مبل شویی با دستگاه: مزایا، روش شستشو و هزینه‌ها

نظافت و شستشومبل‌شویی

با نزدیک شدن به سال نو دغدغه تمیز کردن اساسی منزل هم بیشتر می‌شود. خانه تکانی و تمیز کردن اساسی منزل نه تنها وقت گیر است، بلکه در بعضی موارد اگر درست انجام نشود می‌تواند به اثاثیه منزل آسیب بزند. مبل یکی از همین وسایل است که شستشوی اشتباه آن می‌تواند باعث خراب شدن پارچه یا اسفنج آن شده و باعث کوتاه شدن عمر مبل شود.

دیگر لازم نیست برای شستشوی مبل از اسفنج و شوینده‌ها استفاده کنید، شستشوی مبل با دستگاه روش بسیار ساده‌تر و مطمئن‌تری محسوب می‌شود. در این مقاله از آچاره به مزایای مبل شویی با دستگاه، روش و هزینه‌های‌ انجام آن می‌پردازیم.

دستگاه مبل شوی چیست؟

دستگاه مبل شویی دو نوع خانگی و صنعتی دارد که کاربردشان متفاوت است. دستگاه مبل شوی خانگی به شستشوی عمیق مبلمان و از بین بردن تمام گرد و خاک روی آن‌ها کمک می‌کند. نوع صنعتی این دستگاه نیز برای مقاصد حرفه‌ای کاربرد دارد.

به طور کلی دستگاه مبل شویی دو سیستم مکنده و پاشنده دارد. مواد شوینده از طریق مخزن مخصوص، روی سطح مبل پاشیده شده و آب کثیف روی مبل به داخل مخزن مخصوص مکیده می‌شود.  شوینده‌ای که در این دستگاه‌ها استفاده می‌شود مخصوص دستگاه مبل شوی است و به تمیز کردن عمقی مبلمان کمک می‌کند. همچنین این دستگاه مکش بسیار قوی برای از بین بردن آب آلوده و هر گونه گرد و خاک روی مبل دارد.

بعضی از انواع دستگاه‌های مبل شویی برای شستشوی فرش نیز مناسب هستند.

دستگاه مبل شویی

مزایای مبل شویی با دستگاه

همانطور که می‌دانید شستشوی مبلمان با شوینده‌های مختلف می‌تواند به بافت پارچه و حتی اسفنج آن‌ها آسیب زده و باعث کوتاه شدن عمر مبلمان شود. افراد زیادی که هنگام نظافت خانه اقدام به تمیز کردن مبلمان به روش‌های خانگی عمل کرده‌اند با مواردی مثل لکه شدن مبل برخورد کرده‌اند.

همچنین، در روش شستشوی دستی زمان زیادی لازم است تا مبلمان کاملا خشک و قابل استفاده مجدد شوند. در مقابل، مزایای مبل شویی با دستگاه شامل این موارد می‌شود:

  • شستشوی سریع‌تر در مقایسه با روش دستی
  • مناسب برای انواع پارچه
  • شستشوی عمقی و کامل
  • خشک شدن فوری مبلمان
  • افزایش طول عمر مبلمان
  • هزینه مناسب
  • دردسر کمتر
  • ضدعفونی کردن مبلمان
  • از بین بردن لکه‌های سرسخت
  • عدم نیاز به جابجایی مبلمان

مزایای مبل شویی با دستگاه

یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های اغلب افراد این است که دستگاه به پارچه مبلمان آسیب بزند، اما واقعیت این است که شستشوی دستی منجر به آسیب بیشتری خواهد شد و از آنجایی که سازگاری با انواع پارچه از مزایای مبل شویی با دستگاه است، می‌توانید از بابت سالم ماندن پارچه مبلمان در صورت شستشو با دستگاه مطمئن باشید.

نحوه انجام شستشو با دستگاه مبل شویی

همانطور که پیش‌تر توضیح داده شد، این دستگاه دو محفظه مخصوص ماده شوینده و آب کثیف دارد. ماده شوینده که معمولا به صورت قرص است در محفظه مخصوص دستگاه با آب مخلوط شده و روی مبل پاشیده می‌شود. آب کثیف مبل نیز فورا به داخل محفظه دیگر کشیده شده و با این کار مبل خیلی سریع خشک می‌شود.

نحو استفاده از دستگاه مبل شویی
یکی از مزایای مبل شویی با دستگاه که به آن خشک شویی مبل هم می‌گویند، این است که در خانه انجام شده و برای استفاده از این خدمات نیازی به ارسال مبلمان به خارج از منزل ندارید. انجام شستشو با دستگاه توسط متخصص انجام شده و قدرت تمیز کنندگی آن بسته به میزان کثیف بودن مبلمان قابل تغییر است.

متخصصین آچاره می‌توانند با توجه به جنس و رنگ پارچه و میزان کثیفی آن بهترین نتیجه را برای شما حاصل کنند. تمیز شدن مبلمان با این روش تنها در عرض چند ساعت انجام شده و می‌توانید بلافاصله بعد از انجام کار از مبلمان استفاده کنید.

هزینه مبل شویی با دستگاه

هزینه انجام این روش یکی دیگر از مزایای مبل شویی با دستگاه است؛ چرا که در ازای شستشوی عمیق و باکیفیت هزینه کمی پرداخت می‌کنید. هزینه این سرویس در وهله اول به تعداد مبلمان منزلتان بستگی دارد. هزینه شستشوی سرویس کامل مبلمان به این صفحه مراجعه کنید:

محاسبه رایگان هزینه سرویس مبل شویی با دستگاه!
هزینه مبل شویی با دستگاه

نتیجه‌گیری

شستشوی مبلمان با دستگاه مخصوص نه تنها باعث محافظت از پارچه و اسفنج مبلمان می‌شود، بلکه می‌تواند در مدت زمان بسیار کمتری در مقایسه با روش دستی انجام شده و در زمان صرف شده جهت نظافت منزل صرفه‌جویی کند. شستشو از این طریق معمولا توسط متخصص و در منزل انجام شده و جهت استفاده از آن نیازی به خرید دستگاه ندارید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا