بهترین آبرسان طبیعی مو – آبرسانی مو با ۱۵ روش ساده

زیبایی و سلامتمراقبت از مومو

در این مقاله می خواهیم به آبرسان مو و ماسک های طبیعی آبرسان  مو بپردازیم. از اون‌جایی که به سراغ خوندن این مقاله اومدید، حتما شما هم جز اون دسته از افرادی هستید که زیبایی و آراستگی مو اهمیت زیادی براتون داره؛ احتمالا برای جذاب به‌نظر رسیدن در مراسم رسمی یا مهمونی‌ها، از محصولات آرایشی مختلفی برای موهاتون استفاده می‌کنید که متاسفانه اکثر این محصولات به موهای شما آسیب می‌رسونند؛

برای حفظ سلامت طبیعی مو و درمان مشکلاتی مثل ریزش مو، موخوره، خشکی مو، شوره‌ی سر، خارش پوست سر و… آبرسانی مو ضروریه. شما می‌تونید به‌جای استفاده از درمان‌های گرون و غیرطبیعی، راه‌های طبیعی و خانگی که در این‌جا به شما آموزش می‌دیم رو امتحان کنید.

آبرسانی مو با روش های طبیعی و بهترین آبرسان مو

۱. روغن زیتون بهترین آبرسان مو:

  • اگر از روغن زیتون برای ماساژ سر یا به‌عنوان ماسک مو و آبرسان مو استفاده کنید،  بهترین روش برای آبرسانی به مو و درمان موهای خشک و شکننده‌ رو انجام دادید. برای این کار کمی روغن زیتون رو گرم کنید و با نوک انگشتان‌ سرتون رو ماساژ بدید. بعد از گذشت مدتی، سرتون رو با شامپو بشویید.
  • برای آماده کردن ماسک روغن زیتون هم، باید یک عدد تخم‌مرغ و یک خیار پوست‌کنده رو در مخلوط‌کن بریزید، چهار قاشق غذاخوری روغن زیتون به آاون‌ها اضافه کنید و این ماسک مقوی رو به موهاتون بمالید و سرتون رو با کلاه دوش بپوشونید. بعد از ۱۰ دقیقه، سرتون رو دوبار با شامپو بشویید.
  • روش دیگه اینه که روغن زیتون رو فقط با زرده‌ی تخم‌مرغ ترکیب کنید. برای تهیه‌ی این ماسک، دو قاشق غذاخوری روغن زیتون رو با دو عدد زرده‌ی تخم‌مرغ ترکیب کنید. برای رقیق کردن این ماسک، نصف فنجان آب به اون اضافه کنید و خمیر به‌دست اومده رو مستقیما به موها بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه با شامپو بشویید. این ماسک از بهترین آبرسان های مو محسوب می شود.

آبرسانی مو - آبرسان مو

۲. روغن نارگیل آبرسان طبیعی مو:

استفاده از روغن نارگیل، یک راهکار شگفت‌انگیز برای آبرسانی به مو و رفع خشکی موهاست. می توان گفت یکی از بهترین آبرسان های مو محسوب می شود.

اول بهتره که روغن نارگیل رو کمی گرم کنید؛ بعد نوک انگشتان‌تون رو به روغن نارگیل آغشته کنید و پوست و موهای سرتون رو با اون ماساژ بدید. این کار رو قبل از خواب انجام بدید و صبح سرتون رو بشویید.

ماسک آبرسان مو - آبرسانی مو

برای کراتینه مو از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

۳. آب‌ لیمو ترش بهترین آبرسان طبیعی مو:

این میوه‌ی خوشبو و پرخاصیت، برای درمان و کاهش بسیاری از مشکلات مو مثل شوره‌ی سر، خارش پوست سر و ریزش مو موثره. برای درمان خشکی و حتی رفع کدر شدن موها هم کمک بزرگی به شما می‌کنه و بهترین آبرسان مو برای موهای آسیب دیده است؛ فقط کافیه سرتون رو بشویید و بعد از اون، یک قاشق غذاخوری آب لیمو رو به موهاتون بمالید و در آخر با یک حوله خشک کنید.

ماسک طبیعی آبرسانی مو - آبرسان مو


۴. روغن کنجد:

روغن کنجد یک روغن عالی و پر از خاصیته؛ از اون‌جا که این روغن سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنیه، به تقویت مو و بالا بردن گردش خون در پوست سر کمک می‌کنه. یک قاشق غذاخوری آب لیمو و یک قاشق غذاخوری روغن کنجد رو با هم مخلوط کنید. این ترکیب رو به پوست و موی سر بمالید، بعد با یک حوله‌ی گرم سرتون رو بپوشونید. بعد از نیم ساعت، موهاتون رو با شامپو بشویید.

روغن آبرسانی مو

۵. عسل:

  • عسل یک ماده‌ی مغذی برای آبرسانی مو و رفع خشکی موهاست. شما می‌تونید با ترکیب چند ماده ساده، یک ماسک عالی و آبرسان مو
    تهیه کنید؛ فقط کافیه دو قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری شیر بدون چربی یا ماست و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل رو با هم ترکیب کنید و اون رو به ساقه‌های مو بمالید. سرتون رو با کلاه دوش بپوشونید و بعد از ۲۰ دقیقه بشویید.

 

  • ماسک دیگه‌ای از عسل رو هم می‌تونید تهیه کنید؛ با ترکیبِ سه قاشق غذاخوری روغن زیتون و نصف فنجان عسل. این ماسک رو به پوست و موی سرتون بمالید. سرتون رو با حوله‌ی گرم بپوشونید. بعد از ۳۰ دقیقه، سرتون رو با شامپو بشویید.

آبرسان طبیعی مو - ماسک آبرسانی مو

۶. تخم‌مرغ :

  • یکی از بهترین روش‌های خونگی برای آبرسانی مو و رفع خشکی موها، که مثل یک نرم‌کننده و حالت‌دهنده‌ی طبیعی مو عمل می‌کنه، استفاده از زرده‌ی تخم‌مرغه. دو عدد تخم‌مرغ و نصف فنجان روغن زیتون رو با هم ترکیب کنید و خوب هم بزنید. این ماسک رو مستقیما روی موهاتون بمالید و سرتون رو با کلاه دوش بپوشونید. بعد از یک ساعت موهاتون رو بشویید.
  • برای آبرسانی مو و رفع خشکی موها می‌تونید از سفیده‌ی تخم‌مرغ هم استفاده کنید. سفیده رو از زرده جدا کنید، روی موهاتون بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بگذره، بعد موهاتون رو بشویید.
  • روش دیگه اینه که ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا روغن زیتون رو به سه عدد تخم‌مرغ اضافه کنید و خوب هم بزنید. یک قاشق غذاخوری عسل و چند قطره آبلیمو رو هم به این ترکیب اضافه کنید و اون رو به پوست و موهای سرتون بمالید. سرتون رو با کلاه دوش بپوشونید. بعد از ۳۰ دقیقه، موهاتون رو با آب ولرم شست‌وشو بدید.
  • از ترکیب تخم‌مرغ و ماست هم می‌تونید استفاده کنید. دو عدد تخم‌مرغ رو با نصف فنجان ماست پرچرب ترکیب کنید و خوب هم بزنید. ۱٫۵ قاشق غذاخوری روغن بادام به اون اضافه کنید و هم زدن رو ادامه بدید تا ترکیب شما شبیه به خامه بشه. پوست سر و موهاتون رو با این ترکیب ماساژ بدید. بعد از ماساژ، سرتون رو با یک حوله بپوشونید و بعد از گذشت نیم ساعت، موهاتون رو با آب ولرم بشویید.
  • راه دیگه استفاده از تخم‌مرغ برای موهای خشک، استفاده از این ترکیبه: سه عدد تخم‌مرغ، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، یک قاشق غذاخوری سرکه و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل. این ترکیب رو خوب هم بزنید و چند قطره اسانس رُزماری به اون اضافه کنید. موهاتون رو به این ترکیب آغشته کنید و بعد از ۲۰ دقیقه سرتون رو با شامپو بشویید.

روش آبرسانی مو

۷. سرکه‌ سیب:

شاید باورتون نشه که تاثیر سرکه‌ی سیب از شامپوهای گرونی که برای موهای خشک استفاده می‌کنید، بیشتره. سرکه‌ی سیب هم برای آبرسانی به مو و درمان خشکی اون بسیار مؤثره. فقط کافیه مقداری سرکه‌ی سیب رو در یک کاسه بریزید، پنبه‌‌ای رو به سرکه آغشته کنید، به پوست و موی سر بمالید و بعد از ۵ تا ۱۰ دقیقه موهاتون رو آب بکشید. راه دیگه، استفاده از سرکه‌ی سیب رقیق‌شده‌ست. سرکه‌ی سیب و آب گرم رو به نسبت مساوی با هم ترکیب کنید. بعد از شست‌وشوی موهاتون با شامپو، سرکه‌ی سیب رقیق‌شده رو روی موهاتون بریزید. این محلول مانند نرم‌کننده‌ عمل می‌کنه.

 

بهترین روش آبرسانی مو با میوه های طبیعی

۸. برگ کاری:

احتمالا با شنیدن اسم برگ کاری، فقط یاد چاشنی غذا می‌افتید؛ اما برگ کاری یکی از مواد طبیعی‌ای هست که از ترکیبات اون می‌شه برای آبرسانی مو استفاده کرد. برگ‌های کاری سرشار از کلسیم، ویتامین، فسفر و آهن هستند. پنج یا شش عدد برگ کاری و دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل رو به‌مدت چند دقیقه گرم کنید. بعد از خنک شدن برگ‌ها، اون‌ها رو به‌مدت ۱۵ دقیقه روی پوست سر و موهاتون قرار بدید و با یک حوله‌ی گرم بپوشونید. این درمان بدون‌شک موی شما رو تغذیه می‌کنه.

۹. ماست :

  • ماست یک نرم‌کننده‌ی طبیعی برای موهای خشکه. از ماست می‌شه به‌‌عنوان ماسک مواستفاده کرد. خاصیت مرطوب‌کنندگی ماست باعث آبرسانی به مو می‌شه. یک قاشق چای‌خوری سرکه‌ی سیب و یک قاشق چای‌خوری عسل رو به نصف فنجان ماست اضافه کنید، این ترکیب رو هم بزنید و به ریشه و ساقه‌ی موهاتون بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه، سرتون رو با آب گرم بشویید.
  • روش دیگه اینه که قبل از شامپو کردن موها، مقداری روغن زیتون یا روغن خردل رو به ماست اضافه کنید و به موهاتون بمالید.
  • ماست رو به‌صورت ساده (بدون افزودن هیچ ماده‌ی دیگه‌ای) هم می‌تونید به پوست سرتون بمالید و بعد از ۳۰ دقیقه سرتون رو با آب گرم بشویید.
  • از این ماسک‌ها باید در ماه‌های گرم تابستان استفاده کنید، چون ماست دمای بدن رو پایین میاره.

ماست یکی از آّبرسان های مو

۱۰. موز:

  • موز سرشار از پتاسیم، آنتی اکسیدان و ویتامین‌هاست که همگی این خواص، موز رو به یک میوه‌ی زیبایی‌بخش تبدیل می‌کنند.  برای آبرسانی مو و درمان موهای خشک و زبر، باید خمیری از موز تهیه کنید. برای تهیه‌ی این خمیر باید دو موزِ رسیده رو به‌همراه یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل، یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، در مخلوط‌کن بریزید تا شکل خمیری به خود بگیره. این خمیر رو به موهای سرتون بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب گرم بشویید.
  • می‌تونید از ترکیب موز و تخم‌مرغ هم استفاده کنید. دو موز رسیده رو بکوبید و دو عدد تخم‌مرغ و چند قطره عسل به اون اضافه کنید. این مخلوط رو خوب هم بزنید و بعد به پوست و موهای سرتون بمالید و بعد از نیم ساعت با شامپو بشویید.

آّبرسانی مو - آبرسان مو

۱۱. دانه‌ی شنبلیله:

دانه‌ی شنبلیله که به حالت دادن موهای خشک کمک می‌کنه، یکی دیگه از روش‌های طبیعی برای آبرسانی به مو و رفع خشکی موهاست. ۵۰ گرم دانه‌ی شنبلیله رو به‌مدت یک شب در آب خیس کنید، بعد دانه‌های خیس‌شده رو بکوبید تا به شکل خمیر دربیان.

چهار قاشق غذاخوری ماست، چند قطره روغن زیتون و مقداری عسل به اون اضافه کنید. همه‌ی مواد رو به‌خوبی ترکیب کنید و خمیر به‌دست اومده رو به پوست سر و موهاتون بمالید. سرتون رو با کلاه دوش بپوشونید و بعد از ۴۵ دقیقه با یک شامپوی ملایم بشویید.

برای اینکه نتیجه‌ی بهتری بگیرید، این ماسک رو دوبار در هفته امتحان کنید. از خمیر دانه‌ی شنبلیله می‌تونید به‌تنهایی هم استفاده کنید.

 

آبرسان مو با روش طبیعی

۱۲. سس مایونز :

  • سس مایونز که سرشار از پروتئینه، به نرمی، درخشندگی، سلامت و آبرسانی مو کمک می‌کنه. نصف فنجان مایونز چرب رو به پوست سر و موها بمالید و به‌آرامی ماساژ بدید. بعد از اون، سرتون رو با کلاه دوش بپوشونید. بعد از گذشت نیم ساعت، موهاتون رو با آب ولرم بشویید.
  • در روش دیگه، یک‌سوم فنجان روغن بادام رو با یک‌چهارم فنجان سس مایونز و یک یا دو عدد تخم‌مرغ ترکیب کنید. این ترکیب رو خوب هم بزنید و بعد به موهاتون بمالید. در صورت نیاز سرتون رو با کلاه دوش بپوشونید. بعد از گذشت مدتی، می‌تونید موهاتون رو با سرکه‌ی رقیق‌‌شده بشویید.

ماسک آبرسانی مو

۱۳. آووکادو آبرسان طبیعی مو:

  • ماسک آووکادو روش دیگه‌ای برای آبرسانی به مو و درمان خشکی موهاست. برای تهیه‌ی این ماسک آبرسان مو
    ، قسمت داخلی آووکادو رو لِه کنید. یک‌چهارم فنجان شیر و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن نارگیل رو به اون اضافه کنید و خوب هم بزنید. این مواد رو به ساقه و ریشه‌ی موهاتون بمالید. سر خود رو با کلاه دوش بپوشونید و بعد از ۱۵ دقیقه موهاتون رو با آب ولرم بشویید.
  • در روش دیگه، چند قطره اسانس نعناع رو به آووکادوی له‌شده اضافه کنید. بعد از شست‌وشوی سر با شامپو، از این ماسک استفاده کنید. بعد از ۱۵ دقیقه سرتون رو با آب شست‌وشو بدید.
  • ماسک دیگه‌ای که می‌تونید از آووکادو تهیه کنید، حاصلِ ترکیب پوره‌ی آووکادو با سس مایونزه. این خمیر رو مستقیما به ساقه و ریشه‌های مو بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه، موهاتون رو با شامپو بشویید.
  • برای داشتنِ موهایی درخشنده، مقداری روغن نارگیل رو به‌مدت ۱۰ ثانیه حرارت و موهاتون رو با اون ماساژ بدید. بگذارید مدتی از ماساژ بگذره. در این فاصله، پوره‌ی آووکادو رو با پوره‌ی موز ترکیب کنید تا یک خمیر به‌دست بیاد. این خمیر رو به موها بمالید. بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه سرتون رو با شامپو و آب سرد بشویید.
  • همچنین می‌تونید با ترکیب پوره‌ی آووکادو و ماست، ماسک مو تهیه کنید. بخش داخلی آووکادو رو لِه کنید و با مقداری ماست ترکیب کنید تا یک خمیر لطیف به‌دست بیاد. این خمیر رو مستقیما به موهاتون بمالید. برای اینکه نتیجه‌ی بهتری بگیرید، این ماسک رو دوبار در هفته امتحان کنید.

بهترین ماسک آبرسانی مو

۱۴. آلوئه‌ورا آبرسان طبیعی مو:

  • آلوئه‌ورا یک مرطوب‌کننده‌ی طبیعی برای پوست و یک نرم‌کننده‌ی طبیعی برای موهاست. مقداری آب آلوئه‌ورا رو مستقیما به موهاتون بمالید و بعد از چند دقیقه با آب بشویید.
  • همچنین می‌تونید چهار قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا، دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل و سه قاشق غذاخوری ماست رو با هم ترکیب کنید، خوب هم بزنید و اون رو به موهاتون بمالید.
  • برای تهیه‌ی خمیر آلوئه‌ورا، دو قاشق چای‌خوری گل ختمی خردشده و یک قاشق‌ چای‌خوری روغن زیتون رو با نصف فنجان ژل آلوئه‌ورا ترکیب کنید.
  • راه دیگه تهیه‌ی خمیر آلوئه‌ورا، افزودن دو قاشق چای‌خوری روغن کرچک، دو قاشق چای‌خوری پودر شنبلیله و یک قاشق چای‌خوری پودر ریحان به نصف فنجان ژل آلوئه‌وراست. تمام مواد رو به‌خوبی ترکیب کنید تا به شکل یک خمیر غلیظ دربیاد. قبل از خواب، این ماسک رو به موهاتون بمالید و صبح با شامپوی ملایم موهاتون رو بشویید.

بهترین آبرسان مو

۱۵. روغن بادام:

  • روغن بادام روش خوب دیگه‌ای برای آبرسانی به مو و رفع خشکی موهاست. فقط کافیه دو قاشق غذاخوری روغن بادام رو به‌مدت ۴۰ ثانیه گرم کنید و یک آبرسان طبیعی مو بسازید. چند قطره اسانس وانیل رو هم برای معطر شدن به اون اضافه کنید. بعد نوک انگشتان‌ خود رو به اون آغشته کنید و موهاتون رو به‌طور یکنواخت با این روغن ماساژ بدید. بگذارید ۳۰ دقیقه از ماساژ بگذره و بعد از اون، با استفاده از شامپو و آب سرد موهاتون رو بشویید.
  • روش دیگه ترکیب روغن بادام با تخم‌مرغه. یک تخم‌مرغ و یک‌چهارم فنجان روغن بادام رو با هم مخلوط کنید. این ماسک رو به موهاتون بمالید و بعد از گذشت ۴۰ دقیقه، سرتون رو با یک شامپوی مغذی بشویید.

آبرسان طبیغی مو - ماسک آبرسانی مو

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.
3.8/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا