جلوگیری از ورود حشرات با نصب توری پنجره و چند راه کاربردی

ساختمانتعمیرات ساختمانتوری درب و پنجره

شاید همگی ما، شب‌هایی رو به یاد بیاریم که با نیش یک پشه از خواب بیدار شدیم و احساس ناراحتی کردیم. پشه‌ها و خیلی از حشراتی که به اونها موذی می‌گیم در فصل بهار و تابستان فرصت رشد و زاد و ولد دارند و به همین دلیل، تعدادشون بسیار زیاد می‌شه.

علاوه بر اون، بسیاری از ایرانی‌ها، از دیدن حشرات در فاصله چند سانتی‌متری از خودشون هم وحشت می‌کنن و به هیچ وجه دوست ندارن این حشرات در خونه اونها تردد کنه. با این تفاسیر، شما چه راه‌حل‌هایی برای جلوگیری از ورود حشرات به خونه پیشنهاد می‌کنید؟ آیا اصلا راه حل مناسب و قطعی برای اینکار وجود داره؟

ما در هیئت تحریره آچاره برای پیدا کردن جواب‌های مناسب، به سراغ منابع گوناگون رفتیم و اونچه خواهید خوند، نتیجه این جستجو است. امیدواریم ما رو در ادامه این نوشته همراهی کنید و در نهایت ما رو از تجربیات خودتون هم بهرهمند کنید.

استفاده از حشره‌کش‌های شیمیایی، آخرین راه پیش رو

نصب توری برای جلوگیری از استفاده حشره کش

در حقیقت چندان هم نمیشه به وجود حشره‌کش‌ها امیدوار بود، چرا که حشره‌ها بعد از مدتی به حشره‌کش‌ها مقاوم می‌شن، هوای محیط رو آلوده می‌کنن و به شدت برای محیط زیست مضر هستن و همگی ما می‌دونیم محیط زیست منبعی هست که جایگزینی برای اون وجود نداره و موظفیم در حفظ اون تلاش کنیم.

با این تفاسیر اگه به گذشته‌های دور نگاه کنیم، متوجه می‌شیم، مردمان قدیم، به خوبی از ورود حشرات به خونه‌هاشون جلوگیری می‌کردن و حتی به راحتی در فضای آزاد هم می‌خوابیدن و استراحت می‌کردن. چند مورد از این راه‌ها در ادامه اشاره شده:

نصب توری پنجره، یک راه آسان و محیط زیستی

نصب توری پنجره

در گذشته، از تورهای پارچه‌ای نازک برای پنجره‌ها و درب خانه‌ها استفاده می‌کردن و به این ترتیب با باز نگه داشتن در و پنجره‌ها، حشره‌ها جرئت ورود به خانه پیدا نمی‌کردن. البته هنوز هم بسیاری از خانه‌ها اینکار رو انجام می‌دن و می‌دونن که اینکار در واقع یک راه مطمئن و عالی محسوب می‌شه.

توری‌ ها انواع مختلفی دارند و جدا از اینکه طرح‌های خلاقانه اونها برای لباس‌های مختلفی مانند لباس عروس استفاده می‌شه، طرح‌های ساده اونها رو می‌شه برای در و پنجره و برای جلوگیری از ورود حشرات مورد استفاده قرار داد.

اما اگر به طور کلی بخوایم درباره انواع توری‌هایی که برای نصب در و پنجره مورد استفاده قرار می‌گیرن، اشاره کنیم، به مواردی مانند تورهای پلیسه ای، و رولی خواهیم رسید که انواع رولینگ اون در حالت‌های تورهای افقی یک طرفه و دو طرفه و تور عموی خواهند بود.

استفاده از حشره کش‌های طبیعی

استفاده از حشره کش طبیعی

اگر حوصله، صبر و زمان کافی دارید، می‌تونید داخل خانه، گیاهانی رو پرورش بدید که قادر به دفع حشرات هستند، اما چرا؟ برخی از گیاهان، بوهایی از خود صاطع می‌کنند که برای حشره‌ها دوست داشتنی نیست.

تعدادی از گیاهان، شامل گل داوودی (chrysanthemums)، گل همیشه بهار (marigolds) و گل اطلسی (petunias) مواردی هستند که می‌تونید در حیاط خانه، و یا بالکن و تراس خانه پرورش بدید و گیاهانی مانند علف گربه (catnip) و گیاه bromeliads از مواردی هستند که قابل کاشت داخل خانه و در گلدان هستند.

تمیر کردن مرتب خانه

تمیزی خانه برای جلوگیری از ورود حشرات

این یک روش کاربردی و بسیار ساده هست و نقش بسزایی از ورود حشرات داره و همگی ما هم از اون خبر داریم. تلاش کنید، در روزهای تابستان، آشغال‌ها رو هر روز خالی کنید، چرا که حشرات، به سمت بوهای ناخوشایند کشیده می‌شوند.

اتاق و کف اونها رو همواره جارو بکشید تا منبعی برای غذای حشرات پیدا نشه. غذاهای باقیمانده رو بیرون از یخچال نگذارید و حداقل روی آنها را روکش بکشید و در یخچال بگذارید

درها را مهر و موم کنید (درزگیری)

نصب توری

حتی اگر درب‌های خانه رو بسته باشید، فضایی بین چارچوب و درب باقی خواهد ماند. شما می‌تونید به کمک نوارهای پلاستیکی و یا فومی که برای اینکار تعبیه شده‌،  تمام چارچوب‌های درب رو با این نوارها بپوشونید. به این ترتیب حشرات در نبرد ورود به خانه، شکست خواهند خورد.

راه‌هایی که در این مقاله ارائه شد، تنها چند مورد از راه‌های جلوگیری ورود حشرات به مکان‌های بسته و به محل زندگی و کار است. در مقالات بعدی تلاش می‌کنیم به صورت اصولی‌تری به این موضوعات بپرداریم. اما بسیار خوشحال میشیم اگر تجربیات خودتون رو در این زمینه با ما در میان بگذارید.

در اینجا تعدادی از موارد محدود راه‌های طبیعی برای جلوگیری از ورود حشرات به خانه و محل‌های بسته مشخص شد، اما احتمالا شما با روش‌های دیگه‌ای هم آشنا هستید. بسیار خوشحال می‌شیم نظرات و تجربیات ارزشمندتون رو با ما و دیگر خوانندگان گرامی در میان بگذارید. همچنین اگر به دنبال انتخاب و استفاده از یکی از روش‌های اشاره شده هستید، پیشنهاد می‌کنیم سخن پایانی رو از دست ندید.

سخن پایانی

آچاره، یکی از سرویس‌های آنلاین ارائه دهنده خدمات هست و تمام تلاشش رو برای ارائه خدمات ارزشمند می‌کنه. به کمک این سامانه شما قادر خواهید بود به متخصصان خوب معرفی بشید تا اونها کار شما رو به عهده بگیرن و انجام بدن. اگر با این نوشته‌ها به استفاده از توری‌های پنجره مشتاق شدید، پیشنهاد می‌کنیم، سری هم به صفحه ساخت و نصب توری پنجره آچاره بزنید و یا از این صفحه، به طور مستقیم برای درخواست این خدمت اقدام کنید.

منبع: wikihow

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا