آسان‌ترین روش تمیز کردن خون روی تشک

خانه‌دارینظافت و شستشو

نگرانی تمیز کردن خون روی تشک به‌خصوص در دوران قاعدگی بانوان که احتمال لک شدن تشک بیشتر می‌شود، بسیار آزاردهنده است. مسلما اولین و موثرترین راهکار این است که برای پاک کردن خون تازه از تشک، به‌سرعت دست‌به‌کار شوید، زیرا در اینصورت به‌راحتی می‌توان تشک را تمیز کرد.

اما برای از بین بردن لکه خون قدیمی باید روش خاصی داشت و از پاک‌کننده‌های موثر استفاده کرد. اگر شما هم به‌دنبال راهکارهای آسان برای تمیز کردن لکه خون از روی تشک هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

همچنین یادآور می‌شویم که یکی از سرویس‌های خدماتی فوق‌العاده آچاره، خدمات شستشوی تشک است که با مواد شوینده و تجهیزات پیشرفته انجام می‌شود. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه خدمات شستشوی تشک در سایت آچاره یا تماس با شماره 1471 سفارش خود را ثبت کنید و تمیز کردن خون روی تشک و سایر لکه‌های تشک را به نیروهای مجرب بسپارید.

نکات کلیدی

  • بهترین و آسان ترین راهکار تميز كردن خون روي تشک، داشتن سرعت عمل است. با دستمال یا اسفنج آغشته به آّب سرد روی لکه خون بکشید. مراقب باشید که خون را روی تشک پخش نکنید.
  • برای تمیز کردن لکه خون تازه روی تشک، مقداری جوش شیرین را روی لکه بریزید و 30 دقیقه بعد جوش شیرین را با دستمال نم‌دار از روی تشک پاک کنید.
  • صابون رنده شده بهترین ماده تمیز کننده لکه‌های زرد کهنگی یا ادرار و خون است.

قاعده کلی: پیشگیری بهتر از درمان است

قبل از اینکه به پاسخ این سوالات بپردازیم که چطور لکه خون را از تشک تمیز کنیم؟ و راهکارهای آسان تمیز کردن خون روی تشک چیست؟ بهتر است یک راهکار پیشگیرانه معرفی نماییم.

مانند یک قانون در تمام زمینه‌ها، در برابر لکه خون روی تشک هم این قاعده را به شما یادآوری می‌کنیم که بهتر است مراقب باشید که تشک کثیف و لک نشود تا دردسرهای تمیز کردنش را به جان نخرید. داشتن کاور ضدآب تشک مطمئن‌ترین راهکار مراقبت از لک نشدن تشک است.

شستشوی تشک تخت کار دشواری است و نیاز به ابزار خاصی مانند بخارشو و خشکشوی قوی دارد. اما کاور، روی تشک شما را می‌پوشاند و اجازه نمی‌دهد خیسی رویه‌اش به پارچه یا فوم تشک برسد.

برای کسب اطلاعات در خصوص نحوه تطهیر و شستشوی فرش آلوده به خون و نجاسات، پیشنهاد می‌کنیم راهنمای تطهیر شرعی و شستشوی فرش نجس را مطالعه فرمایید.

روشهای پاک کردن لکه خون از روی سرویس خواب

آسان ترین روش های از بین بردن لکه خون از روی تشک

بهترین و آسان ترین راهکار پاک کردن لکه خون از تشک، داشتن سرعت عمل است. اگر خیلی سریع متوجه لک شدن تشک خود شدید، برای تمیز کردن خون روی تشک به‌سرعت با دستمال یا اسفنج آغشته به آّب سرد روی لکه خون بکشید. مراقب باشید که خون را روی تشک پخش نکنید.

 کافی است پنبه، اسنفج یا دستمال آغشته به خون را با ضربه‌ای ملایم روی لکه خون بزنید تا خون را به خود جذب کند. می‌توانید برای از بین رفتن لکه خون به‌طور کامل از پد آغشته به سرکه سیب یا الکل استفاده کنید. دقت کنید که استفاده از الکل یا سرکه سیب مرحله دوم و پس از پاک کردن خون روی تشک با آب سرد است.

یکی دیگر از روشهای پاک کردن لکه خون از روی سرویس خواب، استفاده از نمک است. وقتی هنوز لکه خون خشک نشده و تازگی و سرخی دارد؛ مقداری نمک روی لکه بریزید و صبر کنید تا خون را به خود جذب کند. سپس محل لکه را با دستمال آب سرد تمیز کنید.

با این روش ساده تمیز کردن خون روی تشک بسیار آسان خواهد بود و از نفوذ خون به داخل تاروپود تشک نیز جلوگیری می‌شود.

تمیز کردن لکه خون از روی تشک

تهیه پاک‌کننده‌های خانگی برای تميز كردن خون روی تشک

از بین بردن لکه خون قدیمی به زحمت بیشتری نیاز دارد؛ زیرا باید از محلول‌های پاک‌کننده مخصوص برای این کار استفاده کنید. شما می‌توانید با مواد خانگی، محلول‌های موثری برای تمیز کردن خون روی تشک تهیه کنید.

استفاده از خواص جوش شیرین برای تمیز کردن خون روی تشک

جوش شیرین با ترکیب اسیدی که دارد؛ ماده قوی برای تمیز کردن خون روی تشک به‌شمار می‌آید. برای تمیز کردن لکه خون تازه روی تشک کافی است مقداری جوش شیرین را روی لکه بریزید و 30 دقیقه بعد جوش شیرین را با دستمال نم‌دار از روی تشک پاک کنید. خواهید دید ردی از لکه باقی نمانده است.

اما اگر تمیز کردن لکه خون قدیمی روی تشک هدف شماست؛ باید از خمیر جوش شیرین استفاده کنید. برای این کار یک قاشق جوش شیرین را با چند قطره آب یا الکل مخلوط کنید تا حالت خمیری شکل (نه خیلی سفت و نه خلیلی رقیق) بگیرد. سپس خمیر جوش شیرین را روی لکه قدیمی بگذارید و پس از گذشت 1 ساعت خمیر را برداشته و با دستمال الکلی روی لکه بکشید.

محلول جوش شیرین و صابون برای تمیز کردن خون روی تشک

این محلول برای تمیز کردن خون روی تشک و زردی ادرار موفق‌تر عمل خواهد کرد. برای ساخت این محلول بایستی صابون سفید رنده شده، قرص ماشین لباسشویی و یک قاشق جوش شیرین یا سرکه را در آبجوش حل کرده و بعد آن را طبق محلول بالا روی تشک اسپری کنید.

از بین بردن لکه خون قدیمی | تمیز کردن خون روی تشک

دقت داشته باشید که صابون رنده شده بهترین ماده برای تمیز کردن خون از روی تشک و لکه‌های زرد کهنگی یا ادرار است. اگر قرص ماشین ظرفشویی نداشتید؛ می‌توانید به قدرت صابون رنده شده اعتماد کنید و کارتان را انجام دهید.

محلول جوش شیرین و سرکه برای تمیز کردن خون روی تشک

برای ساخت این محلول جوش شیرین، سرکه سفید و مایع ظرفشویی را در یک کاسه مخلوط کنید و سپس آن را توی قوطی اسپری ریخته و روی تشک اسپری کنید. پس از آن با دستمال روی لکه خون قدیمی بکشید تا محلول اسپری شده آن را پاک کند.

دقت کنید که لازم است بعد از اینکار تشک را خشک کنید. برای خشک کردن تشک می‌توانید آن را به‌صورت عمودی به دیوار تکیه دهید یا با سشوار منطقه اسپری خورده را خشک کنید.

از این محلول می‌توانید علاوه بر تمیز کردن خون روی تشک برای پاک کردن لکه خون از روی فرش هم استفاده کنید.

چطور لکه خون را از تشک تمیز کنیم؟

جمع‌بندی

در این مطلب به این موضوع پرداختیم که چگونه لکه خون روی تشک را تمیز کنیم. همان‌طور که قبل‌تر اشاره کردیم بهتر است از کاور‌های ضدآب روی تشک استفاده کنید تا مشکل تمیز کردن خون روی تشک را نداشته باشید.

با توضیحات ارائه شده، شما می‌توانید با تمیز کردن خون روی تشک، آن را مانند روز اول تمیز کنید. اما اگر مدت زمان طولانی از لک شدن تشک گذشته و لکه به عمق آن نفوذ کرده است، بهتر است شستن تشک تخت نجس را به شرکت‌های خدماتی و نظافتی بسپارید.

سوالات متداول

آیا می‌توان لکه خون روی تشک را پاک کرد؟

پاک کردن خون تازه از تشک کار سختی نیست و به آسانی با آب سرد ممکن است. اما اگر لکه خون کهنه و قدیمی شده است؛ باید از محلول‌های پاک‌کننده استفاده کنید.

چرا نباید لکه خون را با آب گرم شست؟

آب گرم موجب پخش شدن لکه روی تشک می‌شود و لکه را بزرگتر می‌کند.

کدام ماده خانگی بیشترین تأثیر را در پاک کردن لکه خون دارد؟

جوش شیرین یکی از موثرترین مواد خانگی است که لکه خون را از بین می‌برد و می‌توان با ترکیب چند ماده خانگی دیگر از جوش شیرین یک پاک‌کننده فوق‌العاده قوی ساخت.

2.9/5 - (12 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا