رازهای ست کردن لباس

زیبایی و سلامتمد و فشن

همگی آدم‌ها دوست دارن ظاهر زیبایی داشته باشن و یکی از راه‌های رسیدن به این موضوع مهم، پوشیدن لباس‌های زیباست. اما پوشیدن لباس‌ها هم باید به صورت هماهنگ صورت بگیره که به اون ست کردن لباس گفته می‌شه. اما ست کردن لباس اگر برای لباس‌های تیره کار آسانی به نظر می‌رسه، برای لباس‌های با رنگ روشن، چندان کار آسانی نخواهد بود. حتی ست کردن آرایش صورت با نوع لباسی که می‌پوشیم هم، بسیار پراهمیت هست.

نکته دیگه این هست که ست کردن لباس‌ها برای مراسمات مختلف، متفاوت هست. برای مثال، نوع آرایش و پوشش شما برای مصاحبه شغلی، محل کار، مهمانی‌های معمولی و رسمی، جشن و سرور و عروسی‌ها متفاوت هست. در این مقاله، تلاش شده نکات جالبی از ست کردن لباس‌ها در مراسم‌های مختلف ارائه بشه.

اهمیت ست کردن لباس و پیراستگی

جالبه بدونید پیراستگی، فرصتی عالی برای خلاق بودن، ایجاد احساس خوب، افزایش اعتماد به نفس، و به صورت حرفه‌ای، ارائه کردن خودتون به دنیاست. در حالی که فشن (fashion)، یک شیوه از بیان خود محسوب می‌شه، پوشیدن لباس‌های مختلف می‌تونه یک چالش به حساب بیاد، چرا که باید حواسمون باشه چطور و چه زمانی، چه لباسی بپوشیم.

ست کردن لباس برای موقعیت های مختلف- آچاره

ارزیابی موقعیت، اولین گام انتخاب استایل

اگر این مقاله رو مطالعه می‌کنید، حتما تمایل دارین در موقعیت‌های مختلف، خوش پوش باشین، اما به راستی ارزیابی موقعیت‌های مختلف، اولین گام برای انتخاب لباس‌ مناسب هست.

آیا شما قصد رفتن به یک جشن عروسی رو دارید، یا به یک مهمانی دوستانه، مهمانی شام، مراسم تشیع جنازه، مصاحبه شغلی و یا ناهار دعوت شدید. آیا باید به جلسه آشنایی با یک فرد برید که می‌تونه نقش مهمی در زندگی آینده و ازدواج شما داشته باشه؟ همه این موارد می‌تونن نوع پوشش شما رو تغییر بدن.

نحوه ست کردن لباس- آچاره

دو نکته کلیدی در انتخاب لباس

گاهی اوقات لباس‌هایی را می‌بینیم و می‌پسندیم که ممکن است چندان برای ما مناسب نباشد، حتی اگر بسیار زیبا به نظر برسد. پس دو موضوع را در نظر داشته باشید:

شکل بدنی خود را بشناسید و لباس مناسب با آن را تهیه کنید:  به عبارتی دیگر، گاهی بعضی افراد اگر ناحیه بالاتنه تا پایین تنه خود را نگاه کنند، متوجه خواهند شد که ممکن است، طرح بدنی آنها، دایره‌وار، مربعی، و مواردی باشد که در شکل بالا نشان داده شده است. پس با این تفاسیر متوجه می‌شوید که چه لباسی مناسب شما خواهد بود.

ست کردن لباس

همچنین بعضی از لباس‌ها ممکن است زیبا باشند، اما شما با پوشیدن آنها احساس راحتی نکنید، و یا برعکس لباس بسیار راحتی باشد، اما چندان شیک و زیبا نباشد. پس باید به دنبال لباسی باشید که هر دو این موارد را داشته باشد. همچنین این نکته را به یاد داشته باشید: نه تنها نیاز دارید، خوب به نظر برسید، بلکه در عین حال، همچنان باید احساس اعتماد به نفس کنید.

لباس های مناسب برای اولین دیدار آشنایی

قرار ملاقات روز آشنایی، از مهم‌ترین اتفاقات مهم زندگی هر انسانی هست. در اولین دیدار یکی از موضوعاتی که نقش مهمی در نظر فرد مقابل دارد، نوع پوشش و آرایش فرد هست. جالبه بدونید افرادی که در این زمینه مطالعه می‌کنند، برای پوشش این روز، چنین نظری رو دارند:

لباس‌های با رنگ روشن بپوشید، آرایش صورتتون تا حد مناسبی طبیعی باشه، از جواهرات مینیمال استفاده کنید و کفش‌های پاشنه‌دار کوتاه و یا در حد متوسط به پا کنید. در این صورت مانند یک خانم کاملا موقر و مورد احترام به نظر خواهید رسید.

ست کردن لباس- آچاره

لباس های مناسب برای مهمانی‌های شبانه

برای مهمانی های شبانه، می‌توانید لباس رسمی‌تر بپوشید و رنگ‌های تیره‌تر را انتخاب کنید، آرایش غلیظ‌تر داشته باشید و کفش‌های پاشنه بلندتر بپوشید و حتی از جواهرات بزرگ‌تر و درخشان‌تر استفاده کنید.

ترکیب رنگ‌ها را بشناسید

جدا از اینکه باید موقعیت‌ها را ارزیابی کنیم، باید تا حدی از رنگ‌ها و نحوه ترکیب شدن آنها آگاهی پیدا کنیم. پس اجازه بدید سه نکته اصلی را درباره ترکیب رنگی یادآور بشیم:

رنگ‌های اولیه و یا اصلی، رنگ‌های زرد، قرمز و آبی هستند و از ترکیب این سه رنگ اصلی، رنگ‌های ثانویه و یا ترکیبی به دست می‌آد: ترکیب قرمز با زرد، نارنجی رو خلق می‌کنه، زرد و آبی، رنگ سبز زیبا رو به وجود می‌آره و در نهایت قرمز با رنگ متضادش، یعنی آبی، بنفش رو به دنیا عرضه می‌کنه.

ست کردن لباس- آچاره

اما همونطور که همه ما می‌دونیم داستان رنگ‌ها به اینجا ختم نمی‌شه. اگه رنگ‌های ثانویه رو هم با هم ترکیب کنیم، رنگ‌های درجه سه به وجود میان که می‌تونه دنیای متنوعی از رنگ‌ها رو به وجود بیاره. نکته مهم در ترکیب این رنگ‌ها این هست که اگر مقادیر مختلفی از رنگ‌های ثابت استفاده کنیم، ترکیب‌های رنگی متفاوتی به وجو خواهد اومد.

اما نکته نهایی این موضوع هست: اگر در انتخاب لباس، رنگ‌های اصلی رو با رنگ‌های ثانویه ترکیب کنیم، ترکیب‌های خوبی رو به وجود می‌آرن و با همدیگه همخوانی دارند. برای مثال ترکیب رنگ اصلی آبی با رنگ‌های ثانویه‌ای که آبی در ایجاد اونها نقش داره، ترکیب‌های جالبی خواهد بود، اما شما رو متمایز نخواهد ساخت

اما اگر رنگ‌های اصلی را با رنگ‌های ترکیبی استفاده کنیم که در تضاد با هم قرار دارند، جلوه متمایز کننده و شاخصی ایجاد خواهد شد. برای مثال، اگر رنگ نارنجی رو با آبی بپوشیم، جلوه زیبایی ایجاد خواهد شد، چرا که نارنجی از ترکیب قرمز و زرد به وجود اومده و با رنگ آبی، تضاد خوبی داره.

ست کردن لباس‌ها با طرح‌های مختلف

بیشتر لباس‌ها از یک رنگ تهیه نمی‌شن، بلکه طرح دار هستن و در ست کردن اونها، باید احتیاط لازم رو انجام داد. اما چطوری؟ دقت کنید چه رنگی بیشتر در آن لباس به کار رفته و به چشم خواهد آمد. متناسب با آن رنگ، رنگ ست لباس را با توجه به اصول گفته شده، انجام دهید.

نحوه ست کردن لباس- آچاره

منبع:

wikihow

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا