چرا در دید و بازدید عید باید بازی کنید

اخبار آچاره

همه ما ایرانی‌ها از همون روزهای ابتدای کودکیمون متوجه می‌شیم سنتی در فرهنگ این مرز و بوم ریشه دوانده که با جدیت زیادی، هر ساله اجرا می شه و اون سنت چیزی نیست جز دید و بازدید در ایام تعطیلات عید. اما گذر زمان، سنت‌ها رو تغییر می‌ده و یا نحوه نگاه ما آدم‌ها رو بهش عوض میکنه.

این روزها اگر از بسیاری از افراد درباره دید و بازدید عید بپرسید، خواهند گفت، ترجیح میدن این زمان رو به جای مهمانی رفتن، به مسافرت، استراحت و حتی یادگیری سپری کنن و یکی از دلایل اون، دور شدن بسیاری از آدم‌ها از همدیگه به دلیل عصر ماشین و سرعت هست.

اما اگر از حق نگذریم، هر دید و بازدیدی، می‌تونه جنبه‌های مثبت خودشو داشته باشه که به این راحتی‌ها نمیشه نادیدش گرفت؛ روابط خویشاوندی، تعلقات خودش رو داره و ما رو به روزهای خوبی وصل می‌کنه. به مهربانی‌ها و خوشی‌ها، به ریشه و اصلی که داریم و تلاشی که برای بهبود روابطمون می‌کنیم.

ما در آچاره، برای دید و بازدیدهای عید، پیشنهاد ویژه‌ای داریم؛ پیشنهادی که به کمک اون، برای مهمانی و دید و بازدید عید، بیشتر ترغیب خواهید شد؛ بازی‌های دسته جمعی برای بهتر سپری کردن زمانی که برای دید و بازدید رفته‌اید. با ما در ادامه همراه باشید

مزایای بازی کردن و تفریح

تنها کودکان نیستند که برای رشد خودشون، به بازی کردن نیاز دارند، همه آدم بزرگ‌ها هم، هر از چندگاهی، باید حواسشون به تفریح و بازی کودک درونشون باشه و بازی‌هایی رو انجام بدند که روحیشون رو بهتر کنه و انرژی مثبت جدیدی بهشون تزریق کنه.

جالبه بدونید دانشمندان درباره بازی کردن ویژگی‌های جالبی برمی‌شمارند. برای مثال زمانی که به بازی کردن مشغول می‌شید و البته اگر این بازی‌ها، بازی‌های دسته جمعی هم باشه، هورمون‌های جالبی در بدن شما شروع به ترشح کردن می‌کنه. سروتونین، هورمون شادی، و آدرنالین هورمون هیجان، حس و حال خیلی خوبی در شما ایجاد خواهد کرد.

انواع بازی ها در تعطیلات عید

علاوه بر اون، بازی کردن، به شما خواهد آموخت که زندگی هم مانند یک بازی هست؛ شما باید تلاش کنید و تمام توان و انرژیتون رو براش صرف کنید. بازی‌های دسته جمعی، روحیه کار تیمی رو در شما بهتر خواهد کرد و علاوه بر اون، در طول بازی، می‌تونید بهتر افراد رو بشناسیدبا این تفاسیر، چه بازی‌هایی برای جمع‌های خانوادگی پیشنهاد میشه؟

پانتومیم

پانتومیم یک بازی خانوادگی بسیار عالی است؛ یک بازی دسته جمعی و خلاقانه. در این بازی، باید به دو گروه تقسیم بشید، گروه اول، کلمه و یا اصطلاحی رو انتخاب می‌کنه که گروه دوم اون رو باید حدس بزنه، اما چطور؟

یکی از افراد گروه دوم مسئول این خواهد بود که با پانتومیم، اون کلمه رو به اعضای گروهش بازی کنه و افراد تیم هم باید اون رو حدس بزنن. معمولا برای حدس زدن، زمان تعیین می‌کنن و در این مدت برای مثال 5 دقیقه‌ای، باید کلمه پیدا بشه. این بازی یکی از بازی‌های بسیار جذاب و سرگرم کننده هست.

مشاعره

یکی از بازی‌های خیلی خوب دسته جمعی، خواندن اشعاری هست که در طول تحصیل و زندگیمون، یادشون گرفتیم. برای انجام این بازی می‌تونید دو گروه بشید و گروه اول، یک بیت شعر رو شروع به خوندن کنه. گروه دوم باید با حرف تموم شده بیت شعر خوانده شده، بیت شهر بعدی رو شروع کنه. اینکار به شما در یادآوری شعرای زیبا از شعرای بزرگ بسیار کمک کننده خواهد بود و در عین حال، کار بسیار دلنشینی خواهد بود

اسم روی پیشانی

شاید این بازی، شبیه به پانتومیم باشه، اما تفاوت‌هایی هم داره. در این بازی، یک فرد، به تنهایی باید، کلمه‌ای رو حدس بزنه که شما با کاغذ بر روی پیشانی او چسپاندین. او با سوالاتی که می پرسه و جواب هایی که شما میدید، میتونه به کلمه نوشته شده پی ببره. وجه اشتراک دیگه این بازی با پانتومیم، خلاقیت و شوخی‌هایی هست که در انتخاب کلمات و در اجرای اون خواهید داشت

در این مقاله، تنها سه مورد از بازی‌های خانوادگی اشاره شد، اما اگر شما هم اهل بازی و تفریح با اعضای خانواده و فامیل هستید، چه پیشنهاداتی می‌تونید اضافه کنید. برامون از تجربیاتتون بگید

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا