این 12 مورد عمر گوشی شما را کم می کنند!

لوازم دیجیتالموبایل

پیشگیری بهتر از درمانه! همان طور که درباره بسیاری از مسایل این جمله رو می‌شنویم، در این‌جا هم کاربرد داره؛ این روزها گوشی موبایل جز لاینفک زندگی ما شده و متاسفانه خیلی از ما بدون اون انگار چیزی گم کردیم و تمرکز کافی برای فعالیت روزمره نداریم.

بنابراین بهتره سعی کنیم از گوشی‌های موبایل خود بهتر نگه‌داری کنیم تا عمر گوشیمون طولانی تر بشه؛ اگر می‌خواهید از تعمیرات موبایل راحت بشید یا تا جایی که ممکنه اون رو به تعویق بندازید، حتما این مطلب از بلاگ آچاره رو تا انتها مطالعه کنید؛

با گوشی‌تون مهربون باشید!

متاسفانه اکثر افراد رفتار درستی با گوشی ندارند؛ مثلا گوشی رو پرت می‌کنند یا موقعی که می‌خوان از شارژر جداش کنند، هیچ دقتی برای کندن سیم ندارن؛ یا همین‌طور برای جدا کردن هندزفری. تمام این مسائل به تدریج باعث آسیب دیدن گوشی می‌شه. استفاده از گوشی با دست‌های خیس، توجه نکردن به محل قرار دادن گوشی روی سطوح مختلف و …

همگی از مسائلی هستند که می‌تونند به راحتی به گوشی شما آسیب برسونند. پس اگر می‌خواید از تعمیرات موبایل به دور باشید کمی مهربون‌تر با گوشی‌تون رفتار کنید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات موبایل!

حتما از محافظ ال سی دی استفاده کنید

گلکسی محافظ ال سی دی شاید از نظر خیلی‌ها یک ابزار بی‌خود و غیرضروری به نظر برسه، اما باور کنید که این‌طور نیست و گلس محافظ ال سی دی نقش بسیار مهمی در مراقبت از گوشی ایفا می‌کنه.

گلس محافظ ال سی دی علاوه بر اینکه از ایجاد خط و خش روی نمایشگر گوشی جلوگیری می‌کنه، در خیلی از موارد مثل وقت‌هایی که گوشی از دست شما بیفته، بخشی از انرژی ضربه‌ای وارد شده به نمایشگر رو جذب و تا حدی از آسیب دیدن ال سی دی جلوگیری می‌کنه.

پس یکی دیگه از راه‌های رهایی از تعمیرات موبایل نصب ال سی دیه!

فقط و فقط از شارژر اورجینال استفاده کنید

همیشه بهترین شارژر گوشی همون شارژریه که موقع خرید در باکس گوشی شما بوده! بنابراین سعی کنید تا حد امکان فقط از همون شارژر استفاده کنید، اما اگر بنا به هر دلیل لازم شد از شارژ دیگه‌ای استفاده کنید، حتما در حین خرید دقت داشته باشید که شارژر اصل و اورجینال باشه و استانداردهای لازم رو داشته باشه.

هیچوقت برای شارژ گوشی خود از شارژرهای ضعیف و غیر اورجینال استفاده نکنید؛ چون در دراز مدت، روی عملکرد باتری گوشی تاثیر می‌گذارند و در شرایطی خاص حتی ممکنه منجر به بروز حوادث ناگوار هم بشن؛ پس جای این‌که مجبور شید از تعمیرات موبایل استفاده کنید، شارژر اورجینال فراموش نشه.

مراقبت از گوشی با کیس و گارد محافظ

درسته که نصب گارد یا کیس‌های محافظ روی گوشی‌های موبایل، زیبایی اون‌ها رو تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می‌ده، اما استفاده از این ابزارها یکی از اصلی‌ترین روش‌های مراقبت از گوشی و افزایش طول عمر اون‌ها محسوب می‌شه.

گاردهای با کیفیتی که برای گوشی‌های موبایل طراحی و تولید می‌شن، موقع بروز حوادثی مثل افتادن گوشی از دست شما می‌تونند بخش زیادب از ضربه‌ای که به گوشی وارد می‌شه رو جذب کنند؛ همین‌طور اگر خدایی نکرده گوشی‌تون در آب بیفته، با داشتن کیس یا گارد صدمات کمتری بهش وارد می‌شه.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات موبایل!

هر چند وقت یک‌بار گوشی‌تون رو تمیز کنید!

همیشه در بازه‌های زمانی مشخصی، گوشی‌تون رو تمیز کنید. وجود گرد و غبار در شیارهای گوشی می‌تونه منجر به کاهش کیفیت خنک‌کاری دستگاه بشه. همچنین امکان نفوذ این گرد و غبار در داخل گوشی هم وجود داره.

پس همیشه سعی کنید گوشی‌تون رو در بازه‌های زمانی مشخص تمیز کنید. این کار رو با دستمال مناسب انجام بدید و هیچ وقت از آب برای پاک کردن گوشی استفاده نکنید. پس اگر از تعمیرات موبایل فراری هستید، بهتره که همیشه اون رو تمیز نگه دارید.

هیچ‌وقت نگذارید گوشی‌تون داغ بشه!

معمولا اکثر گوشی‌ها در حین انجام کارهای سنگین مثل گیم‌های با گرافیک بالا،‌به شدت داغ می‌شن. داغ شدن بدنه گوشی‌های هوشمند، کاملا طبیعیه، اما اگر این داغ شدن برای مدت زمان طولانی باقی بمونه، ممکنه به قطعات سخت‌افزاری دستگاه و به ویژه باتری اون آسیب بزنه و عمر گوشی رو کم کنه.

پس توصیه می‌کنیم تا حد امکان از داغ شدن گوشی جلوگیری کنید یا اگر خیلی دوست دارید بازی‌های سنگین رو در گوشی اجرا کنید، هر بار در بازه‌های زمانی مشخصی به گوشی استراحت بدید تا خنک بشه؛ پس جلوگیری از داغ شدن گوشی، می‌تونه کمک زیادی به مراقبت از اون و رهایی از تعمیرات موبایل باشه.

هیچ‌وقت گوشی‌تون رو در کنار ابزارهای رادیویی و مگنتی قرار ندید

قرار دادن گوشی‌های موبایل در کنار ابزارهای رادیویی و آهنربایی ممکنه به اون آسیب برسونه، پس بهتره همیشه دقت کنید که گوشی شما نزدیک این ابزارها قرار نگیره. این مسئله به خصوص در مورد ابزارهای آهنربایی یا مغناطیسی باید کاملا رعایت بشه تا از تعمیرات موبایل یا تعویض اون در امان بمونید.

خاموش کردن طولانی مدت گوشی، فقط در زمانی که ۵۰٪ شارژ داره!

 اگر تصمیم دارید مدتی ازموبایل‌تون استفاده نکنید، بهتره که موبایل رو در حالت ۵۰ درصد خاموش کنید و حتما در دمای متعادل بین ۱۰ تا ۳۰ درجه سانتی گراد باتری خود رو نگه‌داری کنید. باتری گوشی باید هر ۶ ماه یک بار تا ۵۰ درصد شارژ شه تا قابلیتهای خودش رو از دست نده.

این موضوع عمر باتری موبایل رو افزایش می‌ده و قطعا یکی دیگه از موارد تاثیر گذار در عدم استفاده از تعمیرات موبایل هست!

صرفه‌جو باشید!

موقعی که از Wi-Fi استفاده نمی‌کنید، اون رو غیر فعال کنید؛ چرا که وای فای به‌خاطر اینکه دائما به دنبال سیگنال می‌گرده، بر روی هر دستگاهی، باتری زیادی مصرف می‌کنه و منجر به کم شدن عمر گوشی و باتری میشه.

اگر در نقطه‌ای هستید که آنتن قوی ندارید، دیتای گوشی‌تون رو غیر فعال کنید. صفحه‌ی نمایش‌تون رو تا جایی که می‌تونید کم نور کنید و موقعی که دیگه با یک برنامه‌ی خاص کار نمی‌کنید، اون رو ببندید که در پس زمینه کار نکنه. تمام ای نکات در بی‌نیازی از تعمیرات موبایل یا تعویض اون موثره.

نوتیفیکیشن گوشی رو خاموش کنید

درسته که می‌خواهید سریع از همه چی با خبر بشید، اما این اطلاعیه‌ها نیازمند باتری هستند. موقعی که به شارژ باتری‌تون نیازمندید، این نوتیفیکیشن‌ها و حتی خدمات وابسته به موقعیت مکانی رو خاموش کنید. این موضوع عمر باتری موبایل رو افزایش می‌ده.

از اپلیکیشن‌های کارآمد استفاده کنید

دنبال اپلیکیشن هایی باشید که استفاده از باتری رو کنترل می‌کنند، مثل iOptimizer یا Battery Graph

اگر باتری‌تون داره تموم می‌شه، به‌هیچ‌وجه گوشی رو خاموش نکنید!

 در صورتی که باتری نفس های آخر رو می‌کشه، برای حفظ باتری، گوشی‌تون رو خاموش نکنید این عمر گوشی شمارو کم میکنه.

گوشی برای روشن شدن، باتری بیشتری مصرف می‌کنه. بهترین کار اینه که نمایشگر رو در پایین‌ترین درجه‌ی روشنایی نگه دارید، تمامی اتصالات بی سیم رو قطع کنید و دستگاه رو در حالت Sleep قرار بدید؛ اون وقته که از روشن بودن گوشی‌تون بعد از چندین ساعت، حتما تعجب می‌کنید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات موبایل!

آیا اینترنت، خوره‌ی باتری شماست؟!

با قطعیت می‌شه گفت که: خیر! باتری خورترین فعالیتی که می‌شه بر روی گوشی هوشمند اجرا کرد، بازی هست و بس. موتورهای گرافیکی، بزرگ‌ترین خورنده‌های باتری هستند!

اگر معتاد بازی هستید‍، برای دوام بیشتر شارژ، تا جایی که می‌شه روشنایی صفحه نمایش رو پایین بیارید. پس برای عمر بیشتر باتری و خلاص شدن از تعمیرات موبایل، نقش بازی‌ها رو کم‌رنگ‌تر کنید.

اما اگر نیاز به تعمیرات موبایل داشتیم چه کنیم؟

پیشنهاد ما اینه که برای تعمیرات موبایل حتما از جاهای معتبر استفاده کنید. شاید بدترین گزینه برای تعمیرات موبایل اشخاص گمنام  و غیر قابل ردگیری‌ای هستند که گوشی شما رو با خودشون می برند. نمونه‌های سو استفاده از اطلاعات موجود در گوشی‌های موبایل هر روزه در اخبار و شبکه‌های اجتماعی عنوان می‌شن و این امر باید ما رو نسبت به این‌که گوشی‌مون رو برای تعمیرات موبایل به چه کسی می‌سپاریم، حساس تر کنه.

اما در تعمیرات موبایل در محل، دیگه این مشکلات وجود نداره؛ چرا که شما می‌تونید بالای سر متخصصی که برای تعمیرات موبایل شما اومده، باشید و ببینید که چه قطعاتی رو عوض می کنه و یا احیانا خدای ناکرده سراغ اطلاعات شخصی شما نمی ره و حریم شخصی شما رو حفظ می‌کنه.

تعمیرات موبایل جلوی چشم شما!

شما می تونید به‌راحتی درخواست‌تون برای تعمیرات موبایل رو در سایت یا اپلیکیشن آچاره ثبت کنید و ببینید که چه متخصصانی برای انجام تعمیرات موبایل موبایل شما اعلام آمادگی می‌کنند.

به این ترتیب شما چند گزینه که از فیلترهای اولیه‌ی آچاره برای تعمیرات موبایل گذشتند رو در اختیار دارید که می تونید مشخصات، لیست قیمت‌های پیشنهادی‌ و آدرس و نشانی متخصصانی که برای تعمیرات موبایل شما اعلام آمادگی کردند رو ببینید و یکی رو برای تعمیرات موبایل خودتون انتخاب کنید.

این متخصصین علاوه بر این‌که خودشون صاحب تخصص و مجوزهای لازم برای تعمیرات موبایل هستند، توسط آچاره هم تایید صلاحیت می‌شن و کارشون برای تعمیرات موبایل شما قابل پی گیریه. شما می تونید ببینید که هر کدوم از این متخصصین تعمیرات قبلا چند تا کار تعمیرات موبایل انجام دادند، مشتریان قبلی اون‌ها چه امتیازی به کارشون دادند و نظرشون درباره نحوه تعمیرات موبایل صورت گرفته توسط اون‌ها چی بوده.

عیب‌یابی و تعمیر موبایل با تیم آچاره

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا