نصب توری پنجره، با انواع کاربردها

ساختمانتعمیرات ساختمانتوری درب و پنجره

همه ما در روزهای گرم و حتی داغ تابستون، نیازمون به هوای تازه دو چندان می‌شه و از روش های مختلفی برای خنک شدن استفاده می کنیم. بخش مهمی از این روش ها، استفاده از کولرهای آبی و گازی هست و بخشی از اونها، به باز کردن در و پنجره ها برای راه دادن هوای تازه است. اما اگر به روش دوم نگاه کنیم، حتما همه موافق هستیم که باز کردن در و پنجره هزینه هایی داره که مربوط به ورود حشراتی هست که چندان از وجودشون استقبال نمی کنیم.

اما نصب توری برای پنجره و گاهی اوقات درها، یک راه حل مناسب برای باز کردن درب و پنجره محسوب می شه و به همین علت هم هست که افراد زیادی وجود دارن که یکی از کارهاشون، نصب توری پنجره است و جالبه بدونید متناسب با این نیاز، انواع توری های پارچه ای و حتی انواع روش های نصب توری پنجره هم به وجود اومده.

با این تفاسیر و یا توجه به نزدیکی ایام تابستان، آچاره در مقاله امروز، به سراغ بررسی انواع توری ها، شرایط نصب توری پنجره و انواع توری پنجره رفته و تلاش کرده اطلاعات مفیدی در این زمینه ارائه بده. امیدواریم تونسته باشیم اطلاعات مفیدی ارائه بدیم.

انواع توری ها

توری پنجره

توری های فلزی در جنس‌های مختلفی تهیه می‌شن و برای مصارف مختلفی، مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال، انواع توری جوشی، توری حصاری، توری لوزی شکل، توری مرغی، توری مش، توری رابیتیس، توری پرسی، توری گابیون و غیره برای مواردی مانند ساخت روکش، حصاربندی زمین و کارخانه، انجام کارهای ساختمانی و فیلتر ماشین‌های سبک و سنگین مورد استفاده قرار می‌گیره.

توری پارچه‌ای که در اصطلاح فرانسوی دانتل هم نامیده می‌شه در ابتدا برای مصارف دوخت و دوز و مد به وجود اومد و به کمک اون، لباس‌های زیبایی دوخته می‌شه. اما توری‌های پارچه‌ای حتی می‌تونند به عنوان یک پارچه تمیز کننده مورد استفاده قرار بگیرند و امروزه در اونها در ساخت ساک‌های دستی استفاده می‌شه

اما به یاد داشته باشید که سوراخ توری‌ها، بسته به کاربردی که نیاز هست، می‌تونه در اندازه‌های مختلف باشه. به طوری که تورهایی با سوراخ بسیار کوچیک تا بزرگ، با نخ‌های کتان و یا پلی استر و در رنگ‌های متنوع تهیه می‌شه. اما در نصب توری پنجره، امروزه، روش‌های مختلف استفاده از توری وجود داره که در ادامه به اونها پرداخته می شه.

انواع توریهای مناسب برای نصب پنجره

توری پنجره

برای نصب توری پنجره، دو عامل اصلی وجود داره: قاب توری و خود توری که در بیشتر موارد پارچه‌ای و در بعضی از موارد فلزی هست. برای ساخت قاب توری میشه از چوب، آلومنیوم، فلز و یا یو پی وی سی استفاده کرد. یو پی وسی‌ها، انواع جدید قاب‌ها محسوب می‌شن و در نهایت خود توری پنجره رو می‌شه در انواع ثابت، لولایی، رولینگ، کشویی، و پلیسه‌ای تهیه کرد. بعضی از این انواع تورها، نیاز به توضیح بیشتر داره که در ادامه به اونها پرداخته می‌شه.

تور پلیسه ای

انواع توری پلیسه ای

این دسته از تورها، از انواع جدید نصب توری پنجره محسوب میشن و به نامهای تاشو و یا آکاردئونی هم شناخته میشن. پس همونطور که از نامش پیداشت، به راحتی قابل کشیده شدن و تا شدن هستند. این تورهای پلیسه ای رو به سه شکل ثابت، پلیسه ای تک فریم و یا پلیسه ای دو فریم تهیه می کنند.

در نوع ثابت، توری‌های پارچه‌ای که برای نصب پنجره مورد استفاده قرار می‌گیره، روی فریم و یا قاب و یا خود پنجره نصب خواهد شد و معمولا برای پنجره هایی استفاده می شه که در راهروها و راه پله ها قرار دارند و ما نیازی به باز کردن تور نمی بینیم.

تورهای پلیسه ای تک فریم روی قاب های آلومنیومی، چوبی و یو پی وی سی قابل نصب هستند. قاب و توری به شکلی ساخته و تهیه می شود که با باز و بسته شدن، خراب نشه. این نوع تورها رو می‌شه در پنجره اتاق‌ها نصب کرد. پس به راحتی قاب باز شدن و شستو خواهند بود و به این ترتیب زیبایی خانه را مختل نخواهند کرد.

توری رولینگ

نصب توری پنجره

نام دیگه توری های رولینگ، توری جمع شونده (rolling flyscreen) هست و در سه مدل بازشو عمودی (بالا به پایین)، بازشو افقی دو طرفه و بازشو افقی که به سمت چپ و راست هدایت می‌شه، خواهد بود. این توری‌ها به کمک فنر باز و بسته میشن و به مرور که فنر ضعیف می‌شه، قدرت و کاراییشون رو از دست میدن.

مراقبت از توری

نصب توری پنجره

توری ها به مرور زمان خراب خواهند شد و هر چه بتونید از اونها، بهتر استفاده کنید، این دوره، افزایش پیدا خواهد کرد. گاهی اوقات ممکنه ببینید که توری پنجره سوراخ شده، با نخ و سوزن دوخته شده و به نوعی با اینکار به تعمیر توری اقدام شده. اما به کمک تورهای جدیدی که در بالا بهشون اشاره شد، عمر مفید تورها افزایش خواهد یافت. اما در هر حال، این موارد رو به یاد داشته باشید:

به هنگام رنگ آمیزی و بنایی ساختمان، توری رو با پوششی ضخیم کاملا بپوشانید یا به طور کامل توری را باز کنید و دوباره نصب کنید. زمانی که از توری استفاده نمی کنید توری را ببندید. اگر توری به راحتی جا به جا نمی شود اول توری را تمیز کنید بعد هم با اسپری، ریل بالا و پایین رو روغن کاری کنید.

سخن پایانی

نصب توری در آچاره

حتما خبر دارید آچاره یک سرویس ارائه دهنده انواع خدمات هست و یکی از انها هم ساخت و نصب توری پنجره هست. اگر اقدام به ساخت توری پنجره کرده باشید، متوجه خواهید شد که اینکار چندان آسان نیست و نیاز به داشتن تجهیزات هست. در آچاره به کمک متخصصان می تونید اینکار رو انجام بدید. برای اینکار می تونید به صفحه ساخت توری پنجره آچاره سر بزنید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه پیدا کنید و یا به طور مستقیم و از این صفحه می تونید به صفحه درخواست ساخت و نصب توری پنجره راه پیدا کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا