تعمیر خودرو در محل تعمیر خودرو در محل

10 مشکل خودرو که می‌توانید خودتان آن را تعمیر کنید

خودروسرویس و نگهداری

خرابی خودرو خصوصا زمانی که بیشترین نیاز را به آن دارید اتفاق بسیار بدی است! بردن ماشین به تعمیرگاه و منتظر ماندن، شما را از بسیاری از کارهایتان عقب می‌اندازد. اما ایرادات زیادی در ماشین وجود دارد که برای تعمیرشان نیاز به مکانیک نیست و خودتان می‌توانید آن‌ها را برطرف کنید. در این مقاله از آچاره به بررسی 10 مشکل خودرو که خودتان می‌توانید آن را تعمیر کنید؛ خواهیم پرداخت. اگر دوست دارید مکانیک خودرو خود باشیدبا ما همراه باشید.

1. روشن شدن چراغ هشدار روغن

روشن شدن چراغ هشدار روغن یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که هر راننده‌ای با آن مواجه می‌شود. زمانی که چراغ یا علامت روغن روشن می‌شود باید سریعا ماشین را در گوشه‌ای پارک کرده و آن را خاموش کنید. روشن شدن چراغ هشدار می‌تواند به این معنی باشد که سنسور فشار روغن، پمپ روغن و یا حتی موتور خودروی شما دچار مشکل شده است. روشن شدن این چراغ همچنین می‌تواند به دلیل تمام شدن روغن باشد. در این حالت اولین کاری که باید انجام دهید چک کردن سطح روغن موتور است.

1. روشن شدن چراغ هشدار روغن

یک تکه پارچه یا دستمال برداشته، کاپوت را باز کرده و میله را جدا کنید (اگر جای دقیق آن را نمی‌دانید به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کنید). میله را با دستمال تمیز کرده و آن را دوباره داخل لوله مخصوصش برگردانید. سپس دوباره میله را خارج کنید و سطح روغن را بررسی کنید.

در این حالت دو علامت می‌بینید: شکاف یا سوراخ‌های موجود روی میله سطوح FULL و ADD را نشان می‌دهند. اگر سطح روغن زیر نشانگر ADD قرار داشته باشد به معنی تمام شدن روغن است. در این حالت باید به اندازه‌ای روغن بریزید که سطح آن روی حالت FULL میله قرار بگیرد.

تعمیر خودرو در محل
تعمیر خودرو در محل

بهتر است بعد از انجام این کار ماشین جهت بررسی نشتی و یا مشکل مصرف روغن توسط یک فرد متخصص چک شود. فراموش نکنید اگر هنگام روشن شدن چراغ روغن، نشانگر میله را بررسی کردید و دیدید سطح روغن بالای نشانگر ADD قرار دارد باید آن را به تعمیرگاه ببرید و یا با خدمات امداد خودرو تماس بگیرید.

2. کم نور شدن چراغ جلو

اغلب افراد فکر می‌کنند مشکل کم نور شدن چراغ جلو به بخش الکترونیکی مدار برمی‌گردد. گرچه این مورد هم درست است، اما معمولا کم نور شدن چراغ جلو مربوط به وجود خوردگی، زنگ‌زدگی و یا تحلیل رفتن اتصالات زمین است. در این حالت باید اتصالات را از نظر وجود خوردگی، سایش و یا زنگ‌زدگی بررسی کرده و اتصالات زمین را تمیز کنید.

کانکتور الکتریکی که داخل چراغ جلو وصل شده است را جدا کنید. به دنبال علائم خوردگی و سایش یا آب شدن پلاستیک در اثر حرارت زیاد باشید. اگر با زنگ زدگی مواجه شدید آن را با مواد تمیزکننده قطعات الکتریکی و یک برس سیمی کوچک تمیز کنید. اگر کانکتور آب شده باشد باید آن را تعویض کنید. اگر بعد از انجام این مراحل همچنان مشکل برطرف نشد بهتر است از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

2. کم نور شدن چراغ جلو

3. روشن نشدن خودرو

اصلی‌ترین دلایل روشن نشدن خودرو، ضعیف شدن یا تمام شدن باتری و یا پوسیگی سر باتری‌های ماشین است. برای حل این مشکل دو راهکار ساده و بدون نیاز به ابزار وجود دارد.

باتری ماشین طی یک واکنش شیمیایی شارژ می‌شود که معمولا این واکنش در هوای سرد کند می‌شود. اگر بتوانید باتری را گرم کنید عملکرد آن را افزایش خواهید داد. برای گرم کردن خودرو کافی است ماشین را روشن کرده و سوئیچ را در حالت استارت نگه دارید. این کار را چندین بار تکرار کرده و بین هر بار انجام آن 5 دقیقه صبر کنید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو !

سوئیچ را به مدت 5 ثانیه در حالت استارت نگه دارید، سپس آن را روی حالت خاموش برگردانده و 5 دقیقه صبر کنید. 6 بار به همین ترتیب این کار را انجام دهید. اگر با این روش مشکل حل نشد، کفشتان را درآورده و با پاشنه آن روی هر سرباتری آرام ضربه بزنید، سپس سعی کنید موتور را روشن کنید. در صورت روشن شدن، در اسرع وقت سرباتری‌ها را تمیز کنید.

3. روشن نشدن خودرو

4. کاهش شتاب خودرو

سیستم کامپیوتری خودرو براساس سنسور جریان هوا (MAF)، حجم و دمای جریان هوای ورودی موتور را تشخیص می‌دهد و سپس بر این اساس میزان مناسب سوخت را محاسبه می‌کند. در صورتی که المنت‌های تشخیصی MAF (Mass Airflow Sensor) کثیف شده باشند، سیستم در محاسبه میزان سوخت دچار مشکل شده و در نهایت منجر به کاهش عملکرد خودرو می‌شود.

جهت تمیز کردن سنسورها نیاز به تمیزکننده مخصوص سنسور MAF دارید. سنسور را از مجرای هوا جدا کرده سپس تمیزکننده را مستقیما روی المنت‌ها اسپری کنید. المنت‌ها را با اسپری خیس کنید اما به آن‌ها دست نزنید. بعد از خشک شدن اسپری، MAF را مجددا نصب کنید. در صورتی که با انجام این کار مشکل برطرف نشد باید ماشین را جهت تعمیر به فردی متخصص بسپارید.

4. کاهش شتاب خودرو

5. روشن شدن چراغ سنسور باد لاستیک

از آنجایی که رانندگی با لاستیک کم باد بسیار خطرناک است، اغلب ماشین‌های جدید سنسور تشخیص میزان باد لاستیک دارند. لاستیک زاپاس را از نظر مناسب بودن باد آن بررسی کنید. معمولا لاستیک زاپاس به باد بیشتری نیاز دارد و در صورت کم بودن باد، چراغ خاموش نخواهد شد.

تعمیرات تخصصی خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

6. چسبندگی درب خودرو

معمولا در هوای گرم لاستیک دور درب خودرو دچار چسبندگی می‌شود. برای رفع این مشکل لاستیک و چارچوب درب را با دستمال پارچه‌ای نم‌دار (با آب یا اسپری تمیزکننده مخصوص) تمیز کنید. دستمال را به سیلیکون یا اسپری تفلون خشک آغشته کنید و نوار را با آن تمیز کنید تا مشکل چسبندگی برطرف شود.

6. چسبندگی درب خودرو

7. رد گذاشتن برف پاک‌کن

در صورتی که برف پاک‌کن خودروی شما کثیف یا فرسوده باشد با رد آب روی شیشه مواجه خواهید شد. برای حل این مشکل برف پاک کن را تمیز کرده و در صورت رفع نشدن مشکل آن را تعویض کنید.

7. رد گذاشتن برف پاک‌کن

8. گرفتگی آب‌پاش برف پاک‌کن

اغلب افراد برای رفع گرفتگی آب پاش برف پاک‌کن از یک سوزن جهت باز کردن مجرا استفاده می‌کنند. این روش معمولا جواب نمی‌دهد. به جای آن، کاپوت را باز کنید و لوله پلاستیکی متصل به آب‌پاش را پیدا کنید. با پیچاندن لوله پلاستیکی آن را جدا کنید.

سپس مجرا را با فشار هوا تمیز کنید تا رسوبات آن خارج شود. لوله را مجددا وصل کنید و ببیند آیا مشکل برطرف شده یا خیر. در صورت رفع نشدن مشکل احتمالا پمپ شستشو دچار مشکل شده و نیاز به تعویض دارد.

9.  سریع چشمک زدن چراغ راهنما

سوختگی لامپ جلو یا عقب سیستم چراغ خودرو باعث می‌شود تا یکی از چراغ‌های راهنما سریعتر از چراغ دیگر چشمک بزند. تعویض لامپ در این صورت مشکل را حل می‌کند. در صورتی که هر دو چراغ راهنما جلو و عقب یک سمت خودرو سریعتر فلاش بزنند نیز مشکل مربوط به لامپ است. با تعویض لامپ دو رشته‌ای می‌توانید مشکل را برطرف کنید و مکانیک خودرو خود باشید.

9.  سریع چشمک زدن چراغ راهنما

10.  خوردگی و ورقه ورقه شدن رنگ بدنه

یکی از رایج‌ترین دلایل خرابی رنگ بدنه، فضولات پرنده‌ها است. عدم رفع خوردگی و خرابی رنگ، باعث زنگ‌زدگی بدنه ماشین می‌شود. رنگ ماشین را می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم خودرو تهیه کرده و روی نقاط مورد نظر بزنید. زدگی را با پاک‌کننده تمیز کنید.

سپس مقدار بسیار کمی از رنگ را روی ناحیه مورد نظر به صورت ضربه‌ای اعمال کنید. ممکن است رنگ دقیقا یکدست نباشد، اما بسیار بهتر از حالت زنگ زدگی است! کمی صبر کنید (زمان مشخص روی بسته رنگ ذکر شده است) و سپس دور دوم رنگ را بزنید.

10.  خوردگی و ورقه ورقه شدن رنگ بدنه

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات خودرو در محل
تعمیرات تخصصی خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید