نگهداری از حیوانات نگهداری از حیوانات

حیوانات خانگی را بر اساس چه معیارهایی انتخاب کنیم؟

حیوانات خانگینگهداری از حیوانات خانگی

این روزها در خیلی از خونواده‌ها،‌ نگهداری از حیوانات خانگی، ‌بسیار رایجه و معمولا انقدر علاقه بین افراد و حیوانات خانگی شکل می‌گیره که اون‌ها به عنوان عضوی از خونواده به‌حساب میان و دیگه دل کندن ازشون کار آسونی نیست؛ اما این حیوانات علاوه بر عشق و علاقه، نیازهای دیگه‌ای هم دارند که اگه به اون‌ها توجهی نشه، هم حیوانات هم نگهدارنده‌هاشون، به مشکل برمی‌خورند.

در این بین یک مساله مهم وجود داره و اون انتخاب حیوان خانگی مناسب برای شما هست؛ این انتخاب دارای معیارهای مشخصیه. شما باید بر اساس این معیار‌ها به دقت و با توجه به شرایط زندگی خودتون بهترین حیوان رو برای نگهداری در خونه انتخاب کنید.

با مجله آچاره همراه باشید

معیارهای انتخاب حیوانات خانگی

  • اگر در خونه فرزند دارید

در این صورت باید از بین حیوانات خانگی ، حیوانی رو انتخاب کنید که برای فرزند شما بی‌خطر باشه و یا حیوانی باشه که به‌خاطر نوع زندگی اون، کودک شما دچار بیماری نشه.

  • خونه‌ی شما و شرایط اون

اگه خونه شما یک خونه آپارتمانی هست، باید دقت کنید که حیواناتی مثل سگ اصلا مناسب شما نیستند. اما اگه خونه شما حیاط یا فضای مناسب برای حیوانات خانگی داره، شما هیچ محدودیتی برای انتخاب حیوان خانگی نخواهید داشت.

  • شغل یا کارهای شخصی شما

عامل تعیین کننده بعدی در انتخاب نوع حیوان خانگی، کار شما و ساعاتی هست که شما می‌تونید در خونه باشید. اگه ساعات زیادی رو در خونه هستید، محدودیت خاصی برای انتخاب ندارید اما اگه زمان زیادی رو بیرون از خونه خودتون سپری می‌کنید، باید بدونید که نمی‌تونید حیوانی مثل سگ رو انتخاب کنید و گربه گزینه بهتری هست.

نگهداری از حیوانات
نگهداری از حیوانات

  • قوانین ساختمان

اگه شما خونه مجزا ندارین و تو آپارتمان و یا مجتمع زندگی می‌کنید، باید تابع قوانین اون‌جا باشید. در بعضی از آپارتمان‌ها نگهداری حیوانات به طور کلی ممنوع هست. شما می‌تونید از حیوانات کم سروصدا در آپارتمان‌ها نگهداری کنید. اما پرنده‌ها، سگ و حیوانات پر سر و صدا شما رو به دردسر می‌اندازند.

انواع حیوانات خانگی

  • گربه

یکی از محبوب‌ترین و بهترین حیوانات خانگی جهت نگهداری در منزل، گربه هست. این حیوان بامزه با ساعات خواب طولانی که داره یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خونه‌های آپارتمانی هست. چون نیاز به فضای زیاد برای نگهداری ندارند و بسیار هم کم سر و صدا هستن. همچنین گربه‌ها بسیار کم آزار هستن و خیال شما از بابت صدمه دیدن و اذیت شدن اطرافیان و همسایه‌ها در حضور گربه، راحت هست. گربه نژادهای مختلف و بسیار زیبایی داره و می‌تونه شما رو از تنهایی دربیاره.

  • سگ

یکی دیگه از بهترین موارد برای نگهداری حیوانات خانگی سگ هست. سگ‌ها حیوانات بسیار وفادار، باهوش و اجتماعی هستن. سگ‌ها نسبت به سایر حیوانات درک احساسی بالاتری دارند و می‌تونند دوست احساسی شما باشند چون درک بسیار بالایی دارند.

مشاهده هزینه نگهداری از حیوانات خانگی

اما یک خصیصه بسیار خوب و مناسب دیگری که سگ‌ها دارند این هست که می‌تونند نگهبان‌های بسیار خوبی برای صاحبان خودشون باشند. در نژادهای تنومند، سگ‌های خانگی به منظور مراقبت از صاحب‌شون پرورش داده می‌شن.

اما این حیوان نیاز به فضای زیادی برای مراقبت داره. پس ترجیحا مکان شما باید دارای حیاط باشه. این حیوان بسیار پر سر و صدا هست و به همین دلیل شما باید بی‌خیال آپارتمان بشید!

  • ماهی

یکی از مناسب‌ترین حیوانات خانگی برای کودکان ماهی هست. از مزیت‌های بزرگ این حیوان، فضای مورد نیاز کم برای نگهداری هست. شما حتی می‌تونید یک ماهی رو در یک تنگ نگهداری کنید. اما باید یادتون باشه ماهی‌ها موجودات بسیار حساسی هستند و به راحتی می‌میرند.

درخواست خدمات مراقبت از حیوانات خانگی

نگهداری از ماهی نسبت به سایر حیوانات خانگی سخت‌تر و شاید حساس‌تر باشه. اما این حیوان هم با زیبایی خاص و اکوسیستم جالب توجه خودش می‌تونه در صورت نگهداری در یک آکواریوم، یکی از بهترین و مناسب ترین حیوانات خانگی باشه.

  • پرنده

یک انتخاب محبوب و آرامش بخش و البته اکثرا پر سر و صدا! از زمان‌های قدیم در کشور ما، پرنده‌ها یکی از محبوب‌ترین انواع حیوانات برای نگهداری توسط ایرانی‌ها بودند. این حیوانات بی‌آزار و باهوش هزینه نگهداری کمتری هم برای شما دارند.

چون غذای اون‌ها به راحتی پیدا می‌شه و قیمت‌ غذاشون هم ارزونه. اگر کار شما پرمشغله هست و ساعات زیادی بیرون از منزل هستید، می‌تونید با توجه به اینکه خیال‌تون از تمیزی و فرار نکردن اون راحت هست، از این گزینه پرسروصدا برای داشتن حیوان خانگی استفاده کنید.

  • خرگوش

خرگوش‌ها یکی از بهترین گونه‌ها برای خونه‌های بزرگ و با فضای باز هستند. این حیوانات خانگی بسیار پر جنب و جوش، می‌تونند بهترین گزینه برای سرگرم کردن کودک شما باشند. اما یادتون باشه که خرگوش‌ها حیواناتی وحشی هستن و زیاد قابل آموزش نیستند. برای همین ممکنه که کثیفی‌های زیادی برای شما ایجاد کنند.

نگهداری از حیوانات خانگی در اسلام

اما از نظر اسلامی هم، چند نوع از حیوانات خانگی برای نگهداری در منزل توصیه شدند. بز و گوسفند یکی از این انواع حیوانات خانگی هستند که در اسلام اعتقاد بر این هست که این حیوانات، خیر و برکت رو به خونه میارن. یکی دیگه از حیواناتی که در اسلام بر نگهداری اون تاکید شده، خروس هست.

از نظر اسلامی این حیوان می‌تونه انرژی‌های منفی رو از شما، فرزند شما و خونه شما دور کنه. گربه هم یکی دیگه از مواردی هست که از نظر اسلامی میشه اون رو تو خونه نگه داشت. البته با توجه به اعتقادات اسلامی درباره نظافت گربه و نجس بودن اون، باید گربه رو تو حیاط خونه‌تون نگه دارید.

نگهداری از حیوانات خانگی

اگر شما هم حیوان خانگی دارید، حتما براتون پیش اومده که بخواید چند روزی به سفر برید یا برای چند ساعتی مهمانی، کنسرت یا رستوران باشید؛ یا حتی به‌صورت روزانه ساعاتی رو در محل کارتون باشید و مجبور به تنها گذاشتن حیوان خانگی تون بشید!

اگر در این شرایط فرد مطمئنی رو ندارید که حیوان خانگی تون رو بهش بسپرید، دیگه نگران تنهایی اون نباشید. ما می‌تونیم کاری کنیم که در طول مدتی که خونه نیستید، هم به شما خوش بگذره و هم به پت شما! ما پلی ساختیم بین بهترین نگهدارنده های حیوانات و افرادی که می‌خوان پت یا حیوان خانگی‌شون تو یه محیط سالم و بهداشتی نگهداری بشه؛

آچاره در راستای راحتی و رفع نیازهای شما، سرویس نگهداری از حیوانات خانگی رو با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به شما عزیزان ارائه می‌ده؛ فقط کافیه در اپلیکیشن یا سایت آچاره یا حتی به‌صورت تلفنی ثبت سفارش کنید تا متخصصان ما بیان و پت شما رو تحویل گرفته و به بهترین هتل‌ یا پانسیون‌های حیوانات ببرند. هتل‌هایی که درست مثل خونه‌ی خودتون و چه بسا بهتر و منظم‌تر از اونجا از پت شما نگهداری می‌کنند.

ضمن این‌که تیم بازرسی و پشتیبانی آچاره نظارت ۲۴ساعته بر تمام روند کار داره تا شما از هیچ بابتی نگرانی نداشته باشید.

به این پست امتیاز دهید

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

نگهداری و تربیت حیوانات خانگی
درخواست نگهداری و تربیت حیوانات خانگی!

 

کلیک کنید