10 دلیل مهم برسی چرا گوشی روشن نمی شود و راه حل آن

لوازم دیجیتالموبایل

اگر وارد این صفحه شده اید، حتما بسیار عجله دارید، تا بدانید که چرا گوشی شما روشن نمی شود و آیا راه حلی برای آن وجود دارد تا وضعیت کلی گوشی را چک کرده و لازم نباشد تا به سراغ تعمیرات موبایل بروید؟

پس ما هم شما را چندان منتظر نمی گذاریم و یک راست میرویم سراغ دلایل خاموش شدن گوشی و یا بهتر بگویم دلایل مواجه شدن با این مشکل: چرا گوشی روشن نمیشه؟!

دلایل روشن نشدن گوشی

چرا گوشی روشن نمی‌شود؟

1- بروز رسانی برنامه های گوشی

بعضی مواقع، گوشی در حال آپدیت کردن اندروید و یا ios، خاموش می شود و یا این اتفاق در آپدیت برخی از نرم افزارهای گوشی به وجود می آید. در چنین مواقعی، نباید چندان نگران باشید، مثل بدن که سیستم دفاعی خودش را دارد، گوشی ها نیز راه های خوبی برای مبارزه با مشکلات به وجود آمده دارند.

به دلیل اختلال در به روز رسانی گوشی، اختلال پیشرونده ای میتواند در سیستم عامل گوشی به وجود آید و برای مقابله با چنین وضعیتی، گوشی خاموش کردن رو راه حل موجود قرار میدهد!

عیب‌یابی و تعمیر موبایل با تیم آچاره

2- نصب برنامه جدید

حتما شنیده اید که اپلیکیشن های مورد نظرتان را از منابع معتبر تامین کنید و یا حتی قبل از نصب نرم افزار، همیشه یک گزینه وجود دارد که از شما سوال می پرسید که این برنامه روی گوشی شما نصب شود یا خیر؟ در حالی که منبع نصب برنامه نامعتبر است و ما بدون توجه به منبع آن برنامه را نصب می کنیم.

در این حالت است که بعضی از نرم افزارها، با گوشی شما سر ناسازگاری دارند و عملکرد صحیح گوشی را با اختلال مواجه می کنند. همچنین بعضی از اپلیکیشن‌ها با سیستم‌های اندرویدی سازگار نیستند. در این حالت، استفاده از این برنامه ‌ها، موجب خاموش کردن گوشی می‌شود. به خصوص این موضوع زمانی رخ میدهد که اپلیکیشن‌ها را از منابع نامعتبر دانلود کنید و مورد استفاده قرار دهید.

پس اگه با چنین شرایطی مواجه شدید، به سراغ پاک کردن این نرم افزارها بروید.

3. باتری گوشی

حتما روزهایی را تجربه کرده اید که به دلیل نداشتن شارژ گوشی، یک روز تمام، مجبور به عدم استفاده از گوشی موبایل خود شده اید که یک حادثه اتفاقی محسوب می شود و راه درمان دارد: پیدا کردن شارژر یا پاور بانک. در این حالت دیگر تعجب نخواهید کرد که چرا گوشی روشن نمی شود!

اما بعضی مواقع مشکل از باتری شماست، باتری دیگر قابلیت شارژ شدن ندارد و هیچ شارژی نگه نمی دارد. در اینگونه مواقع باید به فکر تعویض باتری باشید. در بسیاری از موارد، تعویض باتری گوشی مشکل گشا خواهد بود، اما این را به خاطر داشته باشید که، باتری هایی که بعدا برای گوشی خود استفاده می کنید، هیچ وقت مثل باتری اولی که روی موبایل بود، کارآمد نخواهند بود که البته این هم یکی از مشکلات تامین لوازم جانبی موبایل ها در دنیای امروز است!

اما همواره به یاد داشته باشید که اگر موبایل شما در وضعیت خاموش قرار دارد و با وجود فشار دادن دکمه روشن/ خاموش، باز هم روشن نمی‌شود، قبل از اینکه به سراغ تعویض باتری موبایل بروید، با چند شماره، وضعیت باتری را چک کنید؛ یک روش تستی برای گوشی های اندرویدی:

برای اینکار، ابتدا شماره زیر را شماره گیری کنید:

*#*#4636#*#*

در این حالت بسته به نوع گوشی، چند اصطلاح نشان داده می شود که یکی از آنها، اطلاعات باتری (battery info) است. اگر با این شماره، اطلاعات مورد نظر به شما داده نشد، این شماره را امتحان کنید: *#*#INFO#*#*

اطلاعاتی که در وضعیت باتری مشاهده خواهید کرد، موارد زیر خواهد بود

  • وضعیت باتری (Battery status): که میتواند در وضعیت “در حال شارژ شدن charging” و یا “در شارژ نیست not charging” قرار داشته باشد.

  • پلاگین باتری: باتری به برق وصل هست (unplugged) و یا وصل نیست (plugged).

  • میزان شارژ باتری (Battery level): میزان شارژ باتری را نشون میدهد.

  • وضعیت سلامت باتری (battery health): می‌تواند در موقعیت خوب (good) و یا گزینه‌های poor و یا unknown error باشد که فقط در حالت اول، وضعیت باتری خوب است.

عیب‌یابی و تعمیر موبایل با تیم آچاره

راهکارهایی برای چک کردن وضعیت باتری گوشی

4. قاب گوشی

بعضی مواقع قاب های محافظ، فشار زیادی روی دکمه روشن/خاموش (پاور) گوشی آورده و باعث خاموش شدن گوشی میشوند.

5- حرارت گوشی 

اجازه ندهید گوشی شما داغ کند، دلایل داغ شدن گوشی به عوامل متفاوتی بستگی دارد. برای مثال اگر دارید از یه گوشی که در حال شارژ شدن است، استفاده می کنید و همزمان اینترنت آن هم روشن است، بعد از مدتی باتری شروع به داغ شدن میکند و اگر از حد مشخصی بگذرد، گوشی در یک عمل دفاعی خاموش می شود.

پس حواستان باشد، این کار را خیلی تکرار نکید و یا از برنامه هایی که شارژ زیادی میخواهند، همزمان که گوشی در حال شارژ شدن است، استفاده نکنید تا با مشکل چرا گوشی روشن نمی شود مواجه نشوید!

برای مشخص کردن وضعیت باتری گوشی، آن را به safe mode تغییر بدهید

در وضعیت safe mode، ویروس‌ها قادر به فعالیت نیستند و فقط برنامه‌های پیش فرض گوشی، قادر به اجرا هستند. در چنین وضعیتی، اگر گوشی خاموش نشد، نشان دهنده این است که یکی از برنامه‌هایی که اخیرا نصب کرده ید، گوشی شما را دچار مشکل کرده و باعث خاموش شدن گوشی شما شده است.

روشن نشدن گوشی به دلیل داشتن ویروس

7- ویروس

اگر گوشی به دلیل ویروس گرفتن خاموش میشود، می‌توانید یک آنتی ویروس مناسب روی گوشی خود نصب کنید تا ویروس یابی کند. البته این یک احتمال است. پس اگر دلایل دیگر را چک کرده اید و به نتیجه مطلوب نرسیده اید، آنتی ویروس نصب کردن را فراموش نکنید.

گوشی روشن نمی شود منبع تغذیه باتری را چک کنید

8- منبع تغذیه باتری

گاهی اوقات ممکن است مشکل از شارژر گوشی باشد و در نتیجه باتری گوشی را مانند قبل شارژ نکند. به خصوص اگر به سراغ استفاده از شارژرهای تقلبی رفته باشید، باید بدانید به تدریج و خیلی زود، باتری گوشی شما، عمرش تمام خواهد شد.

گوشی را ریست کنید reset factory

9- Reset Factory

اگه تمام راه‌های ممکن را برای روشن شدن گوشی و جلوگیری از خاموش شدن پی در پی گوشی انجام داده اید و نتیجه دلخواه را نگرفته اید، می‌توانید گزینه آخر را امتحان کنید: گزینه reset factory : بازگرداندن گوشی به وضعیت کارخانه!

این روش، تمام مشکلات نرم‌افزاری که ممکن است منجر به خاموش شدن گوشی شما شود را از بین می برد و انگار که گوشی خود را از ابتدا از کارخانه تحویل گرفته اید.

اگر همه این موارد را امتحان کردید و نتیجه مطلوب را نگرفته اید، چاره ای ندارید جز اینکه از یک تعمیرکار موبایل کمک بگیرید تا مثل یک پزشک متخصص، گوشی شما را با دانش بهتر معاینه کند و دلیل مشکل گوشی را اعلام کند.

تعمیر موبایل در آچاره گوشی روشن نمی شود

10- آچاره

آچاره، یک اپلیکیشن درخواست خدمات متنوع است که از سال 95 در زمینه ارائه خدمات مختلف، فعالیت میکند و هدف اصلی آن هم کمک به تمامی کاربران برای تجربه زندگی بهتر در زمینه های مختلف است!

به این ترتیب، آچاره، بخش خدمت رسانی تعمیر موبایل را هم دارد و متخصصانی که به طور اختصاصی، موبایل شما رو در محل تعمیر می کنند.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات موبایل!

می توانید ثبت درخواست رایگان داشته باشید، با متخصص مشورت کنید و از او بخواهید که به محل شما آمده تا گوشی را تعمیر کند. یادتون باشد، این خودتان هستید که متخصص ها را بر اساس امتیازهایی که دریافت کرده اند، انتخاب میکنید.

منبع: drfone

3.5/5 - (2 امتیاز)

1 دیدگاه

  1. I think this is one of the most important info for me. And i’m glad reading your article. But want to remark on few general things, The site style is perfect, the articles is really nice : D. Good job, cheers|

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا