تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

از تاریخچه تلویزیون تا راهنمای خرید تلویزیون

لوازم خانگیتلویزیون

همگی ما با برنامه‌های مختلف تلویزیون خاطره داریم؛ در بسیاری مواقع، همه اعضای خانواده دور هم نشستن تا یک سریال پرطرفدار رو به تماشا بنشینن و یا یه بازی فوتبال حساس رو با هم ببین. تقریبا یکی از اجزای ثابت و ضروری جهیزیه هر خانمی، تلویزیون هست و به همون اندازه خرید نوع مناسب تلویزیون هم، یک نکته مهم و کلیدی هست. اما شما در هنگام خرید، چه راهنمای خرید تلویزیون رو دنبال می‌کنید؟

به نظر شما، چه برندهای تلویزیون، عمر مفید بیشتری دارند؟ و مهم‌ترین نکات در هنگام خرید تلویزیون چی هست؟ شما به چه ویژگی‌هایی در هنگام خرید تلویزیون، بیشتر اهمیت می‌دید؟ برای پاسخ به این سوالات، می‌تونید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

تاریخچه تلویزیون

اختراع تلویزیون رو نمیشه به یک فرد مشخصی نسبت داد، اما آدمی که این اختراع رو علنی کرد، فرد باهوشی به نام “جان لاجی برد” بود. جان لاجی برد در روز سیزدهم اوت 1888 در “هلنسبرگ” در نزدیکی “کلاسگو” اسکاتلند در یک خانواده فقیر متولد شد. جان به حدی باهوش بود که در سن 12 سالگی به کمک همکلاسیهایش یک خط تلفن ساخت.

تاریخچه اختراع تلویزیون

در سال 1923 در سن 34 سالگی جان به لندن رفت و تصمیم گرفت که اختراع خودش رو تکمیل کنه. بالاخره تلاش‌های جان در سال 1924 ثمر داد، و جان تونست سایه صلیب مالتیس را تا فاصله سه یارد منعکس کنه. اما به دلیل اینکه جان پول کافی نداشت، نتونست آزمایش‌های خودش رو تکمیل کنه. تا اینکه در سال 1925 پسر یک مغازه‌دار به نام گوردون سلفریتس به جان کمک مالی کرد.

جان دستگاه رو راه اندازی کرد، اما با ایجاد تصاویر درهم و برهم اون رو به نمایش گذاشت. سرانجام بعد از تلاش‌های پی در پی در ژانویه 1925 ، جان تونست اولین نمایش تلویزیونی خودش رو نشون بده. جان در مورد اختراعش تا سال 1645 همچنان تلاش می‌کرد، تا اینکه در سال 1946 در اثر بیماری آنفولانزا درگذشت.

تعمیر تلویزیون در محل
تعمیر تلویزیون در محل

معنای نام تلویزیون

کلمه تلویزیون از دو قسمت تشکیل شده و از دو واژه لاتین اشتقاق پیدا کرده: تل در زبان لاتین به معنی دور و ویزیو به معنای دیدن یا بینایی هست. با این تفاسیر باید بگیم تلویزیون یه ابزار مخابراتی برای دریافت و ارسال عکس‌های متحرک همراه با صدا و از فاصله دور هست.

راهنمای خرید تلویزیون

ورود تلویزیون به ایران

راه َاندازی و استفاده از تلویزیون در ایران به سال 1335 برمی‌گرده؛ جوانی به نام “آقای کازرونی”، اهل اصفهان در یک خانواده ثروتمند که در خارج از کشور، کارگردانی سینما خوانده بود به فکر راه اندازی تاسیس تلویزیون در ایران افتاد. در این مورد حتی با شرکت‎‌های خارجی وارد مذاکره شد، اما بی‌تاثیر بود.

اما همچنان این تلاش‌ها ادامه پیدا کرد. حبیب الله ثابت پاسال که یکی از سرمایه داران بخش خصوصی بود، تأسیس یک فرستنده تلویزیونی رو پیشنهاد داد و دولت هم قبول کرد. بنابراین نخستین فرستنده تلویزیون ایران در تاریخ 11 مهر ماه سال 1337 در ساعت 5 بعد از ظهر جمعه اولین برنامه خودش رو پخش کرد.

راهنمای خرید تلویزیون

دو روز بعد از افتتاح، روزنامه اطلاعات این اتفاق رو یک جهش اجتماعی در ایران دانست و در این رابطه نوشت: “جدا از اختراعات جنگی، تلویزیون آخرین و جدیدترین اختراعی هست که علم و تمدن انسانی آن را پیدا کردند… می‌توان گفت تلویزیون تنها یک وسیله برای تفریح و سرگرمی نیست، و در سایر کشورها از آن استفاده آموزشی و هنری می‌کنند”.

ابتدا تلویزیون ایران به صورت کاملا خصوصی اداره می‌شد، اما بعد از یکسال فعالیت، ساعت برنامه‌های روزانه در تلویزیون افزایش پیدا کرد. تا اینکه در سال 1340 فرستنده دیگری در آبادان و اهواز تاسیس شد. سرانجام بعد از تصویب طرح ایجاد تلویزیون ملی ایران یک ایستگاه تاسیس شد و با امکانات ساده‌ای که وجود داشت، پخش برنامه‌های آزمایشی از سال 1345 شروع شد.

به همین علت این وسیله با استقبال زیادی در ایران مواجه شد، به طوریکه مطبوعات این دستگاه رو یک وسیله به عنوان یک جهش اجتماعی، فرهنگی و افزایش آگاهی و فرهنگ مردم می‌دانستند.

به مدت کمتر از دوسال از این تاسیس نگذشته بود که در سال 1347 اولین مرکز شهرستانی تلویزیون ملی در ارومیه سپس در بندرعباس افتتاح شد. بنابراین مراکز تلویزیونی یکی پس از دیگری در تمام شهرهای مختلف شروع به فعالیت کردند. اکنون پس از گذشت شش دهه از ورود تلویزیون به ایران، بیشتر از 50 شبکه داخلی و خارجی در ایران تولید برنامه دارند.

راهنمای خرید تلویزیون

خرید تلویزیون، به عنوان یک وسیله برقی که بسیار هم استفاده می‌شه، حساسیت بالایی داره، به ویژه زمانی که بدونیم برندهای تلویزیون در بازار هم زیاده.

البته یک فرضیه رایج وجود داره: هر 8 سال یکبار، باید تلویزیون جدیدی خرید، اما 8 سال هم زمان کمی نیست. به خصوص اگر تلویزیون‌های HDTV می‌خرید، باید دقت بیشتری به خرج بدید، چرا که قیمت این نوع تلویزیون‌ها بالاتر هست.

اطلاعات کلی برای خرید تلویزیون

راهنمای خرید تلویزیون: انواع کاربرد تلویزیون

در دهه‌های اخیر، بسیاری از تلویزیون‌هایی که در بازار ارائه می‌شن، از نوع هوشمند هستن و با این نوع از دستگاه‌ها می‌تونیم به اینترنت وصل بشیم یا نرم‎ افزار و بازی روشون نصب کنیم.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

این نوع دستگاه‌ها از طریق کابل یا از طریق شبکه بی‌سیم وای فای به شبکه وصل می‌شوند. پس باید ببینید آیا به این قابلیت‌ها نیاز دارید و یا خیر؟

راهنمای خرید تلویزیون: ارزش ظاهر

اخیرا سازندگان تلویزیون‌، اونها رو باریک‌تر می‌سازن تا ظاهر زیباتری پیدا کنن. اما همین موضوع منجر می‌شه بعضی از قطعات در اون گنجونده نشه، برای مثال اسپیکری با خروجی صدای مناسب. پس باید بین کیفیت و ظاهر یک مورد رو انتخاب کنید.

خرید تلویزیون

همچنین بعضی از برندهای تلویزیون، تونستن هر دو این ویژگی رو ایجاد کنن، اما به همون نسبت تلویزیون‌های گرونتری هستن.

راهنمای خرید تلویزیون و مشخصات فنی

در هنگام خرید حتما تمام مشخصات فنی که ضروری هست رو چک کنیم: از بررسی کیفیت تصویر تا بررسی ورودی‌ها و خروجی‌ها. بررسی پخش کننده‌ها، ست‌آپ باکس‌ها و …. همچنین به دستگاه‌های کنترل از راه دور لمسی هم دقت کنیم. امروزه کنترل از راه دورهای جامعی مثل Logitech Harmony در بازار عرضه می‌شوند که میتونن کنترل تمام ابزارها رو داشته باشند.

راهنمای خرید تلویزیون و پلاسما

تلویزیون پلاسما خرید

باید به پلاسما توجه کنیم، اگرچه با زیاد شدن تلویزیون‌های LCD در بازار تعدادشون کم شده، اما از بسیاری جهات کیفیت تصویرشون نسبت به LCDها بهتر است. همچنین با اینکه کیفیت تصویر در انواع پلاسماها بهتر هست، قیمت کمتری هم برای اونها وجود داره.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

راهنمای خرید تلویزیون و گیرنده دیجیتال

اگه تلویزیون HDTV می‌خرید، برای بهتر شدن کیفیت تصویر برنامه‌ها، به دنبال گیرنده دیجیتال باشید. ولی این نوع تلویزیون‌ها به دلیل اینکه ضخامت کمی دارند، فاقد بلندگوی با کیفیت هستند، و نیاز به ساندبار دارند.

راهنمای خرید تلویزیون: LED ویا LCD

نمایشگرهای LED نوعی از LCD هستند، که نور پس زمینه در آنها به جای لامپ‌های فلورسنت توسط LEDها تامین میشه و بهترین نوع LED، تمام LED با قابلیت کنترل موضوعی تاریکی Local Dimming هست.

راهنمای خرید تلویزیون: دو بعدی و یا سه بعدی

راهنمای خرید تلویزیون

در حال حاضر در دسته تلویزیون‌های سه بعدی، دو نوع فناوری پسیو (Passive 3D) و اکتیو (Active 3D) رایج هست که هرکدام مزیت‌های خاص خودشون رو دارند. تلویزیون‌های ال جی از فناوری پسیو بهره می‌برن و با اینکه این نوع فناوری، عینک‌های ارزان و سبکی بدون نیاز به باتری دارن، اما رزولوشن تصویر سه بعدی پسیو پایین‌تر از سه بعدی در اکتیو هست.

نکته پایانی آچاره

اگر شما به سراغ خرید تلویزیون رفتید، به چه نکات دیگه‌ای توجه کردید؟ می‌تونید افکار و تجربیات خودتون رو در هنگام خرید تلویزیون با ما شریک بشید و نظرات ارزشمندتون رو برای ما کامنت کنید. همچنین می‌تونید برای مباحثی مثل تعمیر لوازم خانگی برقی، به متخصصان ما اعتماد کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید