آیا تعمیر مبل به صرفه است؟

ساختمانچوب و کابینتمبلمان

مبل‌ها امروز در بیشتر خونه‌ها از وسایل ضروری و جدانشدنی محسوب می‌شن. ما تلاش زیادی می کنیم تا مبل‌ها رو تمیز نگه داریم، اما حادثه همیشه اتفاق می‌افته و تمیز کردن و شستشوی مبل، بخشی از کارهای نظافت منزل محسوب می‌شه. اما یه زمانی هم هست که مبل‌شویی جواب نمیده و مبل‌ها خیلی کهنه شدن. اینجور مواقع کارهای زیادی می‌شه انجام داد، از تعویض پارچه مبل، تا فروش مبل دست دوم تا تعمیر مبل که می‌تونه ظاهر اونها رو به میزان زیادی تغییر بده.

آچاره در تحریریه امروز، به سراغ همین موضوع مهم رفته؛ تعمیر مبل و کارهایی که می‌شه برای نوسازی دوباره مبل‌ها انجام داد. شاید این روزها که همه چی خیلی گرون شده، خرید دوباره مبل اصلا کار ساده‌ای برای خیلی‌ها نباشه و یا حتی نوعی مصرف‌گرایی هم محسوب بشه. با این تفاسیر بسیار خوشحال می‌شیم در ادامه مقاله ما رو همراهی کنید.

تعمیر مبل بهتر است یا خرید مبل جدید

اگر چهارچوب مبل شما با کیفیت هست و بافت و کلاف خوبی هم داره و ترک یا شکستگی در اون دیده نمی‌شه، باید بهتون تبریک بگیم، چرا که می‌تونید روی تعمیر مبل وقت و هزینه بگذارید. جالب‌تر اینکه، اگر مبل شما با قاب و فریم استیل هست، باید بیشتر فکر کنید که آیا باید به فکر تعمیر مبل باشید یا خیر. برای مطمئن شدن درباره تعمیر مبل خود، با یک کارشناس تعمیر مبل می‌تونید مشورت کنید.

به طور مثال اگر رنگ چوب مبل سالم هست و میزان خراشیدگی و رنگ پریدگی قابل چشم پوشی هست، می‌تونید خودتون به راحتی کار ترمیم رو انجام بدید. اما اگر بخش بزرگی از چوب مبل آسیب دیده و خراشیدگی داره، بهتره این کارو به کسی که در این زمینه تخصص داره، بسپرید تا با استفاده از دستگاه‌های مخصوص، سطح چوب رو صاف و صیقلی و بعد از رفع خراشیدگی‌ها، رنگ کند.

تعمیرات مبل

پارچه مبل در تعمیر مبل

اگه پارچه مبل دارای لکه‌هایی هست که با شستشو، درست نمی‌شه، پارچه سوخته و یا پوسیدگی پیدا کرده، و یا اصلا می‌خواید رنگ پارچه رو عوض کنید، می‌تونید، به سراغ تعویض پارچه مبل و به نوعی تعمیر مبل باشید و با هزینه ای کمتر هم تنوع تو خونه ایجاد کنید هم مبل های سالم تری داشته باشید.

تعمیر پارچه مبل

هزینه تعمیر مبل

قبل از تعمیر مبل، باید برآوردی از هزینه‌ها داشته باشید. این هزینه‌ها می‌تونه شامل موارد مختلفی مانند تعویض پارچه مبل، تعویض فوم و اسفنج و حتی تعمیر چهارچوب باشه. اما بخشی از هزینه های تعمیر مبل به رنگ آمیزی و پرداخت خواهد بود. پرداخت اصطلاحی در مبل سازی است که منظور از اون، ساخت جدید چهارچوب مبل و یا تعمیر و بازسازی آن است.

در مورد قیمت فوم و اسفنج باید بدونید که نوع فوم برد دارای کیفیت بالاتری هست و به همون اندازه، قیمت بالاتری هم داره. کیفیت پارچه‌ها هم که به راحتی مشخص می‌کنن چه هزینه‌هایی باید برای تعویض پارچه انجام بدید. با برآورد همه این هزینه‌ها متوجه خواهید شد که آیا تعمیر برای شما به صرفه هست و یا خیر؟

هزینه تعمیر مبل

مراحل تعمیر مبل

1. در قدم اول باید پارچه یا چرم از چوب جدا بشه. بعد از اون خیاط از چهارچوب اصلی مبل الگو برداری میکنه و پارچه های جدید رو برش میده و کار دوخت پارچه‌ها رو شروع میکنه. میشه از پارچه‌های قبلی هم برای الگو استفاده کرد.

2. بعد از آماده کردن پارچه باید فوم یا اسفنجی که قراره تعویض بشه هم بررسی بشه. ممکنه فقط با تقویت فوم‌ها، کار شما راه بیفته. اما اگر قرار هست، فوم‌ها کاملا عوض بشن، باید بین فوم گرم و سرد یکی رو انتخاب کنید. فوم‌های گرم، نرم‌تر و قابل ارتجاع‌تر هستن و برعکس فوم‌های سرد سفت‌تر هستند و دوام بیشتری دارن و دیرتر  هم قابلیت ارتجاعی خودشون رو از دست میدن.

3. بعد از همه این موارد نوبت به کلاف مبل میرسه. کلاف رو میتونید تقویت کنید و جاهای شکسته شده رو‌ تعویض کنید. این مرحله از تعمیر مبل حساس‌ترین مرحله است و باید با دقت کافی انجام بشه، چرا که اگر کلاف درست تعمیر نشه، بعد از مدت کوتاهی افت کرده و دیگه قابل استفاده نیست.

مرحله نهایی تعمیر مبل، رنگ آمیزی سطح چوب و بدنه آن خواهد بود که اگر تعمیرکار لازم بدونه، این کار رو انجام خواهد داد. البته بدنه‌های فلزی و چوبی باهم فرق دارن و نوع رنگ آمیزی و هزینه‌ها متفاوت هست. با رنگ آمیزی بدنه، شکستگی‌ها و ترک‌ها پوشش داده میشن و گاهی اوقات با یک ‌لکه گیری ساده میتونید ظاهرش رو کلا عوض کنید. اما گاهی سمباده کشی لازمه و باید بعد از سمباده کشی دو تا سه بار چوب رنگ آمیزی بشه.

تعمیر مبل کار زمان بری هست و توصیه میکنم این کارو به روزهای آخر سال موکول نکنید، چون ممکنه اون کیفیت دلخواه رو بدست نیارید؛ چرا که تعداد سفارش‌ها در این روزها بسیار بیشتر میشه.

تعمیر مبل در آچاره

 

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا