استفاده از موبایل به عنوان کیبورد کامپیوتر

لوازم دیجیتالموبایل

همانطور که می‌دانیم گاهی اوقات پیداکردن ابزارهای مدیریت زمان مناسب می‌تواند به یک چالش واقعی تبدیل شود، حتی زمانی که راه‌حل‌های جایگزین و متعارفی در مقابل ما باشد. استفاده از موبایل به عنوان کیبورد کامپیوتر، یکی از آن‌هاست. راه‌حل‌های مختلفی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد کامپیوترهای خود را از طریق گوشی اندروید، کنترل کنید. آموزش استفاده از موبایل به عنوان وبکم و استفاده از موبایل به عنوان ماوس بلوتوثی نمونه‌های متداول هستند. این راه‌حل‌ها بعضاً با پلتفرم‌های نرم‌افزاری مرتبط هستند و گروهی دیگر، به صورت رایگان عرضه می‌شوند. با این حال، ایده اصلی در فرایند استفاده از موبایل به عنوان کیبورد کامپیوتر، ایجاد یک صفحه کلید مجازی در دستگاه اندروید است. در این مقاله از مجله آچاره به بررسی روش‌های استفاده از موبایل به عنوان کیبورد کامپیوتر می‌پردازیم.

چگونگی استفاده از موبایل به عنوان کیبورد کامپیوتر

 کیبورد ریموت اینتل

این نرم‌افزار اختصاصی است که توسط اینتل توسعه یافته و برای کامپیوترهای ویندوز 8.1 و 10 در دسترس است. این برنامه به شما امکان می‌دهد کامپیوتر خود را از طریق تلفن هوشمند یا تبلت مبتنی بر اندروید، کنترل کنید. در زمان کوتاهی، این برنامه از طریق یک اتصال بی‌سیم، دستگاه اندروید را با کامپیوتر ویندوزی، جفت می‌کند تا بتوانید از دستگاه قابل‌حمل خود به عنوان یک صفحه‌ کلید و ماوس مجازی استفاده کنید.

پس از نصب و پیکربندی نرم‌افزار بر روی دستگاه اندرویدی، می‌توانید از برنامه صفحه کلید برای کنترل رایانه شخصی ویندوز10 خود استفاده کنید. بنابراین تا زمانی که شبکه بی‌سیم به شما این امکان را می‌دهد، می‌توانید کامپیوتر خود را از راه دور مدیریت کنید.

برای استفاده از موبایل به عنوان کامپیوتر در این روش، ابتدا باید برنامه Intel Host را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید. شما می‌توانید آخرین نرم‌افزار Remote Keyboard Host را دانلود کنید. سپس دستورات روی صفحه را دنبال کنید تا این برنامه بر روی رایانه شخصی شما نصب شود.

استفاده از موبایل به عنوان کیبورد کامپیوتر

ماوس ریموت

تعجب نکنید! با وجود اینکه، این برنامه Remote Mouse است، ولی شما از آن می‌توانید برای مدیریت کامپیوتر شخصی ویندوز10 خود از طریق یک صفحه کلید اختصاصی اندروید استفاده کنید. البته علاوه بر این، می‌توانید از یک صفحه لمسی کاملاً شبیه‌سازی شده استفاده کنید که پس از آن به راحتی قابل تنظیم است. این برنامه، برخی از ویژگی‌های مفید از راه‌دور را ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کند هنگام استفاده از تلفن هوشمند یا تبلت مبتنی بر اندروید، از طریق حذف صفحه ماوس و صفحه کلید و وسایل دیگر، از کامپیوتر شخصی خود بهتر استفاده کنید.

نمره این نرم‌افزار در گوگل‌پلی 4.1 است که رضایت بالای مخاطب را در بین گزینه‌هایی که استفاده از موبایل به عنوان کیبورد کامپیوتر را برای شما مهیا می‌کنند، نشان می‌دهد. این ارزیابی از آن جهت اهمیت بیشتری دارد که به یاد بیاوریم که این نرم‌افزار توسط دو شرکت بزرگ اینتل یا گوگل توسعه پیدا نکرده است. برای استفاده از ماوس راه‌دور، ابتدا باید شما برنامه را روی دستگاه خود نصب کنید در حالی که در رایانه خود باید سرور Remote Mouse نصب کنید. وقتی برنامه در هر دو دستگاه پیکربندی شد، می‌توانید فرایند سینک و جفت‌کردن دو دستگاه را شروع کنید.

حالا با انجام این مراحل، علاوه بر امکان استفاده از موبایل به عنوان کیبورد کامپیوتر، شما می‌توانید رایانه را خاموش کنید، دستگاه را دوباره راه‌اندازی کرده، از سیستم خارج شوید یا کامپیوتر را در حالت Sleep قرار دهید. به سادگی با تکان‌دادن تلفن خود در هوا، مکان‌نمای ماوس را حرکت دهید.

برای تعمیر کامپیوتر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

استفاده از موبایل به عنوان کیبورد کامپیوتر

مطالعه بیشتر: استفاده از موبایل به عنوان ماوس بلوتوثی

ماوس و کیبورد ریموت

برنامه Mouse & Keyboard Remote، گزینه خوبی در فرایند استفاده از موبایل به عنوان کیبورد کامپیوتر است. با این حال این نرم‌افزار، مشابه موارد مشابه قبلی که معرفی شدند، تواناهایی زیادی نخواهد داشت. اگر نسخۀ رایگان این نرم‌افزار را هم تهیه کنید، از نمایش تبلیغات در حین کار گریزی نیست. با استفاده از این نرم‌افزار، قادر خواهید بود ماوس را از طریق صفحه لمسی مجازی کنترل کنید و با کیبورد نرم‌افزار اندروید یا کیبورد سخت‌افزاری داخلی، متن را تایپ کنید. سایر امکانات مدیریت از راه‌دور در این نرم‌افزار پیش‌بینی نشده است، پس فقط شما توانایی‌های اولیه را این انتخاب، دریافت خواهید کرد.

امتیاز این نرم‌افزار در گوگل‌پلی، 3.9 است. بعضی از نظرات کاربران می‌گوید که صفحه‌کلید، همیشه به درستی کار نمی‌کند و نیاز هست که هر چند وقت یکبار، آن را راه‌اندازی مجدد کنید هرچند که صفحه لمسی مجازی، به عنوان یک برگ برنده کار می‌کند.

استفاده از موبایل به عنوان کیبورد کامپیوتر

‌ برنامه Mousemote Airremote Full

این برنامه از لحاظ عملکرد اولیه و ویژگی‌های داخلی، مشابه نرم‌افزار کنترل از راه دور ماوس و کیبورد است. با این حال اگر می‌خواهید استفاده از موبایل به عنوان کیبورد کامپیوتر را تجربه کنید و این نرم‌افزار را انتخاب کرده‌اید، باید پول پرداخت کنید. این هزینه‌ای که شما می‌دهید، ولی کمک می‌کند در حین کار با برنامه و استفاده از صفحه‌کلید مجازی یا لمسی برای کنترل کامپیوتر شخصی ویندوز 10، نگرانی کلنجار رفتن با تبلیغات نباشید.


خدمات پیشنهادی آچاره : تعمیر کامپیوتر در منزل


این برنامه از کنترل‌های حرکتی استفاده می‌کند، و می‌تواند از طریق بلوتوث یا وای‌فای متصل شود، حالت مرورگر وب دارد و همچنین دارای حالا پاورپوینت و کنترل‌های پخش‌کننده رسانه یکپارچه است. قیمت ارزی این برنامه، 2.31 دلار است.

استفاده از موبایل به عنوان کیبورد کامپیوتر

پس اگر می‌خواهید از دستگاه قابل‌حمل اندروید خود به عنوان صفحه کلید کامپیوتر شخصی و یا صفحه لمسی استفاده کنید، می‌توانید یکی از برنامه‌های بالا را انتخاب کنید. با این بسترها می‌توانید لذت استفاده از موبایل به عنوان کیبورد کامپیوتر را تجربه کنید!

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا