آموزش ساخت توری پنجره با چوب

تعمیرات ساختمانتوری درب و پنجرهساختمان

مطمئنا همه ما در طول روز به خصوص در فصل‌های گرم پنجره‌ها را باز می‌کنیم تا هوای تازه در خانه جریان پیدا کند. وارد شدن حشرات به داخل خانه برای هیچ کس خوشایند نیست و ساده‌ترین روش برای جلوگیری از ورود حشرات نصب انواع توری است. در این مقاله قصد داریم تا مراحل ساخت توری پنجره با چوب را برای شما توضیح دهیم.

لوازم ساخت توری پنجره با چوب

  • الوار: عرض 30 میلی‌متر x ارتفاع 20 میلی‌متر x طول مورد نیاز متناسب با ابعاد پنجره
  • میخ در صورت امکان مدل سر گلوله‌ای: 16 عدد برای هر فریم با ابعاد 30mm x 2.0 mm
  • چسب چوب
  • چکش
  • مربع ترکیبی
  • دریل
  • مته 2.0 میلی‌متری
  • نوار اندازه‌گیری دقیق
  • اره تاجی شکل
  • گیره نجاری یا جیگ
  • خودکار
  • سنباده رومیزی
  • سوهان
  • توری پلاستیکی
  • تفنگ منگنه و منگنه
  • پیچ چوبی پیشخوان: تقریباً 30 – 35 میلی‌متر
  • سه واشر: 3 عدد برای هر نگه‌دارنده
  • طول لولا: 10 میلی‌متر قطر x طول

ساخت توری پنجره با چوب

مرحله اول: اندازه‌گیری

قبل از اینکه اندازه‌گیری کردن برای ساخت توری پنجره با چوب را شروع کنید، باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید قاب توری در داخل فریم پنجره به طور ثابت قرار بگیرد و یا می‌خواهید بزرگ‌تر از فریم پنجره باشد و بیرون از قاب پنجره قرار بگیرد و قابل باز و بسته کردن باشد.

مراحل ساخت توری

بنابراین اندازه‌گیری‌های خود را بسته به اینکه چه نوع قابی می‌خواهید بسازید انجام دهید. ارتفاع و عرضی که می‌خواهید را اندازه بگیرید و قبل از بریدن چوب با هم جمع کنید تا طول چوب مورد نیاز برای یک پنجره را به شما بدهد.

مطلب پیشنهادی آموزش تعویض و جا انداختن توری پنجره

فرض می‌کنیم که چوب خود را در ابعاد صحیح دارید، بنابراین با استفاده از سنباده و یک سوهان خوب، روی چوب کار کنید تا به کیفیت مورد نظر خود برسید. سپس لبه‌ها را سوهان بکشید تا تیزی آن‌ها بین برود و سپس آن را صاف کنید. مطمئن شوید که انتهای الوار شما، یعنی قسمتی که می‌خواهید اندازه‌گیری را با آن شروع کنید، زیبا و مربع باشد.

مرحله دوم: علامت‌ گذاری

با استفاده از متر نواری، ابعاد قاب چوبی مورد نظر خود را اندازه‌گیری کنید و با استفاده از ماژیک روی چوب علامت‌گذاری کنید.

مرحله سوم: برش الوار برای ساخت توری پنجره با چوب

ابتدا با استفاده از گیره، دقت برش را اندازه‌گیری کنید تا تمام قسمت‌های چوب یک دست و یک اندازه باشد. زمانی که تمام چوب‌ها را می‌برید، سعی کنید با زاویه 45 درجه این کار را انجام دهید. با استفاده از مربع ترکیبی تمام زوایا را اندازه‌گیری کنید تا از درستی آن‌ها مطمئن شوید. اگر زوایا درست و دقیق نباشند، زمانی که می‌خواهید قطعات را در کنار هم قرار دهید و به هم متصل کنید، به مشکل می‌خورید. انجام دادن دقیق و درست این کار ممکن است زمان‌بر باشد، اما مطمئن شوید که این کار را به درستی انجام می‌دهید. این مرحله بخش مهمی از ساخت توری پنجره با چوب است.

با استفاده از اره تمام قسمت‌های علامت‌گذاری شده را به طور دقیق و درست ببرید. سپس به همان ترتیبی که قطعات را برای ساخت توری پنجره با چوب برش می‌زنید، شماره‌گذاری کنید تا بعداً برای وصل کردن قطعات دچار مشکل نشوید. 4  قطعه را در یک ردیف قرار دهید و مطمئن شوید که همه آن‌ها به درستی در محل اتصال به هم متصل می‌شوند.

مطلب پیشنهادی شستن پرده توری با دست

مرحله چهارم: مونتاژ قطعات برای ساخت توری پنجره با چوب

دو قطعه را در گیره قرار دهید، ردیف کنید و آ‌ن‌ها را به هم فشار دهید تا تناسبشان را آزمایش کنید. اگر قطعات مناسب نیستند و به خوبی به هم وصل نمی‌شوند، سعی کنید سایر قطعات را امتحان کنید و جابجا کنید تا زمانی که یک ترکیب خوب به دست آورید. البته شما فقط چهار گزینه دارید. بعد از اینکه قطعات را به خوبی در کنار هم جور کردید، با چسب چوب به هم وصل کنید و همچنان در گیره باقی بگذارید. این کار را در مورد تمام قطعه‌ها انجام دهید. قبل از اینکه چسب‌ها به طور کامل خشک شوند باید برای ساخت توری پنجره با چوب، مرحله میخ‌کوبی را انجام دهید.

مونتاژ قطعات برای ساخت توری پنجره با چوب

مرحله پنجم: میخ زدن

  1. ابتدا چهار میخ سر گلوله‌ای را بردارید، چوب‌ها را روی یک سطح سخت فولادی یا بتنی قرار دهید و با چکش یک یا دو ضربه به سر میخ‌ها بزنید تا تیزی نوک میخ از بین برود، این کار مانع از شکافتن قاب‌ها می‌شود.
  2. سپس طول مته خود را طوری تنظیم کنید که تقریباً 5 میلی‌متر از طول میخ‌های گلوله کوتاه‌تر باشد و سوراخ‌های 2.0 میلی‌متری پایلوت میخ‌ها را دریل کنید.
    ساخت توری پنجره با چوب
  3. از نظر فاصله برای اطمینان از عدم برخورد میخ‌های مقابل سوراخ‌های پایلوت، هر کدام خارج از یک راستا با یکدیگر ایجاد می‌شوند، یکی پایین‌تر از دیگری. یک طرف پهن و یک طرف باریک.
  4. میخ‌ها را در سوراخ‌های پایلوت قرار دهید و قبل از اینکه چسب ببندد، به آرامی با چکش ضربه بزنید، گیره را باز کنید و به هر دو طرف ضربه بزنید تا محکم شود.
  5. سپس مراحل چسباندن و میخ زدن را برای هر چهار گوشه، همچنین قبل از اینکه چسب ببندد، تکرار کنید تا بتوانید همه آن‌ها را در جای خود قرار دهید.
برای نصب توری از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

توری پنجره چوبی

مرحله ششم: نصب چارچوب برای ساخت توری پنجره با چوب

قاب را در پنجره جا کنید. باید در بهترین حالت خود قرار داشته باشد.از یک خودکار برای مشخص کردن میزان اضافه قاب استفاده کنید. سپس با استفاده از سوهان، قسمت‌های اضافی را سوهان کنید و به طور مرتب قاب را با چارچوب چک کنید تا بیش از حد سوهان نکنید.

مطلب پیشنهادی همه چیز درباره تعمیر توری پلیسه‌ای

مرحله هفتم: توری را نصب کنید

توری پلاستیکی را روی قاب قرار دهید، لبه اول را منگنه کنید، توری را محکم به سمت دیگر بکشید طوری که بدون چین خوردگی و چروک باشد و سپس منگنه کنید. این کار را برای دو طرف دیگر هم تکرار کنید. مطمئن شوید که در پایان، توری در همه جهات محکم کشیده شده است.

ساخت توری پنجره با چوب

مرحله هشتم: نصب کردن توری

اگر قاب‌ها را طوری ساخته‌اید که بیرون از قاب پنجره قرار بگیرند و قابل باز و بسته شدن باشند، از لولا استفاده کنید تا قاب‌ها روی لولاها بچرخند و باز شوند. شما می‌توانید با استفاده از همین روش ساخت توری پنجره با چوب، توری در نیز بسازید.

ساخت توری پنجره با چوب

 منبع

3.5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا