تعویض روغن در محل تعویض روغن در محل

با دردسرهای تعویض روغن خداحافظی کنید

خودروتعویض روغن

اگر خودروی شخصی دارید، حتما برای شما هم انواع مشکلات و خرابی‌های خودرو( خدمات مکانیکی، کارواش، تعویض روغن و …)، اتفاق افتاده و علاوه بر هزینه‌های گزاف و اتلاف وقت، اعصاب‌تون هم خرد شده! امروزه با پیشرفت تکنولوژی و وجود دنیای وسیع اینترنت، بسیاری از بخش‌های زندگی بشر تحت تاثیر قرار گرفته و مشاغل زیادی جای خودشون رو به خدمات آنلاین دادند.

یکی از این خدمات، خدمات آنلاین در محله؛ یعنی خدماتی که شما همیشه برای انجام‌شون مجبور بودید به محلی خاص برید و اون کار رو انجام بدید، دیگه به راحتی و بی‌هیچ دردسری در محل شما انجام می‌شن؛ بسیاری از این امور نه‌تنها زمان زیادی رو از شما می‌گیرند، بلکه باعث تحلیل رفتن انرژی شما هم خواهند شد.

به همین علت شما می تونید به راحتی هر کجا که هستید از خدمات آنلاین آچاره استفاده کنید و اگر که ماشینتون نیاز به تعویض روغن موتور داره سفارشتون رو همین حالا ثبت کنید.

تعویض روغن آسان

تصور کنید در منزل در حال استراحت، مطالعه و یا انجام کارهای روزانه خود هستید و طبق زمان‌بندی که در لیست کارهای روزانه شماست، می‌دونید که امروز باید تعویض روغن خودرو رو در برنامه‌‌تون داشته باشید؛ خیلی سخته که با مشغله‌ی زیادی که دارید.

مجبور شید زمان بگذارید و در این ترافیک سرسام‌آور رانندگی کنید تا به مقصد برسید؛ باز زمانی رو اون‌جا معطل شید تا کارتون راه بیفته و بعد دوباره در همون ترافیک و چه بسا سنگین‌تر از اون، رانندگی کنید تا به منزل برسید؛

تعویض روغن در محل
تعویض روغن در محل

ماجرا وقتی دردناک‌تر می‌شه که شما مجبور باشید از تایم کاری‌تون بزنید و کارهای مربوطه رو انجام بدید و نتیجه‌ی اون در معرض خطر قرار گرفتن شغل‌تون باشه؛ اما خبر خوب اینه که با پیشرفت تکنولوژی در بستر اینترنت، بسیاری از این مشکلات حل شده و دیگه نیازی به مصرف وقت و انرژی سابق رو نخواهید داشت؛ تعویض روغن در محل یکی از خدماتیه که کارها رو خیلی آسون کرده.

تعویض روغن خودرو و کاهش مصرف سوخت

روغن برای موتور، مثل خون برای بدن انسانه و موتور بدون وجود اون نمی‌تونه فعالیت کنه. روغن موتور مثل بالشیه که بین اجزای متحرک موتور قرار می‌گیره؛ چون از برخورد اجزای موتور با هم و همین‌طور از فرسودگی یا پارگی اون‌ها جلوگیری می‌کنه.

موتورهای امروزی به ازای هر 5000 کیلومتر مسافت، حدود 1 لیتر روغن مصرف می‌کنند؛ بنابراین لازمه که سطح روغن رو در مواقع لازم بسنجید و در صورت نیاز اون رو بیشتر کنید. بهترین زمان برای تعویض روغن، هر ماه و همچنین قبل از رفتن به مسافرت‌های طولانیه.

محاسبه رایگان هزینه تعویض روغن خودرو

اغلب سازندگان خودرو‌‌‌ توصیه می‌کنند در خودروهای بنزینی با تکنولوژی روز دنیا، باید در هر ۱۲۰۰۰ هزار کیلومتر (۷۵۰۰ مایل)، یا هر سال یک بار، تعویض روغن موتور انجام بشه.

وظیفه روغن موتور چیست؟

در یک کلام، روغن موتور وظیفه روان سازی، محافظت، تمیز نگه داشتن و خنک کردن موتور رو بر عهده داره. به علاوه روغن موتور اصطکاک قطعات رو کاهش می‌ده و مانع فرسودگی و پارگی اون‌ها می‌شه. روغن موتور، هر گونه ته‌نشینی رو از موتور خارج می‌کنه و ذراتی که از فیلتر گذشتند رو جدا و تصفیه می‌کنه. روغن موتور همین‌طور به انتقال حرارت از درون موتور به بیرون کمک می‌کنه تا دمای فعالیت موتور ایده آل بمونه.

مناسب ترین روغن موتور رو انتخاب کنید

همیشه سعی کنید برای انتخاب یک روغن موتور مناسب، ابتدا پیشنهاد اصلی شرکت سازنده خودرو رو درنظر بگیرید. شرکت سازنده خودرو بهتر از خیلی از تعمیرگاه‌ها و نمایندگی‌ها می‌دونه که چه روغن موتوری برای خودروی شما مناسبه.

همیشه در دفترچه راهنمای خودرو روغن مناسب برای خودرو نوشته شده. همچنین می‌تونید برای این‌که عملکرد روغن موتورتون بهتر بشه کارهای مختلفی از جمله تعویض به موقع فیلتر هوا و فیلتر روغن رو همیشه انجام بدید. ضمنا همیشه سعی کنید در زمان مناسب اقدام به تعویض روغن موتور بکنید.

اگر از روغن موتورهای سنتتیک استفاده می‌کنید بهتره در هر 5هزار کیلومتر اون رو تعویض کنید و اگر از روغن موتورهای آزمایشگاهی برای خودروی خود استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌شه در هر 10 هزار کیلومتر این کار رو انجام بدید.

اما باید بدونید که در ایران به‌خاطر کیفیت پایین بنزین و همچنین ترافیک ،باید در کیلومتر‌های کم‌تر اقدام به تعویض روغن موتور کنید. این روغن موتورها به خاطر شرایط آب و هوایی و دلایلی که ذکر شد، از حالت استاندارد کارخونه خارج می‌شن و به همین خاطر برای تعویض اون باید کمی زودتر از موعد ذکر شده توسط شرکت اقدام کرد.

خدمات تعویض روغن خودرو

برای جلوگیری از آسیب بیشتر روغن موتورهای نه چندان با کیفیت به موتور، می‌تونید از محلول‌های موتورشور هم استفاده کنید. با استفاده از این محلول‌ها می‌شه از وارد شدن خسارت بیشتر پیشگیری کرد.

روغن موتور مناسب و کاهش خطر تصادف

بارها و بارها ما در مورد تصادفاتی شنیدیم که دلیل اصلی اون‌ها مشکلات غیر قابل توصیف ترمزی بوده! موقع بازدید ترمزها مشکل مکانیکی دیده نشده، سطح مایع نرماله، لنت‌ها طبق مشخصات کارخانه استاندارد هستند، سیستم هیدرولیک به نظر خوب کار می‌کنه و پدال هم به خوبی و صلابت در حال کار کردنه!

تا اینکه ترمزها در یک سانحه تصادف اولین عامل بروز مشکل تشخیص داده می‌شن؛ چرا؟ چون چیزی دمای ترمزها را بالا برده و داغی بیش از حد باعث جوشیدن مایع شده! درحالیکه یک عامل ساده دلیل اصلی این ماجرا بوده…

راننده با وجود عدم آزاد کردن ترمز دستی، شروع به حرکت کرده و باعث افزایش دمای لنت‌ها شده، در نتیجه دمای روغن ترمز هم بیشتر شده و در آخر هم ترمزها درست کار نکردند. این تنها نمونه‌ای از اتفاقاتی ساده اما سرنوشت سازه که موجب تصادف می‌شن. انواع دیگری از عیب‌های پیش اومده مثل این، ناشی از به جوش اومدن روغن ترمز بوده که کل سیستم ترمز رو تحت تنش قرار داده.

امیدواریم مقاله مجله آچاره برای شما مفید بوده باشد.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعویض روغن در محل
تعویض روغن در محل با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید