انواع مدل‌های کلوزت روم مردانه | اتاق مخصوص لباس برای آقایان

ساختمانبازسازی و دکوراسیونچوب و کابینتکمد دیواری

آیا برای ساخت کمد دیواری مخصوص آقایان به ایده جدیدی نیاز دارید؟ برای پاسخ به این سؤال باید کلوزت روم برای آقایان را مورد بررسی قرار دهیم. اتاق مخصوص لباس مردانه یا همان واک این روم برای مردان اتاقی  لوکس و دارای طراحی فوق‌العاده جذاب است و اغلب از رنگ‌های تیره در آن استفاده می‌شود که همین مسئله، وجه تمایز آن با کلوزت روم بانوان است. (کلوزت روم چیست؟)

اگرچه وجود یک واک این کلوزت (walk in closet) در بیشتر منازل یک وجه تمایز است، اما جالب است بدانید که برخی از خانه‌ها دو کلوزت روم (closet room) دارند؛ یکی برای خانم و دیگری برای آقا. معمولاً در یک منزل مسکونی دارای یک کلوزت روم طراحی و ساخت کمد دیواری به گونه‌ای انجام می‌شود که تنها برای یکی از زوجین قابل‌استفاده است. بنابراین اگر شما به عنوان یک مرد، فردی هستید که به ظاهر خود اهمیت می‌دهد و کمدهای دیواری معمولی خواسته‌های شما را برآورده نمی‌سازد، کلوزت روم مردانه برای شما پیشنهاد می‌شود.

وجه تمایز کلوزت روم مردانه در چیست؟

 بدیهی است که همه کمدهایی که در ادامه نمایش داده شده‌اند، برای آقایان مناسب نیستند. با این وجود، یک سری المان‌های خاص در طراحی و ساخت کمدهای دیواری مخصوص آقایان وجود دارد که باعث می‌شود، این کمدها، مردانه‌تر به نظر برسند. این المان‌ها عبارت‌اند از:

  • استفاده بیشتر از چوب، به خصوص چوب تیره رنگ
  • قفسه کراوات
  • قفسه کمربند
  • آویزهایی با ارتفاع کمتر برای آویزان کردن لباس‌های مردانه (لباس‌های مردانه نسبت به لباس شب خانم‌ها، کوتاه‌تر هستند)
  • سینی کشویی مخصوص ساعت مچی و دکمه سردست
  • سینی مخصوص گجت‌ها (مثلاً شارژ گوشی تلفن همراه، هندزفری، پاور بانک و غیره)
  • فضایی محدودتر برای نگهداری کفش‌ها
  • کشوها و دراورهایی برای پیراهن‌های تا شده

در ادامه طراحی‌های مختلفی برای افزودن یک کلوزت روم یا طراحی یک اتاق مخصوص لباس مردانه ارائه می‌شود.

عکس انواع مدل کلوزت روم مردانه

کلوزت روم برای مردان

در نمونه فوق، کابینت‌های مشکی مشبک، همراه با میز گرانیتی، تضاد چشمگیری با المان جزیره‌ای سفید رنگ با دستگیره‌های کرومی ایجاد کرده است. این کلوزت روم مردانه دارای دیوارهای خاکستری است که با موکت استفاده شده، همخوانی دارد.

اتاق مخصوص لباس آقایان

کلوزت روم مخصوص آقایان در تصویر بالا، به واسطه وجود قفسه‌های باز با چوب تیره که با دیوار پوش‌ها و کف‌پوش‌های چوبی همخوانی دارد، دارای ظاهری منسجم است. یک میز کشودار شفاف نیز در واسط اتاق است که پشت آن یک آینه تمام‌قد قرار گرفته است.

ساخت کمد دیواری - کلوزت روم مردانه

در مدل بالا، یک کمد دیواری تیره دارای کابینت‌های چوبی و یک میز جزیره‌ای با صفحه گرانیتی که از جنس سرامیک‌های کف است، قرار دارد. همچنین نورپردازی سقف و پنجره کوچکی که با کرکره غلتکی پوشانده شده است، جلوه زیبایی به روشنایی این اتاق داده است.

ایده برای ساخت کلوزت روم مردانه

در مدل بالا، کابینت‌های مشبک چوبی رنگ روشن، یک نیمکت چرمی بزرگ را احاطه کرده‌اند که روی فرش قرار گرفته است. روی نیمکت نیز پتوی پرزدار و بالش‌های طرح دار قرار گرفته‌اند.

ساخت کلوزت روم مردانه - ساخت کمد دیواری

در نمونه بالا، نور طبیعی از پنجره دارای فریم مدل رومی از جنس چوب قهوه‌ای ساطع می‌شود. در این کلوزت روم مردانه کابینت‌های چوبی تیره با کشوهای و درب‌ کمد دیواری رنگ روشن که با فرش اتاق یکدست شده‌اند، ترکیب رنگ خاصی را به وجود آورده است.

مدل کمد دیواری

کلوزت روم مخصوص آقایان با بالشتک طرح تُرک که روی فرش پشمی قهوه‌ای روشن قرار گرفته است، در این نمونه قابل‌مشاهده است. کابینت‌های سرتاسری که دارای آینه‌های بزرگ است، یک دیوار اتاق را پوشانده و تزئین آن با یک گلدان بلند مشکی در کنار پنجره صورت گرفته است که توسط یک پرده کاملاً خاکستری رنگ پوشیده شده است.

واک این روم برای آقایان3

یک لوستر شیشه‌ای پر زرق‌وبرق، برای روشنایی این نمونه از کلوزت روم مردانه استفاده شده است که دارای کابینت‌های چوبی باشکوه و یک فرش سنتی، با طرح قبیله‌ای است که روی کف مرمر قهوه‌ای روشن قرار دارد.

کمد دیواری

نمونه اتاق مخصوص لباس مردانه در بالا، دارای کابینت‌های چوبی است که با یک چهارپایه چوبی رنگ تیره روی کف‌پوش سفید، تکمیل شده است. یک دیوار آینه‌ای در یک سمت اتاق قرار دارد که فضای بصری بزرگ‌تری را در آن ایجاد می‌کند.

کلوزت روم برای مردان3

نورپردازی چراغ‌های سقفی توکار، احساس گرمی و دنجی را در این کلوزت روم مردانه القا می‌کند، همچنین استفاده از کابینت‌ها و قفسه‌های چوبی متناسب با کف‌پوش چوب، این ترکیب رنگ و نور را زیباتر می‌سازد.

ساخت کلوزت روم مردانه

مدل کلوزت روم مردانه به صورت یک راهروی باریک، دارای کابینت‌های سرتاسری با درهای آینه‌دار و میز توکار تعبیه شده در زیر پنجره با فریم سفید، در این تصویر نشان داده شده است.

واک این کلوزت برای مردان

در این مدل کلوزت روم، قفسه‌های باز برای نگهداری البسه و وسایل دیگر در نظر گرفته شده و یک جفت آینه تمام‌قد به همراه یک نیمکت چرم مربعی شکل با طرح تُرک که با سرامیک‌های قهوه‌ای روشن در تضاد است، در آن طراحی شده است.

مدل کمد دیواری

کابینت‌های چوبی تیره رنگ دورتادور میز جزیره‌ای، در این مدل مشاهده می‌شود که مجهز به کشوهایی با دستگیره‌های کرومی و یک صفحه گرانیتی سیاه رنگ در قسمت بالایی است. ستون قهوه‌ای روشن نیز در کنار میز جزیره‌ای، هماهنگی زیبایی را با کف اتاق به وجود آورده است.

کلوزت روم کوچک همراه با فرش قهوه‌ای روشن و قفسه‌های آویز تمام‌قد و کمدهای چوبی تیره رنگ، تضاد رنگی چشم‌نوازی را در این نمونه به وجود آورده است. در این اتاق مخصوص لباس مردانه، نور مورد نیاز توسط چراغ‌های سیاه که در سقف سفید تعبیه شده‌اند، تأمین می‌گردد.

مدلی از یک اتاق مخصوص لباس آقایان با طراحی روشن، دارای قفسه‌های معلق و یک دراور چوبی تیره رنگ کنار پنجره در این تصویر مشخص است. همچنین یک نیمکت طرح چهارخانه تُرک در وسط اتاق قرار دارد که روانداز سفیدی روی آن پهن است.

این نمونه از کلوزت روم، دارای کابینت‌های چوب قرمز و یک نیمکت بزرگ است که برای قسمت بالایی آن، از بالشتک چرم خاکستری استفاده شده است.

کلوزت روم مردانه بزرگ

در نمونه بالا، چراغ‌های سقفی توکار به عنوان روشنایی اتاق مخصوص لباس آقایان در نظر گرفته شده است و فضای نگهداری کافی برای انواع کفش و البسه و یک میز جزیره‌ای چوبی مجهز به کشوهای شیشه‌ای در این اتاق طراحی شده است.

طراحی و ساخت کمد دیواری مردانه دارای قفسه‌های باز و یک آینه با فریم همرنگ با قفسه‌ها در این تصویر نشان داده شده است. همچنین یک چراغ گازی بر روی دیوار نصب شده است که برای روشنایی محیط استفاده می‌شود.

بر اساس چیدمان انواع کفش‌های ورزشی و کوهنوردی در این مدل، می‌توان حدس زد که کلوزت روم برای یک مرد طراحی شده است. فضای نگهداری اضافی نیز به شکل میز جزیره چوبی تیره رنگ در وسط وجود دارد که با صندلی راحتی چرمی تکمیل می‌شود. نورپردازی آبی رنگ برای قفسه کفش‌ها و چراغ‌های سقفی توکار نیز برای روشن کردن محیط استفاده شده است.

یک درب کشویی دوتایی آبی که با رنگ فرش طرح دار همخوانی دارد، در مدل کلوزت روم بالا استفاده شده است. فضای نگهداری کفش‌ها و کمدهای آویز لباس با طراحی چوب تیره، روی دیوارهای خاکستری نصب شده‌اند.

یک اتاق مخصوص لباس آقایان در این تصویر نشان داده شده است که در کنار تخت خواب واقع شده و درب ورودی آن، درب مشبک مدل فرانسوی است که با کابینت‌ها و قفسه‌های سفید اتاق، همخوانی دارد.

تصویر بالا، یک چهارپایه دایره‌ای و یک پنجره کوچک را در بالای دراور چوبی نشان می‌دهد که در کنار مکعب‌های چوبی معلق قرار گرفته‌اند. این اتاق به شیوه سنتی، دارای تیرک‌های سقفی چوبی و کف‌پوش چوب سخت است که فرشی با طرح راه‌راه روی آن قرار گرفته است.

کلوزت روم با طراحی بزرگ و قفسه‌های آویز تمام‌قد و یک صندلی شیشه‌ای همراه با یک میز آبی که در تضاد با فرش رنگ روشن، خودنمایی می‌کند، در این تصویر قابل‌مشاهده است. نورپردازی توکار نیز برای تأمین روشنایی این محیط استفاده شده است.

اتاق مخصوص لباس مردانه در این تصویر، دارای کابینت‌ها و قفسه‌های چوبی است که با کف‌پوش چوبی هماهنگ شده است. فرش پشمی قهوه‌ای که گرمای بیشتری در اتاق ایجاد می‌کند، با ترکیب رنگ گرم محیط همخوانی دارد.

ایده برای طراحی کلوزت روم مردانه

حجم زیادی از نور طبیعی از طریق شیشه تمام‌قد در این کلوزت روم مردانه وارد اتاق می‌شود. همچنین استفاده از قفسه‌های نگهداری چوبی رنگ روشن و یک پیشخوان کوچک در کنار یخچال نزدیک شیشه، زیبایی این مدل را افزایش داده است. تابلوهای هنری نصب شده بر روی دیوار سفید نیز به واسطه تضاد رنگ، خودنمایی می‌کنند.

در این کلوزت روم مردانه یک پیشخوان عریض و کابینت‌های چوبی تیره رنگ مشاهده می‌شود که با چراغ‌های سقفی و نوارهای led به صورت توکار در قفسه‌ها، روشن می‌گردد. اتاق، دارای یک درب چوبی است که با یک آینه تمام‌قد پوشانده شده و فضای بصری بیشتری را در محیط ایجاد می‌کند.

یک کلوزت روم دنج با قفسه‌های چوب طبیعی و یک میز جزیره‌ای مشابه، با فضای نگهداری کافی در این مدل نشان داده شده است. روی میز وسط اتاق، گلدان‌های سفید مدرن و یک صفحه شیشه‌ای قرار دارد.

walk in closet for men

در این طرح، مجسمه‌های کوچک جالبی در کابینت‌های چوبی قرار داده شده و نورپردازی توکار در داخل قفسه‌های مشکلی رنگ، باعث شده است که مجسمه‌ها، نمایان‌تر شوند.

کلوزت روم با طراحی گرم به واسطه استفاده از فرش قهوه‌ای و سقف بلند که به شکل تاج پادشاهی است، در این نمونه مشاهده می‌شود. قفسه‌های آویز تمام‌قد و پیشخوان گرانیتی مجهز به کشوهای چوبی، این طراحی را تکمیل کرده است.

اتاق مخصوص لباس مردانه

مدل کلاسیکی از کلوزت روم مردانه با فضای نگهداری باز و یک لوستر خوشه‌ای مسی در سقف، در تصویر بالا قابل‌مشاهده است. در ردیف بالا، کابینت‌های طرح دار تزئینی وجود دارد که علاوه بر ایجاد فضای نگهداری اضافی، به اتاق شخصیت داده است.

اتاق مخصوص لباس مردانه

نمایی از یکی از زوایای یک کلوزت روم مردانه در این تصویر ارائه شده است. در این اتاق، یک صندلی نشیمن مشکی در وسط اتاق مشخص است که روی فرش و سرامیک‌های طرح مرمر قرار دارد. همچنین کمدهای تمام‌قد رنگ روشن، به همراه کابینت‌های ردیفی در بالای آن، فضای کافی برای نگهداری البسه و وسایل را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

کلوزت روم مردانه - ساخت کمد دیواری

لوستر شیشه‌ای کروی شکل، نیمکت طرح دار تُرک که روی فرش قهوه‌ای روشن قرار گرفته است، در تضاد با کابینت‌ها و کمدهای چوبی رنگ تیره، فضای کلاسیک و لوکسی را در این کلوزت روم مردانه ایجاد کرده است.

یک کلوزت روم مردانه کوچک پر از قفسه‌های چوبی تیره رنگ و کابینت‌های خاکستری، در این مدل طراحی شده است که تضاد رنگی زیبایی را با کف‌پوش رنگ روشن ایجاد می‌کند.

کمد دیواری به سبک کلوزت روم یا اتاق لباس

اتاق مخصوص لباس مردانه با فضایی بزرگ برای نگهداری وسایل و البسه در مدل بالا قابل‌مشاهده است. استفاده از چوب تیره همراه با نورپردازی روشن و میز جزیره‌ای شکل با صفحه جنس کوارتز، جلوه بیشتری به این اتاق داده است.

کمد دیواری به سبک کلوزت روم یا اتاق لباس

در این طراحی، اتاقی با کابینت‌های چوبی تیره و یک نیمکت چرمی برجسته مشکی رنگ با بالش‌های مرجانی مشاهده می‌شود. اتاق، دارای فرش قهوه‌ای روشن و یک پنجره با فریم چوبی است که نور طبیعی را به داخل اتاق منعکس می‌کند.

کمد دیواری به سبک کلوزت روم یا اتاق لباس

کلوزت روم مردانه در این تصویر، قفسه‌های آویز و نگهداری کفش از جنس چوب تیره را در تقابل با دیوارهای قهوه‌ای روشن نشان می‌دهد.

یک لوستر استوانه‌ای شکل لوکس در بالای میز جزیره چوبی در این طراحی، تعبیه شده است. بالای میز جزیره، یک گلدان شیشه‌ای و یک صفحه مرمر سفید رنگ قرار دارد. اطراف اتاق نیز با کابینت‌های یکدست و قفسه‌های باز پوشانده شده است.

در این مدل، قفسه‌های شیشه‌ای مخصوص لباس طراحی شده است. در وسط نیز یک صندلی بالشتکی تعبیه شده است. کابینت‌های چوبی با درب کرکره‌ای، فضای مناسبی برای نگهداری وسایل فراهم می‌کند.

کلوزت روم مردانه

طراحی اتاق مخصوص لباس مردانه با ترکیب رنگ روشن و نورپردازی لوستر چند شاخه در بالای میز جزیره شیشه‌ای، در این مدل ارائه شده است. کف‌پوش طرح سنگ و کابینت‌های رنگ خاکستری که با رنگ دیوارها هماهنگی دارد، بر زیبایی این طراحی افزوده است.

کابینت‌های چوبی در سرتاسر این نمونه از کلوزت روم مردانه قابل‌توجه هستند و نورپردازی توسط چراغ‌های سقفی نیم‌کره و یک لوستر طرح قدیمی صورت گرفته است. مدل طراحی شبه‌جزیره‌ای با یک میز چوبی هم‌جنس و همرنگ با قفسه‌ها، فضایی یکدست ایجاد کرده است.

در طراحی‌های پیشرفته کلوزت روم‌های مردانه کابینت‌های چوبی مجهز به آینه‌های تمام‌قد منبت‌کاری شده به کار می‌رود که با حاشیه‌های فلزی تزئین شده است. یک صندلی بالش دار روی کف‌پوش سفالی، تکمیل‌کننده این طراحی مدرن است.

source: homestratosphere

 

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا