آموزش 7 مدل ماسک آلوئه ورا به همراه خواص آن برای تقویت مو

زیبایی و سلامتپوست

آلوئه ورا یکی از گیاهانی است که تاثیر زیادی در شفافیت پوست دارد و علاوه بر این که از آن در بهبود پوست استفاده می شود، این ماده ارزش تغذیه ای و پزشکی هم دارد و از آن در ساخت لوازم آرایش نیز استفاده می شود. در این مقاله آچاره قصد دارد ماسک آلوئه ورا و خواص آن برای مو را با شما به اشتراک بگذارد.

آلوئه ورا با توجه به خاصیت هایی که دارد، منبع بسیار مناسبی برای تقویت مو محسوب می شود و از گذشته برای استفاده های زیبایی و پزشکی، کاربرد بسیار زیادی داشته است. این گیاه با توجه به آب فراوانی که در خود جای داده است باعث از بین رفتن مواد و باکتری های پوست می شود. بهترین راه استفاده از آلوئه ورا حالت طبیعی آن است و بسیاری از افراد از آن به همین حالت استفاده می کنند. در ادامه 5 ترکیب از این گیاه آورده شده است.

آلوورا و خواص آن


ماسک ترکیبی و خواص آلوئه ورا با روغن نارگیل برای مو

این ترکیب دو خاصیت مهم برای موها، یعنی مرطوب کنندگی و ترمیم کنندگی آلوئه ورا را در پی دارد و با اسیدهای چرب روغن نارگیل، درمان مناسبی برای موهای خشک و فرسوده به حساب می آید. این مواد با داشتن آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی باعث تغذیه مو، از بین بردن سلول های مرده پوست و در نهایت رشد موها می شوند.

مواد لازم برای ساخت ماسک

3 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل

برای قدم اول، موهای خود را به چند دسته تقسیم کنید و پس از مخلوط کردن روغن و ژل، مواد ترکیب شده را به ساقه موهایتان بمالید و سپس به آن یک ساعت فرصت دهید تا بر روی موهایتان بماند. پس از تمام شدن یک ساعت، مواد را از روی موهایتان بشویید و این کار را هفته ای یک بار ادامه دهید.


خواص آلوئه ورا و عسل برای مو

عسل یکی از موادی است که علاوه بر خاصیت خوراکی و درمانی آن، برای مو نیز بسیار مناسب است. این ماده با ترکیبات ضد باکتری و ضد قارچی که دارد باعث بهبود شرایط پوست سر و تقویت موها می شود. ترکیب عسل و آلوئه ورا باعث جلوگیری از ریزش موها می شود و در واقع بهترین گزینه برای احیا و ترمیم موهای چرب است.

مواد لازم برای ساخت ماسک

3 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

3 قاشق غذاخوری عسل

آلوئه ورا و عسل را با یکدیگر ترکیب کنید و سپس به موهای خود بمالید و آن ها را ماساژ دهید. پس از مالیدن ماسک بر روی موهایتان، مطمئن شوید که تمامی قسمت ها به آن آغشته شده اند و 20 دقیقه صبرکنید تا تاثیر آن بر روی موهایتان گذاشته شود و در نهایت آن را بشویید. این ماسک را 3 بار در هفته تکرار کنید.
آلوورا و آبلیمو به عنوان ماسک


ماسک آلوئه ورا و آبلیمو برای مو

ترکیب آلوئه ورا و آبلیمو یکی از موارد خاص است که با توجه به ترکیبات اسیدی آبلیمو، باعث تنظیم PH در مو می شود. ترکیب این دو ماده باعث تقویت فولیکول های مو شده و باعث می شوند تا موها عمر طولانی تری داشته باشند و دچار آسیب های کمتری بشوند.

مواد لازم برای تهیه این ماسک

3 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

2 قاشق غذاخوری آبلیمو

آبلیمو و ژل آلوئه ورا را باهم ترکیب کنید و با استفاده از یک فرچه آن را روی موهایتان بمالید و کمی ماساژ دهید. پس از گذشت 20 الی 30 دقیقه، ماسک را بشویید و این کار را هفته ای یک بار تکرار کنید.


ماسک آلوئه ورا و تخم مرغ برای مو

تخم مرغ و پروتئین موجود در آن، ترکیب هیجان انگیزی است که حتی برای سلامت پوست نیز توصیه می شود. ترکیب تخم مرغ با ژل آلوئه ورا یک تسکین دهنده قوی برای کسانی است که موهایشان ریزش بسیار زیادی دارد. پس از آغشته شدن موها به این ترکیب، فولیکول های مو باعث تقویت رشته های مو می شوند و پس از تقویت، حامی رشد طبیعی موها می شوند. و با افزایش نرمی و شفافیت موها، از چرب شدن آن ها جلوگیری می کند.

مواد لازم برای ساختن ماسک

4 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

1 عدد تخم مرغ

برای قدم اول، یک عدد تخم مرغ را درون یک ظرف ریخته و سپس آن را با آلوئه ورا ترکیب کنید و با استفاده از یک فرچه، آن را به تمامی موهایتان بمالید و با گذشت 30 دقیقه بشویید. این ماسک را هفته ای 3 بار به موهایتان بزنید و با تکرار، تاثیر آن را متوجه شوید.


تقویت مو با آلوورا

خواص آلوئه ورا و خاک رس برای مو

ترکیب بعدی ماسک مو شامل خاک رس، ژل آلوئه ورا و کمی روغن زیتون می شود. این ماسک به از بین بردن سلول های مرده درون موهای شما کمک می کند و باعث کنترل ریزش مو شده و اکسیژن را در فولیکول های مو افزایش می دهد. این ماسک از چرب شدن موها نیز جلوگیری می کند.

مواد لازم برای ساختن ماسک

6 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

1 قاشق غذاخوری خاک رس

1 قاشق غذاخوری روغن زیتون

برای درست کردن این ماسک، لازم است که تمام موارد را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید تا ماده ای صاف و یکدست از آن به وجود بیاید. پس از درست کردن مخلوط، آن را به موهایتان بمالید و پس از گذشت 30 دقیقه بشویید. برای مشاهده خواص آلوئه ورا برای مو ، هفته ای یک بار از آن استفاده کنید. این ترکیب یکی از بهترین ماسک هایی است که می توانید برای افزایش موهایتان، درست کنید.


تقویت پیاز مو با آلوئه ورا

ماسک آلوئه ورا و پیاز برای مو

اکنون شما با قوی ترین ماسک مو برای تقویت موها آشنا می شوید. این ماسک به کاهش ریزش مو کمک کرده و و باعث تقویت آن می شود. آب پیاز یک ماده عالی برای رشد موها است و باعث تحریک فولیکول های مو می شود. استفاده از این ماسک باعث افزایش ضخامت می شود.

مواد لازم برای درست کردن ماسک 

1 فنجان آب پیاز

ا قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

3 تا 4 پیاز را رنده کنید تا حسابی ریز شود، سپس آن را از صافی رد کنید تا فقط آب آن بماند.

به آب پیاز ژل آلوئه ورا را اضافه کنید و سپس آن ها را باهم ترکیب کنید.

پس از اینکه آن را بر روی موهایتان گذاشتید، به ماسک آلوئه ورا برای مو یک ساعت زمان دهید و پس از آن را بشویید.


ماسک مو آلوئه ورا - آلوورا برای تقویت مو

ماسک سرکه سیب و آلوئه ورا برای مو

ماسک آلوئه ورا خواص درمانی برای مو دارد و به عنوان یک درمان برای مقابله با شوره سر و سوزش پوست سر کاربرد دارد.

خاصیت بعدی این ماسک، این است که فولیکول های موی شما را تقویت می کند و باعث رشد موها می شود. این ماسک به دلیل داشتن سرکه سیب، برای موهای خشک مناسب نیست.

مواد لازم برای ترکیب ماسک

یک فنجان ژل آلوئه ورا

2قاشق غذاخوری سرکه سیب

1 قاشق غذاخوری عسل

مواد را در یک کاسه باهم مخلوط کنید و سپس موهایتان را به ان آغشته کنید. پس از گذاشتن ماسک بر روی موهایتان، آن را 15 دقیقه ماساژ دهید و سپس موهایتان را بشویید.


خواص استفاده از آلوئه ورا برای مو

دلایل زیادی برای استفاده از ژل داخل این گیاه وجود دارد اما مهم ترین دلایل آن شامل موارد زیر می شود:

  • خنکی این ژل باعث کاهش التهاب کف سر و خارش آن می شود.
  • خاصیت مرطوب کنندگی دارد و خواص آلوئه ورا برای مو بسیار زیاد است.
  • با استفاده از آنزیم ها و اسید چرب، التهاب را کاهش می دهد.
  • حاوی مواد سودمند، مانند ویتامین سی، ایی، ب 12، فولیک اسید و کولین است و تمامی این مواد به تقویت مو تغذیه آن بسیار کمک می کند.
  • خواص آلوئه ورا برای مو باعث تقویت و نرم شدن موها می شود.
  • فر طبیعی موها را نرم تر می کند.
  • باعث حفظ رطوبت و تهیه ماسک آلوئه ورا برای مو می شود.
  • وز موها را کاهش می دهد.
  • گره های مو را باز کرده و باعث نرمی آن می شود.

آلوئه ورا برای چه موهایی مناسب است؟

آلوئه ورا علاوه بر اینکه برای موها مناسب است، تاثیر بسیار زیادی در تقویت آن ها نیز دارد؛ اما چیزی که مهم است، این است که هیچ نظر قطعی در مورد اینکه برای کدام نوع مناسب است، گفته نشده و برای موهای زیر مورد استفاده است:

کسانی که موهای چرب دارند.

کسانی که موهای آسیب دیده، خشک و دارای پوسته دارند.

کسانی که دارای موهای طبیعی هستند.

بهترین راه برای تشخیص مناسب بودن آن، این است که بر روی موهایتان استفاده کنید و سپس نتیجه آن را مشاهده کنید.

فواید و ضررهای آلوورا


آیا آلوئه ورا خطری هم ایجاد می کند؟

تهیه ماسک آلوئه ورا برای مو، خطرناک نیست. مسئله ای که باید به آن توجه کنید، این است که اگر به سیر یا پیاز حساسیت دارید، ممکن است به این گیاه نیز حساسیت پیدا کنید.

قبل از استفاده کلی از ژل آلوئه ورا، آن را روی سطح پوستتان بمالید و آزمایش حساسیت را بر روی آن انجام دهید.

در صورتی که اثرات قرمزی، خارش و التهاب را بر روی پوستتان مشاهده نکردید، بهتر است آن را به عنوان ماسک استفاده کنید و از خوص آلوئه ورا برای مو اطلاعات کسب کنید.

در صورتی که از کرم هایی دارای استروئید مانند هیدروکورتیزون استفاده می کنید، با پزشک خود مشورت کنید. این کرم ها باعث جذب بیشتر آلوئه ورا توسط پوست می شود.


سخن پایانی برای ماسک آلوئه ورا و خواص آن برای مو …

در این متن، 7 روش موثر برای تهیه ماسک آلوئه ورا و خواص آن برای مو آورده شده است. این ترکیبات باید تکرار شوند و پس از گذشت مدتی از استفاده آن ها می توانید اثراتشان را مشاهده کنید. آلوئه ورا معمولا حساسیت خاصی ایجاد نمی کند و در موهایی با جنس های مختلف استفاده می شود. در صوزت مصرف داروهایی که دارای استروئید هستند، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

اگر نیاز به خدمات پاکسازی و لایه برداری پوست در منزل را داشتید نیز می توانید از خدمات زیبایی بانوان در محل خود استفاده نمایید.

4.5/5 - (10 امتیاز)

1 دیدگاه

  1. سلام بعد از استفاده کردن از ماسک الوئورا و تخم مرغ موهامونو با شامپو بشوریم؟ گفت:

    ممنون از مطالب مفیدتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا