تعمیر جاروبرقی تعمیر جاروبرقی

آموزش تعویض زغال جاروبرقی و عواقب عدم تعویض بموقع آن

لوازم خانگیجاروبرقی

تعویض زغال جاروبرقی چگونه انجام می‌شود؟ زغال جاروبرقی کجاست؟ بهترین روش برای تعویض زغال جاروبرقی چیست؟ قیمت زغال جاروبرقی چقدر است؟ علائم تمام شدن زغال جاروبرقی چیست؟ پاسخ تمام این سوالات در ادامه این مقاله تخصصی از مجله آچاره آمده است. برای مطالعه راهنمای  قدم به قدم عوض کردن زغال جاروبرقی و کسب اطلاعات کامل و دقیق تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

زغال جاروبرقی چیست و چرا باید عوض شود؟

زغال جاروبرقی قطعه‌ای از جنس گرافیت است که رسانای الکتریکی بوده و وظیفه آن ایجاد اصطکاک است. به مرور زمان ممکن است این زغال تخریب شده و نیاز به تعویض داشته باشد. در واقع تمام شدن زغال یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند باعث ایجاد مشکل در روند کار موتور جاروبرقی شود.

پس باید خیلی سریع نسبت به تعویض زغال اقدام کرد، چون عدم تعویض به موقع می‌تواند باعث جرقه زدن و در نهایت از کار افتادن جارو برقی شود. اگر موتور جاروبرقی شما نیز به صورت صحیح کار نمی‌کند در این حالت ابتدا باید زغال جاروبرقی را بررسی کنید. چون ممکن است زغال فرسوده شده باشد و نیاز به تعویض داشته باشد. مراحل تعویض در ادامه به صورت گام به گام بیان شده است.

تعویض زغال جاروبرقی

مراحل تعویض زغال جاروبرقی

فرقی نمی‌کند جاروبرقی شما توسط کدام شرکت تولید شده باشد، چون تمام جاروبرقی‌ها اعم از:

  • پارس خزر
  • ال‌جی
  • پاناسونیک
  • ناسیونال
  • سامسونگ
  • هیتاچی

تعمیر جاروبرقی
تعمیر جاروبرقی

و … ممکن است نیاز به تعویض زغال داشته باشند و مراحل کار تا حد زیادی شبیه به هم است.

  • برای تعویض زغال جاروبرقی ابتدا باید جاروبرقی را از برق جدا کنید.
  • در مرحله دوم باید موتور جاروبرقی را از محفظه درآورید.

مراحل تعویض زغال جاروبرقی

و برای جدا کردن موتور جاروبرقی، در ابتدا باید بخش بالایی جاروبرقی را باز کرده و سپس قسمت نگهدارنده پوشش بیرونی و کابل را از جاروبرقی جدا کنید. در حالت کلی جهت جدا کردن موتور از بخش محفظه جارو برقی، باید چند پیچ رو باز کنید تا محفظه موتور به صورت کامل از جاروبرقی جدا شود.

مشاهده رایگان هزینه تعمیر انواع جاروبرقی!

  • در مرحله بعدی باید زغال فرسوده شده را از موتور جدا کنید. هنگامی که موتور را باز کردید در این حالت دو سیم اتصال را می‌بینید که باید جدا شوند. معمولا دو زغال کربنی داخل آن وجود دارد که باید با زغال نو جایگزین شوند. فراموش نکنید  برای اطمینان از انجام صحیح کار باید پوشش‌های پلاستیکی را از موتور جدا کنید.
  • در مرحله چهارم سراغ جایگزین کردن زغال‌های جدید در موتور جاروبرقی می‌رویم.
  • در آخر باید تمام قطعات جدا شده جاروبرقی را در جای خود قرار داده و با پیچ ثابت کنید.

مراحل تعویض زغال جاروبرقی چیست

 دلیل تمام شدن زغال جاروبرقی چیست؟

جاروبرقی یکی از لوازم بسیار مهم و ضروری در منازل است که به صورت روزانه استفاده می‌شود. با توجه به اینکه زغال بخش مهمی در موتور است و تاثیر فوق العاده زیادی در کارکرد صحیح جارو دارد، پس باید هنگام بروز خرابی و مشکل نسبت به بررسی و تعویض اقدام کنید. توجه داشته باشید که عدم توجه به تمام شدن زغال مهمترین گزینه‌ای است که می‌تواند باعث بروز مشکلات جدی در موتور جاروبرقی شود.

در اکثر مواقع هنگامی که ذغال جاروبرقی تمام می‌شود بسیاری از افراد فکر می‌کنند که موتور جاروبرقی سوخته است، در صورتی که این چنین نیست و خیلی راحت با تعویض زغال جاروبرقی می‎توانید مشکل را برطرف کنید.

در لیست زیر به تمام مواردی که باعث تمام شدن ذغال جاروبرقی می‌شود اشاره شده است:

  • کم شدن قدرت جارو یکی از علائم نشان دهنده تمام شدن زغال است.
  • از نشانه‌های دیگر تمام شدن زغال می‌توان به جرقه زدن جاروبرقی اشاره کرد.
  • ریپ زدن موتور جاروبرقی نیز یکی دیگر از موارد مهمی است که می‌تواند نشان دهنده فرسوده شدن زغال باشد.
  • و در نهایت از کار افتادن موتور جاروبرقی از علت‌های مهم دیگر است که در تمام شدن زغال تاثیر فوق العاده زیادی دارد.

کم شدن قدرت جاروبرقی

به احتمال زیاد شما نیز تاکنون احساس کرده اید که موتور جاروبرقی مانند روز اول کار نمی‌کند و با گذشت زمان قدرت موتور کم شده است. در واقع یکی از دلایل اصلی که می‌تواند باعث کم شدن قدرت موتور جارو شود، تمام شدن زغال و نیاز به تعویض زغال جاروبرقی است.

پس در صورت کم شدن قدرت موتور جارو، می‌توانید موتور را باز کرده و زغال را بررسی کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید. دلایل دیگری هم می‌تواند باعث کم شدن قدرت جاروبرقی گردد ولی در مرحله اول باید از سالم بودن زغال‌ها اطمینان حاصل کنید. اگر نمی‌توانید زغال را از موتور جدا کرده و بررسی کنید در این صورت بهتر است، این کار را به تعمیرکاران جاروبرقی بسپارید.

تعمیرات انواع برندهای جاروبرقی در آچاره

ریپ زدن موتور جاروبرقی

استفاده طولانی از جاروبرقی یکی از مهمترین مواردی است که باعث کوتاه شدن زغال جاروبرقی می‌شود

و این موضوع باعث می‌گردد موتور جاروبرقی به صورت صحیح کار نکند و مدام قطع شود. در حالت کلی به این قطع و وصل شدن ریپ گفته می‌شود. و برای رفع مشکل نخستین کاری که باید انجام دهید این است که زغال‌های جاروبرقی را عوض کنید.

 از کار افتادن موتور جاروبرقی

موارد زیادی وجود دارد که می‌تواند باعث بروز مشکل در موتور جاروبرقی گردد و از عملکرد صحیح آن جلوگیری کند که عمده‌ترین و اصلی‌ترین دلیل تمام شدن زغال جارو است. یعنی اگر زغال جارو تمام شود در این صورت دیگر اتصال به کلکتور انجام نمی‌شود و این موضوع باعث از کار افتادن موتور جاروبرقی می‌شود.

 قیمت زغال جاروبرقی چقدر است؟

معمولا بعد از اینکه تشخیص نهایی انجام شد و از این موضوع اطمینان حاصل شد که زغال‌های جاروبرقی فرسوده شده است و نیاز به تعویض دارد در این حالت نخستین سوال مشتریان قیمت زغال جاروبرقی است.

در حالت کلی جهت اطلاع از قیمت به راحتی می‌توانید به فروشگاه‌های قطعات یدکی لوازم خانگی مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید دلایل روشن نشدن ذغال جارو برقی

در حالت کلی برند جاروبرقی و مدل آن مشخص‌کننده قیمت نهایی زغال است. برای مثال قیمت زغال جاروبرقی پاناسونیک با قیمت زغال جاروبرقی سامسونگ متفاوت است و مهمترین موردی که باید هنگام خرید زغال مدنظر نظر قرار دهید کیفیت محصول است که خوشبختانه امکان خرید مطمئن با وجود عرضه کنندگان معتبر به راحتی امکان پذیر شده است. زغال جاروبرقی به صورت جفتی به فروش می‌رسد و کیفیت زغال مشخص‌کننده قیمت نهایی آن است. در حالت کلی و به صورت متوسط رنج قیمت آن بین ۳۵ تا ۱۵۰ هزار تومان بر حسب کیفیت می‌تواند متغیر باشد.

3.5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر جاروبرقی

درخواست تعمیر  و عیب یابی انواع جاروبرقی!

 

کلیک کنید