خرید دستگاه تصفیه آب و نکات مهم در تهیه آنها

ساختمانلوله کشی و تاسیسات

خیلی قدیم‌ترها، اصلا تصفیه آب به معنای امروزش معنی نداشت، اما امروزه به مدد تکنولوژی و دستگاه تصفیه آب، خدمت بزرگی برای استفاده از آب های تمیز و قابل شرب کرد و حالا فقط کافیه، این دستگاه ها تهیه بشن تا به کمک برق، تصفیه آب انجام بشه.

این مقاله اختصاص داره به همین موضوع: دستگاه های تصفیه آب و سوالاتی که ممکنه در هنگام خرید اونها داشته باشیم

فیلتر دستگاه تصفیه آب

یک بخش مهم در نصب دستگاه تصفیه آب، وجود فیلترهایی هست که بسته به اینکه چقدر تخصصی عمل کنن، تصفیه بهتری انجام خواهد گرفت. برای مثال، انواع فیلترهای گیاهی می تونن از انواع مناسب فیلترها باشن و یا هرچه تعداد فیلترها بیشتر باشه، آب خالص تر و پاک تری تولید خواهد شد.

اما یک نکته مهم در مورد فیلترها، عمر مفید اونهاست. همه فیلترها رو بعد از مدت مشخصی باید تعویض کرد تا دوباره مثل روز اول کار کنن. اگر قصد دارید، دستگاه تصفیه آب دست دوم بخرید، باید فیلتر رو به خوبی بررسی کنید تا دستگاهی نخرید که فیلترهاش قابل استفاده نباشن.

مشاهده رایگان قیمت نصب تصفیه آب

اصول خرید دستگاه تصفیه آب خانگی آچاره

دستگاه تصفیه آب ارزان و یا گران قیمت؟

اگر به هر دلیلی قصد خرید دستگاه تصفیه آب دارید، تلاش کنید هزینه مناسبی برای آن در نظر بگیرید. اگر دستگاه با مواد اولیه ی بی کیفیت ساخته شده باشه، مواد سمی و مضر به آب اضافه میشن و سلامت افراد به خطر انداخته می شه.

بعضی از دستگاه های تصفیه ارزان در بازار از نوع چینی هستن و با مواد اولیه نامرغوبی تهیه شدند و باید به این موضوع به خوبی دقت کنید.حتما توجه کنید تا دستگاه هایی که خریداری می کنید، تاییدیه وزارت بهداشت رو داشته باشه

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی آچاره

دستگاه تصفیه آب خانگی

اگر قرار هست آب رودخانه و یا چاه، منبع آب خانه ها باشه، دستگاه تصفیه آب، باید قدرت بالاتری داشته باشه، اما در وضعیت آب لوله کشی شهری، دستگاه های ساده‌تر هم قابل استفاده هستند. دستگاه هایی با فیلتراسیون UF، قادر هستن املاح درشت و مضری که در آب هستن، فیلتر کنن.

اصول خرید دستگاه تصفیه آب خانگی آچاره

چرا دستگاه تصفیه آب خانگی بخریم؟

طبق نتایج جدید محققان، برای جلوگیری از ورود آلاینده های خطرناک به آب که باعث ایجاد انواع سرطان و بیماری های کبدی میشه، به نظر می رسه خرید دستگاه تصفیه آب برای همه خانواده ها ضروری هست و تنها برای مناطق خاص خرید این دستگاه ها ضروری نیست.

استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی

برای خرید دستگاه های تصفیه آب خانگی باید به ظرفیت آب مخزن دستگاه دقت کنید، چرا که این حجم باید با نیاز و مقدار مصرف شما تنظیم بشه. تجربه نشان داده، هر چقدر مخزن دستگاه تصفیه‌ آب حجیم تر باشه‌، احتمال داره، بیش از آب مصرفی روزانه شما باشه. پس آب در مخزن برای روزهای آینده می مونه که مناسب نخواهد بود.

دستگاه تصفیه آب خانگی وسیله ای است که نیاز به مراقبت و‌ رسیدگی داره و برای اینکه عملکرد خوبی داشته باشه باید هرچندوقت یکبار دستگاه باز بشه و فیلترهاش عوض بشه. از دیگر مواردی که باید هرچند وقت یکبار تعویض بشه، ممبران ها یا غشاهای اسمز معکوس هستند.

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب آچاره

در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب باید حواستون به ابعاد و اندازه ها و فضایی که اشغال میکنه‌ هم باشه، چرا که دستگاه های تصفیه آب انواع مختلفی در اندازه های مختلف دارن و می تونن زیر سینک ها، روی دیوار و در پیشخوان آشپزخونه نصب بشه.

پس قبل از خرید و راه‌اندازی دستگاه تصفیه آب به اندازه، حجم آبی که در هر نوبت تصفیه میشه و محل و هزینه های نصب و زمان تعویض فیلتر های تصفیه آب  و مهم تر از همه گارانتی دستگاه و خدمات پس از فروش آن دقت کنید.

به یاد داشته باشید که خرید دستگاه تصفیه آب با کیفیت میتونه سلامتی خود و خانوادتون رو تضمین کنه پس باید در انتخاب دستگاه وسواس به خرج‌بدید. با توجه به اینکه آب لوله کشی دارای انواع میکروب ها و آلودگی هاست باید در انتخاب صحیح دستگاه و خرید دستگاهی با اجزای با کیفیت تمام‌تلاشتون رو کنید.

از عوامل مهمی که در دستگاه های تصفیه آب مطرح است می تونیم به تعداد و‌نوع فیلترها اشاره کنیم. البته نمی تونیم فقط به تعداد فیلترها اکتفا کنیم و باید بسته به نیازمون فیلترهای مناسبی رو برای دستگاه در نظر بگیریم.

مشاهده رایگان قیمت نصب تصفیه آب

انواع فیلترهای دستگاه تصفیه آب

از مهم ترین مزیت های دستگاه تصفیه آب شفافیت و زلالی آب هست که به وضوح میتونیم تاثیر اونو در تهیه چای و قهوه ببینیم.

  • فیلتر مواد معدنی: باعث افزایش مواد معدنی به آب میشه تا آب سالم تری به دست بیاد
  • فیلتر کربن پودری: به جهت حذف کلر و سموم کشاورزی و مواد آلی استفاده میشه و حتی میتونه رنگ‌و طعم و بوی آب رو بهبود ببخشه.
  • فیلتر ممبرین: حذف بیشترین مقدار املاح مضر مثل آلاینده ها و نیترات و فلزات.
  • فیلتر بیو‌ سرامیک: این فیلتر برای تنظیم‌میزان PH آب مورد استفاده قرار میگیره که طعم و مزه ی آب رو بهتر میکنه.

راهنمای خرید دستگاه تصفبه آب آچاره

دستگاه تصفیه آب صنعتی

در صنایعی که مصرف آب در اونها ضروری هست و آب بخشی از صنعت اونهاست، خیلی مهمه که بتونیم آب سبک و بدون یون رو به جای آب سخت استفاده کنیم و میتونیم با استفاده از اونها به آب خالص دست پیدا کنیم. باید توجه داشت که سیستم اسمز معکوس نسبت به دیگر روش ها اقتصادی تره و نسبت به روش های تقطیری مصرف انرژی کمتری داره و اجازه ی عبور باکتری و ویروس هارو نمیده.

آب ماده ای هست که هیچ جایگزینی برای اون وجود نداره و امروزه صرفه جویی در مصرف آب به شدت تاکید میشه. در صنعت اگر آب سخت باشه و دارای املاح‌ گوناگون باشه میتونه به دستگاه ها خسارت وارد کنه و واحد رو با مشکل مواجه کنه.

دستگاه تصفیه آب صنعتی کاربردهای مختلفی داره که یکی از این کاربردها شیرین کردن آب شور و تولید آب برای مصارف گلخانه ای، صنعتی، کشاورزی، داروسازی و لوازم آرایشی کاربرد داره. در بیمارستان ها دستگاه های دیالیز نیز به تامین آب سالم نیازمندند.

نصب و تعمیر دستگاه تصفیه آب با آچاره!

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا