آموزش تنظیم صدای آیفون تصویری

ساختمانآیفون صوتی و تصویریبرقکاری

یکی از عمده‌ترین مشکلاتی که معمولاً در آیفون‌های تصویری درب منازل و محل کار روبرو می‌شویم مربوط به صدای آنهاست. تنظیم صدای آیفون تصویری در هر برند اصول خاص خود را دارد و باید بر اساس یک سری تنظیمات پیشرفته می‌توانید صدای زنگ اف‌اف تصویری ساختمان را بیشتر کنید.

البته در برخی شرایط مشکل مربوط به سخت‌افزار است و معمولاً با اعمال تنظیمات هیچ اتفاقی برای شما رخ نمی‌دهد. در اکثر درب بازکن‌های امروزی که در داخل کشور تولید می‌شوند تنظیمات برای روشنایی، رنگ، کنتراست، افزایش صدای زنگ و … وجود دارد. البته منوی آن در مدل‌های مختلف تفاوت دارد. باید به این نکته اشاره کرد که گاهی آموزش نمی‌تواند کافی باشد و برای تعمیر آیفون تصویری نیاز است از متخصص استفاده کرد.

نکات کلیدی

آموزش تنظیم صدای آیفون تصویری در این مقاله با جزئیات توضیح داده شده است و انواع روش‌هایی مانند روش تنظیم صدای آیفون تصویری در صورت نبود دکمه ولوم، تعویض پتانسیومتر و سایر موارد در مقاله گنجانده شده است.. تنظیم صدای آیفون تصویری تابا ، کوماکس، سیماران و تکنما و الکتروپیک شرح داده شده است.

تنظیم صدای آیفون تصویری کوماکس

تنظیم صدای آیفون تصویری

تعمیرات تخصصی آیفون تصویری با تیم آچاره

کوماکس یکی از شناخته‌شده‌ترین و پرفروش‌ترین برندها در زمینه تولید انواع آیفون تصویری در بازار ایران است. اما پس از مدتی کاربران این آیفون‌های تصویری متوجه می‌شوند که نیاز به اعمال تغییر در تنظیم صدا دارند.

ازاین‌رو نمی‌توانند این کار را خودشان انجام دهند و معمولاً آن را به یک تکنسین محول می‌کنند که هزینه‌ای را برای آن‌ها به بار خواهد گذاشت. فراموش نکنید که اگر صاحب مدلی از شرکت کوماکس هستید می‌توانید تنظیم صدای آیفون تصویری کوماکس را انجام دهید.

در درجه اول باید سراغ بخش زیرین دستگاه آیفون تصویری بروید. می‌بینید که چند دکمه در دسترس است. علاوه‌برآن باید در نظر داشته باشید بسته به این که آیفون درب شما سیاه‌وسفید یا رنگی است ممکن است که تنظیمات در آن متفاوت باشد. اما به‌طورکلی شیوه اعمال تغییرات به این صورت است:

در آیفون‌های سیاه‌وسفید دکمه VOLUME در نظر گرفته شده است که برای کم‌کردن صدای آیفون و یا افزایش آن مورداستفاده قرار می‌گیرد. همین‌طور در مدل‌های تصویری رنگی یک دکمه برای تغییر کنتراست در نظر گرفته شده است.

روی تمامی مدل‌ها علامت ولوم دیده می‌شود. اگر این دکمه را فشار دهید منویی در صفحه‌نمایش باز می‌شود که یک نوار بار به شما نمایش می‌دهد. درصورتی‌که روی ولوم کلیک کنید یک نوار پر و یا خالی و یا یک نوار عددی کم‌وزیاد می‌شود و تنظیم صدای آیفون تصویری اعمال می‌شود.

در تنظیم صدای آیفون تصویری آلدو با فشردن دکمه فلش روبه‌بالا در کنار دکمه بازکردن قفل می‌توانید صدا را بیشتر کنید. ابتدا گوشی را برداشته و سپس به مدت ده ثانیه دکمه مربوط به دوربین را در مدل‌های دارای دوربین نگه دارید. می‌بینید که تنظیمات برای شما فعال می‌شود. در مرحله بعد با دکمه‌های رو به پایین و دکمه روبه‌بالا می‌توانید با فشردن مداوم صدا ار کم و یا زیاد کنید.

برای اطلاعات بیشتر نصب آیفون تصویری سوزوکی را مطالعه کنید.

روش تنظیم صدای آیفون تصویری در صورت نبود دکمه ولوم

البته که اگر آیفون تصویری شما دکمه ولوم داشته باشد معمولاً در زیر دستگاه نصب است و به‌راحتی می‌توانید آن را تغییر دهید، کم و یا زیاد کنید.

در برخی موارد ممکن است مشکل از سخت‌افزار دستگاه باشد. در بسیاری از سری‌ها شما امکان کاهش یا افزایش صدا را ندارید. در نتیجه اگر آیفون تصویری شما پس از مدتی دچار این مشکل شده است، لازم خواهد بود تک‌به‌تک قطعات و بخش‌های زیر را بررسی کنید. در این صورت می‌توانید مشکل زنگ نخوردن و یا تنظیم صدای آیفون تصویری را به روش زیر حل کنید.

روش تنظیم صدای آیفون تصویری

مشکل در آی سی یکی از متداول‌ترین مواردی است که سبب ایجاد این مشکل می‌شود. آی‌سی‌ها در واقع قطعات الکترونیکی کوچکی هستند که وظیفه آن‌ها تقویت صدای زنگ است. در انواع آیفون‌های تصویری این کار بر عهده آی سی 386 می‌باشد. درصورتی‌که دچار خرابی شود معمولاً صدای زنگ آیفون کاهش می‌یابد.

آی سی صدای تولید شده را دریافت می‌کند و این صدا را تقویت می‌کند. درصورتی‌که آیفون تصویری شما زنگ نمی‌خورد یا زنگ خوردن آن با مشکل مواجه می‌شود، به سراغ تعویض این قطعه بروید. این قطعه در کنار برد اصلی قرار گرفته است که به آن آی سی تولید صدا می‌گویند.

رفع مشکل خازن صدا آیفون تصویری

عامل اصلی بعدی که سبب بروز این مشکل می‌شود خازن است. خازن‌ها در واقع جریان الکتریسیته موردنیاز را در برمی‌گیرند و همیشه در مدل‌های ظرفیت بالا به جهت صاف کردن ولتاژ مورداستفاده قرار می‌گیرند. درصورتی‌که ظرفیت خازن پایین باشد می‌توان از آن برای تقویت صدا در برد استفاده کرد. خازن فیدبک یکی از این موارد است که عمل انعکاس صوت را بر عهده دارد.

به‌طور خاص آموزش نصب آیفون صوتی تابا ، یک آموزش ساده و کاربردی است که می‌تواند به شما کمک کند تا را در منزل یا محل کار خود نصب کنید.

در تنظیم صدای آیفون تصویری شما باید مراحل دیگری را دنبال کنید. درصورتی‌که صدا از داخل به پنل قطع و یا ضعیف شده است ممکن است مشکل از برد پنل آیفون تصویری باشد. قطعات صوتی نیز معمولاً به دلیل کیفیت پایین خیلی زود از کار می‌افتند.

درصورتی‌که ارتباط صوتی میان دستگاه درون خانه با بیرون خانه قطع باشد نیز این مشکل ایجاد می‌شود. قطعی سیم، سوختگی قطعات صوتی گوشی، خرابی برد صوت مانیتور و همین‌طور آسیب‌دیدن شاسی مربوط به انتقال دستور به دکمه صدا از جمله مهم‌ترین مشکلاتی است که در این‌گونه دستگاه‌ها سبب ایجاد مسئله قطعی و یا ضعیف بودن صدا می‌شود.

اگر لازم بود باید برد دستگاه چک شود برای اینکه به‌صورت حرفه‌ای این قطعه را تعمیر کنید نیاز دارید نکات مهم درباره تعمیر برد صدا آیفون تصویری بدانید یا حداقل از تکنسین حرفه‌ای بهره ببرید.

رفع مشکل خازن صدا

تنظیمات صدای آیفون تصویری سیماران و تکنما و الکتروپیک

درصورتی‌که نصب آیفون تصویری سیماران به‌درستی انجام شده است، می‌توانید به‌راحتی در بخش صدای زنگ یا Ringtone علاوه بر تنظیم صدا نوای ملودی را نیز عوض کنید. برای این کار کافی است که قسمت منو و سپس تنظیمات را انتخاب کنید. دارای بخش مربوط به ملودی، صدای خروجی و یا همان Loudness است. هر چه این اعداد را بالاتر ببرید صدای ملودی بیشتر می‌شود.

تنظیمات صدا

یکی از این شرکت‌های تولید کننده آیفوت تصویری تکنما است که البته تنظیمات آن نیز تا حدی شبیه به مدل‌های شرکت سیماران می‌باشد.

چون ساختار نرم‌افزاری این دستگاه‌ها به هم نزدیک است و شما می‌توانید به‌راحتی با فشردن دکمه تنظیمات در مدل‌های لمسی وارد منوی صداها و هشدارها شوید. در مانیتور آیفون‌های تصویری معمولاً یک دکمه به‌صورت داخلی برای تنظیم صدا در نظر گرفته شده است.

در برخی مدل‌ها نیز کلیدها زیر دستگاه قرار دارند که روی دکمه آن علامت مخصوص صدا یا عبارت لاتین VOLUME درج شده است. در تنظیم صدای آیفون تصویری الکتروپیک می‌توانید از قسمت چپی تنظیم صدا دکمه آیفون تصویری خود استفاده کنید.

تنظیم صدای آیفون تصویری تابا

تنظیم صدای آیفون تصویری تابا نیاز به کمی دقت و حوصله دارد. برای تنظیم صدای آیفون تصویری تابا، می‌توانید از مراحل زیر استفاده کنید:

  • آیفون تصویری را روشن کنید.
  • دکمه منو را فشار دهید.
  • از منوی تنظیمات، گزینه صدا را انتخاب کنید.
  • با استفاده از دکمه‌های بالا و پایین، صدای زنگ و صدای مکالمه را تنظیم کنید.
  • پس از تنظیم صدای دلخواه، دکمه OK را فشار دهید.

در برخی از مدل‌های آیفون تصویری تابا، می‌توانید صدای زنگ و صدای مکالمه را به صورت مجزا برای هر واحد تنظیم کنید. برای انجام این کار، باید از منوی تنظیمات، گزینه تنظیم صدای آیفون تصویری تابا را انتخاب کنید.

برای تنظیم صدای زنگ، می‌توانید از یک متر نویز برای اندازه‌گیری سطح صدا استفاده کنید. سطح صدای زنگ باید به اندازه‌ای باشد که در محیط‌های پر سر و صدا نیز قابل شنیدن باشد.اگر صدای زنگ بیش از حد بلند باشد، ممکن است باعث ایجاد مزاحمت شود.

سطح صدای مکالمه باید به اندازه‌ای باشد که بتوانید به راحتی صدای فرد مقابل را بشنوید.اگر صدای مکالمه بیش از حد بلند باشد، ممکن است باعث ایجاد گوش درد شود.. در کل برای تنظیم صدای آیفون تصویری تابا راحت‌ترین و سریع‌ترین راه ارتباط با تکنسین‌های آچاره است.

با تعمیر می‌توان علت یکطرفه شدن صدای آیفون تصویری را فهمید در جهت رفع آن اقدام کرد.

نکات مهم در تنظیم صدای آیفون تصویری تابا

  • قبل از تنظیم صدای آیفون تصویری، مطمئن شوید که آیفون تصویری به برق متصل است.
  • برای تنظیم صدای آیفون تصویری، از دکمه‌های بالا و پایین استفاده کنید.
  • پس از تنظیم صدای دلخواه، دکمه OK را فشار دهید.
  • اگر صدای آیفون تصویری شما بیش از حد کم یا زیاد است، ممکن است مشکلی در سیم کشی یا قطعات آیفون
  • تصویری وجود داشته باشد. در این صورت، باید از  تکنسین متخصص کمک بگیرید.
  • با رعایت نکات ذکر شده، می‌توانید به راحتی صدای آیفون تصویری تابا خود را تنظیم کنید.

تعویض پتانسیومتر

قطعه بعدی که می‌تواند در آیفون‌های تصویری موجب کاهش صدا شود پتانسیومتر است. در واقع این قطعه برای تست فازها در برق‌کاری مورداستفاده قرار می‌گیرد و تقسیم ولتاژ توسط این قطعه انجام می‌شود. درصورتی‌که از مدار خارج شود و یا به هر دلیل دچار مشکل شود یکی از بخش‌های آیفون تصویری شما با مشکل مواجه می‌شود و نمی‌تواند برق موردنیاز را دریافت کند.

در واقع توان دریافتی آن کاهش می‌یابد. این مشکل حتی می‌تواند سبب کم‌وزیاد شدن مداوم صدای آیفون تصویری شود. در نهایت لازم است که این قطعه را درصورتی‌که نقص داشت تعویض کنید. اول باید جریان و ولتاژ آن را در حالتی که روی مدار است تست کنید.

تعویض پتانسیومتر

روش دقیق و عالی تست با مولتی تر است که برای این کار تعمیرکار معمولاً یک اتصال کوتاه‌بین پایه‌های آن ایجاد می‌کند و سپس سیم را به پایه‌های وسط و کنار آن متصل نموده و از شخصی می‌خواهد که زنگ را بزند. در نهایت اگر زنگ خورد و صدا به‌اندازه کافی نبود، مشخص می‌شود که نقص از پتانسیومتر است.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر آیفون تصویری!

خرابی برد تغذیه

مشکلات صدای ضعیف آیفون‌های تصویری ایرانی

بعد از نصب آیفون تصویری کوماکس ضربه خوردن، خرابی برد دستگاه، اتصال برق، خرابی هدست، ضعف در برق‌رسانی پنل و همین‌طور نقص در رشته‌های سیم‌کشی از جمله اصلی‌ترین عواملی است که سبب مشکل در صدای آیفون تصویری می‌شود. قطع شدن صدای آیفون و کم‌شدن آن می‌تواند به‌واسطه نقص در عملکرد بلندگو، سیم‌کشی، برد اصلی، مدار تغذیه و… نیز باشد.

 

رفع مشکل صدای ضعیف آیفون‌

خرابی برد تغذیه

عامل بعدی که می‌تواند سبب بروز مشکل صدا شود مربوط به خراب‌شدن برد تغذیه است. البته در دو حالت این ایراد پدید می‌آید. در حالت اول به طور کل صدا قطع می‌شود و آیفون به‌هیچ‌عنوان زنگ نمی‌خورد و اما در حالت دوم آیفون تصویری صدای کمی دارد و یا وقتی زنگ می‌خورد، نخست صدای آن زیاد و پس از چند ثانیه صدا به‌مرور کم می‌شود.

در این صورت بسته به مدل از شرکت‌های سیماران، کوماکس، تابا (آموزش نصب آیفون صوتی تابا) و… شما می‌توانید به‌راحتی قطعه برد تغذیه را در بازار پیدا کنید. البته این مدل در دو سری معمولی و سوییچینگ در بازار موجود است و در هنگام چک کردن مدار، برد تغذیه بیرونی را نیز چک کنید. به این موارد اشاره کردیم که بدانید تنظیم صدای آیفون تصویری صرفاً به‌صورت نرم‌افزاری نخواهد بود. بلکه گاهی نیاز به تعمیر و تعویض یک قطعه خاص خواهید داشت.

نتیجه‌گیری

در نهایت اگر قصد تنظیم صدای آیفون تصویری مدل‌های مختلف را دارید باید به این مسئله توجه داشته باشید که در بیشتر مدل‌های رنگی و سیاه‌وسفید شما امکان تغییر تن و ولوم صدا با دکمه‌ای در پایین دستگاه را دارید. اگر آیفون خانه و یا محل کار شما مدلی است که روی پنل جلویی دکمه دارد می‌توانید آن‌ را فشار داده و با مکث نگه دارید. اگر منویی باز شد باید سراغ گزینه VOLUME بروید.

این معمول‌ترین، ابتدایی‌ترین و بهترین روش و راهنما برای یافتن بخش تنظیمات است. با استفاده از این راهکارها شما احتمالاً موفق خواهید شد صدای آیفون تصویری را تنظیم کنید. ضمن این که بر اساس دلایلی که اعلام کردیم گاهی این مشکلات به‌صورت سخت‌افزاری است و لازم خواهد بود که یک و یا چند قطعه را در آیفون تعمیر و تعویض کنید.

اگر در این مورد تخصص و سررشته ندارید بهتر است آن را به کسی بسپارید که در این مورد تجربه لازم را داراست و با شماتیک و سخت‌افزار آیفون و مدلی که شما از آن استفاده می‌کنید آشنایی کافی دارد. ضمن این که قطع شدن صدای آیفون و کم‌شدن آن می‌تواند به‌واسطه نقص در عملکرد بلندگو، سیم‌کشی، برد اصلی، مدار تغذیه و… نیز باشد.

به‌هرحال اگر مایل هستید خودتان این کار را انجام دهید توجه کنید که تهیه نسخه باکیفیت و آکبند قطعات آیفون‌های تصویری در بازار مهم است و اگر این کار به تعمیرکار می‌سپارید حتماً چک کنید که آیا از قطعه اصلی و آکبند استفاده می‌شود یا خیر در غیر این صورت پس از مدت کوتاهی دوباره دچار این مشکل می‌شوید.

2.5/5 - (4 امتیاز)

3 دیدگاه

  1. درود بر شما و سپس قدردانی بابت به اشتراک گذاشتن تجارب و دانسته های خود با کسانی که نیاز به راهنمایی افرادی همچون شمایند ، آنهم بدون چشمداشت و بدور از منفعت طلبی ، موفق باشید و دانستنیهایتان افزون .

  2. ببخشید آیفون ما از نظر صدای زنگ مشکلی نداره و صدای طرف مقابل که پایین صحبت میکنه خیلی کمه
    راهی هست که اون صدا رو زیاد کرد ؟

    1. باید دید همه واحدها این مشکل رو دارن یا نه، اگه همه واحدها مشکل داره با پتانسیومتر داخل پنل زیاد میشه کرد اگه مختص یک واحده که باید بره تعمیرگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا