بهترین مکان فر در دکوراسیون آشپزخانه

ساختمانبازسازی و دکوراسیوندکوراسیون داخلی

همانطور که می‌دونیم استفاده از انواع فر و مایکروفر به دلیل علاقه زیادی که امروزه همه به پخت انواع کیک، دسر و پیتزا دارند روز به روز در حال گسترش و افزایش هست. بهتره بدونیم که قرار دادن این وسیله به صورت زیبا و مطلوب در کنار دیگر وسایل آشپزخونه یه نوع هنر محسوب می‌شه، که به دقت و مهارت زیادی احتیاج داره.
به جرات می‌تونم بهتون بگیم که یکی از رویاهای همه‌ی ما داشتن آشپزخونه‌ای شیک و مطابق با میل و سلیقه‌مون است‌. چون همونطور که می‌د‌ونیم همه‌ی‌ ما وقت زیادی رو در اون به همراه دیگر اعضای خانواده برای خوردن غذا صرف میکنیم، بنابراین باید آشپزخونه رو طوری طراحی کنیم که در هنگام کار طاقت فرسا و سخت آشپزی نهایت استفاده و لذت رو از محیط ببریم.

انواع چیدمان آشپزخونه

انواع چیدمان آشپزخانه

هنگام چیدن وسایل آشپزخونه باید خیلی دقت و توجه کنیم، چون همانطور که می‌دونیم آشپزخونه یکی از مهمترین قسمت‌های خونه محسوب می‌شه و از این لحاظ بسیار حائز اهمیت هست.

مثلث کار در آشپزخونه که شامل محل قرارگیری یخچال، سینک ظرفشویی و اجاق گاز هست، از نیازهای ضروری به حساب می‌آید و حتما باید اون رو رعایت کنیم، همچنین یکی از اصول استاندارد در چیدمان المان‌های آشپزخونه محسوب می‌شود و باعث افزایش کارایی درحین امنیت و زیبایی می‌شه.

بهتره بدونیم که مجموع طول بهینه برای مثلث کار ۶۷۰۰-۳۶۰۰ میلیمتر هست، که هنگام چیدن گاز، یخچال و سینک ظرفشویی باید این مقدار رو رعایت کنیم. بنابراین با توجه به این نوع قرارگیری وسایل، چیدمان آشپزخونه انواع متفاوتی داره که می‌تونیم به آشپزخونه خطی یا تک دیواره، آشپزخونه راهرویی، آشپزخانه L شکل یا U شکل و آشپزخونه جزیره‌ای اشاره کرد.

یک فر رو می‌تونیم در جاهای مختلفی از آشپزخونه قرار بدیم؛ مثلا زمانی که پیشخوان فضای کافی رو نداشته باشه بهتره اون رو در کابینت‌های پایین آشپزخونه قرار بدیم.

این کار باعث میشه روی پیشخوان خالی باشه، اما اگه تو خونه بچه کوچک داریم، بهتره این کار رو انجام ندیم. چون احتمال داره در اثر دست زدن بچه‌ها به فر در هنگام روشن بودن براشون اتفاق بدی بیفته و خدایی نکرده آسیب ببینند.

بهترین مکان فر: گوشه های آشپزخانه

مکان فر در آشپزخانه

همچنین اگه آشپزخونمون خیلی بزرگه و گوشه‌های بدون استفاده‌ی زیادی رو داره، حتما باید فر رو اونجا بذاریم، چون با این کار هم اون گوشه‌های بدون استفاده پر میشه و هم دسترسی به این دستگاه برامون بسیار راحت‌تر و آسان‎‌تر می‌شود.

اگه دوس داریم لوازم خانگیمون برجسته‌تر نشان داده بشن و به نوعی دلپذیر و شیک باشن، بهتره که فر رو تو دل کابینت آشپزخونمون قرار بدیم، در این حالت ارتفاعی که این دستگاه در اون قرار گرفته بهترین حالت برای دسترسی به اون می‌باشد و نمای زیبایی ‌رو داره.

شاید یکی از معایب این کار این باشه که فاصله فر تا پیشخوان خیلی زیاد باشه که در این حالت نگه داشتن ظرف داغ غذا تا رسیدن به یه جایی برای قرار دادن اون ممکنه برامون مشکل و خطرساز باشه.

بعضی وقت‌ها به دلیل کمبود فضا ممکنه مجبور شیم فر رو در کابینت‌های بالایی قرار بدیم که این روش بیشتر برای آشپزخونه‌های کوچک مناسب است. یکی از عیب‌های این محل قرارگیری این است که اگر خیلی بالا باشد دسترسی به اون و دیدن داخلش برامون ممکن سخت باشه.

همچنین برای مواقعی که از فر استفاده زیادی نمی‌کنیم و برجسته بودن و نمایان بودنش تو آشپزخونه برامون خیلی مهم نیست، می‌تونیم این دستگاه رو در داخل کابینت در بسته قرار بدیم، ولی اگر از اون به دفعات زیادی استفاده می‌کنیم بهتره از این طرز چیدمان استفاده نکنیم چون باز و بسته کردن درب اون بسیار مشکل و دردسر ساز میشه.

بهترین مکان فر: جزیره آشپزخانه

بهترین مکان فر در آشپزخانه

یکی از بهترین حالت‌های قرار دادن فر، قرار دادن اون در جزیره آشپزخونمون می‌باشد، چون با این کار هم به راحتی می‌تونیم از فر استفاده کنیم هم اینکه دستگاه یه جورایی از جلو دید مخفی بمونه که در این حالت یک مایکروفر کشویی در پشت جزیره آشپزخونه تعبیه شده است که می‌تونه مکانی مناسب و ایده‌آل برای اون محسوب بشه.

ضمنا اگر سینک اصلی رو بر روی جزیره نصب کنیم، می‌تونیم اجاق گاز رومیزی خودمون رو به سمت دیوار در یه جای دیگه نصب کنیم که مکانی مناسب برای اون باشه.

بهتره بدونیم اگر در آشپزخونمون فضای کافی رو برای یک کابینت بلند داشته باشیم بهتره از ترکیب فر با مایکروفر استفاده کنیم، به جرات می‌تونم بگم که این ترکیب، ترکیبی فوق العاده در آشپزخونمون خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا