ایده‌هایی برای آرایش بهاری

زیبایی و سلامتآرایش

آرایش بهاری یعنی ملایمت و سادگی با کمی جلوه‌ی رنگی؛ با اومدن بهار، باید آماده باشید که با زیبایی و طراوت بهار هماهنگ بشید. با تغییر هر فصل خیلی چیزها مثل سبک آرایش و رنگ مو نیاز به تغییر دارند؛ از اون جایی که در فصل بهار هوا ملایم و معتدله و تابش آفتاب چندان شدید نیست و هر لحظه ممکنه صورت شما زیر بارون خیس بشه، بنابراین به کمترین آرایش ممکن نیاز دارید.

از طرفی دیگه نیازی نیست که نگران پوست خشک یا پوست چرب‌تون باشید. این فصل، فصلیه که پوست شما در بهترین وضعیتش قرار می‌گیره و آرایش‌تون موندگاری بیشتری داره. اگر دوست دارید، ایده‌هایی مناسب برای آرایش بهاری داشته باشید، تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

طبیعی باشید

اگر جزو طرفداران آرایش زیاد نیستید، خوشحال باشید، چون آرایش بهاری، کم‌رنگ‌ترین نوع آرایشه و ضمنا این روزها «بدون آرایش» مده! البته «بدون آرایش» به این معناست که کم آرایش کنید، یا واقعا آرایش نکنید. شما می‌توانید به سراغ رژ لب‌هایی با رنگ‌ها و سایه‌های خیلی طبیعی برید و خیلی سبک خط چشم بکشید. فقط کافیست که از یک زیرسازی مناسب برای پوست‌تون استفاده کنید تا هر نقصی از بین بره.

زیرسازی مناسب پوست برای بهار

همون‌طور که برای کشیدن یک تابلوی نقاشی،‌ باید بوم نقاشی رو آماده سازی کرد، لازمه‌ی هر آرایش زیبا هم داشتن پوستی صاف، یک‌دست و شادابه؛ اما چطور در یک آرایش ملایم و بدون استفاده از کرم پودرهای پوشاننده قوی به این هدف برسیم؟ همین‌جاست که رسیدگی به پوست صورت، اهمیت پیدا می کنه و بهار بهترین فرصت برای تازه کردن پوست شماست؛ تغذیه سالم داشته باشید، آب زیاد بنوشید، مرتب از مرطوب‌کننده استفاده کنید، ضدآفتاب رو فراموش نکنید، لایه برداری رو مرتب انجام بدید و حتما پوست‌تون رو پاک‌سازی کنید.

بعد از انجام این کارها در طول چند هفته متوجه می‌شید که پوست شما صاف‌تر و درخشان‌تر شده و ظاهری شاداب و با طراوت داره. در این زمان شما می‌تونید از یک ضدآفتاب رنگی استفاده کنید یا کرم‌پودرهای روزانه که پوشش کمی دارند و با آرایش ملایم بهاری شما مغایرتی ندارند.

از رنگ‌های جیغ نترسید

انواع سایه‌های مرجانی، نارنجی براق، قرمز و صورتی، همه‌شون مخصوص بهارند. سایه‌های سبز و آبی ملایم هم همین‌طور. از سایه‌ی قهوه‌ای هم که در هیچ فصلی نمی‌شه گذشت. این رنگ‌های دوست داشتنی رو در این بهار تجربه کنید. رژ لب نارنجی با هر رنگ پوستی عالی می‌شه.

رنگ گل‌های بهاری فراموش نشه

می‌تونید در بهار رنگ گل‌ها رو برای آرایش خودتون امتحان کنید تا طراوت و تازگی رو به نمایش بگذارید. رنگ‌های ارغوانی روشن و بنفش یاسی، رنگ‌هایی زیبا برای بهارند. انواع تن رنگ‌های صورتی هم خیلی زنانه و زیبا هستند. تمام این رنگ‌ها مناسب این فصلند.

روی چشم‌هاتون تمرکز کنید

چشم‌ها تاثیرگذارترین بخش صورت شما هستند و زیبایی و جذابیت اون‌ها شما رو جذاب‌تر می‌کنه. در آرایش ملایم بهاری توصیه می‌کنیم آرایش چشم رو فقط به مژه‌ها محدود کنید و سایه و خط چشم ضخیم رو کنار بگذارید. البته اگه خیلی به خط چشم علاقه دارید، یک خط چشم نازک در امتداد مژه‌ها اشکالی نداره.

دیگه زمان استفاده از سیاه گذشته، خط چشم‌‌های سرمه‌ای، ‌سبز و قهوه‌ای برای این نوع آرایش بسیار مناسبند. استفاده از ریمل و داشتن مژه‌هایی بلند، فر و پرپشت و ضخیم، زیبایی چشمان شما رو چند برابر کرده و در عین حال آرایش شما رو ملایم نشون می‌ده و با بقیه آرایش بهاری شما هماهنگی بیشتری خواهد داشت.

اگر دوست دارید در جمع برق بزنید…

اگر دوست دارید چهره‌تون زرق و برق بیشتری داشته باشه و بیشتر به چشم بیاید، می‌تونید از آرایش براق و اکلیلی استفاده کنید؛ برق لب‌های اکلیلی یا سایه‌های براق برای این نوع آرایش به کمک شما میان؛ اما دقت داشته باشید که هارمونی بهاری رو به هم نزنید و آرایش ملایم رو حفظ کنید.

ابروهای طبیعی؛ بهترین انتخاب برای بهار

بهار، فصلی برای تازگی و طبیعی بودنه. بهترین مدل ابرو برای این فصل، داشتن ابروهایی بدون نوک یا ابروهایی طبیعی و بدون قوس هست. با این مدل ابرو، چهره‌تون معصوم‌تر و جوان‌تر به‌نظر می‌رسه. نهایتا اگر دوست داشتید و به رنگ پوست‌تون میومد،‌می‌تونید ابروهاتون رو رنگ کنید و بسته به سلیقه‌تون اون رو کم تیره‌تر یا روشن‌تر کنید.

گونه‌ها جلوه‌ی زیبایی شما

برای اینکه خیلی رنگ‌پریده به نظر نیاید، بهتره از رژ گونه‌های کرمی به رنگ روشن استفاده کنید که به صورت شما درخشش بدن.  از بین طیف‌های رنگی روشن، رنگ‌های صورتی و هلویی برای انواع پوست‌ها مناسب‌اند. اگر پوست سردی دارید، از تن صورتی و اگر پوست گرمی دارید از تن هلویی استفاده کنید.

رنگ رژگونه رو نزدیک به رنگ طبیعی پوست انتخاب کنید چون رنگ‌های خیلی روشن یا خیلی تیره جلوه خوبی نخواهند داشت؛ ضمن این‌که می‌تونید از شاین‌های ملایم به‌جای رژگونه استفاده کنید.

لب‌ها عنصری مهم در آرایش بهاری

برای لب هم مثل گونه رنگ صورتی یا هلویی مناسبه. مات یا براق بودنش به سلیقه‌ی خودتون بستگی داره چرا که بعضی افراد هستند که از رژهای براق و چرب خوش‌شون نمیاد و روی لب‌شون احساس سنگینی می‌کنند. اما اگر با این انتخاب مشکلی نداشتید،‌ می‌تونید از برق لب‌های اکلیلی هم استفاده کنید. همچنین می‌تونید روی لب‌تون اول یک رژ مات رنگ لب بزنید و بعد روی اون برق لب شاینی رو استفاده کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا