چند غذای خوشمزه و ساده برای روزهای بلند تابستان

اخبار آچاره

همه ما آدم‌ها مانند هر موجود زنده دیگه‌ای به غذا نیازمندیم تا بتونیم انرژی بدن رو تامین کنیم، رشد کنیم و در عین حال سالم و شاداب باشیم! علاوه بر اون، غذا خوردن، به ویژه غذاهایی که بسیار دوستشون داریم، یکی از لذت‌های آدمی محسوب می‌شه و به همین علت، صنعت غذا، رشد بی حد و مرزی در دنیا داشته و خواهد داشت.

اما اتفاق مهمی هم برای بسیاری از آدم‌های دنیا رخ داده: ما آدم‌ها در عصر سرعت، فرصت چندانی برای پخت و پز و البته تهیه غذاهایی مانند قرمه سبزی خوشمزه، اما دیرپز نداریم و بسیاری از افرادی که شاغل هستن، به غذاهای فست فودی روی آوردن که به نظر بسیاری از کارشناسان تغذیه، غذاهای چندان سالمی به نظر نمیان!

ما در بخش تحریریه آچاره دوست داشتیم، چند غذای خوشمزه رو معرفی کنیم که می‌تونید در وعده‌های مختلف غذایی، به تنهایی و یا به کمک دیگر اعضای خانواده و به ویژه، فرزندانتون، تهیه کنید و لحظات دوست‌داشتنی‌تری در کنار اعضای خانواده، سپری کنید.

برای نوشیدن چای، کیک و شیرینی خانگی تهیه کنید

اگرچه، یکی از تنقلات اصلی هر خانه‌ای در ایام عید، شیرینی‌جات محسوب می‌شه، اما افراد خوش ذوقی هستن که خودشون به تنهایی تمام شیرینی‌های عید رو تهیه می‌کنن و یا این فراغت عید رو به پختن کیک عصرانه، پن کیک و مانند اون اختصاص میدن.

جالبه بدونید تهیه شیرینی و کیک می‌تونه یکی از تفریحات و بازی‌های بسیار دوست داشتنی برای کودکان شما باشه و همینطور اگر در تهیه اون، از مشارکت جمعی خانواده استفاده کنید، می‌تونه به یک سرگرمی خانوادگی تبدیل بشه.

با این تفاسیر، دو مدل کیک و شیرینی، در اینجا آموزش داده می‌شه که امیدوارم مفید باشه و بتونید اونها رو در خونه و در کنار عزیزانتون و در روزهای تعطیلات عید تهیه کنید.

کیک عصرانه

کیک خانگی

یکی از انواع کیک‌های ساده‌ای که به راحتی و با کمترین مواد در خانه قابل پخت هست و می‌تونید به همراه چای عصرانه، اون رو میل کنید، کیک‌های ساده‌ای مانند کیک عصرانه است. برای تهیه این کیک به موادی مانند آرد شیرینی‌پزی، تخم‌مرغ، بیکینگ‌ پودر، روغن و یا کره، شکر و شیر نیاز دارید.

اگر بخواید این کیک ساده را با مواد دیگه‌ای مخلوط کنید، می‌تونید به مواد اون، کاکائو، کشمش و یا گردو هم اضافه کنید. حتی این کیک رو می‌تونید روی اجاق گاز بپزید و نیاز چندانی به استفاده از فر و یا مایکروویو ندارید. اما چطوری این کیک رو بپزیم؟

ابتدا یه تخم‌مرغ رو با مخلوط کن و یا همزن، به خوبی، به هم بزنید تا حدی که به خوبی کف بکنه. بعد یک لیوان شیر رو به آرامی به اون اضافه کنید. در مرحله بعد، با الک، آرد اضافه کنید و سعی کنید در حین اضافه کردن، خوب هم بزنید تا آرد به صورت یکنواختی در تمام مواد، مخلوط بشه.

حالا به مرحله مهم اضافه کردن، بیکینگ پودر می‌رسید، باید بیکینگ پودر، به اندازه باشه تا خمیر کیک در حرارت، به خوبی ورم کنه و کیک خوبی تهیه بشه؛ کمتر از نصف قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر، مناسب خواهد بود. حالا مقداری از روغن رو درون خمیر اضافه کنید و باقی اون رو برای چرب کردن ظرف کیک استفاده کنید. در مرحله آخر، خمیر رو درون ظرف کیک بریزید و درون حرارت فر و یا اجاق بگذارید تا کیک شما پخته بشه و آماده خوردن!

پن کیک، شیرینی برای صبحانه و یا میان وعده

پن کیک

پن کیک یا کیک ماهیتابه‌ای از اون دسته شیرینی‌هایی است که به راحتی تهیه می‌شه و واقعا از خوشمزه‌های شیرینی‌ها محسوب می‌شه. این کیک‌ها رو می‌تونید در صبحانه‌ها تهیه کنید و به همراه چای و یا دیگر موادی مانند انواع مرباها میل کنید. اما طرز تهیه این شیرینی، به روش زیر خواهد بود:

یک تخم‌مرغ رو با یک قاشق شکر مخلوط کنید و با همزن بزنید تا رنگ زرد تخم‌مرغ کم رنگ‌تر شده و مخلوط تا حدی کف کنه. مقدار کمی (کمتر از نصف قاشق چای خوری) وانیل به مخلوط اضافه کنید و کمی هم بزنید. در مرحله بعد، یک لیوان شیر و حدود 20 گرم کره نرم شده رو با همزن بزنید و به مواد اضافه کنید.

در تهیه پن کیک، اضافه کردن مقداری نمک ضروری هست و در مرحله آخر هم باید بیکینگ پودر و آرد الک شده رو به مواد اضافه کنید و به خوبی مواد رو هم بزنید تا به این ترتیب خمیر برای پخت آماده بشه. حالا به مرحله پخت می‌رسیم.

یک قاشق از خمیر رو برداشته، و درون ماهیتابه‌ای که با روغن چرب کردید، بگذارید و پخش کنید و اجازه بدید هر دو سمت اون سرخ بشه. بعد از پخت پن کیک، می‌تونید اون رو با عسل، مربا و شهد میوه‌های مختلف میل کنید.

سالادهای خوشمزه برای میان وعده

سالاد ساده

بسیاری از ماها، اهمیت زیادی به خوردن گوشت میدیم و شاید خوردن سبزیجات و غذاهای گیاهی چندان باب میل ما نباشه، در حالی که همگی ما هم از اهمیت گیاهان در سلامتی خودمون آگاه هستیم. اگه به دلایل مختلف، در روزهای عادی، کمتر تونستید، غذاهای گیاهی میل کنید، در طول روزهای عید و استراحت، میتونید با چند سالاد خوشمزه، با دنیای غذاهای گیاهی، آشتی کنید.

سالاد نودل تند

سالاد نودل تند- آچاره

یکی از انواع سالادهایی که می‌تونیم برای تعطیلات عید پیشنهاد بدیم، سالاد نودل تند هست. این سالاد رو به عنوان میان وعده هم می‌تونید میل کنید و برای آدم‌هایی که قصد دارن، در طول روزهای عید، کمی اضافه وزن پیدا کنن، می‌تونه بسیار مناسب باشه.

برای تهیه این سالاد، ابتدا یک بسته نودل رو در آب داغ و به مدت 15 تا 20 دقیقه بجوشانید. در هنگامی که نودل‌ها در حال پخت هستند، پودر بسته بندی شده خود نودل رو هم به داخل آب اضافه کنید تا نودل‌ها طعم بهتری بگیرند. حالا باید به سراغ تهیه باقی مواد بریم: یک فلفل دلمه‌ای در اندازه متوسط بردارید، داخل اون رو خالی کنید و شروع به برش اون به شکل خلالی کنید.

در مرحله بعد، یک تا دو حبه سیر بردارید و اون رو به شکل ریز خرد کنید. بعد به سراغ یک عدد فلفل تند سبز و یا قرمز برید و اگر اهل خوردن غذاهای تند نیستید، فقط مقدار کمی از این فلفل رو برش بدید و یا کل این ماده رو از سالادتون حذف کنید. سیر و فلفل رو در حرارت کم، با یک قاشق روغن زیتون کمی تفت بدید تا مواد به میزان کمی، نرم بشن.

سه تا 4 پیازچه بردارید و اونها رو هم خرد کنید. ذرت هم باید پخته شده باشه تا به مخلوط‌ها اضافه بشه. در مرحله آخر، یک پیمانه عدس پخته شده رو به همراه بادام زمینی‌های خرد شده، به داخل سالاد اضافه کنید.

در مرحله آخر، نودل‌ها رو آبکشی کنید و اجازه بدید تا کمی سرد بشن. بعد نودل‌های سرد شده رو هم به باقی مواد اضافه کنید و به میزان دلخواه آبلیمو به مخلوط اضافه کنید. به این ترتیب، یک سالاد خوشمزه خواهید داشت.

سالاد یونانی، ساده و رژیمی

سالاد یونانی- آچاره

یکی دیگر از سالادهایی که می‌تونید برای تعطیلات عید و بسیار سریع تهیه کنید، سالاد یونانی هست. برای تهیه این سالاد حداقل به دو خیار، نصف یک عدد پیاز، 6 تا 8 عدد زیتون، 6 تا 9 عدد گوجه سالادی نیاز دارید. همه این مواد رو خرد کند و با هم مخلوط کنید.

در مرحله نهایی، یک عدد فلفل دلمه‌ای رنگی رو به صورت رشته‌‌ای خرد کنید و با پنیر فتای خرد شده به مواد اضافه کنید. در پایان یک قاشق آب لیمو، مقداری نمک و روغن زیتون و یک قاشق سرکه سیب و یا بالزامیک به همه این مواد اضافه کنید تا سالاد خوشمزه‌ای تهیه کنید.

پیتزای خانگی بپزید

پیتزای خانگی- آچاره

یکی از خوشمزه‌ترین فست‌فودهایی که می‌تونید به صورت سالم در خانه و در حین تعطیلات برای خود و خانواده عزیزتون بپزید، یک پیتزای خوشمزه است که البته تهیه خمیر اون، نیاز به صبر و حوصله داره. اما برای روزهای عید، قطعا ارزشش رو داره! برای تهیه آرد پیتزا به طریق زیر عمل کنید:

دو تخم مرغ بردارید و داخل یک ظرف بزرگ بشکنید. تخم‌مرغ‌ها رو به هم بزنید و بعد آرام آرام، یک لیوان شیر به اون اضافه کنید. حالا با الک، حدود یک لیوان آرد رو به مخلوط شیر و تخم‌مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر یکدستی ایجاد بشه.

در نهایت، سه تا چهار قاشق غذاخوری روغن مایع، میزان کمی بیکینگ پودر و نمک به خمیر اضافه کنید و روی خمیر رو با پارچه‌ای بپوشونید و اجازه بدید دو ساعت در محیط طبیعی اتاق، بمونه تا به اندازه کافی خمیر ورم کنه. در مرحله نهایی، خمیر رو با وردنه باز کنید، داخل ظرف فر قرار بدید و اجازه بدید داخل فر، در مدت 10 دقیقه نیم‌پز بشه. به این ترتیب، می‌تونید خمیر پیتزا رو اماده کنید

اما چه موادی به داخل پیتزا بریزیم؟ این موضوع کاملا به خود شما بستگی داره. ما در پیتزای خانگی که برای شما ارائه می‌کنیم فقط از گوشت استفاده می‌کنیم. اما شما می‌تونید بسته به ذائقه‌ای که دارید، از سویس و یا کالباس هم استفاده کنید.

گوشت چرخ کرده رو با پیاز خرد شده، در حرارت و با کمی روغن تفت بدید و بعد ادویه‌هایی مانند فلفل، زردچوبه، آویشن و نمک رو به گوشت اضافه کنید تا گوشت طعم‌دار بشه. می‌تونید مواد دیگه‌ای مانند ذرت، فلفل دلمه هم به پیتزا اضافه کنید.

در مرحله نهایی از آماده سازی پیتزا، سس کچاپ رو به تمام سطح خمیر پیتزا اضافه کنید، و بعد گوشت چرخ کرده آماده شده، فلفل دلمه‌ای، ذرت پخته شده، ورقه‌های گوجه و تکه‌های پنیر پیتزا رو در تمام سطح خمیر پخش کنید. حالا پیتزاهای آماده شده رو در حرارت 180 درجه فر و به مدت 15 دقیقه قرار بدید تا پیتزای شما آماده خوردن بشه. نوش جانتون!

این چند مورد، فقط تعداد بسیار کمی از غذاهایی هست که شما می‌تونید در ایام تعطیلات عید برای خانواده عزیزتون تهیه کنید. اگر شما هم از اون دسته افرادی هستید که در تعطیلات عید، غذاهای خوشمزه می‌پزید، می‌تونید اطلاعاتشون رو با ما در میان بگذارید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا