تاثیر آموزش موسیقی کودکان بر رشد شخصیتی آنها

اخبار آچاره

“من شنیدم موسیقی تاثیرات خیلی خوبی روی هوش فرزندم میذاره و به همین دلیل می‌خوام اون رو در دوره‌های آموزش موسیقی ثبت نام کنم”.

بله، پدر و مادرها، دغدغه زیادی برای رشد صحیح فرزندانشون دارند و کارهای زیادی برای رسیدن به این مقصود انجام میدن و یادگیری موسیقی هم یکی از همین موارده.

در واقع از نگاهی علمی ثابت شده که آموزش موسیقی به کودکان فواید زیادی داره و می‌تونه تاثیرات زیادی روی ابعاد مختلف شخصیتی اونها بذاره. به نظر شما این تاثیرات چه مواردی به جز افزایش هوش خواهد بود؟

در ادامه مقاله، آچاره تلاش کرده با بررسی علمی به این سوال پاسخ بده: آیا به راستی، موسیقی بر ابعاد شخصیتی مختلف کودکان تاثیرگذاره و اگر اینچنین هست، چه تاثیراتی در حین یادگیری موسیقی در کودکان اتفاق خواهد افتاد؟

با این مقاله از مجله آچاره همراه باشید.

آموزش موسیقی و اثر آن بر حافظه کلامی کودکان

موسیقی برای کودکان

تحقیقاتی که با تصویربرداری های رزونانس مغناطیسی انجام شده، نشون میده که افرادی که مدت زمانی رو به یادگیری موسیقی یاد میدن، ناحیه چپ گیجگاهی بزرگ‌تری پیدا می‌کنن. این ناحیه به حافظه کلامی اختصاص داره و به این ترتیب این افراد ، حافظه کلامی بهتری پیدا میکنن.

همچنین مطالعات نشون میده کودکان زیر 12 سال که آموزش موسیقی رو شروع می‌کنند، در دراز مدت، همواره از حافظه کلامی بهتری برخوردار هستند.

تاثیر آموزش موسیقی به کودکان و افزایش نمرات امتحانی

سنجش برای انتخاب ساز موسیقی

مطالعه دیگه‌ای که روی افراد در سنین مختلف انجام شد، نشون داد که افرادی که در دوره های مختلف اقدام به یادگیری موسیقی می‌کنند، قدرت پاسخگویی بهتری نسبت به نمرات امتحانی و دروس ذهنی دارند.

آموزش موسیقی به کودکان و پیش بینی احساسات

بودجه برای آموزش موسیقی

مطالعه دیگه‌ای روی آموزش موسیقی در سنین کودکی، نشون داد که یادگیری موسیقی در سنین کودکی، به مرور باعث افزایش قدرت درک و فهم احساسان اطرافیان می‌شه و حتی قدرت اونها رو در پیش‌بینی احساسات اطرافیان قوی‌تر می‌کنه.

آموزش موسیقی کودکان و اثرات آن بر بخشهای مختلف مغز

افرادی که یادگیری موسیقی رو آغاز می‌کنند، بخش‌های مختلفی از مغز مربوط به مهارت حرکتی، شنوایی و مهارت های بینایی و حتی تحلیل رو همزمان فعال می‌کنند که این فرایند در دراز مدت و به ویژه در کودکان، موجب افزایش عملکرد فضایی- دیداری، کلامی و حتی ریاضی می‌شه.

انتخاب ساز برای یادگیری موسیقی

آموزش موسیقی و درس‌هایی که کودکان می‌آموزند

یادگیری یک ساز موسیقیایی در دوران کودکی، برای بچه‌ها درس‌های بزرگی داره:

برای آموزش موسیقی، چه کودک و چه بزرگسال، تمرین و تکرار زیاد لازمه. این تمرین و تکرار به آدم‌ها می‌آموزه که باید در هر مرحله‌ای از زندگی برای به دست آوردن خواسته‌ها، تلاش زیادی کنند.

سن کودک برای آموزش ساز موسیقی

همچنین مداومت برای یادگیری موسیقی نشون میده که به دست آوردن خواسته‌ها به صبر و پیوستگی نیاز داره.

کودکان با آموزش موسیقی متوجه می‌شن که در ساعات مشخص باید در کلاس حضور داشته باشن، به زمان اهمیت بدن و به این ترتیب نظم داشتن رو یاد خواهند گرفت.

آموزش موسیقی به کودکان و افزایش اعتماد به نفس

ساز مناسب برای یادگیری موسیقی در کودکان

عزت نفس و اعتماد به نفس، از مهم‌ترین ویژگی‌هایی هست که ما باید به کودکانمون آموزش بدیم. یادگیری موسیقی در سنین کودکی تا حد زیادی در به دست آوردن اعتماد به نفس به کودکان کمک می‌کنه. چرا که همزمان با افزایش مهارت‌های مختلف ذهنی و عملی، اونها متوجه می‌شن که توانایی زیادی دارند و قادرند بر مشکلات پیروز بشن.

با این تفاسیر، شما مایلید کودک شما چه سازی رو برای یادگیری موسیقی شروع کنه؟

با ما از تجربیات و دغدغه‌هاتون درباره آموزش موسیقی صحبت کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا