پنجره های دو جداره (UPVC) و 3 مدل توری‌ مناسب با آن

ساختمانتعمیرات ساختمانتوری درب و پنجره

در این مقاله از مجله آچاره قصد داریم که اطلاعات مهمی‌را راجع به ‌پنجره‌های دو جداره را مرور کنیم که برخی از این اطلاعات عبارتند از:
1. یو پی وی سی (UPVC)
2. انواع پنجره یو پی وی سی یا همان ‌پنجره های دو جداره
3. فایبرگلاس
4. نصب توری مناسب برای پنجره های دو جداره

اگر شما هم در این زمینه به راهنمایی نیاز دارید، با مطالعه این مقاله می‌توانید به اطلاعات موردنظر خود دسترسی پیدا کنید.

یو پی وی سی چیست؟

یو پی وی سی چیست

1. یو پی وی سی، (Unplasticized polyvinyl Chloride) از کلراید پلی‌ونیلِ سخت ساخته شده‌ است که انواعی از پلاستیک‌های پرکاربرد هستند.

2. یو پی وی سی‌ها در مصارف ساختمانی، بسیار پرکاربرد هستند و به صورت پروفیل از آن‌ها استفاده می‌شود.

3. پروفیل (profile) مقاطعی با طول زیاد هستند و در ساخت موارد زیر مورد استفاده قرار می‌گیرند:

1) ساخت انواع تیرآهن‌ها
2) ساخت قوطی
3) ساخت ورق
4) ساخت میلگرد
5) ساحت پروفیل درب و پنجره

انواع پنجره یو پی وی سی

انواع پنجره های دو جداره

  • پنجره UPVC ثابت: این پنجره‌ها، فاقد دستگیره هستن، چرا که قابلیت باز شدن ندارند. پس برای مکان‌هایی هستند که نیاز به ارتباط با فضای بیرون ندرند. این پنجره‌ها، بیشتر جنبه تزئینی دارند
  • پنجره UPVC تک حالتی: این پنجره‌ها در یک محور عمودی، قابلیت باز شدن در یک زاویه 180 درجه دارند.
  • پنجره UPVC دو حالتی: همونطور که از اسمش پیداست، 2 حالت بازشونده داره: حالت اول اون، می‌تونه 180 درجه روی یک محور عمودی باز بشه و در حالت دوم، فقط قادر به باز شدن در یک زاویه 20 درجه است
  • پنجره UPVC سایبانی: این نوع پنجره‌ها قابلیت باز شدن در حد 30 درجه دارند، اما بر عکس حالت قبل، این 30 درجه به بیرون از فضای داخل، باز میشه.
  • پنجره UPVC دو لنگه بازشو: به این پنجره، پنجره UPVC فرانسوی هم گفته می‌شه. هر دو سمت پنجره، در محورهای عمودی خودشون، باز می‌شن.
  • پنجره UPVC ریلی: به این پنجره، پنجره فولکس واگنی هم گفته می‌شه که به صورت ریلی و کشویی قابلیت باز شدن داره.
  • پنجره UPVC اکاردئونی: این پنجره به حالت کشویی قابلیت باز و بسته شدن داره و از اون در ساخت دربها هم استفاده میشه. برای درب‌های تراس و بالکن عالی هستند.

فایبر گلاس چیست؟

پنجره های دو جداره

الیاف شیشه‌ای یا فایبرگلاس، دسته‌ای از مواد هستند که با الیاف شیشه‌ای تهیه می‌شن. یعنی مواد پلیمری ویژه‌ پایه سازنده این مواد هستند و پشم شیشه، کامل‌کننده این الیاف خواهند بود.

در تهیه توری پنجره دو جداره، می‌تونه از فایبرگلاس استفاده بشه، چرا که این الیاف در برابر دمای زیاد و خوردگی مقاوم هستند، نور رو تا حد زیادی از خودشون عبور می‌دن و باعث تاریک شدن فضای داخل خانه نمیشن.

نصب توری پنجره دو جداره

نصب توری پنجره

تا به حال از انواع توری‌های پنجره صحبت کردیم که می‌تونید اطلاعات اونها رو در مقاله‌های “نصب توری پنجره با انواع کاربردها” و “5 خلاقیت دوست داشتنی در نصب توری پنجره” پیدا کنید، اما در این جا هم انواع روش نصب توری پنجره دوجداره آورده شده:

1. برای نصب توری در این پنجره‌ها می‌تونید از قاب آلومنیومی‌و یا چوبی استفاده کنید و اگر نخواید از قاب استفاده کنید، می‌تونید از توری پنجره چسپی استفاده کنید

2. همچنین توری پنجره پلیسه‌ای، رولینگ و مگنتی هم از موارد دیگه کاربرد برای نصب توری هستند.

3. توری آلومنیومی‌نیز از انواع دیگر توری‌ها هستند که البته مشکلات زیادی برای تمیزی و حتی وارد شدن نور مناسب به داخل خانه ایجاد میکنند.

سخن پایانی

نصب توری پنجره های دو جداره

اگر شما قصد نصب توری پنجره برای منزل خودتون رو دارید یا حتی میخواهید این توری‌ها رو در مکان‌های اداری نصب کنید، می‌توانید در این راستا از کمک متخصصین آچاره بهره ببرید.

فقط کافی است که از طریق وبسایت یا اپلیکیشن آچاره، اقدام به درخواست نصب توری پنجره کنید. اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری از این خدمت داشته باشید، صفحه نصب توری پنجره، میتواند برای شما کمک‌کننده باشد.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا