چگونه یک خودآموز حرفه ای و شکست ناپذیر شوید

اخبار آچاره

تا به حال تلاش کردین فقط به روش خودآموزی، یک مهارت جدید، یک علم جدید و یا یک حرفه جدید رو یاد بگیرین؟ اگر اینکار رو انجام داده باشین، ممکنه، با این اتفاق روبرو شده باشید: شروع به یادگیری می‌کنید، اما در میانه راه، یادگیری رو رها می‌کنین و به این ترتیب، حتی زمانی که برای یادگیری کاری شروع کردین، هدر دادین. این مقاله تلاش می کنه، روش‌های مهم خودآموزی رو به ویژه اگر قصد یادگیری زبان جدید دارین، آموزش بده. در ادامه مقاله با ما همراه باشین.

یک هدف واقعی! تعیین کنید

تعیین اهداف آچاره

بسیاری از مواقع ما آدم‌ها تحت تاثیر محیط بیرونی و نظرات دیگران قرار می‌گیریم و به این ترتیب تلاش می‌کنیم تا کاری رو شروع کنیم که به صورت واقعی، ارزش اون کار رو نمی‌دونیم.

احتمالا اگر بیشتر در مورد اون موضوعی که قصد شروعش رو دارید، فکر کنید، متوجه خواهید شد اون کاری که قصد شروعش رو دارید، اصلا در عمق وجودتون، علاقمندی براش ندارین و یا واقعا الان اولویتی برای یادگیری اون ندارید. پس هر بار که خواستید یک مهارت جدید یاد بگیرید، کمی صبورتر باشین و بیشتر به موضوع فکر کنید.

شکست‌های قبلی را بررسی کنید

بررسی شگست آچاره

ممکنه کسب یک مهارت، یک علم، یک کار و یا یک حرفه جدید رو چند بار دیگه هم شروع کرده باشید و در نهایت باز هم رهاشون کرده باشید. اینجاست که به صورت جدی باید از خودتون این سوال مهم رو بپرسید: چرا هر بار در رسیدن به نقطه‌ای که می‌خوام شکست می‌خورم؟ مشکل کار کجاست؟

این موضوع رو از همه جنبه‌ها بررسی کنید. شاید شما چندان در رسیدن به اهدافتون صبور نیستید. زود ناامید می‌شید. تحمل سختی‌های خودآموز بودن رو ندارید. در عمق وجودتون، هنوز به هدفتون باور ندارید. همه این موارد رو پیدا کنید و بنویسید. تا زمانی که مشکل فهمیده نشه، راه‌حل مناسبی هم نخواهید یافت.

هدف رو به تکه‌های کوچکتر تقسیم کنید.

تقسیم بندی اهداف

اگر واقعا تصمیم دارید، حرفه یا زبان جدید یاد بگیرید و به طور کلی در هر موردی که دوست دارید، یک خودآموز حرفه‌ای باشید، سعی کنید هدفتون رو با جزئیات مشخص کنید و اون رو به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید.

این کار باعث می‌شه بدونید با هر بخش کوچیکی که انجام می‌دید، یک گام به هدفتون نزدیک‌تر می‌شید. به این ترتیب، احتمال اینکه در میانه راه، کار رو رها کنید، بسیار کمتر خواهد شد.

از افراد آگاه جویا شوید

پرس و جو از افراد آگاه

اگر می‌خواید در مسیر یادگیری و خودآموزی، کمتر دچار اشتباه بشید، از افراد مطلع و افرادی که مسیر شما رو رفتن، در مورد روش خودآموزیشون جویا بشید. این کار به شما کمک می‌کنه تا خطاهای احتمالی رو پیدا کنید و دیگه متحمل اون اشتباهات نشید. همچنین از تجربیاتشون در پیدا کردن منابع، راهنمایی گرفتن در هنگام روبرو شدن با مشکل می‌تونن بسیار کمک کننده باشن.
اما برای اینکه بتونید این افراد رو پیدا کنید، می‌تونید به سراغ وب‌سایت‌ها، بلاگ‌های شخصی و شبکه‌های اجتماعی بشید

منابع را جمع‌آوری کنید

گاهی اوقات برای آغاز راه در مسیر یادگیری و خودآموزی، باید همه منابع رو جمع آوری کنید که می‌تونه شامل، کتاب، مجله، منابع اینترنتی، فیلم و ویدئو باشه. گاهی اوقات در طول مسیر یادگیری، منابع جدید و کامل‌تری به دستتون خواهد رسید که می‌تونید در برنامه اضافه کنید.

اما یک نکته رو فراموش نکنید. هر منبعی که پیدا می‌کنید، google کردن رو فراموش نکنید و به ویژه از منابع اصلی که در گوگل پیدا می‌شه بهره ببرید. چرا که این کار به یادگیری بیشتر شما کمک خواهد کرد و عمق یادگیری رو بیشتر خواهد کرد.

برنامه ریزی درست داشته باشید

برنامه ریزی برای خودآموز حرفه ای

بسیار مهم هست که برنامه ریزی خوبی برای رسیدن به هدفتون داشته باشید. این برنامه ریزی، باید به شما مشخص کنه که به چند ساعت زمان برای یادگیری نیاز دارید. در هر ساعتی که برای مطالعه و یادگیری حرفه اختصاص می‌دید، چقدر پیشرفت خواهید داشت. همچنین برنامه‌ریزی‌ها رو بر حسب اولویت یادگیری انجام بدید تا از مهم‌ترین‌ها شروع کرده باشید.

کمال‌گرایی را رها کنید

کمالگرایی

یکی از مهم‌ترین اصولی که باید در خودآموزی مهارت‌ها بدونید، این هست که نیازی نیست که هر کاری رو در حد اعلا و کمال یاد بگیرید. بخشی از مهارت‌ها رو در محیط کار و با کسب تجربه بهتر یاد خواهید گرفت. کمال‌گرایی بیش از حد، اجازه نخواهد داد که چندان در مسیر پیشرفت کنید. پس این موضوع رو در همه قدم‌هایی که در مسیر یادگیری برمی‌دارید، در نظر داشته باشید.

در پایان مد نظر داشته باشید که برای همه خودآموزی‌ها، مثل خودآموزی زبان انگلیسی، یک مهارت، یک حرفه عملی و حتی یک کتاب درسی، شما به مجموعه‌ای از فعالیت‌ها نیاز دارید و یکی از مهم‌ترین بخش‌های اون، انگیزه درونی و رفع مشکلاتی هست که در مسیر یادگیری پیدا خواهید کرد.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا