تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

راهکارهایی برای شارژ گاز کولر گازی

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

در سال‌های اخیر استفاده از کولر گازی رواج زیادی پیدا کرده است که دلیل آن قابلیت تنظیم دمای دلخواه، تنظیم میزان رطوبت و هوای مطبوع خانه است. وقتی استفاده از این دستگاه در خانه‌ها و ادارات زیاد می‌شود طبعا نیاز به سرویس، نگهداری و تعمیر کولر گازی هم بیشتر می‌شود.

به همین دلیل باید اطلاعات کافی برای سرویس کولر گازی یا شارژ گاز کولر رو بدونید تا در صورت لزوم، اقدامات لازم را انجام دهید. اغلب دستگاه‌های تهویه مطبوع، برای انجام فعالیت تهویه و خنک کردن محیط، از گازهای فریونی استفاده می‌کنند برای انجام وظیفه خود به این گاز وابسته هستند.

فقدان یا کمبود‌‌‌ گاز کولر سیکل تبرید یا خنک‌کنندگی را با اختلال جدی روبرو می‌کند؛ دراین مطلب قصد داریم نکات مفیدی در مورد شارژ گاز کولر گازی به شما آموزش بدیم.

چه زمانی نیاز به شارژ گاز کولر گازی داریم؟

در سه حالت باید برای شارژ کولر گازی اقدام کنید:

  • کولر نو است و تازه نصب شده باشد
  • سیستم هیچ گازی نداشته باشد
  • ضعیف شدن عملکرد کولر نشان دهد احتیاج به شارژ کردن گاز کولر دارد

نصاب کولر گازی در حال شارژ گاز کولر گازی

اگر کولر شما تازه نصب شده و نو باشد

زمانی که شما یک کولر گازی جدیدی از یک کمپانی می‌خرید، معمولا به‌اندازه ۵ متر لوله گاز باطن سیستم کندانسور، مبحوس شده‌ که شما بعد از اتمام نصب کولر گازی، باید سیستم را وکیوم کنید. زمانی که از وکیوم کردن سیستم و عدم وجود هوا و رطوبت در سیستم مطمئن شدید، می‌توانید شیر سرویس را بازکرده و گاز را به‌کل سیستم منتقل کنید.

تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

دقت کنید که میزان گاز شرکتی که در سیستم موجود است فقط برای ۵ متر لوله کافی است و در صورت لوله‌کشی اضافی، باید اندازه گاز هم بیشتر شود. معمولا به ازای هر یک متر لوله اضافی، ۲۰ گرم گاز احتیاج هست. این کار رو به سه طریق می‌توانید انجام دهید:

روش وزنی

بهترین و اصولی‌ترین روشی که برای این کار توصیه می‌شود شارژ گاز وزنی است زیرا شما مطمئنا می‌دانید که اگر برای مثال ۲ متر لوله را طولانی‌تر کردید، باید ۴۰ گرم گاز به سیستم اضافه کنید. پس همانطور که گفتیم این اصولی‌ترین و مطمئن‌ترین روش برای این کار است. برای اطلاع از انواع گاز کولر گازی کلیک کنید.

روش آمپری

این روش بعد از روش وزنی، مناسب‌ترین روش برای شارژ گاز کولر گازی است. در این نوع شارژ گاز، از طریق آمپر دستگاه، میزان گاز موردنیاز در سیستم رو می‌سنجیم.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

روش گیج مانوفیلد

روش سوم روش شارژ گاز از طریق  گیج مانوفیلد منشا است که روشِ مورد اطمینانی نیست. زیرا با توجه به دمای محیط و بسیاری از پارامترهای دیگر، درصد خطای بالایی دارد .

مردی در حال باز کردن پنل داخلی کولر گازی برای شارژ گولر گازی

اگر کولر گازی شما هیچ گازی نداشته باشد

سوالی که در ابتدا پیش می‌آید این است که چطور باید فهمید یک کولر گازی، فاقد گاز است؟! برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

  • می‌توانید والف شیر سرویس را فشار دهید. در صورتی که گاز بیرون زد، یعنی سیستم گاز دارد و در غیر اینصورت سیستم فاقد گاز است و باید شارژ شود.
  • شما باید قبل از انجام شارژ گاز سیستم را وکیوم کنید و از عدم وجود رطوبت و هوا در سیستم کاملا مطمئن شوید.
  • اگر سیستم نشتی داشت، نشتی سیستم را حتما پیدا کنید. اگر این کار را انجام ندهید،‌ خسارت زیادی به کولر گازی شما وارد می‌شود.

اگر کولر گازی شما نیاز به شارژ گاز کولر (اضافه کردن گاز) داشته باشد

در این موقعیت به دلیل این ‌که شما از اندازه گاز سیستم اطلاعی ندارید، یعنی نمی‌دانید که چه میزان گاز از سیستم خالی شده‌، پس مسلما نمی‌توانید از میزان معینی گاز برای شارژ گاز کولر استفاده کنید. مگر این‌که گاز سیستم را کاملا خالی کرده و مجدد‌‌‌ آن را به‌طور کامل شارژ کنید.

اکیدا توصیه می‌کنیم به هیچ وجه این کار را نکنید چون این گاز هم برای شم سمی و مضر است و هم به محیط زیست آسیب می‌رساند. گذشته از این هزینه بیشتری به شما تحمیل می‌کند. توصیه‌ می‌کنیم برای انجام شارژ گاز یا سرویس کولر گازی خود، حتما از متخصصین مجرب این کار استفاده کنید تا از خسارات احتمالی جلوگیری کنید.

تمام خدمات مرتبط با کولر گازی از جمله شارژ گاز کولر توسط تیم بزرگ و حرفه‌ای آچاره انجام می‌شود. این تیم متشکل از بیش از 3000 تعمیرکار مجرب در سراسر کشور است.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید