اتو کردن شلوار مردانه

نظافت و شستشوخانه‌داری
اتو کردن شلوار مردانه نقش مهمی در شیک شدن ظاهر و استایل‌ آقایان دارد، به همین علت یکی از دغدغه‌های اصلی آنها است. درست اتو زدن شلوار مردانه کار سختی نیست و فقط نیاز به دانستن چند نکته کوچک دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.
اتو کردن شلوار مردانه

نکات اتو کردن شلوار مردانه

قبل از صحبت کردن راجع به اتو کردن شلوار مردانه بهتر است یک سری نکات کلی راجب اتو کردن را بدانیم که برای هر لباس با هر جنسی مفید است و به ما کمک می‌کند صحیح‌تر لباس‌هایمان را اتو کنیم. اتوشده و مرتب بودن تاثیر زیادی در زیبایی و نظافت خانه دارد. اتوکشی فقط مخصوص لباس‌ها نیست و باید به اتو کردن مواردی مثل رومیزی، پرده، ملحفه و … هم اهمیت داد.

  1. حتما از میز اتو استفاده کنید، چون هم ایمن‌تر است و هم کار راحت‌تر می‌شود.
  2. اتو را روشن کرده و پس از انتخاب درجه مناسب منتظر روشن شدن سنسور یا چراغش شوید.
  3. حتما قبل از استفاده، از تمیز بودن سطح آن مطمئن شوید. برای این‌کار کافیست یک پارچه نمدار روی سطح اتو بکشد تا تمیز شود. اگر اتو کثیف باشد ممکن است لباس شما را لک‌دار کند. لکی که به این سادگی‌ها پاک نمی‌شود.

  4. همانطور که تمیز بودن اتو مهم است، تمیز بودن لباس قبل از اتو کردن نیز مهم است و باعث می‌شود از تثبیت کثیفی روی پارچه جلوگیری شود.
  5. اگر می‌خواهید سطح اتو را تمیز کنید می‌توانید مقداری نمک این کار را انجام دهید. مقداری نمک را روی یک پارچه مرطوب بریزید و زمانی که اتو شما کمی گرم شد پارچه را روی اتو بکشید تا سطح اتو شما تمیز شود.
  6. محفظه آب اتو را تا خط نشان پر کنید. استفاده از اتو همراه با بخار کیفیت کار شما را بالا می‌برد.
  7. امروزه تمام اتو‌ها پیشرفته‌تر شده‌اند و روی آن‌ها قسمتی برای تنظیم درجه حرارت وجود دارد. بسته به جنس پارچه، حرارت مناسب را انتخاب کنید. به عنوان مثال برای لباس‌های نخی و کتان بهتر است درجه حرارت را بالا ببریم تا لباس بهتر اتو شود. برای الیاف مصنوعی درجه حرارت کم و لباس‌های پشمی درجه حرارت متوسط تا زیاد بهترین انتخاب است. گاها در برخی لباس‌ها نیز برچسبی وجود دارد که اطلاعاتی مربوط به درجه حرارت و جنس لباس داده است.
  8. اگر روی لباس برچسبی درباره اطلاعات لباس وجود نداشت و شما نیز اطلاعی راجع به جنس پارچه نداشتید، بهتر است برای احتیاط از درجه پایین کار کنید.

آموزش اتو کردن شلوار مردانه

مراحل اتو کردن شلوار مردانه

  1. ابتدا درجه حرارت مناسب با جنس پارچه را انتخاب کنید.
  2.  آستر درون شلوار مردانه را اتو کنید، زیرا زمانی که آستر شلوار چروک باشد به خوبی از روی شلوار مشخص خواهد شد.
  3. یکی از بخش‌های مهم در اتو زدن شلوار مردانه، اتو کردن بخش جیب عقب و اطراف زیپ شلوار است. این دو قسمت پس از هربار نشستن و برخاستن چروک می‌شوند به همین خاطر برای اتو کردن این دو قسمت حوصله به خرج دهید چون در مرتب بودن لباس‌ها و مرتب بودن کمد لباس شما، نقش دارد.
  4. قسمت بالای شلوار را روی میز گذاشته و کاملاً صاف کنید اتو را چند ثانیه روی آن بگذارید و فشار دهید. نیازی به حرکت دادن نیست. فقط اتو را بردارید و روی قسمت بعدی فشار دهید تا دور تا دور کمربند شلوار اتو شود. اگر بالای شلوار تکه‌دوزی، ساسون، چین، پلیسه یا پارچه طرح‌دار کار شده است مواظب باشید که خط‌های تا خراب نشود.
  5. مرحله بعد خط اتو انداختن شلوار مردانه است، این مرحله بسیار مهم است و باید تمیز و با دقت انجام شود. درز‌های شلوار را روی هم قرار دهید و چک کنید که درست روی یکدیگر قرار گرفته باشند تا دو خط اتو ایجاد نشود؛ سپس به آرامی آن قسمت را اتو کنید.
  6. مرحله آخر برای اتوکشی شلوار مردانه قسمت میانی شلوار است به این صورت که اتو را رو قسمتی که چروک است فشار دهید.

اهمیت جنس شلوار مردانه هنگام اتو

نکات مهم در حین اتو زدن شلوار مردانه

  1. نکته بسیار مهم برای اتو کشیدن شلوار مردانه این است که سعی کنید اتو را روی پارچه نکشید زیرا باعث براق شدن پارچه خواهد شد. همانطور که در بالاتر نیز گفته شد فقط کافیست اتو را روی نقطه‌ای که چروک است فشار دهید؛ که به این کار پرس کردن می‌گویند.
  2. می‌توانید هنگام پرس کردن از بخار نیز استفاده کنید تا چروک‌ها راحت‌تر باز شوند و کار برای شما آسان‌تر شود.
  3. یکی دیگر از روش‌های جلوگیری از برق افتادن پارچه‌ی شلوار، گذاشتن یک پارچه نخی و نازک بین شلوار و اتو است.
  4. بلافاصله پس از اتو کردن شلوار آن را به چوب رختی آویزان کنید تا حالت اتو کشیده خود را حفظ کند.
  5. برای اتوکشی شلوار مردانه بهتر است کمی شلوار را قبل از اتو زدن مرطوب کنید تا راحت‌تر اتو شود.

نکات اتو کردن شلوار مردانه

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

خط اتو انداختن شلوار مردانه

یکی از مواردی که در ایستایی زیبایی شلوار مردانه نقش مهمی دارد؛ خط اتو شلوار پارچه ای است. حتمالا دیده‌اید شلوارهایی که خط اتوی بسیار تیز و شق و رقی دارند، در ایجاد تیپی زیبا نقش بسیار زیادی را ایفا می‌کنند. اگر روی شلوار شما خط اتو وجود داشته باشد که کار شما راحت است. با دقت درزها را طبق همان خط قبلی روی هم بگذارید و اتو بزنید. بسته به جنس شلوارتان چند بار اتو را بکشید تا کاملاً صاف شود.

مواظب باشید که روی شلوار یا خطوط دوخت کنار آن، بیش از یک خط نیافتد. اگر جنس شلوار شما لطیف است می‌توانید آن را  وارونه کنید، سپس شروع به اتو کشیدن کنید. یا پارچه نازک ونخی روی شلوار قرار دهید سپس اتو بکشید  با دقت انجام دهید تا خطی روی شلوار نیفتد.

خط اتو شلوار

علت کج شدن خط اتو شلوار

مهم ترین دلیل کج شدن خط اتو شلوار می‌تواند بی‌دقتی در هنگام قرار دادن درز‌های شلوار روی هم باشد. در این صورت باعث می‌شود خطی اضافه بر خط اصلی بر روی شلوار ایجاد شود که ظاهری ناپسند دارد. دلیل دوم کشیدن بیش از حد اتو یا صاف نکشیدن اتو بر روی شلوار است. در کل کشیدن اتو روی شلوار کاری اشتباه است. شما باید به صورت پرس کردن اتو کنید. همچنین دقت کنید اتو را درست در جای قبلی بگذارید.

خط اتو شلوار مردانه

دلیل سوم، استفاده نکردن از سطحی صاف مانند میز اتو است. حتما برای اتو کردن از میز اتو که سطح آن صاف است استفاده کنید تا خط اتو شما کج نشود.

اگر فرصت کافی برای شستشو و اتوکشی لباس‌های خود ندارید .و دوست دارید همیشه شیک و مرتب باشید می‌توانید از خدمات خشکشویی آچاره استفاده کنید تا لباس‌های شما بدون اینکه نیاز باشد به خشکشویی بروید تمیز و اتوکشیده شوند. مراحل خشکشویی

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا