تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

آموزش تعمیر پمپ دستگاه تصفیه‌ آب خانگی

لوازم خانگییخچال و فریزر

در سال‌های اخیر کیفیت آب ‌آشامیدنی به مسئله‌ای مهم برای خانواده‌ها تبدیل شده و افراد تلاش می‌کنند تا آ‌ب‌ آشامیدنی سالم‌تر و باکیفیت‌تری را برای خود و خانواده‌شان تامین کنند. یکی از راه‌های دستیابی به این هدف، استفاده از دستگاه تصفیه‌‌ خانگی است.

البته شما باید به این نکته توجه داشته باشید که احتمال بروز اختلال در عملکرد این دستگاه همانند دیگر لوازم مشابه وجود دارد و ممکن است دستگاه تصفیه آب خانگی شما در فواصل زمانی مختلفی به عیب‌یابی نیاز داشته باشد.

در این مقاله از مجله‌ آچاره قصد داریم تا شما را با مشکلات رایج و نحوه‌ تعمیر پمپ دستگاه تصفیه‌ آب خانگی که از مهم‌ترین قطعات این دستگاه برای کارکرد صحیح آن است، آشنا کنیم. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نحوه‌ی کار پمپ دستگاه تصفیه‌ آب خانگی

به منظور آشنایی بیشتر شما با  تعمیر تصفیه آب خانگی و عملکرد این دستگاه ابتدا توضیحات مختصری راجع به نحوه‌ کارکرد پمپ‌های دستگاه تصفیه خواهیم داد. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که تنها وظیفه‌ی پمپ آب‌رسانی است اما این تصور اشتباهی است.

این دستگاه در واقع وظیفه دارد تا فشار آب بالایی را برای فیلتر ممبران تامین کند و در تعیین میزان آب ورودی نقشی ندارد. حداقل فشار کاری که برای ممبران‌ها در نظر گرفته می‌شود، 50 PSI بوده و اگر فشار آب کمتر از این مقدار باشد، پمپ شما عملکرد صحیحی نخواهد داشت.نحوه‌ی کار پمپ

کارکرد دستگاه‌های آب اسمز معکوس (RO) نیز متکی بر پمپ است. با وجود فشار آب لازم این دستگاه‌ها قادر خواهند بود جریان اسمزی را تغییر و پس از خارج کردن ناخالصی‌ها، آب خالص را عبور دهند. در صورتی که فشار آب به میزان لازم نباشد، بازدهی دستگاه تصفیه پایین می‌آید که در این صورت کارکرد دستگاه دچار اختلال شده و ممکن است به فیلترها نیز آسیب وارد شود.

بنابراین کسب اطمینان از کارکرد صحیح پمپ‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. در ادامه مشکلات رایج پمپ‌های تصفیه خانگی را مرور کرده و راهکارهای رفع آن‌ها را نیز ذکر خواهیم کرد.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

علل خرابی پمپ دستگاه تصفیه‌ آب خانگی

خراب شدن پمپ ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد و شما باید به منظور رفع مشکل ابتدا ریشه بروز آن را مورد بررسی قرار دهید. به صورت کلی دلایل خرابی پمپ‌ تصفیه آب خانگی شامل موارد زیر می‌شود:

1. پمپ، آب تصفیه‌شده تولید نمی‌کند.

در این حالت با وجود این که پمپ کار می‌کند اما این دستگاه قادر به تولید آب تصفیه‌شده نیست. در این شرایط شما باید 2 عامل را بررسی کنید که عبارتند از:

  • فیلتر ممبران یا فیلترهای پیش تصفیه گرفته‌اند، که در این شرایط باید فیلترها را تعویض کنید.
  • کلید Low Pressure خراب شده است. در این صورت نیز شما باید این سوئیچ را تعویض کنید.

2. پمپ کار نمی‌کند.

بروز این مشکل، دلایل مختلفی دارد که به‌طور کلی شامل موارد ذیل می‌شوند:

سوختن پمپ

این اختلال معمولا زمانی پیش می‌آید که سال‌های زیادی از پمپ استفاده شده و به نوعی عمر مفید آن به اتمام رسیده باشد. دیگر علتی که می‌توان برای بروز این اختلال در نظر گرفت، تعویض فیلترهای ممبران و فیلترهای پیش‌تصفیه در زمان نامناسب است.

همانطور که اشاره کردیم، وظیفه‌ پمپ تامین فشار آب لازم برای فیلتر ممبران است بنابراین در صورت سوختن آن فشار آب برای فیلتر ممبران تولید نخواهد شد. در این شرایط شما باید پمپ را تعویض کنید.

برای از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

تعمیر پمپ دستگاه تصفیه‌ آب خانگی

میزان فشار آب ورودی پایین است

در صورتی که سوئیچ Low Pressure میزان فشار آب ورودی را به‌درستی تشخیص نداده و یا جریان برق را به صورت صحیح برقرار نکند، عملکرد دستگاه با مشکل روبه‌رو خواهد شد. خراب شدن این سوئیچ می‌تواند باعث بروز مشکلاتی مانند خاموش و روشن شدن مکرر دستگاه، سوختن پمپ و قطعات دیگر دستگاه شود. در این شرایط نیز شما باید این سوئیچ را تعویض کنید.

مطلب پیشنهادی:تعمیر تصفیه آب خانگی

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

سوختن ترانس

علت دیگر کار نکردن دستگاه می‌تواند سوختن ترانس آن باشد. استفاده‌ طولانی‌مدت از دستگاه و به‌خصوص استفاده نکردن از محافظ برق گاها باعث خراب شدن آداپتور می‌شود. در صورتی که آداپتور خراب شود، ولتاژ و آمپر موردنیاز پمپ تولید نمی‌شود. در این شرایط کارکرد پمپ مختل شده و بازدهی کل دستگاه کاهش پیدا می‌کند.

پمپ دستگاه تصفیه‌ آب خانگی

3. نشت آب از بدنه‌‌‌ پمپ

در صورتی که فیلترهای تصفیه به‌موقع تعویض نشوند، هِد یا کلگی پمپ دچار اشکال شده و در صورت تداوم این شرایط، آب به بدنه‌ اصلی پمپ نفوذ خواهد کرد. در این حالت شما باید کل پمپ را تعویض کنید چرا که نشتی آب از بدنه‌ میزان تولید آب تصفیه را به شدت کاهش می‌دهد.

4. نشت آب از هد پمپ دستگاه تصفیه‌ آب خانگی

این اختلال به دلیل وجود رسوب در اطراف هد به‌وجود می‌آید که همین امر موجع به نشتی آب از آن نقاط و در نتیجه پارگی دیافراگم خواهد شد. همان‌طور که می‌دانید، نشتی در پمپ موجب تامین نشدن فشار آب لازم برای ممبران خواهد شد. در این شرایط و پس از بررسی عمکلرد این بخش‌ها، شما باید هد پمپ و یا دیافراگم آن را تعویض کنید.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

5. تولید نکردن فشار آب لازم

همانند موارد قبل عدم تعویض به‌موقع فیلترهای ممبران و پیش‌تصفیه موجع به کاهش توان پمپ و کاهش عمر مفید سایر قطعات می‌شود. در صورت بروز این اختلال شما می‌توانید هد پمپ، قطعات داخلی آن و یا درنهایت کل پمپ را تعویض کنید.

برای از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

6. ایجاد سر و صدای زیاد

در صورتی که پمپ به دلیل عدم تعویض به‌موقع فیلترها دچار فشار زیاد شده و به قطعات داخلی آن آسیب وارد شود، کارکرد صحیح خود را از دست خواهد داد که به صورت مستقیم بر روی کیفیت عملکرد دستگاه تاثیر خواهد گذاشت. در راستای حل این مشکل توصیه می‌کنیم که حتما از کمک افراد متخصص استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: نحوه اتصال دستگاه تصفیه آب به یخچال و ساید

ایجاد سر و صدای زیاد

در این مقاله از مجله آچاره تلاش کردیم تا اطلاعات لازم به منظور تعمیر پمپ دستگاه تصفیه‌ آب خانگی را در اختیار شما قرار دهیم. در صورتی که در این روند با مشکل مواجه شدید، این روند را متوقف کرده و ادامه آن را به افراد متخصص بسپارید.

همچنین شما می‌توانید سوالات خود را از طریق بخش نظرات همین مقاله با کارشناسان کاربلد آچاره در میان گذاشته و پاسخ خود را در زمانی کوتاه دریافت کنید. امیدواریم که از مطالعه این مقاله بهره برده باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید