نگاهی به زندگی خانه دار میلیاردر؛ مارتا استوارت!

اخبار آچاره

احتمالا از دیدن این عنوان شوکه شدید! اما واقعیت داره؛ مارتا استوارت به یک باره شهرت و ثروتی افسانه‌ای به‌دست آورد. مارتا با خانه‌داری اون‌قدر بین زنان خانه دار محبوب شد که در بعضی از سال‌ها عنوان پرنفوذترین فرد آمریکا رو به خودش اختصاص داد؛ مارتا که این روزها تقریبا زنی سالمند به شمار می‌ره، همیشه عاشقانه از مادرش یاد می‌کنه و خودش رو مدیون زحمات والدینش می‌دونه. مارتا در شبانه‌روز بیشتر از 4 ساعت نمی‌خوابه و می‌گه که تصمیم داره از این به بعد توجه‌ش رو روی سالادها و تزئینات اون معطوف کنه. بهتره از زمان تولد مارتا شروع کنیم و کم کم برسیم به کارهای ساده ولی خیلی بزرگی که در طول زندگیش انجام داده و باعث شده یکی از مشهورترین میلیاردرهای جهان بشه؛ امروزه مارتا استوارت در مناطق مرفه نشین بدفورد، وست پورت، سیل‌هاربور، مین و همپتونز صاحب‌خونه‌ست.

کودکی مارتا استوارت

در ۳ آگوست سال ۱۹۴۱ مارتا هلن کستیرا در نیوجرسی به دنیا اومد. مارتا اولین دختر خانواده بود. خانواده‌ای با اصلیت‌ لهستانی که سطح زندگی متوسطی داشتند. زمانی که مارتا استوارت به دنیا اومد، به همراه پدر، مادر و برادر بزرگش در یک آپارتمان خیلی کوچک زندگی می‌کردند، اما بعدتر با به دنیا اومدن بچه‌های دیگه، تصمیم گرفتند تا یه خونه‌ی حیاط‌‌‌دار بخرند و به اون‌جا برن.
چند سال بعد زمانی که تعداد فرزندان خونواده به ۶ نفر رسید، قدرت خرید اون‌ها به مراتب کاهش پیدا کرد و مادر مارتا مجبور شد که علاوه بر آشپزی و بقیه کارهای خونه، به دوختن لباس برای اعضای خانواده‌ش هم مشغول بشه.

مارتا و آموزش‌های مادرش

در تمام سال‌های کودکی مارتا،‌ مادرش اون رو کنار خودش می‌نشوند و به مارتا خیاطی و آشپزی یاد می‌داد. هر سال زمان برگزاری جشن کریسمس، مارتا و مادرش غذاهای بسیار خوشمزه و کیکی با ظاهر و طعم جذاب آماده می‌کردند. مارتا استوارت همچنین از مادرش روش خشک کردن سبزیجات و میوه‌ها رو خیلی خوب یاد گرفته بود. پدر مارتا یک کشاورز سخت‌کوش بود. او هم مثل همسرش علاقه داشت که به مارتا هنرهای مختلف رو آموزش بده، به همین خاطر مارتا رو با خودش به مزرعه می‌برد و روش کاشت گل‌ها، درختان میوه و بوته‌های تمشک رو به اون آموزش می‌داد. از طرف دیگه چون مارتا مجبور بود هر سال بخشی از تعطیلات تابستان رو در کنار پدربزرگ و مادربزرگش در شهر بوفالو بگذرونه، از وقتی که دختر کوچکی بود، در کنار اون‌ها کار‌‌ می‌کرد و یاد‌‌ می‌گرفت که چطور میوه‌‌‌‌ها و سبزی‌‌‌‌ها رو کنسرو کنه و یا با اون‌ها مربا بپزه.

دوران مدرسه مارتا

زمانی که مارتا به سن مدرسه رسید، دیگه یک خیاط، آشپز و باغبان حرفه‌ای شده بود؛ اما این بار تصمیم داشت که درس‌های مدرسه رو هم مثل هنرهای پدر و مادرش به خوبی یاد بگیره. با گذشت چند سال اول در مدرسه، مارتا استوارت علاقه‌ی شدیدی به مطالعه‌ی کتاب‌های مختلف پیدا کرد. مارتا همیشه شوق زیادی در انجام فعالیت‌های فوق برنامه‌ی مدرسه مثل عضویت در تیم روزنامه‌ی مدرسه، باشگاه هنر و… داشت و در همه‌ی این موارد به بهترین شکل کار خودش رو اجرا می‌کرد.

علایق عجیب مارتا در دوران دبیرستان

مارتا زمانی که به دبیرستان‌‌ می‌رفت، تصمیم گرفت به نیویورک بره و در اون‌جا ادامه تحصیل بده. به همین خاطر برای گذران زندگی و پرداخت هزینه‌ی تحصیل در اون شهر، مجبور شد به عنوان مدل، در آگهی‌‌های تلویزیونی و بعضی مجلات، مشغول به کار شه. با وجود زمان بسیاری که صرف کارش‌‌ می‌کرد، هرگز اجازه نداد که در درس‌هاش وقفه‌ای ایجاد بشه و همیشه عنوان شاگرد اول کلاس رو همراه خودش داشت. مارتا استوارت یک نابغه‌ی تمام عیار بود که هر کاری اراده‌‌ می‌کرد رو به بهترین نحو انجام می‌داد و هیچ‌وقت از سختی کار گله‌ای نمی‌کرد.

ازدواج مارتا در دوران دانشگاه

بعد از این‌که مارتا به‌عنوان یکی از ده نفر اول مدرسه، فارغ التحصیل شد، به دانشکده‌ی برنارد در نیویورک رفت تا ادامه تحصیل بده. در اون‌جا در رشته‌ی تاریخ باستان مشغول به تحصیل شد و همچنان برای پرداخت هزینه‌‌های زندگی شغل قبلیش رو ادامه داد. مارتا در سال دوم دانشگاه بود که با اندی استوارت آشنا شد و با او قرار ازدواج گذاشت. بعد از مطرح کردن قضیه با خونواده‌اش، مارتا و مادرش لباس عروسی رو دوختند و او روانه‌ی زندگی مشترک شد؛ این زوج جوان از اون‌جا که سرمایه‌ی کافی نداشتند، یک آپارتمان کوچک و قدیمی دست و پا کردند و هر دو به کمک هم بازسازی و تغییر دکوراسیون اون رو شروع کردند. این اولین باری بود که مارتا با هنر دکوراسیون آشنا‌‌ می‌شد. یه کم بعد در سال ۱۹۶۵ تنها فرزند اون‌ها الکس به دنیا اومد.

مارتا و خونه‌ی حیاط دار در مدرسه

با به دنیا اومدن الکس، مارتا و همسرش تصمیم گرفتند تا خونه‌ای حیاط دار داشته باشند؛ به همین خاطر یکی از اتاق‌‌های یک مدرسه رو به عنوان خونه‌ی خودشون انتخاب کردند! اون‌ها تمام در و دیوار اون اتاق رو تزئین کردند تا مجلل به چشم بیاد. داشتن چنین شرایطی نه تنها اون‌ها رو خسته نمی‌کرد بلکه عقیده داشتند زیبایی زندگی به همین سختی‌هاشه! بعدتر مارتا استوارت حجم کارش رو به عنوان مدل کم کرد و وارد بازار بورس نیویورک شد. در اون‌جا او به عنوان یک دلال سهام فعالیت‌‌ می‌کرد و به خوبی با کار تجارت و معاملات تجاری و کسب و کار آشنا شد. این تجربه هم بسیار موفق بود و در پیشرفت‌‌های بعدی اون نقش زیادی داشت.

استفاده‌های مارتا از آموزه‌های پدر و مادر

با خرید یک خونه‌ی جدید و انجام تزئیات دوباره اون توسط این زن و شوهر، دیگه مارتا و همسرش به یک زوج دکوراتور حرفه‌ای تبدیل شده بودند که این کار رو با استعداد و توانایی ویژه‌ای انجام‌‌ می‌دادند. در همین خونه بود که مارتا استوارت آموزه‌‌های پدر رو به کار گرفت و به کاشت گل‌‌‌‌ها و درختان و بوته‌‌های تمشک در حیاط مشغول شد. حالا اون با تمام وجود حس پدرش رو درک‌‌ می‌کرد… زمان گذشت و نوبت به استفاده از آموزش‌‌های مادر رسید. مارتا استوارت تصمیم گرفت که تمامی هنرهایی رو که از مادرش به ارث برده، با اصول تجارت ترکیب کنه و از این راه به یک کسب و کار جدید مشغول بشه.

کسب و کار جدید مارتا با چاپ آگهی!

او یک آگهی کوچیک برای برگزاری انواع مراسم جشن، در روزنامه‌ای محلی چاپ کرد و منتظر موند. طولی نکشید که درخواست‌‌های متنوعی برای اون رسید. اولین درخواست مربوط به یک جشن ازدواج‌‌ می‌شد و مارتا استوارت به زیبایی هر چه تمام‌تر اون جشن رو برگزار کرد. در همون زمان، اندی همسر مارتا شرکت کوچکی رو راه‌اندازی کرد و برای معرفی شرکتش مهمون‌هایی رو از بین ناشران و شخصیت‌‌های مهم شهر دعوت کرد. از اون‌جا که مارتا تدارک مفصلی برای پذیرایی دیده بود، هنر و سلیقه اون توجه تمامی مهمون‌ها رو به خودش جلب کرد.

چاپ اولین کتاب مارتا استوارت

در همین جشن بود که مارتا استوارت تونست با اون‌ ناشران و نویسندگان رابطه‌ی خوبی برقرار کنه. از طریق همین آشنایی، مارتای خانه دار در سال ۱۹۸۲ کتابی با عنوان “سرگرم کننده” نوشت و به چاپ رسوند که با استقبال بی‌نظیری روبرو شد و تا همین امروز همچنان در حال فروشه. بعد از اون دو کتاب آشپزی هم آماده کرد و این دو تا هم مثل کتاب اولی به فروش بالایی رسیدند. حالا دیگه اسم مارتا استوارت به عنوان یک زن هنرمند بر سر زبون‌‌‌‌ها افتاده بود و بعد از این‌که در چند برنامه‌ی تلویزیونی از اون دعوت کردند، شهرت مارتا صد چندان شد.

مارتا و برنامه‌های تلویزیونی

مارتای خانه دار با تلاش زیاد در یکی از شبکه‌‌های تلویزیونی حاضر شد و میزبانی جشن ویژه شکرگزاری در تلویزیون رو به عهده گرفت. بعد از اون در این حرفه دوستان و دشمنان زیادی پیدا کرد، اما اون‌ها هیچ‌وقت نتونستند مارتا رو متوقف کنند و به همین خاطر مارتا به عنوان یک خانه‌دار متخصص، تا حالا کتاب‌‌های زیادی نوشته و سخنرانی‌‌های زیادی رو انجام داده. امروزه مارتا هلن کستیرا که بیشتر با نام “مارتا استوارت” شناخته‌‌ می‌شه، تحت عنوان یک بانوی خانه دار ثروتمند، شهرت زیادی در آمریکا داره. متاسفانه در طول همین موفقیت‌ها، مارتا از همسرش جدا شد و این اتفاق، آغاز رنج بزرگی در زندگی اون شد. اما مارتا برای فرار از غم جدایی، خودش رو با سخت کار کردن مشغول و خونه‌‌های دیگری رو دکوراسیون و بازسازی کرد.

مارتا و چاپ مجله‌ای که آرزوش بود

حالا مارتا استوارت این خانه دار بزرگ، هدف دیگه‌ای در ذهنش داشت. او تصمیم گرفت تا مجله‌ای مخصوص بانوان خانه دار با محتوای آموزش هنر خانه داری و نظافت منزل چاپ کنه تا بیشتر با مخاطبانش در ارتباط باشه. در نهایت، مارتا در سال ۱۹۹۰ به هدفش رسید و رویای اون با انتشار مجله‌ای به نام “زندگی” به حقیقت پیوست. امروزه همه بانوان آمریکایی به خصوص خانه دار ها مارتا رو صمیمانه دوست دارند و به وجودش افتخار‌‌ می‌کنند. او که عنوان تاثیرگذارترین زن آمریکایی رو به خودش اختصاص داده، به راستی یک زن خستگی‌ناپذیره که انرژی فوق‌العاده‌‌ای داره و یکی از زنان کارآفرین، ثروتمند و موفق جهان به شمار میاد.

اجرای برنامه‌ای هم نام با مجله‌ی مارتا

در سال ۱۹۹۳ مارتا به اجرای برنامه‌ی تلویزیونی بانام Martha Stewart Living پرداخت که نام این برنامه فرقی با نام مجله‌اش نداشت. مارتا استوارت در اون برنامه به معرفی کالاهایی‌‌ می‌پرداخت که داشتن اون‌ها برای هر خانه داری مفید بود. بدین ترتیب حضور مارتا استوارت در برنامه‌‌های تلویزیونی آمریکا گسترش یافت و شبکه‌‌‌هایی مثل NBC آمریکا اخبار بیشتری رو درباره‌ی اون منتشر می‌کردند که همین مساله به نوعی به بینندگان و خوانندگان مطالب مارتا استوارت‌‌ اضافه می‌کرد. در سال ۱۹۹۷ مارتا استوارت شرکتی به نام Martha Stewart living Omnimedia تأسیس کرد و بعد از این‌که این شرکت رو وارد بازار بورس نیویورک کرد، تونست یک شبه میلیاردر بشه! مارتا استوارت در حال حاضر ۶۱ درصد سهام این شرکت رو در اختیار داره و 96 درصد حق رای شرکت هم با مارتا استوارت هست.

شهرت جهانی مارتا استوارت

امروزه دیگه فقط مجلات و کتاب‌ها نام مارتا رو به میون نمیارن؛ در تمام برنامه‌‌های رادیویی و تلویزیونی که اثری از هنر خانه داری به چشم‌‌ می‌خوره، مارتا استوارت به عنوان مهمان همیشگی برنامه حضور داره. ایده‌‌‌‌ها و انرژی فوق‌العاده اون که هرگز تمومی نداره، مارتا استوارت رو به رویای تمام زنان جهان تبدیل کرده؛ زنی هنرمند، قدرتمند و صاحب ثروت کلان و همه این‌‌‌‌ها صفات زنی خانه دار و کوشاست که در یک خانواده پرجمعیت سطح متوسط بزرگ شده.

3.7/5 - (7 امتیاز)

2 دیدگاه

  1. ماشالا به نویسنده این مطلب که به زیبایی همچین شخصیت تاثیر گذاری رو برای ما به تصویر کشیدن.سپاسگذارم ازتون
    با خوندن این مطلب،بد تکونی خوردم
    میخوام عوض بشم
    میخوام زندگی کنم
    دیگه خسته نمیشم
    مثل مارتا استوارت عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا