انتقال کرونا از طریق نیش حشرات امکان پذیر است؟

پزشکی و پرستاری

بهترین مقابله با هر بیماری، رعایت نکات بهداشتی برای مهار آن است و این موضوع در مورد پیشگیری از کرونا هم بسیار صادق است. آچاره در راستای مسئولیت اجتماعی خود تصمیم گرفته است با اقتباس از خبر رسانی های معتبر جهان، نکات بهداشتی لازم در این زمینه را ذکر کند و قدمی برای مهار این ویروس بردارد.


آیا ویروس کرونا می تواند از طریق نیش حشرات منتقل شود؟

تا به امروز هیچ اطلاعاتی در مورد انتقال ویروس کرونا با نیش حشراتی مانند پشه اعلام نشده است. کرونا یک ویروس تنفسی است که در درجه اول از طریق قطرات موجود در عطسه، سرفه، قطرات بزاق یا ترشحات بینی منتقل می شود و گسترش پیدا می کند. برای محافظت از خود در مقابل این ویروس بهتر است دستان خود را به صورت دائم تمیز کنید و از تماس نزدیک با کسانی که عطسه یا سرفه می کنند، خودداری کنید.


آیا شستشوی بینی با مواد شوینده می تواند از بروز عفونت جلوگیری کند؟


آیا شستشوی بینی با مواد شوینده می تواند از بروز عفونت جلوگیری کند؟

پاسخ سازمان بهداشت به این سوال خیر است و هیچ مدرکی برای شستشوی بینی با سرم نمکی و از بین بردن و جلوگیری از کرونا وجود ندارد.

شواهد بسیار زیادی وجود دارد که سرم نمکی می تواند در بهبود افراد از سرماخوردگی کمک کند اما برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا و عفونت های تنفسی در مورد استفاده از سرم های نمکی موردی گزارش نشده است.


سخن پایانی در مورد پیشگیری از ابتلا به کرونا …

با توجه به شیوع بیماری کرونا و همه گیری آن بهتر است برای سلامتی خود و خانواده هایمان در منزل بمانیم و با رعایت نکات بهداشتی، قدمی برای سلامتی یکدیگر برداریم. در واقع تلاش برای سلامتی هر یک نفر می تواند جان بسیاری از اطرافیان ما را در مقابل این ویروس حفظ کند. به امید روزی که بتوانیم آزادانه در خیابان ها رفت و آمد کنیم و مانند گذشته عزیزانمان را در آغوش بکشیم.

منبع: www.who.int


 

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا