نکات لازم برای خرید مبل مناسب

ساختمانچوب و کابینتمبلمان

مبل در هر خونه‌ای، حکم نگین روی انگشتره! پس اگر دارید به خرید مبل واسه خونه‌تون فکر می‌کنید، باید این نکات رو مدنظر داشته باشید تا بتونید یه مبل عالی بخرید؛ چون یک دست مبل خوب، می‌تونه حال و هوای خونه‌تون رو عوض کنه.

قبل از اینکه واسه خرید مبل اقدام کنید، بودجه‌تون رو مشخص کنید و طبق جیب‌تون انتخاب کنید؛ به استایل مورد علاقه خودتون فکر کنید و ببینید چه نوع مبلی بیشتر به خونه‌تون میاد؛ چون مبل، مرکز توجه اتاق پذیرایی شماست!

به سایز خونه‌تون هم دقت کنید و حتما قبل از خرید اندازه‌گیری کنید. مبلی نخرید که نتونید از پله‌های خونه بالا بیاریدش یا از در ورودی رد نشه؛ همچنین انتخاب رنگ برای خرید مبل ، خیلی مهمه و باید در این مورد وسواس به خرج داد.

برای خرید مبل باکیفیت، نکات زیر رو رعایت کنید:

۱. چهارچوب یا قاب مبل نباید لق بزنه یا جیرجیر کنه و باید محکم روی زمین قرار بگیره. اگر مبل‌تون لق بزنه و جیرجیر کنه، یعنی درست به‌هم وصل نشده و قطعا دوام کمتری خواهد داشت. نکته‌ی خیلی مهم در خرید مبل، توپر بودن اونه. قبل از خرید مبل، اون رو از پشت نگاه کنید و از تو خالی نبودنش مطمئن بشید.

۲. جایی که قراره مبل رو بذارید، اندازه بگیرید و مبلی که بهش میخوره رو انتخاب کنید. قبل از خرید مبل ، سِتی رو که انتخاب کردید، اندازه بزنید و اندازه‌هایی که یادداشت کردید، روی کف پذیرایی یا اتاق بنویسید تا جای دقیق مبل مشخص بشه و فضای خالی اطرافش هم تخمین زده بشه.

۳. قبل از خرید مبل، مبل رو بلند کنید؛ اگر حس کردید خیلی سبکه، بدونید که ممکنه استحکام کافی رو نداشته باشه. مبل‌های سبک، معمولا با کیفیت نیستند و دوام ندارند.

محاسبه رایگان هزینه سرویس مبل شوی با دستگاه!

۴. برای خرید مبل ، در انتخاب رنگ مبل و طرح‌های روی اون، خیلی وسواس به خرج بدید؛ چون قراره هر روز این طرح و رنگ رو ببینید .قبل از انتخاب رنگ مبل، به رنگ‌کف خونه‌تون دقت کنید و اگر کف تیره رنگی دارید، بهتره رنگ‌ مبل روشن‌تر باشه که به چشم بیاد. مبل تیره ممکنه فضای خونه رو تاریک‌تر کنه؛ اما خب رنگ‌های خیلی روشن هم، معایب خودشون رو دارند و باید به کثیف شدن‌شون فکر کنید و حداقل مبلی بخرید که قابل شستشو باشه. رنگ‌های خنثی می‌تونند انتخاب خوبی برای خرید مبل باشند؛ چون به‌راحتی می‌شه اون‌ها رو با بقیه وسایل ست کرد.

۵. به جنس پارچه‌ی به کار رفته در مبل دقت کنید؛ پارچه‌ی مبل باید مقاوم باشه و زود از بین نره. حواس‌تون باشه پارچه‌ی مبل نباید پرز بده یا حالت کشی داشته باشه. پارچه هرچقدر سنگین‌تر باشه بهتره. رنگ مات هم می‌تونه واسه پارچه مبل، یه عیب محسوب بشه.

۶. فوم مبل، معیار خیلی مهمیه واسه خرید مبل ؛ یادتون باشه فوم گرم، خیلی زودتر از این‌که فکرش رو کنید می‌خوابه و ظاهر مبل رو کهنه نشون می‌ده. اما فوم‌های سرد به آسونی مقاومت‌شون رو از دست نمی‌دن و دوام بیشتری دارند. برای تشخیص فوم گرم از سرد، می‌تونید فوم رو به داخل فشار بدید، اگر بعد از فرو رفتن، خیلی زود بالا اومد، یعنی فوم سرده ولی اگر خیلی نرم بود و دیرتر بالا اومد، متاسفانه فوم گرمه.

۷. چوب مبل از مهمترین نکات خرید مبل هست؛ از چوب‌های مختلفی در مبل‌سازی استفاده می‌شه که هر کدوم‌شون مزایا و معایبی دارند و از نظر قیمتی تفاوت زیادی بینشونه. بهترین چوب، چوب روسی هست که در مبل‌های راحتی بیشتر ازش استفاده می‌شه؛ این چوب به شدت مقاوم هست و قیمت مناسبی هم داره و حتی ضدآب هم هست؛ البته ممکنه از چوب‌های دیگه مثل راش، گردو، چوب بلوط و چوب‌های سفید هم استفاده بشه.

اما خوبه که بدونید خیلی از مبل‌سازها به جای چوب، از رزین هم استفاده می‌کنند که رنگ کدر و ماتی داره و خیلی  بی‌کیفیته؛ همچنین وزن زیادی هم داره. برای تشخیص چوب از رزین می‌تونید از یه سوزن داغ استفاده کنید و اون رو داخل قسمتی از چوب مبل که در دید نیست، فرو ببرید و بیرون بیارید. اگر بوی پلاستیک ازش بلند شد، بدونید که چوب نیست و رزین هست.

۸. نکته‌ی آخر در خرید مبل کاربرد اون مبل هست که باید مشخص شده باشه. مثلا اگر قراره این مبل جلوی تلویزیون باشه و بچه ها روش بشینند، انتخاب مبل روشن اشتباهه و بهتره انتخاب‌تون رو به سمت مبل‌های چرم یا مبل‌های قابل شستشو ببرید؛ همچنین بهتره مبل راحتی انتخاب کنید و بهترین نوعش هم مبل ال مانند هست تا همه دور هم جمع باشند.

اما باید به فضای کافی هم توجه کنید؛ چون مبل‌های ال مانند، فقط در خونه‌هایی که دیواره یه تیکه دارند، شکل خوبی پیدا می‌کنند. مبلی که می‌خرید باید براتون کارایی داشته باشه. قبل از خرید مبل حتما یه بار روی مبل بشینید و فنرهای اون رو چک کنید. حواس‌تون باشه که مبل‌تون نه خیلی سفت باشه و نه اون‌قدر نرم باشه که حالت بدن‌تون رو به خودش بگیره.

محاسبه رایگان هزینه سرویس مبل شوی با دستگاه!

موقع خریدن مبل،‌ این اشتباهات رو نکنید!

  • خرید مبل های خیلی بزرگ یا خیلی کوچک
  • خرید مبل قبل از امتحان کردن: حتما روی مبل بنشینید، دراز بکشید و مقاومتش رو تست کنید.
  • خرید مبل با کاربرد اشتباه
  • انتخاب رنگ اشتباه
  • خرید مبل بی‌کیفیت
به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا