سرویس و تعمیر کولر آبی سرویس و تعمیر کولر آبی

آموزش انتخاب پوشال و تعویض پوشال کولر آبی

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر آبی

کولرهای آبی، وسایل برقی-مکانیکی مقرون به صرفه تری نسبت به چیلرها و کولرهای گازی هستن و همراه و همیار بسیاری از خونه ها در روزهای داغ تابستون! هر سال با فرا رسیدن فصل گرما، دوباره یادشون می‌کنیم و تلاش می‌کنیم با تعویض پوشال کولر و تعمیر کولر آبی، اونها رو به همراهان بی نقصی برای گذر تابستان تبدیل کنیم.

آچاره هم در این مقاله، به سراغ جزئیات مربوط به کولر آبی رفته و تلاش کرده، جزئیات دقیقی از پوشال کولرهای آبی بده: از ویژگی پوشال خوب تا آموزش تعویض پوشال. همچنین به مطالبی در زمینه زمان تعویض پوشال کولر و تعویض پوشال کولر با پد سلولزی هم اشاره کرده. خوشحال می‌شیم در ادامه این مقاله همراه ما باشید و اگه اطلاعات و یا تجربیاتی در این زمینه دارید، با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

پوشال‌ کولر از چه موادی ساخته می‌شه؟

  1. پوشال کولرهای آبی، ابتدا در کشور آلمان تولید می‌شدند و بعد هم به ایران وارد می شدن. تا اینکه تکنولوژی ساخت این پوشال‌ها به همراه دستگاه های پوشال سازی به ایران هم رسید.
  2. شاید جالب باشه بدونید، پوشال کولرهای شما در بسیاری از موارد، از چوب درختانی مثل بید، صنوبر و سپیدار، که چوب‌هایی با تخلخل زیاد هستند (منافذ زیادی در این چوب‌ها وجود داره)، تهیه می‌شه. پس اینبار که به این درخت‌ها نگاه می‌کنید، می‌تونید حس نزدیکی و احترام بیشتری بهشون داشته باشید.
  3. اما توی بازار می‌تونید پوشال هایی رو پیدا کنید که طرفدار محیط زیست نیستن، یعنی از جنس پلاستیک و یا حتی شیشه ساخته شدن. حتما خبر دارید، پلاستیک، توی طبیعت زیبا اصلا تجزیه نمی‌شه!
  4. مسلما توی بازار برای پوشال ها قیمت های مختلفی پیدا خواهید کرد؛ برای مثال می‌تونید پوشالی با قیمت 7 تا 40 هزار تومان رو در بازار پوشال فروش ها پیدا کنید. البته مشخصه که در چنین وضعیتی، انتخاب سخت می‌شه!

آموزش تعویض پوشال کولر آبی آچاره


آموزش تعویض پوشال کولر آبی

اگه تصمیم گرفتید خودتون دست به کار بشید و تعویض پوشال کولر آبی رو انجام بدید، بهتون تبریک می‌گیم، شما در حال انجام دادن یه کار فنی هستید که برای افزایش مهارت‌های مغزی و اعتماد به نفس شما مفیده. (آیا هر تابستان پوشال کولر باید تعویض شود؟)

سرویس و تعمیر کولر آبی
سرویس و تعمیر کولر آبی

اما چطوری اینکارو می‌تونید انجام بدید؟

  • اول باید پره های کولر (دیواره های کناری کولر) رو از کولر جدا کنید که کار چندان دشواری نیست:
  • دستگیره‌های کولر، به شکل شیار در بخش پایینی پره های کولر قرار دارن. به کمک این دستگیره‌ها، پره ها رو به بالا بکشید و اونها رو از بدنه کولر جدا کنید.

(البته گاهی مواقع، اگه دیواره های پره ها زنگ زده باشه، اینکار توان بیشتری می‌طلبه).

  • خوب وقت جدا کردن پوشال های کهنه قبلی رسیده: میله هایی که با فنر به دیواره پره ها وصل شدن، باید جدا بشن (این میله‌ها وظیفه نگهداشتن پوشال ها رو دارند).
  • میله ها یا نگهدارنده‌های پوشال، معمولا در دو نوع مختلف دیده می‌شن: در انواع فنری، فقط کافیه میله رو به یک سمت فشار بدیم تا از جای خودشون دربیان و در انواع حفاظی، به صورت کشویی و یا قلابی دیده می‌شن که استفاده از اونها هم چندان سخت نیست.

** فنرها بین دو تا سه و حفاظ ها بین پنج تا 6 عدد هستن که البته مشخصه همه رو باید بردارید تا بتونید پوشال ها رو از پره ها جدا کنید.

توی این مرحله یه نفس راحت بکشید و به خودتون افتخار کنید، چون خودتون به تنهایی تونستید، نصف مسیر رو به درستی انجام بدید!

  • پره های کولر رو بشورید. ما توصیه می‌کنیم فقط با آب اینکارو نکنید، بلکه با یه اسکاچی که دیگه ازش استفاده نمی‌کنید، و کمی بهش شوینده اضافه کردید، شروع کنید به شستن گرد و خاک ها و آلودگی‌هایی که در مدت چند ماه به روی کولر نشسته.

(یه نکته محیط زیستی: موقعی که دارید پره ها رو میشورید، آب رو ببندید، اول مایع و اسکاچ رو به روی پره ها بکشید و بعد دوباره آب رو باز کنید و اونها رو آب بکشید).

  • حالا یه نگاهی به پوشال های تمیزی بندازید که گوشه دیوار منتظرن تا خدمت رسانی شون رو شروع کنن: اونها رو هم با شلنگ آب و یا با یه سطل آب بشورید و اجازه بدید در جلوی آفتاب درخشان، کمی آبشون گرفته بشه.
  • پوشال‌های نو رو به روی پره ها نصب کنید و میله‌های نگهدارنده رو دوباره نصب کنید.
  • پره‌های کولر رو دوباره سرجاش بگذارید تا تعویض پوشال کولر رو با موفقیت تموم کرده باشید.

این نکته رو در تعویض پوشال کولر فراموش نکنید: 

اجازه بدید پمپ آب کولر به مدت 15 دقیه روشن باشه و کولرها رو به طور کامل خیس کنه و بعد موتور کولر رو روشن کنید. این روش، خیلی سریع تر خونه رو خنک خواهد کرد و در عین حال، اگر گرد و خاک اضافی مونده باشه، همه شسته می شه.

استعلام قیمت تعمیر کولر آبی


زمان تعویض پوشال کولر

  • قبلا هم گفتیم، پوشال ها از چوب های با تخلل زیاد تهیه میشن، پس کاملا مشخصه که در گذر زمان، گرد و خاک و آلودگی زیادی رو به خودشون جذب کنن و همین موضوع کارایی اونها رو برای مصارف چندین ساله، کمتر می‌کنه.
  • از طرفی این گرد و خاک ها به همراه ریزگردها و آلودگی‌ها در مناطق صنعتی و پر جمعیت، می تونه به داخل خونه کشیده بشه.

تعویض پوشال کولر آبی آچاره

  • پوشال ها در طول مدتی که مورد استفاده قرار نمی گیرن، منبع مناسبی برای رشد انواع قارچ‌ها و باکتری‌ها می شن و در طول استفاده مجد، این موجودات ریز مرموز، به سرعت راه ورود به فضای خونه رو از طریق کولر پیدا می‌کنن.
  • وجود میکروب در پوشال ها، در دراز مدت می‌تونه در افراد آلرژی، حساسیت و یا سرماخوردگی ایجاد کنه.
  • پوشال های کهنه، قدرت جذب آب کمتری دارند و این یعنی مصرف آب و برق بیشتر برای رسیدن به سرمای مطلوب.

به همین دلیل افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنن و به عبارتی سرویس کولر رو انجام می‌دن، زمان تعویض پوشال رو سالانه می‌دونند.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر آبی

اگر از جنبه ذخیره هزینه هم در نظر بگیریم، صرف هزینه چند ده هزارتومانی برای تعویض پوشال ها، بسیار کمتر از هزینه آب و برق مصرفی و درمان بیماری خواهد بود.

تعویض پوشال کولر با پد سلولزی

چند سالی هست که به جای پوشال های ساخته شده از جنس چوب، از پدهای سلولزی استفاده می‌شه و سازندگان این محصولات ادعا دارند که این نوع پدهای سلولزی، آب کمتری در طول خنک کردن فضا مصرف می‌کنن، در دراز مدت، کمتر از پوشال ها آلوده می شه و میشه اونها رو برای چندین سال پیاپی استفاده کرد.

تعویض پوشال کولر آبی- آچاره

این پدها از چه جنسی هستند؟

  • پدهای سلولزی، از نوعی کاغذ شبه کرافت تهیه می‌شن و بعد از تغییر و تبدیل‌های شیمیایی، مقاومت زیادی در مقابل تجزیه پیدا میکنن.
  • پدهای سلولزی به صورت لایه‌های عمودی و با زوایای 45 و 60 درجه روی هم قرار می‌گیرن و فواصلی بین اونها وجود داره تا هوا از بین اونها عبور کنه.
  • اگه میخواین از این نوع پدها برای کولرهای آبی معمولی خودتون استفاده کنید، فقط کافیه این پدها رو از بازار تهیه کنید و در اندازه و ابعاد مشخص کولرتون برش بدید و به جای پوشال ها از اونها استفاده کنید.

البته استفاده از اینها برای بار اول، نیاز به ظرافت های بیشتری داره که به کمک یک سرویس کار کولربه راحتی انجام خواهد شد.


راهکارهایی برای کاهش مصرف برق و آب در کولرهای آبی

1) همونطور که همگی متوجه شدیم، تویض پوشال کولر، یک راه مناسب برای کاهش مصرف آب و برق کولر هست

2) اما استفاده از سایبان کولر، بین 35 تا 50 درصد مصرف آب و برق کولر رو کاهش میده.

3) ریموت کنترل کولر، راه دیگه‌ای برای خاموش و روشن کردن کولر در ساعات مختلف اوج گرما و ساعات شب خواهد بود.


سخن پایانی

افراد زیادی وجود دارند که به دلایل مختلف، خودشون اقدام به تعویض پوشال کولر نمی کنند، و از طرفی قصد دارن تمام مراحل مربوط به سرویس کولر آبی هم انجام بشه.

در این مراحل، می‌تونید به سراغ اپلیکیشن آچاره برید و مطمئن باشید که متخصصان معتمد و حرفه‌ای می‌تونن در اینکار بهتون کمک کنند. صفحه سرویس و تعمیر کولر آبی ، اطلاعاتی که مورد نظر شماست، رو در اختیارتون قرار میده. همچنین از این صفحه، می‌تونید درخواست خودتون رو در زمینه تعویض پوشال و یا سرویس کولر آبی، ثبت کنید.

سوالات متداول

چرا پوشال‌‎‌های نو باید شسته شوند؟

شستشوی پوشال‌ها در جا انداختن راحت‌تر آنها کمک می‌کند و گرد و خاک‌های احتمالی آنها را هم می‌گیرد.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر آبی
سرویس و تعمیر کولر آبی با تعمیرکاران آچاره

 

کلیک کنید