7 علت خاموش نشدن آبگرمکن بعد از بستن آب

گرمایشآبگرمکنسرمایش و گرمایش

گاهی وقت‌ها ممکن است با این مشکل مواجه شوید که آبگرمکن شما با تاخیر زیاد خاموش شود. این مسئله رایج  ممکن است برای هرکسی که آبگرم‎کن و پکیج دارد پیش بیاید. برای این مشکل دلایل مختلف و هم‌چنین راه‌حل‌های زیادی وجود دارد. اگر می‌خواهید علت خاموش نشدن آبگرمکن بعد از بستن آب را بدانید پیشنهاد می‌کنم این مقاله را از دست ندهید.

7 علت خاموش نشدن آبگرمکن بعد از بستن آب

ممکن است شما هم هنگام کار با آبگرمکن با این مشکل مواجه شوید. این‌که با بستن آب آبگرمکن، دستگاه هم‌چنان روشن است. برای این مشکل و رفع آن دلایل متعددی وجود دارد که ما به چندین مورد آن اشاره میکنیم:

1. خراب بودن سوپاپ خروجی آب

برای حل مشکل خراب‌بودن سوپاپ یک راه‌حل وجود دارد. آن هم این است که سوپاپ پلاستیکی خروجی را تعویض کنیم.

خراب بودن سوپاپ خروجی آب

2. گرفتگی در لوله‌های دستگاه یا شیر احتراق آهسته

برای حل این مشکل باید لوله‌ها، زانویی و شیپوره دستگاه را جرم‌گیری کرد.

3. خرابی در اورینگ میله سوپاپ آب

برای رفع علت خاموش نشدن آبگرمکن بعد از بستن آب باید اورینگ میله سوپاپ آب را تعویض کنید.

خرابی در اورینگ میله سوپاپ آب

4. خرابی سوپاپ اصلی گاز؛ علت خاموش نشدن آبگرمکن بعد از بستن آب

می‌توانید برای حل این مسئله نیز سوپاپ اصلی گاز را با یک سوپاپ جدید تعویض کنید.

علت خاموش نشدن آبگرم کن بعد از بستن آب

5. از بین رفتن خاصیت فنری سوپاپ اصلی گاز

این مسئله یک علت خاموش نشدن آبگرمکن بعد از بستن آب به‌شمار می‌رود. برای حل آن فنر مرتبط با سوپاپ گاز را تعویض کنید.

از بین رفتن و عدم وجود خاصیت فنری و کشسانی

6. خرابی اورینگ میله سوپاپ گاز

برای برطرف کردن این مشکل باید حتما اورینگ میله سوپاپ گاز تعویض شود.

7. فشار نامناسب و غیر متعادل

برای حل این مشکل می‌توانید با یک متخصص تماس بگیرید.

علت خاموش نشدن مشعل آبگرمکن پس از بسته شدن شیر آب گرم 

علت خاموش نشدن مشعل آبگرمکن بعد از این که شیر آب گرم بسته شده می‌تواند دلایل متعددی مختلفی داشته باشد:

1. وجود ترکیدگی در لوله آب گرم: برای حل این مشکل پس از بستن شیر آب باید لوله را ترمیم کنیم.

2. گرفتگی در لوله دیافراگمی: برای حل این مشکل می‌توانید لوله دیافراگم را تمیز کنید تا عاری از هرگونه گرفتگی و آلودگی باشد.

3. از بین رفتن خاصیت سوپاپ اصلی گاز: برای رفع این مسئله از علت خاموش نشدن مشعل آبگرم کن نیز می‌توانید سوپاپ اصلی گاز را تعویض کنید.

4. خراب بودن واشر اورینگ ساقه سوپاپ آب: بهترین راه‌حل نیز برای برطرف‌کردن این مشکل، تعویض واشر اورینگ ساقه سوپاپ آب است.

5. خرابی واشر اورینگ سوپاپ گاز: این مشکل نیز یک علت خاموش نشدن مشعل آبگرمکن پس از بستن آب محسوب می‌شود. برای حل آن باید اقدام به تعویض واشر اورینگ سوپاپ اصلی گاز کنید.

• خرابی واشر اورینگ سوپاپ اصلی گاز

 علت کامل خاموش نشدن مشعل بعد از بستن شیر آب گرم

علاوه بر تمام راهکارهایی که توضیح دادیم، موارد زیر هم می‌تواند به شما در عیب‌یابی مشکل دیر خاموش شدن مشعل کمک کند.

  1. عدم تنظیم اصولی شعله به این شرط که دما خیلی بالا نرود هم می‌تواند علت خاموش نشدن مشعل آبگرمکن یا دیر خاموش شدن آن پس از بستن آب باشد. برای همین هم نیاز است که یک‌سری راهکارهای مناسب برای تنظیم‌کردن مناسب شعله به‌کار برود.
  2. عدم انتخاب درست پکیج یا آبگرمکن‌کن می‌تواند باعث تاخیر در خاموش شدن مشعل بشود.
  3. فشار نامناسب گاز هم در بروز این عامل چندان بی تاثیر نیست.
  4. عدم سلامت ترموستات حد. کنتانت‌های ترموستات حد در حالت عادی خودشان در وضعیت بسته قرار دارند. برای این‌که بفهمیم که ترموستات‌ها سالم هستند یا خیر، باید تنها یکی از سیم‌های آن‌ها را بیرون بکشیم. در همین حین هم باید پکیج یا آبگرمکن سریع خاموش شود. بنابراین یک علت از خاموش نشدن مشعل آبگرمکن یا با تاخیر خاموش شدن مشعل می‌تواند سالم نبودن ترموستات باشد.

تعمیر مشعل آبگرم‌کن

وقتی مشعل آبگرمکن خاموش نمی‌شود باید چکار کرد؟

معمولا فکرکردن به سیستم‌های گرمایشی، ما را یاد کوره میندازد. خاموش نشدن مشعل آبگرمکن دلایل بسیار زیادی دارد. اما عمده‌ترین علت خاموش نشدن مشعل آبگرمکن، وجود ایراد در ترموستات است.

  • بررسی ترموستات: اگر ترموستات شما با باتری کار می‌کند پس اول کار مطمئن شوید که نیروی باتری‌اش روبه اتمام نیست و نیاز به تعویض ندارد. اگر ترموستات متصل به برق خانه است آن را قطع کنید. تنظیماتش را خاموش کنید.
  • درصورت نداشتن کلید خاموش ترموستات باید چه کنیم؟ ساده‌ترین راهکار برای حل مشکل چیست؟ این‌که ترموستات را چند درجه سانتی‌گراد پایین‌تر از دمای فعلی اتاقتان تنظیم کنید. اگر سیستم گرمایشی هم‌چنان کار می‌کند باید گرما را خاموش کنید. اگر دستگاه خاموش نشد باید برق همه سیستم را قطع کنید.
  • برق سیستم گرمایش را قطع کنید

تعمیر آبگرم‌کن

 علت خاموش نشدن مشعل آبگرمکن چیست؟

خاموش نشدن سیستم گرمایشی می‌تواند متعدد باشد.

  • ترموستات خراب: ترموستات خراب را می‌توان به‌راحتی تعمیر کرد. علاوه بر آن سیم‌کشی معیوب، سوئیچ خراب و حتی سنسور گرمایش خراب را نیز می‌توان ترمیم و تعمیرکرد. اگر ترموستات شما قابل تعمیر نبود نگران نشوید. چون به‌راحتی تمام می‌توانید آن را تعویض کنید. مخصوصا امروزه که با پیشرفت تکنولوژی و ترموستات‌ها، گزینه‌های جدید زیادی برای شما در دسترس است.
  • کنترل کننده اولیه آسیب دیده: علت خاموش نشدن مشعل آبگرمکن می‌تواند به‌خاطر ترموستات بد نیز نباشد. نگاهی به مکان واحد گرمایش بیندازید. معمولا وقتی که سیستم گرمایشی خاموش نمی‌‌شود، مشکل از کنترل‌کننده اولیه است. اما اگر مشکل از کنترل کننده اولیه نیز نبود، باید مشکل مکانیکی سیستم را پیدا کنید و آن را تعمیر کنید.

تعمیر آبگرم‌کن دیواری

 هزینه تعمیر آبگرمکن وقتی که مشعل آن مشکل دارد چقدر است؟

برآورد کردن هزینه تعمیر آبگرمکن را نمی‌توان به‌طور دقیق بیان کرد. اگر آبگرمکن شما پس از بستن آب خاموش نمی‌شود باید با یک کارشناس تماس بگیرید و مشکل را بیان کنید. کارشناسان می‌توانند علت خاموش نشدن آبگرمکن بعد از بستن آب را سریعا پیدا کنند و تعمیرش کنند. قیمت انجام تعمیر آبگرمکن بسته به مشکلی که دارد متفاوت خواهد بود و نمی‌توان قیمت دقیقی برای آن ارائه کرد.

علت خاموش نشدن مشعل آبگرم کن

نتیجه‌گیری

آبگرمکن یکی از وسایل مهم و ضروری برای گرم‌کردن آب روزمره به‌شمار می‌رود. هرچند که امروزه استفاده از پکیج‌ها، بسیار رایج شده است. اما افرادی هستند که هنوز هم از آبگرمکن استفاده می‌کنند. استفاده درست و اصولی از این سیستم باعث می‌شود که سال‌ها بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کنید. اما طبیعتا بعد از سال‌های متوالی، این وسیله دچار ایراد می‌شود و به تعمیر نیاز پیدا می‌کند. مثلا اگر مشعل آبگرمکن شما خاموش نشد باید علت را بیابید. یا این‌که این‌کار را با کمک یک متخصص و فرد با تجربه انجام دهید.

تعمیرکاران ماهر و متعهد آبگرمکن و پکیج آچاره آماده ارائه خدمت به شما در شهرتان هستند. برای استعلام قیمت رایگان از وبسایت یا اپلیکیشن آچاره استفاده کنید.

3.8/5 - (13 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا