تعمیر خودرو در محل تعمیر خودرو در محل

مراقبت از خودرو ، وظیفه سنگین بر دوش همه

خودروسرویس و نگهداری

تا حالا به این فکر کردید که اگر اطلاعات ما از اتومبیل بیشتر باشه، کمتر نیاز به تعمیر ماشین خواهیم داشت و به همون اندازه هم عمر و کارایی اون بیشتر خواهد بود؟ اتومبیل و خودرو یکی از وسایلی هست که ما به میزان زیادی ازش استفاده می‌کنیم و به همون اندازه، رسیدگی، مراقبت از خودرو و انجام سرویس دوره‌ای اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کنه. در واقع خودروها، مانند کودکان بی‌جانی هستند که نیاز به تامین سوخت، نظافت و شستشو، تعویض روغن، تعویض قطعات و در نهایت تعمیر دارند.

به این فکر کردید که خراب شدن ماشین، ممکنه به صورت اتفاقی و در حالی که در حال رانندگی در یک جاده‌ای که چندان هم به اون آشنا نیستید، رخ بده و اگه اطلاعات شما از ماشین مناسب نباشه، ممکنه ساعات سختی رو بگذرونید؟

شاید خانوم‌ها، نسبت به آقایون، اطلاعات کمی نسبت به ماشین داشته باشن و این هم به خاطر شرایط متفاوت جامعه بوده و هست، اما ما در آچاره فکر می‌کنیم، میشه با افزایش اطلاعات و آگاهی‌ها، این ضعف رو جبران کرد و با خیال آسوده‌تری سفرهای درون شهری و برون شهری رو با اتومبیل شخصی انجام داد.

خوب با این مقدمه طولانی می‌خوایم بریم به سراغ اصول ساده و یا حتی نسبتا دشواری که ما آدم‌ها همگی می‌تونیم یاد بگیریم و به همین راحتی، ماشین شخصی سالم‌تری رو برونیم. ادامه مقاله رو همراه ما باشید.

نکات مهم در نگهداری و استفاده از خودرو

1. مراقبت از خودرو: شستشوی ماشین (کارواش)

اگر بخوایم از بیرون ماشین شروع کنیم، می‌تونیم با شستن ماشین شروع کنیم: هر چند مدت یکبار، اتومبیل خودتون رو می‌شورین؟ به نظر شما ضرورتی داره که هرچند مدت یکبار ماشین رو بشوریم؟ اینکار رو خودتون به تنهایی انجام می‌دید و یا اون رو به نیروهای متخصص کارواش می‌سپرید؟
ابتدا بهتره یادآوری کنیم که وضعیت آب این سرزمین عزیز، چندان خوب نیست و بهتره شستن ماشین رو هرچند مقرون به صرفه‌تر انجام بدیم. مثلا اگر خودتون می‌خواید اینکارو انجام بدید، حتما به جای باز کردن شیر آب و استفاده از شلنگ، از سطل‌های آب استفاده کنید.

نمیشه چندان قاعده کلی برای شستن ماشین ارائه کرد، چرا که بسته به میزانی که از اتومبیل خودتون استفاده می‌کنید، نوع منطقه‌ای که زندگی می‌کنید، آب و هوای منطقه، جایی که اتومبیل خودتون رو نگه‌داری می‌کنید، فواصل شستن ماشین می‌تونه متفاوت باشه. شاید گاهی اوقات مجبور باشید برای یک قراره مهم، دوباره دستی روی ماشین عزیزتون بکشید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات خودرو!

نگهداری از خودرو مراقبت از ماشین شستشوی ماشین

اما اونچه که مهمه اینه که شستن ماشین می‌تونه در حفظ رنگ بدنه اتومبیل نقش موثری داشته باشه. اگر مدت زیادی اتومبیل خودتون رو نشورید، به ویژه در فصل تابستان، متوجه خواهید شد که از بین بردن لکه‌هایی که بر اثر فضولات جانوران و پرنده‌ها ایجاد می‌شه، بسیار سخت‌تر خواهد بود و حتی رنگ ماشینتون به مرور تغییر می‌کنه

اگر خودتون زمان کافی برای شستن ماشین ندارید، می‌خواید آب کمتری استفاده کنید، می‌تونید از خدمات کارواش در محل آچاره هم استفاده کنید.

تعمیر خودرو در محل
تعمیر خودرو در محل

2. مراقبت از خودرو : چک کردن آب شیشه شور و مخزن آب رادیاتور

سرویس خودرو آچاره

در جاده‌ای در حال رانندگی هستین و متوجه میشین که شیشه اتومبیل کثیف شده و در مقابل هم نور به صورت مستقیم به شیشه اتومبیل می‌تابه و همین موضوع دید شما را کاهش می‌ده. در اینجا شیشه‌شورهای ماشین به کمکتون خواهند اومد، البته به شرطی که مخزن اون به اندازه کافی آب داشته باشه. در غیر اینصورت، رانندگی برای شما بسیار دشوار خواهد شد.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو !

همچنین هممون می‌دونیم که مخزن آب رادیاتور همیشه باید پر باشه، وگرنه موتور اتومبیل به راحتی می‌تونه داغ کنه و صدمات زیادی به اتومبیلمون بزنه و ما نیاز به تعمیر اساسی موتور ماشین پیدا کنیم.

3. مراقبت از خودرو: مایع خنک کننده و ضدیخ فراموش نشود

ابتدا باید بگیم که مایع خنک کننده، در اصطلاح عموم ضدیخ گفته می‌شه و این واژه اخیر بسیار مصطلح‌تر هست. این مایعات، ترکیبات شیمیایی برپایه اتیلن گلیکول هستند و برای پایین آوردن نقطه انجماد مایعات خنک کننده داخل موتور ماشین مورد استفاده قرار می‌گیره. این مایعات رو به خصوص در فصول سرد، باید به همون بخش که آب رو اضافه می‌کنید، بریزید.

مراقبت از ماشین آچاره

جالبه بدونید قیمت این مایعات چندان زیاد نیست و 1 لیتر روغن موتور، قیمت حدودی 20 هزار تومان رو در بازار امروز داره، اما سهل‌انگاری در ریختن ضد یخ، می‌تونه عواقب بدی داشته باشه و هزینه‌های هنگفتی براتون به وجود بیاره. یعنی می‌تونه باعث پارگی شلنگ‌ها، شکستگی مخزن رادیاتور و حتی بدنه موتور بشه

تعمیرات تخصصی خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

4. مراقبت از خودرو: تایرها و لاستیک‌ها

هر بار که به سراغ سوار شدن اتومبیل می‌ریم، بدون اینکه توجهی به لاستیک‌ها داشته باشیم، سوار بر رخش عزیزمون می‌شیم و به سمت مقصد می‌رانیم؛ اما چند ثانیه تامل و توجه، می‌تونه از میزان خرابی‌های زیاد جلوگیری کنه.

به ویژه در فصل تابستان و گرما، لاستیک‌ها می‌تونن کم باد بشن و اگر لاستیک‌ها تراز نباشن و بعضی کم باد و برخی دیگه، پر باد باشن، حین رانندگی فشار زیادی به لاستیک‌ها وارد می‌شه که ممکنه منجر به پنجر شدن ماشین و عدم تعادل مناسب ماشین در سرعت‌های زیاد بشه.

خدمات خودرو. لاستیک و تایر آچاره

ممکنه متوجه نشید که خورده‌ شیشه‌های تیز ریخته شده در جاده و یا مواردی مثل این ممکنه، لاستیک‌ها رو فرسایش بده و یا حتی برش‌های کوچیک ایجاد کنه که در دراز مدت می‌تونه، لاستیک‌ها رو غیر قابل استفاده کنه. پس با این تفاسیر، باد لاستیک‌های خودرو خودتون رو همواره چک کنید و اگر دیدید کم‌باد هست، به مکانیکی نزدیکی خونتون برید و اون رو به وضعیت مناسب برگردونید.

5. مراقبت از خودرو: تعویض روغن موتور

روایت‌های مختلفی برای تعویض این عنصر ضروری گفته می‌شه، اگر از فاصله آخرین تعویض روغن موتور ماشین‌تون به اندازه 4000 کیلومتر تا 6000 کلیومتر مسافت پیمودید، دیگه وقتشه که به فکر تعویض روغن باشید. گفته می‌شه سیاه شدن روغن موتور یه نشانه برای تعویض اون هست؛ اما نشانه مهم‌تر، چسپناک شدن روغن موتور هست.

مراقبت از ماشین آچاره

یک نکته خوب: آچاره دارای خدمت تعویض روغنی سیار هست که می‌تونه در انجام اینکار به شما بسیار کمک کنه

6. مراقبت از خودرو: خطاهای صفحه نمایش خودرو

بسیاری از خطاهایی که در اتومبیل رخ میدن، دارای علائم هشداری هستن که در صفحه داشبورد ماشین و در جلو فرمان راننده نمایش داده می‌شه. این علائم رو یاد بگیرید و اگر زمانی یکی از این نشانه‌ها روشن شد، حتما در صدد پیگیری و رفع اون بربیاد.

به این ترتیب، توجه می‌کنید که اگر بتونیم به ماشین خودمون به خوبی رسیدگی کنیم، نتایج بهتری نصیبمون خواهد شد و با آسوگی بیشتری سوار اتومبیلمون خواهیم شد و سفرهای درون شهری و برون شهری بهتری رو پشت سر خواهیم گذاشت. سفرهایی که علاوه بر اینکه امنیت ما رو تضمین می‌کنن، دوستدار محیط زیست زیبامون هم هستن .

4.6/5 - (11 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات خودرو در محل
تعمیرات تخصصی خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید