تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

روش‌های نگهداری از تلویزیون ال ای دی و افزایش طول عمر آن + فیلم

لوازم خانگیتلویزیون

در حال حاضر، اغلب مردم ترجیح می‌دهند تلویزیون‌های LED بخرند؛ زیرا کم مصرف هستند و ماندگاری بالایی دارند. قطعا مبلغی که برای پرداخت تلویزیون‌های ال ای دی پرداخت می‌کنید ارزشش را خواهد داشت، چرا که می‌توانید مدت زمان طولانی از تماشای برنامه‌های مورد علاقه خود در نمایگشر LED لذت ببرید. با این حال، عدم نگهداری مناسب از دستگاه، می‌تواند طول عمر آن را کوتاه کند. در ادامه چند نکته برای نگهداری از تلویزیون ال ای دی و افزایش طول عمر آن آورده شده است که شما را از تعمیر تلویزیون بی نیاز می‌کند.

فیلم آموزشی نگهداری از تلویزیون ای ای دی

در این فیلم تعمیرکار حاذق آچاره درباره راهکارهای نگهداری از تلویزیون و افزایش عمر مفید آن توضیحاتی مفید و کاربردی را ارائه کرده است.

تهویه مناسب، یکی از روش های نگهداری از تلویزیون

تلویزیون LED در خانه از انرژی زیادی استفاده خواهد کرد. این نیرو گرمای زیادی تولید می‌کند. یکی از دلایل اصلی که سبب دوام نیافتن تلویزیون‌های LED می‌شود، این است که اغلب بیش از حد گرم می‌شوند. تلویزیون‌های LED در شرایط گرمای زیاد دوام زیادی ندارند؛ زیرا قطعات داخلی آن‌ها تحت تأثیر قرار می‌گیرند. چاره کار این است که اطراف تلویزیون فضایی خالی باشد تا هوا گردش داشته باشد و به عنوان تهویه عمل کند و از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری کند.

سیستم تهویه تلویزیون در پشت آن قرار دارد. اطمینان حاصل کنید که حتما بین سیستم تهویه و دیوار فاصله‌ باشد. این روزها اغلب افراد نمایشگرهای ال ای دی خود را روی دیوار نصب می‌کنند که همین کار باعث گرم شدن بیش از حد تلویزیون شده و عمر آن را کوتاه می‌کند.  بهترین مکان برای قرار دادن تلویزیون، روی میز است تا بتوان از گرم شدن آن جلوگیری کرد و برای تهویه فضای مناسبی به آن داد.

تهویه مناسب، یکی از روش های نگهداری از تلویزیون

استفاده از محافظ برق، از راه‌های نگهداری تلویزیون ال ای دی

مدت کارکرد تلویزیون کاملا به نحوه نگهداری از آن بستگی دارد. دیگر روش نگهداری از تلویزیون، نصب و استفاده از محافظ برق است که برای محافظت از وسایل در برابر نوسانات ولتاژ استفاده می‌شود. کاهش قدرت ولتاژ هر از چند گاهی اتفاق می‌افتد، مخصوصاً اگر همه وسایل الکترونیکی خانه خود را به یکباره استفاده کنید. اگرچه ممکن است این افت‌ها موقتی باشند، اما می‌توانند برای تلویزیون LED شما مضر باشد. نصب یک تنظیم‌کننده ولتاژ می‌تواند از صفحه نمایشگر LED شما و سایر وسایل الکتریکی خانه نیز محافظت کند.

تعمیر تلویزیون در محل
تعمیر تلویزیون در محل

استفاده از محافظ برق، از راه‌های نگهداری تلویزیون ال ای دی

حتما کنتراست تصویر در تلویزیون را تنظیم کنید

کنتراست تصویر تلویزیون تفاوت بین روشن‌ترین و تیره‌ترین رنگ‌ها را می‌سنجد. هرچه کنتراست بیشتر باشد، قدرت تشخیص تلویزیون نیز بیشتر می‌شود. این اتفاق به نوبه خود باعث کاهش طول عمر تلویزیون می‌شود. معمولاً چهار گزینه برای تنظیم کنتراست وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید: واضح (vivid)، داینامیک (dynamic)، استاندارد (standard) و فیلمmovie) )

تنظیمات واضح و داینامیک، کنتراست بالاتری نسبت به استاندارد و فیلم ارائه می‌دهند. فروشنده‌های تلویزیون‌های LED ترجیح می‌دهند از این دو نوع تنظیم استفاده کنند؛ زیرا بهترین تصویر را به نمایش می‌گذارند. اما این کار کمکی به شما نمی‌کند و باعث می‌شود دستگاه شما از انرژی بیشتری استفاده کند. در صورت تنظیم کنتراست بالا، چراغ‌های LED تلویزیون شما سریع‌تر می‌سوزند. از این رو، برای کمترین میزان مصرف، کنتراست را روی حالت استاندارد قرار دهید.

بیشتر بخوانید: تمام نکات درباره تعمیر پنل تلویزیون و نشانه های خرابی پنل

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

میزان نور تلویزیون را جهت نگهداری صحیح از آن، تنظیم کنید

اگر قصد دارید تصاویر با کیفیتی را که تلویزیون LED شما دارد سال‌ها حفظ کنید، حتما تنظیمات نور آن را تغییر دهید. این تنظیمات دقیقاً مانند تنظیمات کنتراست تلویزیون کار می‌کنند. روشنایی بالاتر یعنی تلویزیون شما انرژی بیشتری استفاده می‌کند. هرچه میزان روشنایی بیشتر باشد، ساعات بیشتری از عمر صفحه نمایش شما از بین می‌رود. پس بهترین حالت برای تنظیم روشنایی تلویزیون حالت متوسط آن است.

تنظیم نور و کنتراست تلویزیون

خاموش کردن تلویزیون در زمان‌های عدم استفاده از آن

ساده‌ترین کاری که می‌توان برای اطمینان از دوام تلویزیون LED انجام داد، خاموش کردن آن در زمان‌های عدم استفاده از آن است. برخی از مردم گمان می‌کنند مشکلی نیست که تلویزیون خود را صرفا برای ایجاد سر و صدا روشن بگذارند. اگر در زمان‌هایی که نیازی به تماشای تلویزیون ندارید آن را روشن بگذارید و این کار جزء عادت‌های شما باشد، به این معنی است که تلویزیون LED شما احتمالاً مدت زیادی دوام نخواهد آورد. به همین دلیل، در صورت عدم استفاده، همیشه باید نمایشگر خود را خاموش کنید.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

نگهداری از تلویزیون 4K چگونه است؟

زمانی که از تلویزیون 4K حرف می‌زنیم منظورمان یک تلویزیون با وضوح 4K است. از آنجا که تلویزیون 4K دارای پیکسل‌های فراوانی است، کیفیت نمایشگر آن بسیار بالاست. برای مراقبت و نگهداری صحیح از تلویزیون‌های هوشمند به صورت کلی رعایت چند نکته لازم است که به طور کامل توضیح داده شده است.

نگهداری از تلویزیون‌ 4K هم نیازمند رعایت چند نکته است: تعیین میزان نور تلویزیون، خاموش کردن آن در ساعت‌هایی که استفاده نمی‌شود، تنظیم کنتراست تصویر آن، استفاده از تنظیم‌کننده ولتاژ و هم‌چنین در نظر گرفتن تهویه مناسب برای تلویزیون.

کلام آخر

تلویزیون‌های با کیفیت بالا به طور گسترده در دسترس هستند، ممکن است مصرف کننده به دنبال یک تلویزیون 4k فوق العاده با کیفیت بالا، یک تلویزیون هوشمند یا یک چیز کاملا متفاوت باشد. تلویزیون‌های LED قیمت بالایی دارند، به خصوص زمانی که اندازه آن تا 50 یا 65 اینچ برسد، اما نمایشگر تصویر استثنایی ارزش آن را دارد. به یاد داشته باشید، این تصویر با کیفیت دلیل اصلی خرید این مدل تلویزیون است.

تنظیم روشنایی و کنتراست برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی بسیار مهم است، اما این کار را به قیمت از دست دادن کیفیت خوب تلویزیون خود انجام ندهید. تلویزیون را روی سطحی تنظیم کنید که در عین صرفه‌جویی‌ در مصرف انرژی، کیفیت مطلوبی نیز برای شما داشته باشد. با انجام این چند نکته در جهت نگهداری تلویزیون ال ای دی می‌توانید به مدت طولانی از تلویزیون خود با کیفیتی مطلوب بهره‌مند باشید.

نگهداری تلویزیون ال ای دی

پرسش‌های متداول درباره نگهداری از تلویزیون ال ای دی

  1. آیا نصب تلویزیون‌های ال ای دی روی دیوار باعث صدمه به آن می‌شود؟

از آنجا که سیستم تهویه تلویزیون‌ها در پشت آن‌ها قرار دارد، بهتر است آن‌ها را روی دیوار نصب نکنید. بهترین مکان برای قرار دادن تلویزیون ال ای دی روی میز و با فاصله از دیوار است.

  1. تنظیم‌کننده ولتاژ یا محافظ برق چه نقشی در نگهداری تلویزیون ال ای دی دارد؟

زمانی که وسایل الکترونیکی خانه همزمان باهم کار می‌کنند، دچار افت ولتاژ می‌شوند که امری عادی است. اما نصب تنظیم‌کننده ولتاژ سبب محافظت از وسایل خانه در برابر نوسانات ولتاژ می‌شود.

  1. آیا تنظیم میزان نور تلویزیون تاثیری در طولانی‌تر شدن عمر آن دارد؟

بله، این کار تاثیر بسیاری بر طولانی شدن عمر تلویزیون دارد. زمانی که روشنایی تلویزیون در بالاترین حد ممکن آن قرار دارد، انرژی زیادی صرف می‌شود که در نتیجه سبب کوتاه شدن عمر تلویزیون می‌شود. بهترین حالت روشنایی برای تلویزیون، حالت متوسط آن است.

  1. نحوه نگهداری از تلویزیون ال ای دی چگونه است؟

همانطور که در مقاله به آن اشاره کردیم، نگهداری تلویزیون ال ای دی نیازمند رعایت چند نکته است: تعیین میزان نور تلویزیون، خاموش کردن آن در ساعت‌هایی که استفاده نمی‌شود، تنظیم کنتراست تصویر آن، استفاده از تنظیم‌کننده ولتاژ و هم‌چنین در نظر گرفتن تهویه مناسب برای تلویزیون.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید