5 نکته کلیدی برای تعمیر موبایل

لوازم دیجیتالموبایل

اگر به گذشته‌ها برگردیم، به‌خوبی به یاد می‌آوریم که عمر چندانی از خلق گوشی‌های همراه نمی‌گذره و تقریبا حدود 20 سال و با فاصله کمتری گوشی‌های هوشمند از راه رسیدن؛ وسیله‌های ارزشمندی که این روزها اصلا نمی‌تونیم نبودشون رو تصور کنیم و به راستی زندگی رو از جهات بسیاری برای ما آسون کردن و دیگه نیازی نیست از مزایای این همراهان ارزشمند بگیم.

اما تعمیر موبایل یا بهتر بگیم تعمیرات موبایل هم پدیده جدیدی بوده که در کنار این تکنولوژی به وجود اومده و احتمالا تا به الان فردی نبوده که با تعمیر موبایل در مقیاس کوچک تا بزرگ روبه‌رو نشده باشه.

حالا با این تفاسیر، آچاره امروز، به سراغ همین موضوع مهم رفته؛ تعمیر موبایل. اگر اینترنت رو بگردین، مطالب خیلی زیادی درباره تعمیرات موبایل پیدا می‌کنید که می‌تونه شما رو در رفع مشکلتون یاری کنه.

اما ما توی این مقاله به سراغ چند نکته کلیدی رفتیم که فارغ از اینکه گوشی موبایل شما سامسونگ باشه یا آیفون و یا بهتر بگیم اندروید باشه یا IOS، می‌تونه کمک کنه و یا بهتر بگیم لازمه که بدونینش تا نگرانی‌تون قبل از تعمیر موبایل برطرف بشه و اون هم موضوع یافتن تعمیرکار حرفه‌ای موبایل هست. خوب با این مقدمه، فکر می‌کنم می‌تونید ما رو همراهی کنید.

نکته مهم و کلیدی: کی به سراغ تعمیرکار موبایل بریم؟

تعمیر موبایل

حتما تا به حال پیش اومده که گوشی شما مشکلات زیادی پیدا کرده، مثلا حافظه‌اش پر شده و یا صفحه کلیدش برای مدت کوتاهی کار نکرده و یا صدای گوشیتون مشکل پیدا کرده و هر چندتا موضوع دیگه که به ذهن شما می‌رسه و می‌تونید اینجا اضافه‌اش کنید.

اما در همه این موارد نمی‌تونیم و نمی‌خوایم به سراغ تعمیر موبایل و تعمیرکار موبایل بریم، چون اینها مشکلاتی هستند که می‌تونید خودتون و یا افراد خانواده و دوستانتون حلشون کنید؛ در واقع این مشکلات به صورت مقطعی ایجاد می‌شن و به راحتی هم قابل حل هستن.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات موبایل!

اما تعمیر موبایل، یه فرایند تخصصی‌تره که در موارد خاصی به سراغش می‌ریم، برای مثال موارد زیر:

1. شکستن صفحه نمایش موبایل (صفحه اسکرین گوشی)

شکستن صفحه گوشی

 

این اتفاق می‌تونه بارها و بارها برای هر فردی رخ بده، اینکه گوشی از دستتون می‌افته و بعد وقتی به سراغ جمع کردن گوشی میرید، با صفحه نمایش و یا اسکرین شکسته روبه‌رو می‌شید.

در بعضی مواقع، با وجود این شکستگی شما همچنان می‌تونید از موبایلتون استفاده کنید، اما در موارد زیادی ناچارید، صفحه گوشی رو به طور کامل تعویض کنید که دارای هزینه‌های مختلفی بسته به گوشی است و اگر گوشی شما قدیمی شده باشه، ممکنه اصلا نتونید صفحه رو تعویض هم بکنید. در هر حالت، در این مرحله، تعمیر موبایل، تنها کاریه که می‌تونید انجام بدید.

2. خیس شدن گوشی موبایل

خیس شدن گوشی تعمیر موبایل آچاره

ریختن آب روی گوشی هم بارها اتفاق می‌افته، از زمانی که در حال لذت بردن از نوشیدن یک چای گرم در کنار سیستم لپتاب هستید تا زمانی که موبایلتون از جیبتون به بیرون پرت می‌شه و در جوی آب می‌افته.

در این مواقع کارهای زیادی انجام میدیم: مثلا شنیدید که گوشی رو می‌تونید با سشوار خشک کنید یا حتی باید تلفنتون رو داخل یک گونی برنج بذارید. اما برخی مواقع، نتیجه لازم به دست نمیاد.

3. خطای حافظه پر برای گوشی

ممکنه حافظه داخلی و حافظه گوشی شما، بسیار زیاد باشه، اما در عین حال، مجبور هستید هربار که به سفر می‌رید و یا می‌خواید در یک مهمانی چند عکس بگیرید، با این خطا مواجه بشید: حافظه گوشی شما پر هست و باید اطلاعات رو خالی کنید. در این مواقع احتمالا شما به تعمیر موبایل نیاز پیدا کردید.

4. قطع شدن صدای گوشی موبایل

قطع شدن گوشی موبایل می‌تونه دلایل مختلفی داشته باشه و در نهایت همگی اونها به یک موضوع خاتمه پیدا می‌کنند:

اسپیکر گوشی شما دچار مشکل شده، یعنی بر فرض مثال، آب داخل گوشی نفوذ کرده و به بخش بلندگوها سرایت کرده و یا گرد و خاک زیادی در اطراف اسپیکر جمع شده و یا موارد این چنینی! با این تفاسیر، در بیشتر مواقع شما نیاز دارید تا تلفن خودتون رو برای تعمیر به پیش یک تعمیرکار موبایل حرفه‌ای ببرید.

5. زود تمام شدن شارژ گوشی

شارژ خالی کردن گوشی

شارژ خالی کردن گوشی، یکی از مشکلات شایع بسیاری از تلفن‌های هوشمنده و در بسیاری از موارد کاری از دست شما برنمیاد، مگر اینکه مجبور باشید باتری گوشی رو تعویض کنید و در این مرحله واقعا مهمه که بتونید یک باتری اصل و با کیفیت رو تهیه کنید و در گوشیتون جایگذاری کنید. در این مرحله مشاوره تعمیرات موبایل می‌تونه بسیار کمک کننده باشه.

6. شارژ نشدن گوشی

شارژ نشدن گوشی، از مواردی هست که می‌تونه دلایل مختلفی داشته باشه. برای مثال از مشکل آداپتور شارژر گوشی تا مشکل پورت داخلی دستگاه تا خراب شدن خود باتری که همه موارد باید بررسی بشن تا دلیل اصلی مشکل پیدا بشه.

7. باز شدن خودکار برنامه ها در گوشی

تعمیر موبایل

همگی ما احتمالا با ویروسی شدن کامپیوترها و لپتابهامون روبرو شدیم، اما راهکارهای لازم رو تقریبا یاد گرفتیم. اما در مورد گوشی هوشمند، داستان متفاوت هستش.

زمانی که موبایل شما ویروسی شده باشه، ممکنه با اجرای خودکار برنامه ها در گوشی مواجه بشید، به طوری که به میزان زیادی میتوه کیفیت کار با گوشی رو پایین بیاره. در چنین مواردی تعمیر موبایل یکی از راه های اساسی برای رفع این مشکل هست.

8. کند شدن سرعت گوشی

اگر با کامپیوترهای قدیمی و جدید کار کرده باشید، متوجه تفاوت اساسی اونها شدید: کامپیوترهای قدیمی سرعت بالایی در اجرای دستورات نداشتن و این مشکل به راحتی می‌‌تونه در موبایل‌ها هم رخ بده و به میزان زیادی شما رو سردرگم کنه.

شما تلاش می‌کنید گوشی رو ریست کنید و یا خاموش و روشن کنید، اما مشکل همچنان به قوت خودش باقیه. در این وضعیت تعمیر موبایل به نظر ضروری می‌رسه.

موارد اشاره شده از مهم‌ترین و شایع‌ترین مشکلات در استفاده از گوشی‌های همراه بودن که افرادی زیادی رو به سمت تعمیر موبایل و یافتن تعمیرکار موبایل میکشونه. اما حتما شما با موارد دیگه‌ای روبرو شدید که می‌تونید اونها رو به این لیست اضافه کنید.

اما با این تفاسیر، شما چه راهی رو برای تعمیر موبایلتون در نظر می‌گیرید؟ یک تعمیرکار حرفه‌ای موبایل باید چه ویژگی‌هایی داشته باشه؟‌

تعمیرکار خوب موبایل چه ویژگی‌هایی داره؟

به نظر بسیاری از کاربران موبایل، یک تعمیرکار موبایل باید ویژگی‌های زیر رو داشته باشه تا ما بتونیم با خیال راحت، گوشیمون رو برای تعمیر بفرستیم:

۱. قابل اعتماد باشد:  ما نگران این نباشیم که قطعات اصلی موبایل ما در حین تعمیر موبایل جابجا می‌شود و در عین حالُ تا حد ممکن از قطعات اصلی در موبایل استفاده کند.

۲. قادر به حل کردن مشکل در سریع‌ترین زمان ممکن باشه.

۳. اطلاعات گوشی موا محفوظ باقی بمونه.

۴. مشکل به طور کامل برطرف شود و دیگر نیازی به تعمیر دوباره و یا چندباره پیدا نکنیم.

۵. هزینه احتمالی برای تعمیر موبایل مقرون به صرفه باشه. به عبارتی دیگه، تعمیرکار موبایل منصف باشه.

با این تفاسیر، ما نیاز داریم مراجع معتبر رو بشناسیم، اونهایی که شهرت و اعتبارشون رو فدای قیمت‌های کذایی نمی‌کنن و رضایت مشتری در اولویت کاری اونها قراره داره و به این ترتیب، کاربر موبایل به راحتی میتونه مشکلش رو برطرف کنه.

تعمیر موبایل با آچاره

احتمالا متخصص‌های معتمد و حرفه‌ای که کارشون رو بلدن و دارن تعمیر موبایل انجام میدن، زیاده، اما گاهی پیدا کردن اونها در برخی مواقع، به ویژه اگر ساکن کلان شهری مانند تهران باشید، بسیار دشوارتره. با این همه، آچاره یک پلتفرم آماده برای راحتی مشتریان گرامی است.

به این ترتیب، افراد می‌تونن با نصب اپلیکیشن آچاره روی گوشی یا حتی با لپتاپ، از تعداد زیادی متخصص و تعمیرکار موبایل آگاه بشن و هر موردی که به نظرشون مناسب‌تر بود رو انتخاب کنند. نکته جالب در این اپلیکیشن، وجود نظرات مشتریانی است که درباره کار هر تعمیرکار موبایل و خدمات تعمیر موبایل نظر خود را داده‌اند و اینکار به افراد کمک می‌کند با آسودگی بیشتری، به سراغ تعمیر موبایل خود برن. در تعمیر موبایلتان موفق باشید!

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات موبایل!

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا