لذت تعطیلات عید و راه حل های عالی برای دو چندان کردن آن

اخبار آچاره

تعطیلات روزهای سال نو که از اولین روز فروردین شروع می‌شه و به روز 13 فروردین ختم می‌شه، یکی از بهترین تعطیلات ما ایرانی‌ها محسوب می‌شه؛ روزهایی برای دیدار خانواده، عزیزان و آشنایان، روزهایی برای استراحت و رفع خستگی سال سختی که پشت سر گذاشتیم، روزهایی برای دیدن طبیعت و جاهای بکری از ایران که تا به حال ندیدیم و البته یکی از بهترین زمان ها برای انجام کارهایی که همیشه دوست داشتیم وقت خالی برای اونها پیدا کنیم.

در این مقاله، آچاره به سراغ راه‌ها و کارهایی رفته که می‌شه در طول تعطیلات عید انجام داد و یکی از بهترین تعطیلات عید رو سپری کرد. اگر شما هم مشتاق دانستن این راهکارها هستین، می‌تونین با ما در ادامه این مقاله همراه باشین

دید و بازدید، اولویت اول در تعطیلات عید

این روزها، بسیاری از افراد، چندان از دید و بازدیدهای عید استقبال نمی‌کنند؛ چرا که آدم‌ها به دلیل مشغله‌های زیاد، از هم دور شدن. همچنین مراسم‌های دید و بازدید، بسیار تجملی‌تر برگزار می‌شه و بسیاری از افراد به دلیل افزایش سیستم حمل و نقل، سعی می‌کنن، این زمان رو به سفر کردن، اختصاص بدن

اما اگر فرصت بودن در خانه رو دارید، حتما سری به فامیل‌های دور و نزدیک بزنید، حتی اگر از همدیگه دور شده باشید. معمولا تمام اقوام پلی هستن بین شما و گذشته شما که به کمک اون می‌تونید روزهای خوب گذشته رو یادآور بشین. از طرفی روزهای عمر آدم می‌گذره و ممکنه روزی بیاد که حسرت دیدار این آدم‌ها به دلتون بنشینه

پیش به سوی جسمی سالم

لذت عید را چندین برابر کنید

روزهای عید، فرصت مناسبی هست برای اینکه با جسمتون مهربان‌تر باشین؛ زمانی مناسب برای پخت و پز و آشپزی‌های خوشمزه تا غذاهایی سالم میل کنید، در میان وعده‌هاتون، میوه و سبزیجات بگنجانید و اگر دید و بازدیدها زمانی براتون باقی می‌گذاره، زمانی رو به ورزش اختصاص بدین.
در این زمان، شیرینی، شکلات و آجیل هم به سبد غذایی افراد اضافه می‌شه. اگر شیرینی رو حذف کنیم، آجیل‌ها منبع غنی از مواد معدنی و ویتامین‌ها هستن که می‌تونه برای بدن مناسب باشه، اما از طرفی می‌تونن چاق کننده باشن. پس باید برای خوردن این مواد، حساس باشین.

آفتاب گرم تعطیلات عید

حتی یک کار جالبی که می‌تونید انجام بدید، گرفتن حمام آفتاب توی خونه‌هاتون هست. بهار بعد از یک زمستان سرد، آفتاب داغ‌تر و گرم‌تری داره و روزهایی طولانی‌تر. آفتاب راهی عالی برای دریافت ویتامین D بدن شماست که می‌تونید در حین استراحت‌های تعطیلات، دقایقی رو به اون اختصاص بدید

کتاب و فیلم، منابعی برای تغذیه روح

لذت تعطیلات عید

اگر در طول تعطیلات، روزانه فقط یک ساعت رو به خوندن کتاب اختصاص بدید و در این یک ساعت حدود 20 صفحه کتاب بخونید، می‌تونید در طول 13 روز، حدود 260 صفحه از کتابی که همیشه دوست داشتید رو بخونید و بر میزان آگاهی‌هاتون اضافه کنید.

اگر اهل دیدن فیلم‌های تلویزیون نباشید، می‌تونید روزانه حدود دو ساعت از زمان خودتون رو به دیدن فیلم‌های سینمایی با ارزش بالای 8 رو ببینید و به این ترتیب، در طول این 13 روز، 13 فیلم در ژانرهایی که دوست دارید، خواهید دید. به این ترتیب، کوله بار آگاهی شما به میزان زیادی افرایش پیدا خواهد کرد

مهارت آموزی، توشه راه سال پیش رو

اگر دوست دارید بعد از عید شغل خودتون رو ارتقا و یا تغییر بدید، می‌تونید این ایام رو بهترین زمان برای یادگیری مهارت مورد نظر کنید. البته یادگیری هر مهارتی مستلزم این هست که منابع اون رو تهیه کرده باشید.

پس اگر منبع مطالعاتی شما، کتاب هست، حتما اون رو قبل از عید تهیه کنید، اگر باید منابع اینترنتی بخونید، اونها رو تهیه کنید و یا سایت‌های مورد نظر رو شناسایی کنید. حتی اگر باید وسایلی رو تهیه کنید و نیاز به یادگیری یک مهارت عملی دارید، اونها رو قبل از عید تهیه کنید.

از درون رشد کنید!!!

همه آنچه تا به حال اشاره کردیم، برای رشد و سلامت جسم و یادگیری مهارت‌ بود، اما تا زمانی که آگاهی‌های ما آدم‌ها از درون نباشه، ما چندان پیشرفتی در زندگی و روح خودمون نخواهیم داشت. توجه به درون، مهم‌ترین اصل در زندگی هر انسانی هست.

برای اینکه بیشتر با درون خودتون آشتی کنید، هر روز، زمانی رو به نوشتن اختصاص بدید. زمانی که در اون درباره خودتون، احساساتتون و آنچه ذهن شما رو مشغول می‌کنه، بنویسید. مطمئن باشید، نتیجه‌ای که بعد از 13 روز دریافت می‌کنید، فوق‌العاده هست.

طبیعت را فراموش نکنید

لذت تعطیلات عید

حتی اگر امکان سفر رو ندارید، تلاش کنید چهره شهرتون رو در فصل بهار، بهتر مشاهده کنید. حتی اگر حیوانی خانگی دارید، این زمان بهترین روزها برای گردش و تفریح این موجودات معصوم و دوست‌داشتنی خواهد بود. اگر فرصت سفر دارید، سعی کنید، زیبایی‌های ایران را در وهله اول و زیبایی‌های دنیا را مشاهده کنید.

در طول سفر ماجراجویی کنید، با مردم فرهنگ‌ها و شهرهای مختلف آشنا بشین، باهاشون حرف بزنید و جاهای دیدنی این شهرها رو با چشمانی کنجکاو، نظاره‌گر باشید.

بازی، بازی و باز هم بازی

تعطیلات عید یکی از بهترین زمان‌ها برای اهمیت دادن به کودک درون شماست. همه کودکان عاشق بازی‌اند؛ راهی که مانع از افسردگی می‌شه. اگر تنها هستید، زمانی رو با دوستان و آشنایانتون برای بازی کردن اختصاص بدید. انواع بازی‌های هیجانی که به تحرک نیاز دارن، مثل فوتبال، والیبال، بدمینتون و تنیس و یا بازی‌هایی که از لحاظ فکری ذهن شما رو درگیر می‌کنند، از شطرنج تا حتی اسم و فامیل. البته بازی‌های پر از شیطنت رو در راس همه این بازی‌ها قرار بدید.

این‌ها مواردی هستن که شما می‌تونید در طول روزهای عید و تعطیلات عید انجام بدید. البته کارهای دیگه‌ای هم وجود دارن: مثل باغبانی، رسیدگی به گل‌ها، دیدن جاهایی از شهر که هرگز فرصت نکردید ببینید و حتی دیدار دوستانی که مدت‌هاست از اونها خبری ندارید

بسیار خوشحال می‌شیم شما از تجربیات خودتون در این زمینه با آچاره صحبت کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا