تعمیر پکیج تعمیرپکیج

علت سوختن فیوز پکیج چیست؟

سرمایش و گرمایشپکیجگرمایش

یکی از مشکلات آزاردهنده‌ای که ممکن است در فصل زمستان برای پکیج شما به وجود بیاید، سوختن فیوز پکیج است. این مشکل آنجایی آزاردهنده می‌شود که فیوز بعدی هم بلافاصله دچار سوختگی خواهد شود و حتی با تعویض دوباره فیوز هم مشکل برطرف نشود.

در صورتی که این مشکل برای شما هم رخ داده است، با ما همراه باشید تا با نحوه تست و تعویض فیوز پکیج آشنا شویم. این روش‌ها از مراحل تعمیر پکیج است که می‌توانید با متخصصان حرفه‌ای آچاره آن را انجام دهید.

نکات کلیدی

فیوز پکیج (یک نوار فلزی رسانا) برای محافظت از مدار به‌کار گرفته می‌شود. تناوب جریان الکتریکی از علت سوختن فیوز برد پکیج است و از دلایل دیگر آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد مانند:

  • خرابی فن پکیج:
  • خرابی پمپ سیرکولاسیون:
  • مشکلات مربوط به محافظ برق
  • اختلال در عملکرد شیر موتوری
  • خرابی و یکسره شدن رله برد پکیج

فیوز پکیج چه کاربردی دارد؟

فیوز یک وسیله محافظتی است که در تمامی دستگاه‌های الکتریکی برای محافظت از مدار تعبیه می‌شود. این قطعه در واقع یک نوار فلزی رسانا است که در محفظه‌ای غیر رسانا قرار می‌گیرد و از عبور جریان الکتریکی بیش از مقدار مجاز جلوگیری می‌کند.

در صورتی که جریان الکتریکی بیشتر از مقدار مجاز باشد، نوار فلزی داخل فیوز ذوب می‌شود و جریان الکتریکی به دیگر قسمت‌های مدار نمی‌رسد. در واقع این قطعه از آسیب دیدن دیگر بخش‌های پکیج شما جلوگیری خواهد کرد. در واقع می‌توان گفت که دلیل اصلی سوختن فیوز پکیج، اتصالی کردن یکی از قطعات داخلی مدار پکیج است.

دلایل سوختن فیوز پکیج

قبل از اینکه با نحوه تست و تعویض فیوز پکیج آشنا شویم، باید ببینیم که چرا فیوز پکیج دچار سوختگی می‌شود. در واقع با اطلاع از دلایل سوختن فیوز پکیج، می‌توانید این مشکل را به راحتی برطرف کنید. برخی از دلایل سوختن فیوز پکیج به شرح زیر است:

تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

  • خرابی و یکسره شدن رله برد پکیج: رله یک سوئیچ ساده است که جریان برق اضافی برای عملکرد صحیح پکیج را تامین می‌کند. در واقع این قطعه ارتباط مستقیمی با میزان برق ورودی دارد و در صورتی که دچار مشکل شود، اولین قطعه‌ای که به آن می‌رسد فیوز پکیج است.
  • اختلال در عملکرد شیر موتوری: شیر موتوری وظیفه بررسی میزان جریان مایعات را برعهده دارد و در صورتی که دچار مشکل شود، باعث سوختن فیوز پکیج خواهد شد. در صورتی هم که این قطعه را تعمیر نکنید، فیوز پکیج مجددا دچار سوختگی خواهد شد. به همین خاطر اگر شک دارید که مشکل از شیر موتوری است، بهتر است قبل از تعویض فیوز، شیر موتوری را تعمیر کنید.
  • مشکلات مربوط به محافظ برق: در صورتی که محافظ برق مربوط به پکیج دچار اختلال باشد یا اصلا از محافظ استفاده نکنید، ممکن است ولتاژ ورودی به پکیج بیشتر از مقدار استاندارد باشد. در این شرایط فیوز دچار سوختگی خواهد شد تا جریان برق اضافی به مدار پکیج آسیب نرساند. در این صورت باید فیوز را تعویض کنید و از یک محافظ سالم برای اتصال پکیج به برق استفاده کنید.
  • خرابی پمپ سیرکولاسیون: پمپ سیرکولاسیون، قطعه‌ای در پکیج است که باعث گردش آب در مدار رادیاتورها خواهد شد. سوختن فیوز پکیج ممکن است به دلیل خرابی یا اتصالی این قطعه رخ دهد.
  • خرابی فن پکیج: یکی دیگر از قطعات مهم در پکیج، فن این دستگاه است. وظیفه فن این است که از داغ شدن بیش از اندازه قطعات جلوگیری کند اما در صورتی که این قطعه به درستی کار نکند، قطعات داغ می‌شوند و در نهایت به فیوز آسیب می‌زنند. در صورتی که با مشکل سوختن فیوز پکیج مواجه شدید، قبل از بررسی دیگر قطعات، از عملکرد صحیح فن پکیج مطمئن شوید.

علت سوختن فیوز پکیج

کدام قطعه علت سوختن فیوز برد پکیج است؟

چطور بفهمیم که سوختن فیوز برد پکیج به خاطر کدام قطعه است؟ ساده‌ترین راه حل این است که قطعات مختلف را یکی یکی جدا کنید و عملکرد فیوز بدون هرکدام از آن‌ها را بررسی کنید. قبل از هرچیز از محافظ برق شروع کنید و مطمئن شوید که محافظ برق پکیج کاملا سالم است. برای تست محافظ برق فقط کافیست آن را از مدار جدا کنید و پکیج را به صورت مستقیم به برق وصل کنید.

در صورتی که پکیج بدون هیچگونه مشکلی به کار خود ادامه داد و فیوز آن دچار سوختگی نشد، پس مشکل از خرابی محافظ برق است اما اگر دوباره فیوز سوخت، باید به سراغ قطعات دیگر بروید و آن‌ها را به همین ترتیب از مدار خارج کرده و پکیج را تست کنید.

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

نکته: توجه داشته باشید که انجام هرکدام از این موارد به اشتباه می‌تواند باعث شود آسیب‌های بزرگتری به پکیج شما وارد شود. به همین خاطر در صورتی که در زمینه تعمیر پکیج تجربه کافی ندارید، توصیه می‌کنیم حتما تست فیوز پکیج را به یک فرد متخصص بسپارید.

علت سوختن فیوز پکیج

برق داشتن بدنه پکیج

یکی از مشکلاتی که ممکن است به دلیل خرابی فیوز پکیج رخ دهد، برق دار بودن بدنه پکیج است. همچنین نیم سوز شدن یکی از قطعات داخلی پکیج نیز ممکن است باعث برق دار شدن بدنه پکیج شود. در این شرایط می‌توانید یک رشته سیم آماده کنید و یک سر آن را به مهره شیر ورودی و سر دیگر آن را نیز به بدنه دستگاه وصل کنید. با انجام این کار به احتمال خیلی زیاد مشکل برق داشتن بدنه پکیج برطرف خواهد شد.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

شناخت کامل هر دستگاهی به استفاده بهتر آن کمک می‌کند و به این دلیل اطلاعات کاملی مانند بای پس پکیج چیست و سایر موارد در مجله آچاره گرداوری شده است.

علت سوختن فیوز پکیج

سخن نهایی در مورد سوختن فیوز پکیج

همانطور که مشاهده کردید خرابی فیوز پکیج ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. در صورتی که این مشکل برای شما پیش آمده است ابتدا باید دلیل آن را پیدا کنید و سپس قطعه معیوب را تعویض کنید. توجه داشته باشید، در صورتی که قطعه معیوب تعویض نشود، فیوز پکیج مکررا دچار سوختگی خواهد شد و باید دوباره آن را تعویض کنید.

به همین خاطر توصیه می‌کنیم قبل از هرکاری، ابتدا دلیل سوختن فیوز پکیج را پیدا کنید. همچنین در تمامی مراحل کار، نکات ایمنی را رعایت کنید تا از آسیب‌های جانی و مالی جلوگیری نمایید.

مقاله پیشنهادی نحوه تعمیر میله یون پکیج می‌تواند به شما در شناخت بهتر پکیج کمک کند.

در صورتی هم که در مسائل فنی تجربه کافی ندارید، بهتر است تعمیر پکیج را به افراد متخصص بسپارید و خودتان در این زمینه اقدامی نکنید؛ زیرا برخی اوقات کوچک‌ترین اشتباه می‌تواند خسارات غیرقابل قبولی برای شما به دنبال داشته باشد.

در صورتی که در مورد خرابی فیوز پکیج و نحوه تعمیر این قطعه سوالی دارید، از طریق بخش نظرات همین مطلب با ما در ارتباط باشید. کارشناسان آچاره آماده‌اند در تمامی مراحل کار شما را راهنمایی کنند و نکات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر پکیج

درخواست تعمیر پکیج!

 

کلیک کنید