آیا حیوانات خانگی باعث انتقال کرونا می شوند؟

پزشکی و پرستاری

با توجه به شیوع بیماری و لازمه پیشگیری از کرونا و ابتلا به آن، آچاره، وظیفه و مسئولیت اجتماعی خود دانسته است، تا در زمانی که شایعات بسیار زیادی در مورد این ویروس وجود دارد، نکات مهمی را با استناد به سایت رسمی سازمان بهداشت جهانی، در این مقاله ذکر کند. در ادامه آچاره قصد دارد پاسخ سازمان بهداشت به دو مورد از سوالات مهم در مورد پیشگیری از این بیماری را با شما به اشتراک بگذارد.


آیا حیوانات خانگی ویروس کرونا را گرفته یا انتقال می دهند؟


آیا حیوانات خانگی ویروس کرونا را گرفته یا انتقال می دهند؟

با توجه به اطلاعاتی که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده و تحقیقاتی که در این مورد شده است، در حال حاضر هیچ مدرکی در مورد آلوده شدن حیوانات به این ویروس و همپنین حیوانات خانگی مانند سگ یا گربه ارائه نشده است. در صورتی که از حیوانات خود در منزل نگه داری می کنید، بهتر است هیچ نگرانی نداشته و بدانید درصد ناقل بودن حیوان خانگیتان در این لحظه، صفر است. با این وجود بهتر است قبل و بعد از تماس با حیوانات خانگیتان، دست های خود را با آب و صابون بشویید یا با الکل ضد عفونی کنید. انجام این کار علاوه بر اینکه باعث رعایت موارد بهداشتی می شود، از شما در برابر باکتری های متداولی مانند E.coli و Salmonella محافظت می کند و از عبور آن ها میان انسان و حیوان جلوگیری می کند.


سخن پایانی  در مورد پیشگیری از کرونا…

رعایت نکات بهداشتی یکی از موارد مهمی است که همه ما باید دست به دست هم بدهیم و برای انجام آن تلاش کنیم. به یاد داشته باشید، سرعت انتقال این ویروس بسیار بالا است و در صورتی که خودمان هم سهل انگار باشیم، برای مواظبت از اطرافیانمان، لازم است برای رعایت و پیشگیری از این بیماری تلاش کنیم. به امید روزهایی که بتوانیم بدون ترس و دلهره در خیابان ها قدم بزنیم و در کنار عزیزانمان لبخند بزنیم.

منبع: www.who.int

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا