گوشت، چربی و غذاهای تند رو از رژیم غذایی حذف کنید.

ضمنا یکی دیگه از دلایل به وجود آمدن این جوش‌ صورت، استفاده از لوازم آرایشی فاسد و تاریخ گذشته هست. همچنین زمانی که بهداشت پوست رو رعایت نکرده باشید، باز هم ممکنه جوش‌هایی در اطراف بینی ظاهر بشن.

جوش صورت در اطراف گونه ها

انواع جوش صورت

گونه‌ها در واقع نماینده دستگاه تنفسی روی صورت هستند. جوش و لک در این منطقه نشان دهنده استرس و تغییرات هورمونی در بدن هست. جوش در این نقطه و در خانم‌ها اغلب در زمان تخمک گذاری بیشتر می‌شه. برای رفع این مشکل باید سعی کنید به اندازه کافی بخوابید و آب و سبزیجاتی زیادی رو در طول روز مصرف کنید.

در صورت مصرف سیگار توصیه می‌شه به تدریج مصرف اون رو کاهش بدید و سپس ترک کنید، چرا که دارای دارای اثرات مخرب و زیان‌آور روی تمام قسمت‌های بدن هست.

یه توصیه دیگه برای درمان این نوع جوش‌ها این است که حتی‌الامکان سعی کنیم  گوشی موبایل رو با الکل پاک کنیم، چرا که به صورت مداوم با پوست صورت در تماس هست. حتی بهتره روبالشتی که روی اون می‌خوابید رو هر چند مدت یکبار تعویض کنید.

محاسبه رایگان هزینه خدمات پاکسازی و لایه‌برداری پوست!

جوش صورت در اطراف چانه

جوش‌های اطراف چانه نشان دهنده این هستن که معده به کمک نیاز دارد و همچنین تغییرات هورمونی که به دلیل یائسگی و گاهی اوقات سندرم تخمدان چند کیستی، دوره‌های عادت ماهانه و دوران بلوغ به وجود می‌آد رو هم نشان می‌ده. لازمه بدونید اختلالات هورمونی ممکن هست به دلیل نداشتن خواب کافی و رژیم غذایی نامناسب و داشتن استرس به وجود ‌بیاد.

همچنین به یاد داشته باشید که مصرف بعضی از داروها، مثل آمپول‌های تستسترون آقایان و قرص‌های ضد بارداری زنان باعث اختلالات هورمونی در بدن می‌شه. بهترین راه از بین بردن این جوش‌های چانه رعایت بهداشت پوست، کم کردن مصرف شکر و کربوهیدرات و داشتن خواب کافی است.

جوش صورت روی فک و زیر چانه

جوش صورت

جوش‌های روی فک و زیر چانه نشان دهنده این است که سیستم گوارش‌ دچار مشکل شده  و برای درمان آن بهتره بعد از مصرف غذا از مکمل‌های فیبردار استفاده کنید که به صورت پودری و یا کپسولی هم موجود هستند. جالبه بدونید مصرف فیبر، قند خون رو هم تنظیم می‌کنه و موجب سیری هم می‌شه. پس یه راه خوب برای کاهش وزن هم محسوب می‌شه.

محاسبه رایگان هزینه خدمات پاکسازی و لایه‌برداری پوست!

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا