نصب توری پنجره در 5 نوع متفاوت

ساختمانتعمیرات ساختمانتوری درب و پنجره

هرچه امکانات آدم‌ها بیشتر می‌شه و تکنولوژی رونق و قدرت بیشتری می‌گیره، خلاقیت هم بیشتر می‌شه! اما آیا امکان خلاقیت در نصب توری پنجره ، توری پنجره چسبی ، توری پنجره آهنربایی ، نحوه ی نصب توری پنجره و در زمینه توری پنجره به طور کلی هم وجود داره؟

باید بگیم، بله، همینطوره! این روزها به انواع روش‌ها می‌تونید درب و پنجره های خونه و محل کار رو تور بگیرید و به این ترتیب با یک روش کم هزینه و کاملا محیط زیستی از ورود حشرات به فضای داخل خانه، جلوگیری کنید.

ما در این مقاله، 5 مورد از روش‌های مختلف نصب توری رو مورد بررسی قرار دادیم؛ روش‌هایی که بسته به هزینه، وضعیت درب و پنجره و حوصله‌ای که دارید، قابل انتخاب هست. در ادامه همراه ما باشید.

نکات کلیدی

توری پنجره چسبی، ساده‌ترین و ارزان‌ترین نوع توری پنجره است. این توری با استفاده از نوار چسبی به قاب پنجره متصل می‌شود و نصب آن بسیار آسان است. اما توری پنجره چسبی استحکام و دوام زیادی ندارد و در برابر باد و باران مقاوم نیست.

توری آکاردئونی یا پلیسه‌ای را می‌توان به صورت افقی یا عمودی نصب کرد و به راحتی جمع و باز کرد. توری آکاردئونی استحکام و دوام بیشتری نسبت به توری پنجره چسبی دارد.

توری پنجره آهنربایی معمولا برای درب‌ها استفاده می‌شود. این توری با استفاده از آهنرباها به قاب درب متصل می‌شود و نصب آن نیز آسان است. توری پنجره آهنربایی نیز استحکام و دوام بالایی دارد.

ساده ترین و کم هزینه ترین توری پنجره : توری چسبی

 

انواع توری پنجره ، توری چسبی

توری پنجره چسبی ، یکی از انواع ساده و بسیار ارزان تورهای پنجره هست و نوار چسپی که در اون استفاده می‌شه، مشابه درزگیرهایی هست که در چارچوب درب ها استفاده می‌شه.

برای استفاده از توری پنجره چسبی به این طریق عمل می‌کنن:

1. ابتدا نوار چسپ پنجره رو با طول مورد نظر خریداری کنید.

2. قبل از چسبوندن نوار چسپ، قاب پنجره رو حتما از آلودگی‌ها، گرد و خاک و کثیفی تمیز کنید (آموزش تصویری و گام به گام تمیز کردن توری پنجره)

3. بعد از تمیزی چارچوب پنجره، کاغذ نوار چسپ رو باز کنید و به دور قاب پنجره بچسبونید (این کار رو با آهستگی و دقت کافی انجام بدید).

4. تور آماده شده رو به روی نوار چسبی که در دور تا دور قاب پنجره زده شده، بچسبونید.

تمام این فرایند، به جز زمانی که برای اندازه گیری پنجره، خرید تور و نوار چسب صرف می‌کنید، بیشتر از چند دقیقه، زمان نیاز نداره!

می‌توان برای تعمیر توری پنجره با ما در تماس باشید.

مزایا و معایب توری چسبی

مزایا و معایب توری چسپی

توری پنجره چسبی، قدرت و استحکام توری هایی که با قاب‌ های آلومنیومی و مانند اون ساخته می‌شن رو ندارن و در گذر زمان، وزش باد و نفوذ آب بارون، استحکام و چسبندگی خودش به چارچوب پنجره رو از دست خواهند داد. اما به عنوان یک روش آسان، سریع و فوری (یا اورژانسی) می‌تونه مورد استفاده قرار بگیره. با دقت به این نکات به سادگی با نحوه ی نصب توری پنجره آشنا می شویم.

محاسبه رایگان هزینه ساخت و نصب توری!

توری آکاردئونی یا پلیسه ای

توری پنجره با آچاره

قبلا از این توری و در پست “نصب توری پنجره با انواع کاربردها” صحبت کردیم. اما اطلاعات کلی این توری ها هم اینجا آورده می‌شه.

1. توری آکاردئونی و یا پلیسه ای برای نصب و استفاده در بسیاری از مکان‌ها مناسب هست.

2. به میزان زیادی در تراس یا بالکن و پنجره سرویس بهداشتی نصب می‌شه.

مزایای نصب توری آکاردئونی

توری آکاردئونی

1. زمانی که نیاز به حضور اونها در قاب پنجره و یا چارچوب درب نداشته باشید، می‌تونید به راحتی اون رو کنار بزنید.

2. تورهای پلیسه ای به دو شکل افقی و عمودی قابل نصب هستند که بر حسب کاربرد و موارد استفاده شما هستند.

3. در حالتی که تور پلیسه ای افقی نصب شده باشه، شما قادر خواهید بود تور رو از سمت چپ و یا راست نصب کنید و به همان ترتیب، جمع کنید

4. در حالتی که تور پلیسه ای عمودی نصب شده باشه، قادر خواهید بود تور رو از سمت پایین به بالا جمع کنید.

5. تورهای پلیسه ای عمودی برای پنجره های با ارتفاع کم مناسب هستند که معمولا در سرویس های بهداشتی، پنجره‌های راه‌پله و مانند آن مناسب خواهند بود

6. تور پلیسه ای افقی برای پنجره‌های با ارتفاع زیاد مناسب هست و اونها رو می‌شه برای تراس‌ها و یا بالکن‌ها هم مورد استفاده قرار داد.

توری پنجره آهنربایی

توری مگنتی و یا آهنربایی

با اینکه این کلمه با اصطلاح توری مگنتی استفاده می‌شه، اما این نوع از توری‌ها، در بسیاری از موارد برای چارچوب درب‌ها استفاده میشه.

این توری‌ها که با نام توری‌های آهنربایی هم شناخته می‌شن، با انواع تورها، مثل تور فایبرگلاس، ساخته می‌شن و در چهارچوب در آورده می‌شن.

برای سهولت در رفت و آمد، این تور از وسط باز می‌شه و از همین ناحیه هم، آهنرباها قرار گرفتند.

معمولا آهنرباها، طوری هستن که شما بدون استفاده از دست برای باز کردن، می‌تونید از میانه اون رد بشید

مزایا و معایب توری پنجره آهنربایی

مزایا و معایب توری مگنتی

این تورها، یکی از روش‌های آسان برای جدا کردن فضای داخل اتاق‌ها از همدیگه است، در عین حال که هوا، بین اتاق‌ها، جربان داره، اما حشرات، به سایر فضاها منتقل نمی‌شه.

از طرفی نصب این توری‌ها ساده است و استفاده از آن هم کار راحتی هست.

اما این تورها هم به دلیل وجود آهنربایی که دارند، بعد از مدت کوتاهی، ممکنه خراب بشن و یا کارایی اولیه رو نداشته باشند.

بهترین چسب برای چسباندن توری پنجره

بهترین چسب برای چسباندن توری پنجره چسب‌های سیلیکونی است. این چسب‌ها شفافیت بالایی دارند و در برابر آب و رطوبت مقاوم هستند و می‌توانند به خوبی حرارت‌های بالا را تحمل کنند. همچنین، چسب‌های سیلیکونی مقاومت بالایی در برابر سایش و ضربه دارند.

برای نصب توری پنجره با چسب سیلیکونی، ابتدا باید قاب پنجره را به خوبی تمیز کنید. سپس، چسب سیلیکونی را به صورت یکنواخت روی قاب پنجره بمالید. در نهایت، توری پنجره را روی چسب قرار دهید و آن را به آرامی فشار دهید.

چسب ام اس باند (MS-Bond)  دو قسمتی (A & B) است از بهترین چسب برای چسباندن توری پنجره با پلی استر با کارایی بالا با خشک شدن سریع است.

به‌سرعت خشک می‌شود و استحکام بسیار خوبی دارد. اتصال به آلومینیوم، چوب، پلاستیک و انواع فلزات به‌راحتی انجام می‌شود. جدا کردن توری چسبانده شده با این چسب بسیار ساده است.

سخن پایانی

آچاره، یک اپلیکیشن خدمت رسانی و پل ارتباطی مناسب بین کاربران و نیروهای متخصص در خدمات مختلف هست. اگر دوست دارید به کمک متخصصان آچاره، توری پنجره خانه ها و یا مکان های مورد نظر رو نصب کنید، میتونید اطلاعات رو ببینید و در این صفحه، درخواست خودتون رو ثبت کنید.

پیشنهاد متخصص ساخت و نصب توری پنجره ای

پیشنهاد متخصص ساخت و نصب توری پنجره ای

آقای هاشم محمدزاده پیشنهاد می‌کند: اگر توری پنجره جهت جلوگیری از ورود حشرات به داخل منزل است، باید از توری‌های با جنس محکم‌تر استفاده کنید. قبل از نصب توری، قاب پنجره را به خوبی تمیز کنید. ساخت توری پنجره اختصاصی بهترین پیشنهادی است که می‌توان به شما ارائه داد.
2.6/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا