تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

راه‌های موثر در کاهش هزینه‌های کولر گازی + 6 کولر برتر تاریخ

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

درسته که استفاده از کولر گازی در گرمای طاقت‌فرسای تابستون، بسیار لذتبخشه ولی سهم ۳۷ درصدی کولر گازی در سبد مصرف برق مشترکین پرمصرف، نشون‌دهنده‌ی میزان بالای مصرف و طبعا صرف هزینه‌های بالاست. اما با داشتن یک سری اطلاعات مفید می‌تونید، هزینه‌های کولر گازی رو کم کنید و به طور قابل ‌توجهی میزان قبض‌های انرژی خود در طول ماه‌های گرم پایین رو بیارید. در ادامه یک سری نکات رو با هم بررسی می‌کنیم تا با راه‌های موثر در کاهش هزینه‌های کولر گازی آشنا بشید.

راه‌های موثر در کاهش هزینه‌های کولر گازی

اگر مایلید فقط یک اتاق رو خنک کنید، از کولر گازی مرکزی خود استفاده نکنید. به جای‌ اون از یک کولر قابل حمل استفاده کنید. کولرهای قابل حمل مدرن، نرخ بازده انرژی بسیار بالایی دارند؛ بنابراین اتاق شما رو به طور موثری خنک می‌کنند و مصرف برق منزل شما رو بسیار پایین میارن.

همه پنجره‌ها رو در طول روز بسته نگه دارید. در شب شما می‌تونید اون‌ها رو برای ایجاد تهویه هوا باز کنید و اگر در شب هوا خنک باشه، می‌تونید از کولر گازی استفاده نکنید.

اگر از پرده‌های رنگ روشن یا پرده کرکره‌ای برای پنجره‌ها استفاده کنید، نور خورشید کمتر وارد می‌شه و بازده جذب گرما رو از نور مستقیم خورشید ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش می‌ده. هم‌چنین می‌تونید حصیر یا سایه‌بانی رو در خارج از پنجره نصب کنید. این کار تا ۸۰ درصد باعث جلوگیری از ورود گرمای خورشید به داخل خونه شما می‌شه و طبیعتا در استفاده از کولر گازی صرفه‌جویی می‌شه.

اگر از یک کولر گازی کوچک استفاده می‌کنید، مطمئن بشید که واحد خارجی خیلی نزدیک به پنل نصب شده باشه. با این حال، نباید در کنار درختان و بوته‌ها نصب شده باشند و فاصله کافی با اون‌ها داشته باشه؛ چرا که واحد خارجی برای انتقال گرما از داخل به بیرون به فضای کافی نیاز داره.
تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

بهتره دست‌ کم ماهی یک‌بار فیلترهای کولر گازی رو تمیز کنید. جمع شدن گرد و غبار می‌تونه به طور قابل توجهی جریان هوا رو کم کنه و باعث بالا رفتن مصرف برق بشه.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

زمانی که می‌خواید یک کولر گازی جدید بخرید، دقت کنید که اندازه‌ اون برای منزل شما مناسب باشه. اگر کولر گازی بیش از حد کوچیک باشه، خونه شما رو به طور موثر خنک نمی‌کنه و در مقابل اگر کولر گازی بیش از حد بزرگ باشه، انرژی بسیار بیشتری مصرف می‌کنه و محیط رو بیش از حد خنک می‌کنه و شما مجبور به روشن و خاموش کردن‌ اون خواهید بود.

  1. اگر از کولر گازی داکت اسپلیت استفاده می‌کنید، تمام کانال‌های‌ اون رو در اتاق‌هایی که نیاز ندارید، ببندید. در صورت امکان نشتی، کانال‌های‌ اون رو بررسی کنید و در صورت داشتن نشتی، اون‌ها رو بر طرف کنید تا انرژی هدر نره.
  2. اگر کولر گازی شما کهنه‌ست، جایگزین کردن‌ اون با یک کولر با کارایی بالا رو در اولویت کارهاتون قرار بدید. سیستم‌های قدیمی‌تر دارای نسبت بهره‌وری انرژی تنها ۶ یا ۷ هستند، در حالی که کولر گازی‌ها در بازار امروز بهره‌وری انرژی به اندازه ۱۳ رو عرضه می‌کنند. این به این معنیه که تقریبا ۵۰ درصد انرژی کمتری مصرف خواهند کرد.
  3. پخت و پز و خشک کردن لباس‌ها، گرما و رطوبت تولید می‌کنند. سعی کنید تا بعد از غروب این فعالیت‌ها رو به تعویق بیندازید.
  4. بیشتر مردم کولر گازی خود رو روشن می‌کنند و درجه حرارت مورد نظر رو تنظیم می‌کنند. البته این اتاق شما رو خنک می‌کنه، اما برای شما هزینه هم داره. علاوه بر این، مصرف بیش از حد انرژی سازگار با محیط‌زیست نیست؛ بنابراین با پیروی از این توصیه‌های ساده، شما نه تنها می‌تونید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید، بلکه می‌تونید به کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای هم کمک کنید.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

نکات قابل توجه در نصب کولر گازی

  1. توجه داشته باشید که پنل داخلی دستگاه باید کاملا تراز نصب بشه؛ در غیر این صورت گاز به صورت نامساوی در دستگاه پخش شده و هم چنین آب از دستگاه چکه می‌کنه.
  2. دستگاه رو در معرض نور بیرون نصب نکنید.
  3. از ورود و خروج هوای زیاد به داخل فضایی که پنل رو نصب کردید، جلوگیری کنید؛ چرا که در طولانی مدت موجب کم شدن بازده دستگاه می‌شه.
  4. پنل داخلی رو در محلی نصب کنید تا توزیع گرما و سرما رو به صورت مناسب و یکسان به تمام محیط داشته باشه.
  5. داخل لوله‌ها رو قبل از نصب حتما توسط گاز ازت تمیز کرده تا گرد و غبار در‌ اون وجود نداشته باشه؛ چرا که گرد و غبار در لوله در طولانی مدت موجب آسیب به کولر گازی و کوتاه شدن عمر کمپرسور می‌شه.
  6. ورودی و خروجی دستگاه رو مسدود نکنید؛ چرا که موجب کم شدن راندمان و آسیب به کولر گازی می‌شه.
  7. اگر قرار بود دو کندانسور در کنار هم نصب بشن توجه داشته باشید که به هیچ وجه ورودی یک کندانسور، روبه‌روی خروجی کندانسور دیگر نباشه.
  8. کندانسور به صورتی نصب بشه که وزش باد به صورت مستقیم به سمت پروانه‌‌های‌ اون نباشه.
  9. نصب کندانسور در سایه، باعث بالا رفتن راندمان دستگاه می‌شه.
  10. حتما بعد از لوله کشی، عملیات نشت‌یابی کولر گازی رو انجام بدید.
  11. هیچ وقت لوله کشی رو بیشتر از متراژ استاندارد انجام ندید؛ چرا که باعث کاهش راندمان کولر گازی می‌شه.
  12. کندانسور و پنل داخلی کولر گازی نباید از نظر سطح نصب، غیر استاندارد باشند.
  13. تا جایی که امکان داره مسیری که برای لوله کشی انتخاب می‌شه، مسیری باشه که کمترین نیاز به خم کردگی لوله رو داشته باشه.
  14. در لوله کشی توجه داشته باشید که بین لوله مایع و گاز حتما عایق وجود داشته باشه.
  15. در زمان لوله کشی به سایز لوله‌ها دقت کنید؛ در صورت صحیح نبودن سایز، کولر گازی عمر مفید خود رو از دست می‌ده. این نکات، نکاتی مهم و تخصصی هستند که با استفاده از مهارت متخصصین آچاره، می‌تونید با خیال راحت، کار نصب و سرویس کولر گازی تون رو به کارشناسان ما بسپارید.

امیدواریم این مقاله مجله آچاره برای شما مفید بوده باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید